Jump to content

Płyn chłodniczy


Maikler

Recommended Posts

Witajcie,

może zadam i głupie pytanie, ale w moim poprzednim samochodzie takie cuda i dziwy się nie działy, a przynajmniej nie zwróciłem uwagi. Ale do rzeczy: 2 tygodnie temu podczas dolewania płynu do spryskiwaczy stwierdziłem, że płynu chłodniczego jest jakieś 2-3 cm ponad LOW - samochód 6 tys. km, przed I przeglądem za 3 miesiące. Podjechałem do ASO i na ciepłym silniku zrobili dolewkę pod FULL. O sprawie przypomniałem sobie wczoraj. Na zimnym silniku, po 2 tygodniach od dolewki, poziom płynu w połowie między LOW i FULL. Po przejechaniu 20 km do pracy silnik się rozgrzał i poziom płynu podskoczył do FULL, tak jak 2 tygodnie temu. Wynika z tego, że wycieku nie ma. Pierwszy raz jednak spotkałem się z takimi skokami (mniej więcej o pół zbiorniczka) pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem. Barwa płynu jest ciemnozielona. Takie coś jest normalne? Bo szczerze powiedziawszy w poprzednim aucie nie zawracałem sobie tym głowy. Zawsze ilość płynu była taka sama, mimo że robiłem przeglądy raz w roku, bo robię niewielkie przebiegi roczne (około 8 tys./rok). Trochę głupio mi znowu podjeżdżać do ASO, dlatego proszę o podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Michał

Link to comment
Share on other sites

u mnie tez jest 2 cm na zimnym silniku ponizej low i pomiedzy max i low na cieplym i tak ma byc. Napewno jak wiesz silnik pobiera i wywala płyn do zbiorniczka w czasie swojej pracy w zaleznosci od temp. W skrócie :jak  płyn jest goracy wtedy wywalny jest do zbiorniczka jak sie studzi "pobierany" jest ze zbiorniczka wyrównawczego. W kazdym razie nie masz czym sie przejmowac wszystko jest ok.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To się uspokoiłem, dzięki za odpowiedź :) nie mam zbyt dużego doświadczenia motoryzacyjnego, to zupełnie nie moja specjalizacja, a jak wspomniałem aż takich skoków nie zaobserwowałem w poprzednim aucie ;p

Link to comment
Share on other sites

na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy (nie ten na zbiorniczku) powinieneś tam mieć płyn "aż po korek" jego nadmiar s pod korka rurką schodzi do zbiorniczka

jeśli nie ma, dolej i zakręć korek

pojeździj trochę i sprawdź na następny dzień również na zimnym silniku (nigdy tego nie rób na ciepłym)

możesz to powtórzyć kilkakrotnie, wszystkie nowoczesne układy mają samoczynne odpowietrzanie

skoki poziomu płynu w subaru też zaobserwowałem ale zrobiłem jak napisałem i się w miarę ustabilizował

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...