kos Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Witam, jak w temacie - objawy były takie : początkowo jakby ciut wolniejszy ruch wycieraczki, na chwilę obecną brak reakcji na sygnał włączenia. Jest to naprawialne/rozbieralne, czy trzeba szukać nowego/używanego sprawnego napędu? Może ktoś przerabiał ten, lub podobny problem? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Tam masz zatartą ośkę. Trzeba rozebrać i nasmarować. Obudowa jest aluminiowa, a ośka stalowa. Aluminium się utlenia i powstaje taki nalot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4006 Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Przyczyn może być kilka. Jeśli to wina ośki, to tak jak kolega wyżej pisał. Jeśli spalił się już silniczek poszukaj firmy która przewija takie małe silniczki i daje na to gwarancję. Trzecią możliwością jest wytarta plastykowa zębatka co mogło nastąpić jak ośka stanęła, a silniczek jeszcze chodził. To też dla zdolnego tokarza nie problem i da się naprawić, tocząc nowe kółko zębate. Zacznij od ośki bo to najprościej zdiagnozować, jak sprawna szukaj kolejnych niesprawności. Można poszukać używanego całego mechanizmu, ale nie wiadomo czy nie kupisz takiego który padnie po gwarancji rozruchowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 A tu mniej więcej instrukcja jak się ową naprawę wykonuje: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74403-naprawa-tylnej-wycieraczki-forester-i-inne-pewnie-te%C5%BC-foto/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczypior Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Też to ostatnio przerabiałem-i u mnie też padło na oś wycieraczki z tym że nalezy naprawdę uważać przy demontowaniu, żeby czegoś nie urwać. Udało mi się kupić używkę i mimo że wszystko się zgadza - od modelu do mocowania wycieraczki to w używce, którą zakupiłem jest wyaźnie większy silnik - działa ciszej i sprawniej. Ale u mnie to legacy II. NIe wiem do końca jak w foresiu ale ja naprawdę przy demontażu całego siłownika wycieraczki musiałem się uzbroić w cirpliwość i klucz nastawny ala żabka- nieoceniony przy rozruszaniu elementów uszczelniających przy szybie-udało się - Nowa w aso około tysiaka- będzie na inne gadżety... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kos Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Dzięki serdeczne za szybkie odpowiedzi i link z fotorelacją z naprawy - jakoś tego nie widziałem wcześniej. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now