Jump to content
Sign in to follow this  
Christoph

Subaru XV 2.0D - nasze testy spalania w różnych warunkach

Recommended Posts

Na obu bramkach straciłem może kwdrans. Jednak winiety są wygodniejsze ;)

 

Po przejechaniu całej trasy doceniłem jednak wyciszenie i nowe opony, ponieważ w aucie jest o wiele ciszej. Fotele też niczego sobie, ich właściwe ustawienie sprzyja nawijanym kilometrom.

 

Cieszę się, że Twoja "padlina" znowu jeździ :)

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Cieszę się, że Twoja "padlina" znowu jeździ
 

 

jeździ bo musi ale to cały czas "padlina"

 

przestroga dla innych którzy wierzą w gwarancje SIP i działania ASO w Polsce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem i współczuję, że zostałeś z tym sam.

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dystans ok 50 km w tym na samej autostradzie 45 km

prędkość wg. prędkościomierza początkowo 190 potem 200 z lekkim +

20931699646_b54fc266b2_b.jpg

 

średnie do momentu zjazdu z autostrady dobijało do 14,5 l/100 km

około kilometr po zjeździe "wyświetlacz zanotował"

20957952045_09c6bbf543_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zejdzie na wartości ujemne, nadwyżki paliwa będziesz sprzedawał :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japończyk testuje XV SBD w Niemczech 

 

"Jeśli prowadzony z prędkością 140 km lub więcej z autostrady w obecnym Legacy kana o 11 kilometrów na litr, i to jest przewidziane. Wtedy staje się do 110 km razie 10 litrów. I żałuję, że na ogół wyjdzie i 9 ......"

 

http://bfaction.exblog.jp/18115403/

 

tłumaczenie google

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumaczenie z google brzmi jak Sushi jedzone widelcem ;)

 

A u mnie stuknęło 50.000km. Miałem zrobić jubileuszową fotkę, ale jechałem motocyklową trasą i tak mnie wciągnęło kręceniem kółkiem, że przespałem ten moment :(

 

Po zmianie miejsca zamieszkania na "zatyłcze" (der Arsch der Welt), gdzie są tylko kręte drogi i pagórkowaty teren, spalanie chwilowo wzrosło, ale to dlatego, że uwielbiam zakręty i to auto ;) Mam sporo krótkich odcinków i prawie 30km do Autostrady.

 

PS: po przejażdżce Peugeotem 308 wiem tyle, że po pierwsze francuzy się bardzo komfortowo prowadzą, a po drugie raczej nie kupię 4 cylindrowego rzędowego diesla, nawet jeśli fajnie ciągnie, to po prostu drażni mnie ten dźwięk :/

Boxer, także Diesel, brzmi tak, że się go chce kręcić i nim jeździć.

 

Levorg bez alternatywy w postaci SBD i CVT nie jest dla mnie atrakcyjny:/

 

 

 

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

22428619422_85f1f9dc5a_b.jpg

 

przebieg średniego spalania z odcinka autostradowego, prędkość 180 odcinek 110 km 

był to końcowy etap 520 km trasy, auto rozgrzane, wcześniejsze spalania z "nie autostrad" oscylowały w okolicach 6-7 l/100 km (co widać na wykresie), ostatnie tankowania Shell Diesel Nitro+

pogoda bezwietrzna

Share this post


Link to post
Share on other sites

No toś pojechał :)

 

A tu z pozdrowieniami dla VW - ekonomiczna jazda XV - przejazd z wioski do wioski:

ihost_1446634648__image.jpeg

 

PS: taka jazda nie daje żadnej przyjemności, poza tankowaniem :/

Share this post


Link to post
Share on other sites



150 km/h (wg. prędkościomierza) tempomat Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja donoszę, że dzisiaj po raz setny zatankowałem swojego Subaraka - według statystyk na motostat.pl średnia z każdorazowego tankowania do pełna po przejechaniu 50.000km wynosi 6,32 l/100km. 

 

PS: tankuje często, żeby nie wyjść z wprawy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketiv nagraj filmik jak XV teraz sie zbiera a nie spalaniem sie przejmujesz. Spala ile musi i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja donoszę, że dzisiaj po raz setny zatankowałem swojego Subaraka - według statystyk na motostat.pl średnia z każdorazowego tankowania do pełna po przejechaniu 50.000km wynosi 6,32 l/100km.

