Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy


Maikler

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

może zadam i głupie pytanie, ale w moim poprzednim samochodzie takie cuda i dziwy się nie działy, a przynajmniej nie zwróciłem uwagi. Ale do rzeczy: 2 tygodnie temu podczas dolewania płynu do spryskiwaczy stwierdziłem, że płynu chłodniczego jest jakieś 2-3 cm ponad LOW - samochód 6 tys. km, przed I przeglądem za 3 miesiące. Podjechałem do ASO i na ciepłym silniku zrobili dolewkę pod FULL. O sprawie przypomniałem sobie wczoraj. Na zimnym silniku, po 2 tygodniach od dolewki, poziom płynu w połowie między LOW i FULL. Po przejechaniu 20 km do pracy silnik się rozgrzał i poziom płynu podskoczył do FULL, tak jak 2 tygodnie temu. Wynika z tego, że wycieku nie ma. Pierwszy raz jednak spotkałem się z takimi skokami (mniej więcej o pół zbiorniczka) pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem. Barwa płynu jest ciemnozielona. Takie coś jest normalne? Bo szczerze powiedziawszy w poprzednim aucie nie zawracałem sobie tym głowy. Zawsze ilość płynu była taka sama, mimo że robiłem przeglądy raz w roku, bo robię niewielkie przebiegi roczne (około 8 tys./rok). Trochę głupio mi znowu podjeżdżać do ASO, dlatego proszę o podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez jest 2 cm na zimnym silniku ponizej low i pomiedzy max i low na cieplym i tak ma byc. Napewno jak wiesz silnik pobiera i wywala płyn do zbiorniczka w czasie swojej pracy w zaleznosci od temp. W skrócie :jak  płyn jest goracy wtedy wywalny jest do zbiorniczka jak sie studzi "pobierany" jest ze zbiorniczka wyrównawczego. W kazdym razie nie masz czym sie przejmowac wszystko jest ok.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy (nie ten na zbiorniczku) powinieneś tam mieć płyn "aż po korek" jego nadmiar s pod korka rurką schodzi do zbiorniczka

jeśli nie ma, dolej i zakręć korek

pojeździj trochę i sprawdź na następny dzień również na zimnym silniku (nigdy tego nie rób na ciepłym)

możesz to powtórzyć kilkakrotnie, wszystkie nowoczesne układy mają samoczynne odpowietrzanie

skoki poziomu płynu w subaru też zaobserwowałem ale zrobiłem jak napisałem i się w miarę ustabilizował

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...