Jump to content

Spalanie 2.0i w mieście


Garibaldi

Recommended Posts

Witam.

Czy moglibyście się podzielić spalaniem w mieście. Ja kupując wiedziałem że będzie spore ale chyba nie aż tak. Do tej pory jeździłem Vectrą 150KM@180KM CDTI. Odcinek z domu do pracy 8 km czas od 15 rano do 45 min powrót. Spalanie średnie 9l. Teraz ta sama trasa to 15-16l. Może coś źle robię ? NA trasie Kraków - Zakopane wyszło koło 8 jadąc delikatnie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Garibaldi, co do miasta to za bardzo Tobie nie pomogę, bo mam do pracy 10 km poza miastem i 8 w mieście. Natomiast na trasie Kraków-Zakopane przy delikatnej - jak piszesz - jeździe trochę dużo jak się wydaje spalił.  Dorzuć kilka informacji dotyczących przebiegu auta, czasu ew. rozgrzewania silnika na postoju, włączania od razu po uruchomieniu silnika ogrzewania i być może klimatyzacji, używania na trasie boksu dachowego etc.

Edited by FanSub
Link to comment
Share on other sites

Mam w manualu ale:

Obecnie na zimówkach w miescie spalanie waha sie miedzy 9 a 11 litrów . Na trasie jadac w przedziale predkosci 80-120km/h ( ale najwiecej z predkoscia 100km/h) spalanie 7,4l/100. Na autostradzie ze stala 140km/h miedzy 9-10 litrow. W aucie po przejechaniu niecalego kilometra gasnie niebieska lampka. Przebieg obecny 14k km fabryczny olej nie zmieniany jeszcze . Wyslij PW do uzytkownika XV CVT mial podobnie  ze swoim autem na pewno udzieli Ci jakis konkretnych informacji.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Dobra - jeszcze trochę powalczę

Mam jeszcze taki OT: chce poprawić audio w nim - mam stacje kenwooda 4x50W w sklepie dali mi takie wyjścia: wygłuszenie + głośniki do 300 zł albo wzmacniacz głośnikowy + głosniki Focal (podobno bardzo dobre) ale muszę dokupić i zrobić instalacje pod wzmacniacz 4x (50-70W w zależności od oporności głośnika). Ktoś ma doświadczenia z takim wzmacniaczem czy jest on rzeczywiście potrzebny ? Trochę klocek mi urwie miejsca w bagażniku.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie spalania CVT. Na początku był chaos… tzn. ponad 9 litrów/100 km (wczesna wiosna 2014)- jazda mieszana, (miasto  do 9,2 l/100 km). Po ok. 6 miesiącach i stanie licznika 20 tys km spalanie 8,6 - 8,8 l (średnie). Aktualnie na liczniku 28200 km spalanie średnie 7.8 l/100 km (1/2 tzw. miasto 1/2 dłuższe trasy tzn. 100-180 km). Jazda od spokojnej do bardzo dynamicznej  :rolleyes: ... więc pewnie mogłoby być lepiej ale takie spalanie mnie zadowala. W miarę docierania zużycie paliwa wyraźnie się stabilizuje i "rażących" różnic w zużyciu miasto/trasa nie obserwuję (paliwo Verva lub V-Power).

Link to comment
Share on other sites

 

 

chce poprawić audio w nim - mam stacje kenwooda 4x50W w sklepie dali mi takie wyjścia: wygłuszenie + głośniki do 300 zł

 

wygłuszyć przód i tył, to się zawsze przyda bez względu na głośniki

 

zamontować fajny zestaw głośników z przodu a tył wyłączyć  ;) (choćby faderem) 

Link to comment
Share on other sites

Ja we wszystkich swoich autach robilem car audio. Wygłuszenie drzwi to "must have" jezeli chcesz miec dobre brzmienie w aucie. Jezeli nie chcesz zakładac wzmacniacza to sa na rynku głośniki ktore calkiem niezle daja sobie rade na samym radiu ( np helixy) ale i tak pelna moc pokaza dopiero napedzane wzmachorkiem. Co do "klocka" Taki wzmacniacz 4 kanałowy jaki chcesz włozyc 70W na 2 ohmy /50w na 4 ohmy wcale duzy nie jest i miejsca w bagazniku Ci jakos strasznie duzo nie zabierze zawsze mozesz go zainstalowac pod fotelem- ale nie instaluj w zamknietych miejscach ( gdzie nie ma przepływu powietrza) -wzmacniacz ma fakture radiatora dla lepszego chłodzenia) Co do car audio - ja we wszystkich swoich autach na przod instalowalem odseparowany zestaw na dobrych kablach ( seryjne ktore mamy w aucie sa nic nie warte ) + maly subwoofer w bagazniku . Wtedy scena dzwiekowa w aucie jest taka jaka byc powinna. W chwili obecnej rowniez na wiosne ruszam z car audio  i tak wlasnie zastanawiam sie czy by jakis basowych wooferow nie dac w drzwi tylnie zamiast skrzyni do bagaznika ( szkoda mi troche miejsca)

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

Co do "klocka" Taki wzmacniacz 4 kanałowy jaki chcesz włozyc 70W na 2 ohmy /50w na 4 ohmy wcale duzy nie jest i miejsca w bagazniku Ci jakos strasznie duzo nie zabierze zawsze mozesz go zainstalowac pod fotelem
 

 

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/match/products/amplifier/pp-82dsp.html

 

wymiary 44 x 185 x 164 mm  ;)

 

8 kanałów, DSP 

robisz sobie cały aktywny przód 2x3 kanały 

2 pozostają na suba (jak mocniejszy sub to na 2 kanalach po DSP jest wyjscie RCA na dodatkowy wzmak)

 

że tak powiem wersja budżetowa

 

natomiast jakby coś to można równie małe a jakościowo ciut lepsze

 

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/helix/products/amplifier/p-six-dsp.html

 

wymiarami też nie przeraża 50 x 250 x 190 mm

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie oleju i po kolejnych tysiącach kilometrów silnik powinien trochę zejść ze spalaniem. 