 

PS: tankuje często, żeby nie wyjść z wprawy :P

Pytanie jaka jest średnia prędkość z tego dystansu ;)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro mam do zrobienia OBK kilkaset km autostradą (po ok 300 w 1 stronę). Pojadę je z tempomatem ustawionym na ketiv'owe 147. Potem wkleję wynik :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketiv nagraj filmik jak XV teraz sie zbiera a nie spalaniem sie przejmujesz. Spala ile musi i tyle.

Całkiem dobrze coś a'la Škoda Yeti 1.8 tsi z tym że skrzynia pracuje tragicznie pomiędzy 1 a 2 co znacząco wpływa na "jakość jazdy".

Chciałem ta " usterkę" naprawić ale zapewniono mnie że TTTM i nic się z tym nie da zrobić. Największą znaczącą różnica jest reakcja na "gaz" bezpośrednia nie "gumowy pedał" jak było wcześniej do tego za każdym razem powtarzalna bez niespodzianek.

 

Spalaniem się zarówno przejmuje jak i nie. Jeśli inne rzekomo palą 6 kiedy mój 9 to coś jest nie tak i trzeba szukać ale testowalem innego XV jak i Forestera (co prawda nie na długich odcinkach autostradowych) i spalania były zbliżone bo różnice 0.5 l to że tak powiem "granica błędu".

 

Ogólnie to jestem z tym autem w "martwym punkcie" w chwili obecnej jest całkiem niezłe ale ogranicza moja mobilność w odczuwalny sposób, rozliczenie w ramach zakupu innego Subaru jest mało opłacalne z racji zaoferowanej kwoty, urodził się pomysł żeby auto "przekazać" córce, która od maja nadchodzącego roku może "zdawać prawko" ale jej to auto, nie leży (wolałaby coś mniejszego ze skrzynią pracująca jak w Fabii 1.4 tzn. precyzyjnie ;-) ) dlatego "przezimujemy wspólnie" a do końca wiosny 2016 decyzja co dalej bo jeśli ma zostać to kolejne modyfikacje będą znacząco kosztowniejsze jak wszystkie obecne.

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A ja donoszę, że dzisiaj po raz setny zatankowałem swojego Subaraka - według statystyk na motostat.pl średnia z każdorazowego tankowania do pełna po przejechaniu 50.000km wynosi 6,32 l/100km.

 

PS: tankuje często, żeby nie wyjść z wprawy :P

Pytanie jaka jest średnia prędkość z tego dystansu ;)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Przepisowa. Żaden mandat jeszcze przyszedł.

 

Chętnie bym się dowiedział, jakie jest twoje średnie spalanie po przejechanych kilometrach. Konkretnie. Bo to że starasz się udowodnić, że jest wysokie, zdążyłem się przyzwyczaić.

 

Moja statystyka to realne wyliczenie tego, co przejechałem w różnych warunkach i tego, ile konkretnie za to zapłaciłem (paliwo). Jeśli to nie jest przekonywujące, to w tym miejscu należy postawić kropkę przed kolejną dyskusją o spalaniu.

 

Nie wiem, jaki sens mają ciągłe próby udowadniania, że xv sbd goniony na tempomacie 150 spala 10 i więcej na każde 100km. To jakaś obsesja.

 

Takie wyliczenia w żaden sposób nie przekonują, bo nijak mają się do codziennego użytkowania. Równie dobrze można zrobić rundę na parkingu po czym zaciągnąć ręczny i przy włączonym silniku posłuchać sobie muzyki. W ciągu kwadransa spalanie wzrośnie do 99,9l/10, a więc wyciąganie daleko idących wniosków z niereprezentatywnego wycinka całości to błąd pars pro toto.

 

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A ja donoszę, że dzisiaj po raz setny zatankowałem swojego Subaraka - według statystyk na motostat.pl średnia z każdorazowego tankowania do pełna po przejechaniu 50.000km wynosi 6,32 l/100km.

