Jump to content

Turbodziadek ze słupkiem z Imprezy, jak to ugryźć?


Kokosowy

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Po padnięciu panewki w turbodziadku okazało się iż blok silnika z głowicami pochodzi, według osoby rozbierającej silnik, z Imprezy GT z początkowych lat produkcji - posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego. 

Silnik pracował na turbinie TD04, wodnym IC z Legaca oraz sterowany był oryginalnym komputerem z Antyka. Ciśnienie doładowania ustawione było na 1.1 bara. 

 

Zapadła decyzja o wymianie panewek w bloku z imprezy z racji tego że auto jest potrzebne jak najszybciej i w tej chwili nie mam czasu szukać oryginalnego bloku. 

 

I teraz pytanie - czy zostawić ECU z Legaca, wrzucić Turbo IHI VF12 i tak jeździć, czy szukać jakiegoś kompa od Imprezy i zostać przy turbinie TD04? 

 

W aucie dodatkowo siedzi równoodległościowy kolektor rurowy bez uppipe - do samej turbiny z wejściem około 1,9 cala, oraz wydech z downpipe na szerokim kołnierzu przechodzący w 3 cale póżniej w 2,5 cala. Poza tym zapłon przerobiony na fajkocewki z WRX. 

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

Link to comment
Share on other sites

Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu, ale silnik z legacy turbo i wczesnej imprezy to to samo ;). Ja bym zostawił turbo. MBC i FCD pewnie już masz, więc bym nic nie ruszał, tylko jeździł.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie to samo, Dziadek miał zamknięty blok i natrysk oleju na denko tłoka. Tutaj tego nie ma. Nie widziałem nigdzie wyjścia z magistrali olejowej na natrysk a blok jest otwarty lub półzamknięty - nie potrafię ocenić. Głowice też są inne ponieważ zakupiłem OEM uszczelki pod pokrywy po VINie z dziada i nie pasują. 

Pozdrowienia

Andrzej

 

EDIT:

Powiem jeszcze że turbo VF12 także posiadam i mam taką myśl że co prawda ECU od Legaca ma możliwość dopasowania wartości paliwa do większych doładowań w pewnym zakresie to jednak programowany był własnie do VF12. Mam świadomość że to turbo ma inną charakterystykę ale czy nie osiągnę na nim większej mocy maksymalnej? Auto ma być takim lekkim sleeperem a na co dzień wozić mi tyłek i graty. Jeśli nie ma potrzeby to jeżdzę dosyć ospale i przepisowo, jednakże kupując to auto miałem w głowie liczby w granicach 260-270 KM. Czy na tym setupie jest to możliwe?

Edited by Kokosowy
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...