Wojt_O Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Na wstępie powiem, że szukałem ale nie znalazłem jednoznacznej satysfakcjonującej mnie odpowiedzi ani w FAQ ani nigdzie indziej, otóż chce się dowiedzieć jak działa AWD w moim legasiu III EJ25 z 4 biegowym automatem. Wiem ze w manualu jest wiskoza zblokowana w proporcji 50:50 etc etc. W internetach natomiast wyczytałem różne dziwne wersje dotyczące tegoż napędu w wersji z AT. Z jednego źródła dowiedziałem się że w przypadku AT napęd przekazywany jest w proporcji 90% przód i 10% tył a w razie potrzeby elektronika decyduje o rozdziale mocy w innych proporcjach. Z innego że tył w ogóle nie ciągnie a dołączany jest tylko wtedy kiedy jest uślizg przedniej osi, z jeszcze innego że jest specjalne sprzęgło które blokuje napęd na tył a nie go przekazuje...jak to w końcu jest w tym modelu? Jest ten STAŁY, słynny, najlepszy, symetryczny napęd na 4 koła czy go nie ma a tylna oś pędzi tylko wtedy gdy przednia nie "wyrabia"????? Drugie pytanie dotyczy uużytkowania samej skrzyni, otóż czy podczas jazdy na "D" mogę ręcznie zredukować bieg przerzucając na pozycję "3" np przed wwyprzedzeniem?? (w pozycji D kick down nie "załącza" się zbyt szybko co przy wyprzedzaniu jest jak by nie było bardzo pożądane) z góry dzięki za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Wiem ze w manualu jest wiskoza zblokowana w proporcji 50:50 Czyli nic nie wiesz. Na wstępie powiem, że szukałem ale nie znalazłem jednoznacznej satysfakcjonującej mnie odpowiedzi ani w FAQ ani nigdzie indziej, Postaraj się bardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 1. Poszukaj na forum, bo te odpowiedzi padły już setki razy. Różnice zależą też od modelu i rocznika 2. Tak. Możesz redukować o jeden bieg niżej zanim zaczniesz wyprzedzać. Możesz zawsze to robić z uwzględnieniem obrotów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 10, 2015 Author Share Posted March 10, 2015 No nie wiem bo dopiero rozpoczynam przygodę z marką, dlatego pytam. Wiem natomiast ze forum jest po to aby nie wiedzący uzyskali wiedzę od wiedzących a od Ciebie niestety nie dowiedziałem się niczego. 1. Poszukaj na forum, bo te odpowiedzi padły już setki razy. Różnice zależą też od modelu i rocznika 2. Tak. Możesz redukować o jeden bieg niżej zanim zaczniesz wyprzedzać. Możesz zawsze to robić z uwzględnieniem obrotów No właśnie nie do końca mogłem zidentyfikować to co wyszukałem na forum z egzemplarzem który posiadam. Kolega Leon zmotywował mnie niczym belfer do bardziej wnikliwego szukania :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 od Ciebie niestety nie dowiedziałem się niczego. dowiedziałeś się, czegoś innego, ale zawsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 10, 2015 Author Share Posted March 10, 2015 (edited) Faktycznie to jest istotą tego forum. Edited March 10, 2015 by Wojt_O Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 z 4 biegowym automatem. ale którym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Faktycznie to jest istotą tego forum. Chcesz dane techniczne wszystkich skrzyń automatycznych montowanych w subaru? Ludzie na tym robili doktoraty, a Ty chcesz, aby Ci to napisać w kilku żołnierskich słowach? Powiem krótko- nawet sobie nie wyobrażasz jak wiele oczekujesz. My tu całe wieczory dyskutowaliśmy a Ty chcesz opis w kilku zdaniach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Faktycznie to jest istotą tego forum. Chcesz dane techniczne wszystkich skrzyń automatycznych montowanych w subaru? Ludzie na tym robili doktoraty, a Ty chcesz, aby Ci to napisać w kilku żołnierskich słowach? Powiem krótko- nawet sobie nie wyobrażasz jak wiele oczekujesz. My tu całe wieczory dyskutowaliśmy a Ty chcesz opis w kilku zdaniach Tak jak pisałem wcześniej dopiero zaczynam przygodę z Subaru więc wielu rzeczy zwyczajnie nie jestem świadomy. Domyślam się, że wielu forumowiczów "zjadło zęby" na tym aby wiedzieć tyle ile wiedzą i chwała im za to bo nie kiedy ASO jest mniej poinformowane niż nie jeden forumowicz pasjonat, ale po to właśnie jest forum, żeby się tą wiedzą dzielić. Sam chętnie przekażę dalej swoje doświadczenia jak je nabęde. Nie chodzi mi o dane techniczne wszystkich skrzyń tylko o sposób w jaki rozwiązany jest napęd w moim egzemplarzu. z 4 biegowym automatem. ale którym ? No właśnie .. gdzie w takim razie mogę znaleźć informację jaka skrzynia siedzi w moim aucie? Czy po VIN-ie jest możliwość sprawdzenia? Na kołnierzu skrzyni, pod filtrem powietrza znalazłem wlepkę jak na zdjęciu. Może to jest symbol skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Załączone miniaturki 15 sekund w Google i jest -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/ Ogarnij się chłopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Załączone miniaturki 15 sekund w Google i jest -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/ Ogarnij się chłopie. Dlatego tłumaczyłem człowiekowi, że ludzie na tym doktoraty porobili Poza tym automaty były robione w różnych wersjach. Czytanie głupich i "niezależnych " "znawców" przynosi wiecej zamieszania niż pomaga. Z naszej strony nie ma złej woli w odmowie odpowiadania na ogólne pytania. Nie da sie na jedej stronie wytłumaczyc nowicjuszowi konstrukcji i zasad działania. Ja w technikum dynamikę i aerodynamike miałem przez dwa lata technikum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Otóż właśnie sprzeczne informacje które znalazłem zmyliły mnie i dlatego założyłem ten wątek. Do tego doszło też to ze zwyczajnie nie zdawałem sobie sprawy z kilku faktów. Teraz sprawa jest jasna tak więc dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now