 

PS: tankuje często, żeby nie wyjść z wprawy :P

Pytanie jaka jest średnia prędkość z tego dystansu ;)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Przepisowa. Żaden mandat jeszcze przyszedł.

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

 

 

To w takim wypadku mamy niemalże identyczne spalania

 

21317494654_94abdffac5_b.jpg

21914428016_607dbe90cd_b.jpg

 

przejechane 369 km, spalanie 5,8 l/100 

pozostały - teoretyczny - dystans do pokonania 800 km

 

 

Jutro mam do zrobienia OBK kilkaset km autostradą (po ok 300 w 1 stronę). Pojadę je z tempomatem ustawionym na ketiv'owe 147. Potem wkleję wynik
 

 

masz OBK z CVT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

masz OBK z CVT ?
   Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

"zepsuł się"  ;)

 

akurat tak się trafiło przy niemalże idealnych warunkach i znikomy ruchu, brak hamowań itp.

 

stała 150 km/h, tempomat po 23 minutach jazdy (prawy górny róg) 8.0 l/100 km

22838563433_b8c25b2dca_b.jpg

 

podsumowanie w momencie opuszczania autostrady

22838631163_bdb1e6f7c3_b.jpg

 

podgląd średniego spalania

23169977580_3f7dcd2c93_b.jpg

 

 

myślę nic dziwnego - w ostatnich dniach ten te odcinki przejeżdżam dość często - pewnie znowu jechałem "z wiatrem" ale sprawdzam i okazuje się, że wiatr jest ale znikomy 

 

w związku z czym sprawdzam w drodze powrotnej biegnącej w dużej części tą samą autostradą w przeciwnym kierunku, spalanie jest wyższe ale nieznacznie i co ważne w trakcie samej jazdy autostradą stabilizuje się na "zaskakująco" niskim poziomie

23360141312_295968a749_b.jpg

 

23172871950_d1e177739e_b.jpg

 

o tyle mnie to dziwi, że powód jest całkowicie niewiadomy, to samo auto, ten sam kierowca, te same opony, "to samo paliwo" wręcz ta sama stacja, ta sama droga itp.

 

ogólnie czuć było, że auto "jedzie lekko" zarówno w jedną jak i drugą stronę 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedaj to dziadostwo :D

 

A może się właśnie dotarł? Nie wiem, jak to wytłumaczyć, ale chyba twój SBD znormalniał. No chyba, że komputer oszukuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ketivv,   spalił Ci tyle, ile naprawdę palą SBD, a Ty nie chciałeś nigdy w to uwierzyć ;)

 

Nie wrzucałem zdjęć z mojej ostatniej jazdy, bo warunki atmosferyczne były paskudne. Średnie z jazdy autostradowej w czasie szalejącej wichury i deszczu wyszło 8,0 z komputera, czyli ok 8,5 rzeczywiste. I tak (+- 0,5 l) jest właściwie przy każdej dłuższej jeździe autostradą, a utrzymuję std prędkości 150-160 licznikowe

Edited by sjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ketivv, spalił Ci tyle, ile naprawdę palą SBD, a Ty nie chciałeś nigdy w to uwierzyć

 

ta sama autostrada, ten sam odcinek, to samo auto, te same opony, "to samo paliwo" Shell V-coś tam Diesel, ten sam kierowca ten sam tempomat itp. ;-)

 

22014474503_dbafd614d4_b.jpg

22012905044_44eb502865_b.jpg

22014510863_82a42778a0_b.jpg

mniej więcej miesiąc wcześniej

warunki atmosferyczne były paskudne

co ciekawe ta sama trasa przed chwilą w sporym deszczu, prawie pusta

23449480206_47568525c7_b.jpg

23180179820_63c60967c3_b.jpg

to akurat podsumowanie z całej trasy, po samej autostradzie było 8.4

 

 

ot taka ciekawostka, może "wersja zimowa" paliwa ale zimowy diesel bardziej kaloryczny od letniego ;)

 

ogólnie czuć, ze silnik pracuje "żywo" jak dla mnie to on może być tym lepszy im starszy

 

ostatnie tankowania (BC wskazanie auta)

