Mateusz Piotrowski Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Hel czy ten kolektor http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-NON-TURBO-1-6-1-8-2-0-97-05-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-MANIFOLD-/320978427258?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4abbce1d7a bedzie pasowac do mojego subaru GX 2.0 N/A 125km z 2002 roku? Czy bede musial cos grzebac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Wygląda na to, że będzie pasował P&P ale ręki sobie nie dam uciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Do bulgotu to chyba końcowy trzeba tlumik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkurach Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Do bulgotu to chyba końcowy trzeba tlumik. Kocham Takie wypowiedzi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Nie chce agrotuningu i przebasowanej muczącej krowy tylko fajny bugot i ryk na wysokich obrotach. Nie chce się męczyć w trasie. Teraz jak jade 100kmh to silnik ledwo slychac - bardziej oponki hałasują. Ktoś coś jeszcze potweirdzi. Za ten kolektor moge zapiąć stary katalizator? Wymienie jeszcze tłumik końcowy, ale też na jakiś subtelny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Wymiana kolektora da delikatny bulgot. I to kolektor jest zawsze odpowiedzialny za bulgot.Końcowy tłumik, jak i wszystkie inne odpowiadają za natężenie dźwięku. Nie wiem jak z katalizatorem, bo ja go miałem integrowanego z kolektorem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość splawikx Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Hel czy ten kolektor http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-NON-TURBO-1-6-1-8-2-0-97-05-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-MANIFOLD-/320978427258?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4abbce1d7a bedzie pasowac do mojego subaru GX 2.0 N/A 125km z 2002 roku? Czy bede musial cos grzebac? Powinien pasować plug and play. Ja do mojego też się rozglądałem właśnie za takim, ale jak aukcja wskazuje jest tylko do rocznika 05. Wymień kolektor na razie, bulgot będzie. Zobaczysz wtedy czy wymienić również końcówkę wydechu jak Ci będzie za cicho - ja wymieniłem po paru dniach , standardowy tłumik za dużo tłumił. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Dzięki panowie. Zastanawiam się cyz warto tyle wydać, może są jakieś tańsze opcje, kolektorów od legacy nie widać, poza tym z tego co czytałem to jest troche przerabiania zeby to pasowało... Mam nadzieje, że tłumiki z uk pasują do tych " normalnych;)" Edytowane 12 Marca 2015 przez Mateusz Piotrowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Jest kilkadziesiat stron watku o bulgocie! Ja mam przerobiony seryjny kolektor za 90 zl. Ten z ebay niewatpliwie jest lepszy, fajniejszy i z nierdzewki, ale musialbym mocno uderzyc sie w glowe, zeby dac tyle kasy za cos co moge miec za 9 dyszek Smiem twierdzic, ze przerobka mojego kolektora trwala mniej niz wymiana na ten z ebay A efekt... Ci co slyszeli, to wiedza ze jest dobrze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Ja swoj kolektor tez sam przerobilem:-) zajelo mi to 2 godziny max 2.5 a kosz totylko zlacze elastyczne i.ok80 cm rurki wiec praltycznie 40 - 50zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Ja podalem koszt czesci z robocizna i to nie u zadnego znajomego, tylko w zwyklym warsztacie zajmujacym sie wydechami Pokazalem tylko zdjecie jak ma to wygladac i przez godzinke sie przygladalem nie brudzac sobie raczek No ale kto bogatemu zabroni Oczywiscie taka replika borli to bym nie pogardzil, ale jezeli nie slychac roznicy to po co przeplacac. Edytowane 12 Marca 2015 przez pajac_am 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 pajac_am od razu możesz napisać gdzie Ci to zrobili jeśli to nie tajemnica, bo mnie w miarę dobry spawacz z okolic pozostawił bez odpowiedzi, jak mu wysłałem parę zdjęć jak to ma wyglądać i jakieś tutki, podejrzewam że nie on jedyny się tego nie podejmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 W Tychach na filaretow. Trzeba gadac z panem Henkiem On bedzie wiedzial co robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATRIX Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Mam podobny do tego z ebaya. Dałem za używany 500 zeta. Wcześniej miałem z legacy 2.2 i był bardzo fajny bulgot. Ten borli jest trochę łagodniejszy w odgłosie ale rasowy bulgot jest. 500 dużo ale na legacy kolektorze wywalało mi błąd drugiej sondy a na tym teraz jest spokój. Poza tym w moim RSie wszystko co robię ma być perfekcyjne i jeśli jakaś firma wypuściła ori kolektor bulgot do montażu zamiast serii tu muszę go u siebie mieć. Mógł bym w pracy sam sobie pospawać różnoodległościowy z ori kolektora ale potem chyba bym nie zasnął bez obalenia czteropaka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Ja podalem koszt czesci z robocizna i to nie u zadnego znajomego, tylko w zwyklym warsztacie zajmujacym sie wydechami Pokazalem tylko zdjecie jak ma to wygladac i przez godzinke sie przygladalem nie brudzac sobie raczek No ale kto bogatemu zabroni Oczywiscie taka replika borli to bym nie pogardzil, ale jezeli nie slychac roznicy to po co przeplacac. Tj przerobili ci fabryczny kolektor tak? Ja jestem ogolnie zielony, ale jesli bym wiedzial co powiedziec i by mi to zrobili to bardzo chetnie jesli by sie to zmiescilo w np 300zl to super. Rozumiem, ze pokazales im kolektor z ebaya i kazales