Pluszaq Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Witam, Mam problem, przecieka mi chyba dach. Mokre są: podsyfitka po stronie kierowcy w okolicy szyberdachu ale nie bezpieśrednio przy nim lewy słupek przedni (ale to jest naciek z góry a nie miejsce przecieku) nad drzwiami kierowcy też wilgotno, ale nie widzę skąd by to mogło przeciec, uszczelka okna kierowcy leży ok i szyba leży na niej prawidłowo, więc nie przemaka między szybą/uszczelką, prędzej pod? Wiem, że brat miał hmm podobnie w legacy bodaj 1993 i zawinił przewód odprowadzający wodę z okolic szyberdachu, wypiął się i całe odwodnienie poszło w dach/podsufitkę. Czy ktoś wie czy takowe odwodnienie jest w legacy IV (kombi)Ogólnie po otwarciu dachu zaglądałem pod owiewkę szyberdachu i wygląda, że lekko nawilgnięte tam jest ale rano nie miałem czasu oglądnąć super dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 przewód odprowadzający wodę z okolic szyberdachu, wypiął się Albo zapchał syfem z czasem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 u mnie w OBKu 2002 zapchały się wszystkie odprowadzenia. Śmiesznie lała się woda przez lampkę na środku. Po zdjęciu podsufitki i wyczyszczeniu jest dobrze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Najpierw sprawdż rurki odprowadzające wodę. Jak to nie pomoże, trzeba zdemontowa szyberdach i uszczelni prowadnice. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pluszaq Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Ok, tak myślałem, tylko jak sie do tego zabrać? W którym manualu jest jakis opis co gdzie jak?W rogach są te odwodnienia? mi ewidentnie wygląda na róg po stronie kierowcy Mam jakieś manuali do MY05 ale szczerze trochę ich jeszcze nie ogarniam tym bardziej że jeden ma parę tyś stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jak ściągniesz podsufitkę, to wszystko będzie na wierzchu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pluszaq Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jak ściągniesz podsufitkę, to wszystko będzie na wierzchu. Tego jestem pewny Nie doprecyzowałem, podsufitkę jak zdjąć? Od której strony się zabrać? W jakiej części manuala szukać? W EN manualu jak się podsufitka nazywa? Sorki że drażnię takimi pytaniami ale w krakowie nam pada a auto stoi na polu więc... mam stres bo moknie coraz bardziej i zaraz wychodzę z roboty i w domu chcę się zająć autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jak ściągniesz podsufitkę, to wszystko będzie na wierzchu. Tego jestem pewny Nie doprecyzowałem, podsufitkę jak zdjąć? Od której strony się zabrać? W jakiej części manuala szukać? W EN manualu jak się podsufitka nazywa? Sorki że drażnię takimi pytaniami ale w krakowie nam pada a auto stoi na polu więc... mam stres bo moknie coraz bardziej i zaraz wychodzę z roboty i w domu chcę się zająć autem Jeżeli "Twój" PDF ma 4616 stron, to spróbuj od strony 3941 "SUNROOF/T-TOP/CONVERTIBLE TOP (SUNROOF)" . Potem zapewne trafisz na "Roof Trim" na stronie 4025. Powodzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pluszaq Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Dziękuję wszystki za pomoc. Mój pdf ma troszkę ponad 6k stron bo jest do 2,5L (teżznalazłem ale w sumie działając z głową i patrząc co i jak wygląda spokojnie daje się radę) Ogólnie gdyby ktoś potrzebował to w pierwszej kolejności należy sprawdzić szczelność oraz drożność przewodów. By do tego sie zabrać dla bezpieczeństwa dobrze zdjąć / odpiąć podsufitkę (w tym wypadku od strony kierowcy)Zdejmujemy plastiki od uchwytu górnego, oraz odkręcamy uchwyt (2 śruby) potem zdejmujemy uchwyt. Tak samo robimy z osłoną przeciwsłoneczną kierowcy, po odkręceniu śrub wciskamy zatrzask na kostce i rozpinamy ją, możemy całkiem zdemontować osłonę. Możemy zdjąć też ramkę podsufitki biegnącą dookoła szyberdachu poprzez zsunięcie jej z podsufitki, uważamy by jest nie pogiąć. Teraz możemy odchylić podsufitkę by zaglądnąć pod nią czy przewód jest podpięty do odprowadzenia wody z szyberdachu (znajduje sie w przednim rogu po stronie kierowcy i skierowany jest z kierunku drzwi). Jeśli wszystko tu jest ok, (jeśli nie to trzeba rurkę nasunąć na ren odpływ i zamontowac np opaską zaciskową lub czymś tego typu) można wziać np strzykawkę 20ml i rurkę do napojów i otworzyć szyberdach by mieć do niego dostęp od góry. Wsuwamy koniec rurki (od napojów) w odpływ i wciskamy w rurnkę całą zawartość strzykawki. Sprawdzamy ponad podsufitką czy coś przecieka, jeśli nie to zaglądamy na okolice przedniego koła (strona kierowcy) czy połynęła woda spod nakola za kołem, jeśli nie widać lub ledwo nakapało to znaczy że jest niedrożna rurka. (wody powinno wypłynąć tyle ile wlaliśmy czyli kałuża powinna zrobić się widoczna). Można się upewnić o niedrożności jeśli wlejemy ok 120-150ml - taka ilośc powinna zapełnić całą rurkę (gdy jest zapchana przy nakolu, jeśli jest zapchana na górze to nawet 1-2 strzykawki wody to wykażą). Oczywiście jeśli widać że odprowadzenie wody z korytka jest zatkane to nie ma sensu sprawdzać czy