Maikler Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Witajcie, może zadam i głupie pytanie, ale w moim poprzednim samochodzie takie cuda i dziwy się nie działy, a przynajmniej nie zwróciłem uwagi. Ale do rzeczy: 2 tygodnie temu podczas dolewania płynu do spryskiwaczy stwierdziłem, że płynu chłodniczego jest jakieś 2-3 cm ponad LOW - samochód 6 tys. km, przed I przeglądem za 3 miesiące. Podjechałem do ASO i na ciepłym silniku zrobili dolewkę pod FULL. O sprawie przypomniałem sobie wczoraj. Na zimnym silniku, po 2 tygodniach od dolewki, poziom płynu w połowie między LOW i FULL. Po przejechaniu 20 km do pracy silnik się rozgrzał i poziom płynu podskoczył do FULL, tak jak 2 tygodnie temu. Wynika z tego, że wycieku nie ma. Pierwszy raz jednak spotkałem się z takimi skokami (mniej więcej o pół zbiorniczka) pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem. Barwa płynu jest ciemnozielona. Takie coś jest normalne? Bo szczerze powiedziawszy w poprzednim aucie nie zawracałem sobie tym głowy. Zawsze ilość płynu była taka sama, mimo że robiłem przeglądy raz w roku, bo robię niewielkie przebiegi roczne (około 8 tys./rok). Trochę głupio mi znowu podjeżdżać do ASO, dlatego proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 u mnie tez jest 2 cm na zimnym silniku ponizej low i pomiedzy max i low na cieplym i tak ma byc. Napewno jak wiesz silnik pobiera i wywala płyn do zbiorniczka w czasie swojej pracy w zaleznosci od temp. W skrócie :jak płyn jest goracy wtedy wywalny jest do zbiorniczka jak sie studzi "pobierany" jest ze zbiorniczka wyrównawczego. W kazdym razie nie masz czym sie przejmowac wszystko jest ok. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikler Posted March 10, 2015 Author Share Posted March 10, 2015 To się uspokoiłem, dzięki za odpowiedź nie mam zbyt dużego doświadczenia motoryzacyjnego, to zupełnie nie moja specjalizacja, a jak wspomniałem aż takich skoków nie zaobserwowałem w poprzednim aucie ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
stick Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Maikler na ta chwilę bądź spokojny ,tak ma być ,nic złego się nie dzieje z autem ,pozdrawiam... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Maikler, normalny objaw w ciśnieniowych zamkniętych układach chłodzenia, wyposażonych w zbiornik wyrównawczy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikler Posted March 10, 2015 Author Share Posted March 10, 2015 Dziękuję za odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek Posted March 13, 2015 Share Posted March 13, 2015 na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy (nie ten na zbiorniczku) powinieneś tam mieć płyn "aż po korek" jego nadmiar s pod korka rurką schodzi do zbiorniczka jeśli nie ma, dolej i zakręć korek pojeździj trochę i sprawdź na następny dzień również na zimnym silniku (nigdy tego nie rób na ciepłym) możesz to powtórzyć kilkakrotnie, wszystkie nowoczesne układy mają samoczynne odpowietrzanie skoki poziomu płynu w subaru też zaobserwowałem ale zrobiłem jak napisałem i się w miarę ustabilizował 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now