Kokosowy Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Witam serdecznie. Po padnięciu panewki w turbodziadku okazało się iż blok silnika z głowicami pochodzi, według osoby rozbierającej silnik, z Imprezy GT z początkowych lat produkcji - posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego. Silnik pracował na turbinie TD04, wodnym IC z Legaca oraz sterowany był oryginalnym komputerem z Antyka. Ciśnienie doładowania ustawione było na 1.1 bara. Zapadła decyzja o wymianie panewek w bloku z imprezy z racji tego że auto jest potrzebne jak najszybciej i w tej chwili nie mam czasu szukać oryginalnego bloku. I teraz pytanie - czy zostawić ECU z Legaca, wrzucić Turbo IHI VF12 i tak jeździć, czy szukać jakiegoś kompa od Imprezy i zostać przy turbinie TD04? W aucie dodatkowo siedzi równoodległościowy kolektor rurowy bez uppipe - do samej turbiny z wejściem około 1,9 cala, oraz wydech z downpipe na szerokim kołnierzu przechodzący w 3 cale póżniej w 2,5 cala. Poza tym zapłon przerobiony na fajkocewki z WRX. Pozdrawiam Andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu, ale silnik z legacy turbo i wczesnej imprezy to to samo . Ja bym zostawił turbo. MBC i FCD pewnie już masz, więc bym nic nie ruszał, tylko jeździł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kokosowy Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 (edited) Niestety nie to samo, Dziadek miał zamknięty blok i natrysk oleju na denko tłoka. Tutaj tego nie ma. Nie widziałem nigdzie wyjścia z magistrali olejowej na natrysk a blok jest otwarty lub półzamknięty - nie potrafię ocenić. Głowice też są inne ponieważ zakupiłem OEM uszczelki pod pokrywy po VINie z dziada i nie pasują. Pozdrowienia Andrzej EDIT: Powiem jeszcze że turbo VF12 także posiadam i mam taką myśl że co prawda ECU od Legaca ma możliwość dopasowania wartości paliwa do większych doładowań w pewnym zakresie to jednak programowany był własnie do VF12. Mam świadomość że to turbo ma inną charakterystykę ale czy nie osiągnę na nim większej mocy maksymalnej? Auto ma być takim lekkim sleeperem a na co dzień wozić mi tyłek i graty. Jeśli nie ma potrzeby to jeżdzę dosyć ospale i przepisowo, jednakże kupując to auto miałem w głowie liczby w granicach 260-270 KM. Czy na tym setupie jest to możliwe? Edited March 18, 2015 by Kokosowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 VF12 spokojnie da radę do takiej mocy. Jak jest w dobrej kondycji to zakładaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 (edited) Niestety nie to samo, (...) http://forums.jdmvip.com/JDM_WRX_amp_STi_EJ20G_Closed_Deck_Block_Thread_Subaru_Impreza-668-t http://forums.jdmvip.com/How_to_tell_if_you_have_a_closed_deck_EJ20G_Subaru_Impreza-2796-t A jednak wieść niesie, że bywa to samo... Edited March 18, 2015 by Crazy_Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now