Jump to content

Czujniki cofania bez otworów w zderzaku - każdy forek


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

już kilkukrotnie podchodziłem do tematu ale bez udanego finiszu. SIP nie zmiękł i nadal bez-otworowe czujniki do forka SG kosztują 2k

 

Idzie wiosna garaż pełny gadgetów do instalacji więc przy okazji zajmę się tym tematem.

 

Oczywiście pytałem o to w ASO - to nic nie widzą a serwisant natychmiast odparł, że ze szwagrem niejedną dziurę w zderzaku wywiercił i to działa...

Oczywiście takie rozwiązanie wygląda tak szpetnie, że nie byłbym wstanie na to patrzeć...Na szczęście jest Italia, miejsce gdzie kształt i wygląd mają znaczenie więc moje kroki skierowałem w tamtą stronę i znalazłem:

 

Czujniki cofania elekromagnetyczne. Cena nie zabija, rozwiązanie ładne, czyste i bez tych wieśniackich otworów którymi wysypana jest pawie każda fabia.

 

Jakby ktoś był zainteresowany to tutaj link na producenta.

 

http://www.proxel.com/en/parking-sensor-features.html

 

Jak już założę to zdam relacje


http://www.proxel.com/en/installation/bumper-sample/parking-sensor-subaru.html

link na subaraki, dopytam jutro jak to jest z tym przodem, prawdopodobnie działa cały czas ale na małe odległości.

Link to comment
Share on other sites

Nie jest złe. Już zacząłem żałować że dałem sobie podziurawić zderzak ale okazuje się że ten wynalazek ma spore problemy z drewnem i plastikiem. Na moim parkingu jest sporo drzew ;)

 

Filmik poglądowy:

Edited by maddox84
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej mieć jedno i drugie. ;) Ale gdybym miał wybierać, wybrałbym czujniki z wizualizacją na ekranie (takie jak np. Audi).

Oczywiście piszę to w oparciu o własne doświadczenia z oboma rozwiązaniami.

Edited by ALEX
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

 

Do tego niestety świat zmierza ... 

Link to comment
Share on other sites

A po co są zderzaki? Żeby przypiertentego :biglol:

 

Najlepszy czujnik to hak holowniczy, zawsze czuje kiedy pojawi się ściana.

 

Tylko po co te zderzaki są lakierowane  :D Dawno temu w Ładzie miałem takie fajne gumowe oboje na zderzakach o wiadomej funkcji. 

Link to comment
Share on other sites

jeśli miałbym wybór kamera czy czujniki osobiście wybieram czujniki

 

żeby podglądnąć obraz z kamery trzeba oderwać wzrok od np. lusterka natomiast pikający sygnał z czujników uzupełnia zmysł wzroku

mówiąc inaczej widzisz i słyszysz pozycję auta

Link to comment
Share on other sites

jeśli miałbym wybór kamera czy czujniki osobiście wybieram czujniki

 

żeby podglądnąć obraz z kamery trzeba oderwać wzrok od np. lusterka natomiast pikający sygnał z czujników uzupełnia zmysł wzroku

mówiąc inaczej widzisz i słyszysz pozycję auta

Jak masz kamerę to nieużywasz lusterek :)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak masz kamerę to nieużywasz lusterek

 

możliwe, tyle że czasami kamera jest zabrudzona a obraz mało widoczny

 

używałem/używam w życiu jednego jak i drugiego rozwiązania, dla mnie bardziej praktyczne są czujniki

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem problemów

Każdy ma swój typ. Nue będę namawiał. W nocy na kamerze widać jak w dzień dzięki IR. Zabrudzonej nie miałem jeszcze. Jak byl duży mróz to przechodząc do auta naciskałem na nia kciukiem.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

Fajnie brzmi. Też BYŁEM takiego samego zdania, dopóki nie zaparkowałem podczas mocnego deszczu i ciemnej nocy na parkingu, przy którym był trawnik usiany głazami narzutowymi. Oczywiście nie muszę dodawać, że jeden z tych głazów był umiejscowiony przy samym krawężniku, a zmuszony byłem parkować tyłem. Lakierowanie zderzaka zrobię przy okazji montażu czujników...

Link to comment
Share on other sites

Jestem w trakcie zamawiania8"wiesniackich" czujnikow pod kokor:). Potrzebuje kod lakieru ala satyna-zloty. Podpowie ktos jak go odczytac z auta, ks ser.?czy koniecznie trza z vinem zadzwonic do aso?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jestem w trakcie zamawiania8"wiesniackich" czujnikow pod kokor:). Potrzebuje kod lakieru ala satyna-zloty. Podpowie ktos jak go odczytac z auta, ks ser.?czy koniecznie trza z vinem zadzwonic do aso?

 

a przypadkiem nie ma kodu koloru auta na tabliczce znamionowej pod maską

Link to comment
Share on other sites

Mam taki zestaw  nowy nieużywany  czujników parkowania  tył dedykowanych do Imprezy  / Forka   na tasmie  tj bez dziurawienia zderzaka.

 

Występował w katalogu akcesorii do forka, jakby ktoś  potrzebował chętnie oddam bo u mnie nie doczekał sie montażu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...