wojto79 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Witam, swojego podniosłem podkladkami pod kolumny z tyłu i jest super. Podkładka 40mm, różnicy w czasie jazdy specjalnie nie zauważyłem. Jak ktoś chciałby zdjęcia i namiary zapraszam na PW bo na forum ostatnio za często nie zaglądam. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 A do Legacy IV sedan gdzieś można namierzyć dystanse / podkładki na tył ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 wykonałem podkładki na tył z teflonu spożywczego . Podniesienie tyłu o 3cm idealnie wyrównało legasia. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mogę wysłać "projekt" w autocadzie, piszcie na PW. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredzik20 Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Właśnie zakończyłem pidnoszenie tyłu w Legasiu III. Metoda z grubsza odmienna niż opisujecie. Mianowicie jako dystanse użyłem mocowań amortyzatorów. Po prostu podłożyłem jeszcze jedno mocowanie. Oczywiście skręcając dwa do kupy. Mocowanie ma 3 cm wysokości a tył poszedł o 4 cm w górę. Auto nie straciło nic z właściwości jezdnych. Cała robota zajeła mi półtorej godziny. Mocowania wykożystałem od Legacy IV. Co ciekawe amortyzator i sprężyma są identyczne w obu modelach. Jutro postaram się zapodać fotkę jak auto aktualnie wygląda a w przyszłym tygodniu podnoszę przód. Na pierwszym zdjęciu auto na pusto na drugim załadowany bagażnik drzewem po dach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemars Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 dobry wieczór, Pytanie brzmi: Przy konwersji zawiasu Legac-> OBK z tyłu co robimy z odbojami? Mam manuala (dla roku 99, mój jest 2001) w którym na obrazku są odboje nawlekane na trzon amora. W samochodzie nie było po nich śladu ale są odboje mocowane do budy i opierające się o wahacz. To rozwiązanie przestanie działać wraz z liftem więc: JAKIE ODBOJE? Tylne np od Forestera nawlekane na trzon? Pomóżcie bo głupi jestem....... Pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredzik20 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Widzę, że nikt nie odpowiada więc powiem ci jak ja to widzę. na razie jeszcze nic nie robiłem ponieważ tył i tak jest dość sztywny a tak dużych ładunków nie wożę. Ale myślałem nad odbojami i wymyśliłem żeby do wahacza w miejscu gdzie guma o niego opiera się przykręcić kawałek metalu, teflonu lub grubej gumy. Co prawda metalowy wałek można też przyspawać, ale nie jestem zwolennikiem nie odwracalnych poprawek. Poza tym w razie podnoszenia legasia pamiętajcie żeby po postawieniu go na kołach poluzować i skręcić z powrotem wszystkie tuleje gumowo-metalowe. Inaczej guma będzie od razu naciągnięta i przyspieszy to jej zużycie. To jest co prawda szczegół ale mało kto o tym pamięta. Ja mam już podniesione całe auto o 4cm. Pozdrawiam. Edytowane 11 Października 2015 przez Fredzik20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemars Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Niech Ci Bozia w prześwicie wynagrodzi za rzeczową odpowiedź. Widzę, że w ww kwestii podobnie rozumowaliśmy. Poluzowanie i dociągniecie zawiasu sam też wyknułem :-) Co zrobiłeś z przodu? Czy z tyłu dałeś jeszcze przekładki pod belkę czy co tam jeszcze z tyłu jest na dystansach w OBK? Swoja drogą: z jednej strony "tak dużych ładunków nie wożę" z drugiej "załadowany bagażnik drzewem po dach" To co dla Ciebie jest dużym ładunkiem? starch się bać :-)))) Pozdrawiam Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredzik20 Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Otóż wyjaśniam zagadnienie ładowności (według mnie oczywiście ): Ładunek nie duży to taki jak jest w dowodzie rejestracyjnym. Auto siada wtedy (u mnie przynajmniej) jakieś 3 cm. A ładunek duży to na przykład miałem raz w zeszłym roku w sytuacji awaryjnej przywieść paletę kostki z Lubartowa do Niedrzwicy (około 50 km) w dwóch takich samych legasiach za jednym zamachem. To był duży ładunek bo wtedy auto dotykało odbojami do wahaczy. Oczywiście rozumiem że jest też coś takiego jak dobijanie budy do ziemi na większych wybojach, także nie wolno tego lekceważyć. A na amortyzator nie zakładaj odboi od forka bo zmniejszysz tym samym zakres jego pracy (czyli skok ). A z tyłu dałem tak jak pisałem drugie mocowania amortyzatorów i tyle. Tak samo z przodu. Auto w górę poszło 4cm i mi wystarcza. Pomysł przyszedł mi do głowy jak musiałem wymienić amorki a byłem lekko spłukany. Kupiłem kompletne używki i trochę części mi zostało. Będę jeszcze zdejmował wahacze bo tuleje mam do wymiany to zrobię zdjęcie i pokażę jak to wygląda. Pozdro. Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 W końcu udało mi się zebrać i podnieść tył w legwanie. Na początku miałem sam robić podkładki 4 cm po otrzymaniu projektu od jednego z forumowiczów - jeszcze raz serdeczne dzięki, ale znalazłem w internetach gotowe w uczciwej cenie i uznałem, że nie ma sensu samemu się babrać. Przed: Po: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Wojtalik Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Fajny kolor " Legwana " super się prezentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Panowie znalazłem takie cosik http://mpbs.pl/legacy-iii-1998-2004/1131-subaru-legacy-iii-dystans-mocowania-amortyzatora-tyl.html#/66-grubosc-4cm czy 4 cm to nie będzie za dużo, chciał bym po równo przód i tył 4 cm do góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Panowie znalazłem takie cosik http://mpbs.pl/legacy-iii-1998-2004/1131-subaru-legacy-iii-dystans-mocowania-amortyzatora-tyl.html#/66-grubosc-4cm czy 4 cm to nie będzie za dużo, chciał bym po równo przód i tył 4 cm do góry? Dokładnie to mam włożone na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Panowie znalazłem takie cosik http://mpbs.pl/legacy-iii-1998-2004/1131-subaru-legacy-iii-dystans-mocowania-amortyzatora-tyl.html#/66-grubosc-4cm czy 4 cm to nie będzie za dużo, chciał bym po równo przód i tył 4 cm do góry? Dokładnie to mam włożone na tył szpilki mocowania wymieniałeś czy stare zostały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Wymieniałem na wzmacniane. Nie pamiętam już jaka długość. Trochę było zabawy z wybiciem starych ale udało się. Jeżdżę tak już ponad pół roku i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 tylko na tył wrzucałeś dystans czy przód też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) Tylko tył bo już bardzo siedział i te 4 cm wyrównały go z przodem. Różnicy w trakcji nie odczuwam a przynajmniej nie oślepiam już jadących z naprzeciwka nawet jak solidnie doładuje tył. Edytowane 21 Września 2016 przez Wojt_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Pytanko mam, Legas IV Kombi po licie (2008r) czy śruby też będą rozmiaru 10? Musze swojego dźwignąć na podkładce 4cm (dźwiga fabryczny LPG). Czy jak tylko wyciągnę amory to zbieżność trzeba robić czy jest do tego inna śruba na wahaczu? Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Volo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ogólnie III i IV mają ten sam zawias (wymienny między sobą w każdym razie). Ja wsadziłem amory ze sprężynami z równorocznego (2001) OBK H6. Przedtem miałem dokładnie tak jak na zdjęciu kolegi Wojt_O (oczywiście tył został dobity przez zbiornik lpg). Teraz wygląda to tak (średnica koła standard legasia): Aha, a bagażniku jest zarówno zbiornik, jak i pełnowymiarowe koło zapasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Teraz wygląda to tak (średnica koła standard legasia): No nie gadaj. Wygląda jak dojazdówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Wygląda jak dojazdówka. No niemalże Mam dylemat czy, poza samą felą, iść w większe opony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Zimowo mam 205/55/16 i ładnie to wypełnia. Lato to 215/45/17 i to traktuję jako rozmiar wyjściowy. Zimówki wychodzą raptem 7mm większe. Przekłamanie prędkościomierza to ~1%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Lato to 215/45/17 Ja też mam takie lato, ale je zdjąłem, bo 2.0 robi się na nich jeszcze większym mułem... Wróciłem do seryjnej 15". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broda Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Dobry wieczór wszystkim Odkopie trochę. Mam sedana III na zawieszeniu z OBK (tak już kupiłem) na wysokich oponach AT 15'. Troszkę wisi mu dupa pod lpg, dostałem propozycję od mechanika, by dac tam nivoregulacje ( się sprawa przeciąga). Jakie są plusy i minusy? Tak łopatologicznie, bo zielony jestem. Dziś otrzymałem info, że to: zły pomysł, w ogóle zawias od OBK - same amory i sprężyny- to głupi pomysł. Jak to jest? Powybijam wszystko faktycznie? Dla porównania fotka przy Skodzie Yeti - pelna butla, pół baku i dojazdowka. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 8 godzin temu, Broda napisał: Dziś otrzymałem info, że to: zły pomysł, w ogóle zawias od OBK - same amory i sprężyny- to głupi pomysł. Jak to jest? Powybijam wszystko faktycznie? Pozdrawiam! Rzeczywiście, powybijasz. Oprócz sprężyn i amortyzatorow powinieneś założyć dystanse przednich i tylnych sanek. Dzieki temu zmieni sie zakres pracy amortyzatorow. Takie dystanse fabrycznie sa w OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 A na tyl springi lejsjeforsa I masz rownoWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się