Skocz do zawartości

Czujniki cofania bez otworów w zderzaku - każdy forek


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

już kilkukrotnie podchodziłem do tematu ale bez udanego finiszu. SIP nie zmiękł i nadal bez-otworowe czujniki do forka SG kosztują 2k

 

Idzie wiosna garaż pełny gadgetów do instalacji więc przy okazji zajmę się tym tematem.

 

Oczywiście pytałem o to w ASO - to nic nie widzą a serwisant natychmiast odparł, że ze szwagrem niejedną dziurę w zderzaku wywiercił i to działa...

Oczywiście takie rozwiązanie wygląda tak szpetnie, że nie byłbym wstanie na to patrzeć...Na szczęście jest Italia, miejsce gdzie kształt i wygląd mają znaczenie więc moje kroki skierowałem w tamtą stronę i znalazłem:

 

Czujniki cofania elekromagnetyczne. Cena nie zabija, rozwiązanie ładne, czyste i bez tych wieśniackich otworów którymi wysypana jest pawie każda fabia.

 

Jakby ktoś był zainteresowany to tutaj link na producenta.

 

http://www.proxel.com/en/parking-sensor-features.html

 

Jak już założę to zdam relacje


http://www.proxel.com/en/installation/bumper-sample/parking-sensor-subaru.html

link na subaraki, dopytam jutro jak to jest z tym przodem, prawdopodobnie działa cały czas ale na małe odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest złe. Już zacząłem żałować że dałem sobie podziurawić zderzak ale okazuje się że ten wynalazek ma spore problemy z drewnem i plastikiem. Na moim parkingu jest sporo drzew ;)

 

Filmik poglądowy:

Edytowane przez maddox84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej mieć jedno i drugie. ;) Ale gdybym miał wybierać, wybrałbym czujniki z wizualizacją na ekranie (takie jak np. Audi).

Oczywiście piszę to w oparciu o własne doświadczenia z oboma rozwiązaniami.

Edytowane przez ALEX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

 

Do tego niestety świat zmierza ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co są zderzaki? Żeby przypiertentego :biglol:

 

Najlepszy czujnik to hak holowniczy, zawsze czuje kiedy pojawi się ściana.

 

Tylko po co te zderzaki są lakierowane  :D Dawno temu w Ładzie miałem takie fajne gumowe oboje na zderzakach o wiadomej funkcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałbym wybór kamera czy czujniki osobiście wybieram czujniki

 

żeby podglądnąć obraz z kamery trzeba oderwać wzrok od np. lusterka natomiast pikający sygnał z czujników uzupełnia zmysł wzroku

mówiąc inaczej widzisz i słyszysz pozycję auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałbym wybór kamera czy czujniki osobiście wybieram czujniki

 

żeby podglądnąć obraz z kamery trzeba oderwać wzrok od np. lusterka natomiast pikający sygnał z czujników uzupełnia zmysł wzroku

mówiąc inaczej widzisz i słyszysz pozycję auta

Jak masz kamerę to nieużywasz lusterek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak masz kamerę to nieużywasz lusterek

 

możliwe, tyle że czasami kamera jest zabrudzona a obraz mało widoczny

 

używałem/używam w życiu jednego jak i drugiego rozwiązania, dla mnie bardziej praktyczne są czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to jest nauczyć się parkować i czuć gabaryt swojego auta :) od czujników i kamer się zaczyna a później to każdy by chciał żeby samochód za niego sam zaparkował i może jeszcze sam jechał, i się sam zatrzymywał itp. itd. 

Fajnie brzmi. Też BYŁEM takiego samego zdania, dopóki nie zaparkowałem podczas mocnego deszczu i ciemnej nocy na parkingu, przy którym był trawnik usiany głazami narzutowymi. Oczywiście nie muszę dodawać, że jeden z tych głazów był umiejscowiony przy samym krawężniku, a zmuszony byłem parkować tyłem. Lakierowanie zderzaka zrobię przy okazji montażu czujników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jestem w trakcie zamawiania8"wiesniackich" czujnikow pod kokor:). Potrzebuje kod lakieru ala satyna-zloty. Podpowie ktos jak go odczytac z auta, ks ser.?czy koniecznie trza z vinem zadzwonic do aso?

 

a przypadkiem nie ma kodu koloru auta na tabliczce znamionowej pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki zestaw  nowy nieużywany  czujników parkowania  tył dedykowanych do Imprezy  / Forka   na tasmie  tj bez dziurawienia zderzaka.

 

Występował w katalogu akcesorii do forka, jakby ktoś  potrzebował chętnie oddam bo u mnie nie doczekał sie montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...