2015-11-20 527,2km  45,05l  8,55   shell nitro Dca BC 8.6

2015-11-28 503,9km  43,79l  8,69   shell nitro Zako BC 8.2

2015-12-01 391,5km  31,23l  7,98   shell nitro Dca BC 8.2

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

A. Moja trasa AT - CZ - PL (80% Autostrady i drogi szybkiego ruchu, 20 % drogi lokalne, pozamiejskie). 

 

Prędkości umiarkowane - tempomat max. na 120km/h (GPS) z zachowaniem wszelkich oganiczeń prędkości, w tym przebudowa autostrady, Brno, ograniczenie na "patatajce" Brno-Olomouc itp. Normalna płynna jazda podzielona na trzy etapy:

 

- pierwszy - 200km i przerwa na kawę, St. Pölten (S33):

ihost_1449154100__img_2479.jpg

 

ihost_1449154144__img_2480.jpg

 

ihost_1449154180__img_2481.jpg

 

- drugi - do granicy AT/CZ i kupno winiety oraz ostatni etap granica AT/CZ - PL (Górny Śląsk).

ihost_1449154268__img_2483.jpg

 

ihost_1449154297__img_2484.jpg

 

ihost_1449154337__img_2485.jpg

 

- trzeci etap: granica AT/CZ - PL (Górny Śląsk) i tankowanie

37,15 l / 633,9 km x 100 = 5,86 l/100km (komputer od tankowania wskazał 6,0). 

 

633.9 37.15 1.png 26.pngicon_fueling_full.gificon_snow.gif
80 %
 
20 %
icon_driving_economical.gificon_ac.gif 30%  41.60 5.86
 

 

-----

 

B. droga powrotna / piątek / ruch ciężarowy / - winieta była, więc pauza na granicy nie była konieczna. Górny Śląsk - Salzkammergut.

- etap pierwszy - w jednym kawałku 580km - w 5,5h (średnia prędkość z tego odcinka - 105km/h - niby bez pośpiechu, ale trzeba uwzględnić przejazdy przez czeskie i austriackie mieścinki na odcinku Brno - Poysdorf)

ihost_1449154514__img_2488.jpg

 

ihost_1449155235__img_2490.jpg

 

ihost_1449155500__img_2491.jpg

 

- od serwisu (dolewka oleju 0,4-0,5l i darmowa kawa - nie, nie, nie był to Serwis Subaru, bo oni pracują tylko do obiadu, lecz serwis Fiata) do domu - czyli Salzkammergut - Innviertel. 

 

ihost_1449155566__img_2492.jpg

 

C. Tankowanie na następny dzień: 

ihost_1449155623__img_2500.jpg

 

ihost_1449155698__img_2501.jpg

 

ihost_1449155739__img_2502.jpg

 

Po zatankowaniu do pełna aż pod sam korek i obliczeniu z tankowania wyszło:

 

41,42l / 661,0km x 100 = 6,27l/100km - a komputer wskazał 6,2 co widać na zdjęciu), ale i tak różnica mieści się w tym +/- 0,2l.

 

661.0 41.42 28.png 10.pngicon_fueling_full.gificon_snow.gif
75 %
 
25 %
icon_driving_normal.gificon_ac.gif 20%  42.83 6.27

 

------

 

Mam kilka przemyśleń po 50.000km: 

- lubię swoje auto - im dłużej nim jeżdżę, tym trudniej przychodzi mi na myśl ewentualna zamiana samochodu, bo niby na co z mizernej oferty Subaru? Jedyne, co mi pasuje z obecnej oferty i być może mnie nie zrujnuje finansowo, to Forester SBD CVT, ale XV odpowiada mi swoimi gabarytami i jest mi wystarczający (pozostaje więc marzenie o XV SBD+CVT). 

- zauważyłem, że skrzynia pracuje lepiej po tym przebiegu i bardziej precyzyjnie wchodzą biegi. Lampa prawa świeci ekstremalnie nisko. A poza tym bez niepokojących zmian i oby tak zostało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiejszy "flow" tym razem jakby bez tempomatu, radio off nie dlatego żeby słabo grało  ;)

 

  

23431399801_4acdeafea3_b.jpg

23431699121_3be1b1db7f_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrząc na wykres spalania to na trasie musiał "byc ogien" :)

Jaku jest Vmax zremapowanego SBD???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...