 

Co do wyciszenia, to powiem, że warto to zrobić, chociażby na przykładzie mojego samochodu:      Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.pl    

 

Wyciszenie w XV potraktowanej jest po macoszemu, więc jakiekolwiek działanie w tej kwestii wyjdzie na plus. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

hertza es 300- kiedys kupiłem ale posiadany wzmacniacz okazał sie za słaby do tego stwora- i mysle czy by go nie wykorzystac.
 

 

to i tak czeka Cie wzmak do samego suba bo Match PP82DSP tego nie pociągnie

 

natomiast relatywnie niedrogo można stworzyć całkowicie aktywny zestaw a gdyby tak jeszce jednostka centralna miała wyjście światłem to by było miło  ;)

 

ja w XV z suba rezygnuję, nawet jednostkę centralną zostawiam fabryczną  ;)

 

na ta chwile nie wiem tylko czy będzie Match PP82DSP + głośniki Brax Nox20, Helix P203 i Helix P206 (tu brakuje mi tylko średniaków, wchodzą w miejsca fabryczne bez rzeźbienia)

czy wzmak Helix P SIX DSP + głośniki Brax Nox20, Matrix 3.1 i Matrix 6.1 PP (brak wzmaka, średniaki nie wchodzą w miejsca fabryczne bez rzeźby)

 

jeden czy drugi zestaw z fabrycznym "radiem" byłby podpinany po wysokich co jest marnym rozwiązaniem ale działa znośnie

Link to comment
Share on other sites

ja rowniez jednostki centralnej nie zmieniam bo zakupilem to auto ze stacja kenwooda dnx 4250bt- nie jest to jaki high end ale 3 wyjscia rca z tyłu ma ( nie wiem jak z wyjsciem optycznym)  Na przod pewnie cos z serii precision helixa zakupie ( cały zestaw odseparowany) z tyłem i nad wzmacniaczem jeszcze mysle. Jak napisalem wyzej ale usunałem ( stwierdzilem ze nie bede sie uzewnetrznial :) ) obiecałem sobie ze juz w zadnym aucie nie bede bawiał sie w car audio a w głowie mam juz plan na demo car :facepalm: a Hertz poczeka na lepsze czasy :)

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Da się jakoś wykluczyć niemiłą przypadłość wyłączania radia podczas odpalania samochodu. Demonem prędkości ono nie jest - jakie 15 sek trzeba poczekać potem odpalam auto i restart. Może jakieś podtrzymanie czy coś da się podłączyć ??

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie zestaw radiowy w XV (wersja comfort) jest raczej nędzny ale start w 15 sek to przesada. Od odpalenia auta do restartu radia u mnie mija ok 6-7 sek. Chyba, że liczysz czas od włożenia kluczyka do stacyjki to oczywiście 1-2 sek dłużej ale na pewno nie aż 15 s  :o  :). Może piszą o tym w instrukcji :book: ?

Link to comment
Share on other sites

Garibaldi ma stacje multimedialna Kenwooda o ile dobrze doczytałem, która chyba za każdym odpaleniem startuje od nowa ładujac system

chyba ze ma podlaczone stale napiecie spod stacyjki zamiast akumulatora

Link to comment
Share on other sites

Średnio 8,4 po Krakowie. A moja lepsza połówka na Zakopiance kręci takie wyniki: 6,4.

Przebieg 30 000.

 

P.S. Dzień dobry forumowicze! Pierwszy post za sobą. Nie chce się rządzić, ale temat dotyczy spalania, a nie car audio ;-)

 

9abdck9swq95.jpg

Edited by Dariusz Stolarz
Link to comment
Share on other sites

Garibaldi ma stacje multimedialna Kenwooda o ile dobrze doczytałem, która chyba za każdym odpaleniem startuje od nowa ładujac system

chyba ze ma podlaczone stale napiecie spod stacyjki zamiast akumulatora

chyba tak . U mnie jak auto jest wyłaczone na stacji kenwooda miga czerwona diodka co jakis czas a przy  przekreceniu kluczyka do polowy stacja włącza sie i jak przekrecam kluczyk do konca ( odpalam silnik) pozostaje włączona . Garibaldi sprawdz czy na wyłączonym silniku stacja czyta filmy dvd ( czy  odpowiedni kabelek ze stacji jest uziemiony albo do recznego albo do obudowy radia. Do obudowy radia jak chcesz miec mozliwosc ogladania filmow caly czas tzn podczas jazdy, do recznego jak chcesz zeby bylo zgodnie ze sztuka tzn ogladanie filmow mozliwe tylko na postoju ) ,czy dzialaja Ci przyciski na kierownicy od odbierania i zakonczenia połaczenia telefonicznego ( odpowiednia przejsciowka ta od stacji dnx 4230bt ( poprzednik ) i dnx4250bt  wygladaja tak samo ale sa "inaczej zaprogramowane" ) Sa to błedy które najczesciej pojawiaja sie przy montazu car audio w zakładach ktore nie maja o tym pojecia. Jak juz bedziesz miał wszystko sprawdzone podjedz do ASO daj im instrukcje od radia i niech podlaczaja tak jak ma byc.

 

 

 

Czesc Dariusz . Takie wyniki nie sa nam obce ale jakos ciezko tak jechac :)

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...