coś tam się wleje... Teraz tak, jeśli widać zanieszyczenie w odpływie można próbowac wyjąć je jakimś drucikiem. Jeśli jest zatkane to niektórzy próbują przepuchać sprężonym powietrzem, ja przepychałem czymś jak "żmijka" do rur tylko o grybości 1-2mmW moim przypadku okazało sie, że zatkanie jest ok 25cm od wylewu za nakolem więc dostawałem sie od dału odginając troszę plastikowe nakole by wprowadzić "żmijkę" do wylewu i po kilku mocniejszych próbach oraz kręceniu odblokowałem zator. Ważne jest by woda wypłukała najlepiej pozostałości tego zatoru i w pełni udrożniła odpływ, w przeciwnym razie sie zapcha ponownie dość szybko. Pozdrawiam, Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Ogólnie gdyby ktoś potrzebował to w pierwszej kolejności należy sprawdzić szczelność oraz drożność przewodów. I taka też była nasza pierwsza odpowiedź Albo zapchał syfem z czasem... Fajnie, że udało Ci się ogarnąć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomt Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Przepraszam za OT , ale czy mógłby mnie ktoś nakierować na tego manuala? Ostatnio zauważyłem że mój szyberek się nie domyka do końca ( szkło nie osiąga linii dachu po zamknięciu), a chciałbym uniknąć zalania samochodu w przypadku poważniejszych opadów deszczu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Przepraszam za OT , ale czy mógłby mnie ktoś nakierować na tego manuala? Ostatnio zauważyłem że mój szyberek się nie domyka do końca ( szkło nie osiąga linii dachu po zamknięciu), a chciałbym uniknąć zalania samochodu w przypadku poważniejszych opadów deszczu. Pozdrawiam Wersja EU? http://www.mediafire.com/download/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket_Legacy_FSM_2005_(BP-BL).zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Woźnicki Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Koledzy... nakieruje ktoś gdzie od dołu się dostać do tego odpływu? Subaru Legacy V 2.5gt Od góry wcisnąłem jakieś 2-2,5m sprężynki kanalizacyjnej. Zatrzymuje się i za nic nie chce dać się przepchać. Znalazłem odpływ... Niestety u mnie problem jest dużo większy. Okazało się, że rurka spaliła się/stopiła na wysokości jakieś 5-10cm od końca odpływu. Załączam zdjęcia. Długość całej rurki to jakieś 1,5m, więc polecam sprężynkę kanalizacyjną średnica 4mm, długość 1,5m. W standardowych przypadkach wystarczy. Niestety serwis Subaru nie posiada informacji o takiej rurce (nigdy nie była sprowadzana do Polski), więc czekam aż uzyskają informacje od producenta. Jeśli się nie uda to pewnie będę gdzieś szukał identycznej rurki. Pozdrawiam Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez Łukasz Woźnicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Mnie w Legacy '93 też ciekło. Zrobiłem tak: - otworzyłem dach - naładowałem przeźroczystego silikonu wokół uszczelki - zamknąłem dach - usunąłem nadmiar i wyrównałem, aby było estetycznie - dla pewności można też odłączyć sterowanie, żeby ktoś się nie pomylił 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Witam A przerabiał ktoś temat tylnych odpływów - tzn gdzie szukać wylotu tych odpływów w aucie? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arqus Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 W dniu 15.10.2015 o 00:10, szamcio11 napisał: Witam A przerabiał ktoś temat tylnych odpływów - tzn gdzie szukać wylotu tych odpływów w aucie? pozdr Też chętnie się dowiem, bo nie wiem czy ma dniach mam ściągać cała podsufitke czy tylko tylnia cześć w MY04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Polecam zacząć od dmuchnięcia pompką taką do pompowania materacy w odpływ z jednej i drugiej strony mi w każdym razie pomogło. Tylko warto zrobić to na otwartym szyberdachu i przyłożyć szmatę tak żeby wydmuchanych syf nie zapaćkał tapicerki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 nie wiem jak w wersji legacy IV, ale w wersji legacyIII, outback II ponoć często zdarzało się, że rurka z odpływu spadała, wysuwała się z króćca szyberdachu. Ja poradziłem sobie odpinając podsufitkę z ryłu, od strony klapy, i może ciężko, ale dostałem się do króćców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arqus Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Tylko, że ja nie mam szyberdachu Dobrze ściągnę w weekend tylne osłony ze słupków i może jakoś dojdę od bagażnika do tych odpływów, w razie czego zamówiłem spirale udrazniajaca o grubości 6 mm, dokupie sprężone powietrze w puszce i dam znać o efektach. W razie co myślicie że zacieki zaschniete z 2 tygodniu zejda z jasnej podsufitki jakimś praniem tapicerki, czy już mogę się nastawić na poszukiwanie nowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 @Arqus jak nie masz szyberdachu to pewnie leci po gumie (w niej) od kabli do klapy, było już opisywane z fotkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arqus Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) 5 godzin temu, BazaN napisał: Edytowane 6 Lutego 2019 przez Arqus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się