przerobic twoj? Mi sie wydaje ze kluczowe moga byc dlugosci rur i jakis tam ich stosunek. Nie wiem czy zrobią to tak ladnie dokladnie. Chetnie bym sie skusil na tansza opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Żeliwny kolektor nie lada wyzwanie pospawać ciekawe jak to wyglada i ile km spawow jest. I jak to od środka wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Tak jak pisze qbutek to kolektor jest odpowiedzialny za bulgot. Żeby uzyskać ładny efekt, to kolektor musi być różnoodległościowy, bo to daje zawirowanie spalin w miejscu połączenia lewej i prawej strony i powoduje powstanie bulgotu. Problem polega na tym, że przy profi podejściu do tematu długości obu stron nie mogą być z kapelusza, powinny być odpowiednio przeliczone i dobrane do auta. Ja mam kolektor borli i bulgot (oraz ryk ) jak w turbo, ale nowego bym raczej nie kupił za 440 dolców Pasować będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Czyli przerobić fabrycznego się nie da (ten od legacy tez sie nie da przerobic?) . Pozostaje zrobić na zamowienie ale to kot w worku i pewnie wiele taniej nie wyjdzie, albo kupić za 1300zł. Zastanawiam się czy nie spróbować wymienic tłumika końcowego, żeby po prostu sie troche głośniej odzywał na wysokich i mruczał na niskich. Ale nie chce żądnej muczącej basem krowy bo się pożygam na autostradzie;d. Ile musze wydac na jakiś sensowny tłumik z tych tańszych i co polecicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Tj przerobili ci fabryczny kolektor tak? Tak. Nawet bez zdejmowania go z auta. Rozumiem, ze pokazales im kolektor z ebaya i kazales przerobic twoj? Nie. Chociaż z początku chciałem taki, ale to nie zmieściłoby się w 90 zł i może nawet w 300 zł, poza tym trochę za dużo kombinowania z tym. Mi sie wydaje ze kluczowe moga byc dlugosci rur i jakis tam ich stosunek. Nie wiem czy zrobią to tak ladnie dokladnie. W Legacowym proporcje rur, do momentu w którym spotykają się spaliny są ok. 2:1. Też się obawiałem, co to będzie jak nie znam wymiarów i ma to być zrobione na oko, bo przecież te fabryczne są po przeliczane na mega komputerach... Ale to nie prom kosmiczny i wbrew moim obawom wyszło idealnie. Od ponad roku brak jakichkolwiek skutków ubocznych, żadne błędy nie wyskakują. Żeliwny kolektor nie lada wyzwanie pospawać ciekawe jak to wyglada i ile km spawow jest. I jak to od środka wyglada. Tu się zgodzę... Ale kolektor w naszych wolnossakach jest akurat stalowy i problemów z przeróbką nie ma żadnych. Po resztę odpowiedzi odsyłam tu: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21287-co-zrobic-zeby-subaru-na-bulgotalo/page-63 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Fajnie ci to wyszło, chyba zlecę to samo do zrobienia. A jeszcze mam pytanie jaki tłumik końcowy kupiłeś? Bo podoba mi sie to brzmienie z silencerem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Tlumik to jakis najtanszy pseudo tuningowy WM sport a'la mugen. Przy czym ja tym autem jezdze okazjonalnie, a do jazdy na codzien, nawet z silencerem, raczej odradzam. Chociaz glowy za to nie dam, bo z silencerem jeszcze nie jezdzilem. Byl zalozony tylko raz do nagrania filmu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 mugen za glosny, ja jezdze autem codziennie i zamierzam jezdzic w trasy. Teraz jest cisza jak makiem zasiał, zastanawiam się właśnie co założyc żeby było w połowie drogi między fabrycznym a agrotuningowym mugenem;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1M0N Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 WM Sport z silencerem jest jeszcze do przeżycia Nie mam niestety porównania do serii, bo już z takim tłumikiem kupiłem, ale tak katastrofalnie łba nie urywa Tutaj filmik jak to chodzi na seryjnym układzie wydechowym z samym końcowym WM Sport (na filmiku jest ciut większy silencer, obecnie mam założony nieco mniejszy i jest cichutko ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Wg mnie najlepsza opcja miedzy seria a wiadrem jest seria z wrx-dwururka.W turbo jest on cichy,w n/a jest glosniejszy o ok 20%.Potwierdzam z autopsji .Mam kolektor bulgot Home made,plus końcowy z wrx Gd seria.Jest fajnie,głośniej niż na serii z n/a o wspomniane ok 20%.Reszta układu seria.Jak się okaże za cicho to można wyciąć "parówę" rozprezna ta za katem i podobno wtedy robi sie troszkę głośniej.Przedtem mialem chyba h&s który w turbo jest w miare cichy,a u mnie w n/a bylo nie do wytrzymania.Co do wm mugenow ,to w mazdzie zrobiłem taki myk ze tlumik wspawalem glebiej w stronę przodu auta,a do silencera dospawalem rurkę z kwasiaka dluga tak na 20cm o średnicy ok polowy wylotu z mugena.W efekcie glosnosc byla idealna-cos pomiędzy z silencerem a bez niego,za to przestalo pierdziec jak na samym silencerem ,dźwięk sie zrobil taki rasowy ,ale mniej basowy i nie męczył.No i wygladalo to schludnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Kopie cały czas po forum:D Kolega ktory wczesniej sie wypowiadal, wspominal ze mugen z silencerem wyraźnie ukrał parenaście kucy, wiec wolalbym tego mugena nie instalować.IIIIIIIIiii czytałem też że ta dwururka od WRX jest praktycznie nieslyszalna. Cholera ciężko tutaj coś konkret znaleźć;P dla jednych za glosno dla innych za cicho hehe. Generalnie jeżdżę po mieście w zakresie 2500-5500RPM fajnie jakby się w górze to jakoś odezwało. Może ktoś zarzuci do jakiejs fajnej lektury o różnych końcówkach? Chetnie poczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się