Skocz do zawartości

Nakrętka do alufelgi. Jaka?


shagger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem użytkownikiem Forka SG 2,0 XT 2004r. Auto jest na oryginalnych alufelgach. Jakie powinny być nakrętki? Wymieniałem ostatnio opony i gość w oponiarni mówi mi że mam nieoryginalne nakrętki (u mnie na klucz 19) bo rzekomo do Forestera powinny być nakrętki do felg na klucz 21. Jak jest u was?

Gdyby okazało się że powinny być nakrętki 21 to wolałbym swoje zmienić na właściwe żeby nie stracić koła podczas jazdy na autostradzie.

Jaka jest różnica pomiedzy nakrętką do felgi ALU a nakrętką do felgi stalowej?

Pozdrawiam

Edytowane przez shagger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru, o ile korzystasz z oryginalnych alufelg, możesz przykręcać alu i stalówki tymi samymi nakrętkami.

Co do rozmiaru... Nie mam tego jak sprawdzić, ale na 98% oryginalne nakrętki są właśnie na klucz 19, więc spokojnie, głupoty jakieś ci opowiadał.

Problemem może być zastosowanie innych felg (subaru ma nakrętki stożkowe, np VAG ma półkoliste).

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe nakrętki do felg stalowych nie mają kołnierza. Jak patrzysz na nie w osi to widać sześciobok.

Subarowe mają widok okrągły.

 

Kształt wejścia jest stożkowy.

 

Gwint o skoku 1,25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem użytkownikiem Forka SG 2,0 XT 2004r. Auto jest na oryginalnych alufelgach. Jakie powinny być nakrętki? Wymieniałem ostatnio opony i gość w oponiarni mówi mi że mam nieoryginalne nakrętki (u mnie na klucz 19) bo rzekomo do Forestera powinny być nakrętki do felg na klucz 21. Jak jest u was?

Gdyby okazało się że powinny być nakrętki 21 to wolałbym swoje zmienić na właściwe żeby nie stracić koła podczas jazdy na autostradzie.

Jaka jest różnica pomiedzy nakrętką do felgi ALU a nakrętką do felgi stalowej?

Pozdrawiam

 

Ja miałem w Forku na zimę felgi stalowe nieoryginalne i miałem do nich dobrane nakrętki przelotowe, w innym rozmiarze (21), bo taki był stosowany do bardziej popularnych marek japońskich i łatwo było je dostać. Wystarczyło wozić w aucie klucz uniwersalny z 2 różnymi otworami i nie było problemu   ;) Zatem jeżeli masz oryginalne stożkowe 19 to w porządku i nie ma po co zmieniać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Serdecznie witam Szanowne Grono.

Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego, a może kogoś zainteresuje.

Co prawda kradzież kół w dzisiejszych czasach to już nie tak nagminne zjawisko jak kiedyś, ale kto zamierza zainwestować dla świętego spokoju w zabezpieczenia antykradzieżowe fabrycznych alufelg w Foresterze, może mieć lekką zagwozdkę. Chodzi o to, że nakrętki są bardzo krótkie, a zabezpieczenia antykradzieżowe zwykle dłuższe, i tu jest zonk :(

Najpierw pojechałem do pierwszego lepszego serwisu oponiarskiego w Tarnobrzegu, i powiedziałem, o co kaman. Przymierzyłem zabezpieczenia, które mi zaoferowano - efekt jak na pierwszych dwóch zdjęciach. Potem przymierzyłem kolejne - nakrętki przelotowe - efekt jak na kolejnych dwóch zdjęciach. Nie wystawały, ale jakoś z estetyką trochę było na bakier :P

Najkrótsze zabezpieczenia, jakie znalazłem na rynku, miały 2.6 - 2.7 mm (pełne nakrętki).

Wygląda to jak na pozostałych dwóch zdjęciach. Producent - firma Królak. Nakrętki M12x1.25/s19.

http://images66.fotosik.pl/900/3eb1e3abea30cf75gen.jpg

http://images70.fotosik.pl/899/125518158fd78e35gen.jpg

http://images67.fotosik.pl/900/1511cada96f82621gen.jpg

http://images67.fotosik.pl/900/dfd19fad25dace1bgen.jpg

http://images67.fotosik.pl/900/ed3b26c43aebbeedgen.jpg

http://images66.fotosik.pl/900/3ca325ce2d9492ccgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Widzę , że problem nakrętek u oponiarzy trwa...

Fachowiec w Mińsku Mazowieckim prawie odesłał mnie do sklepu, twierdząc , że moje nakrętki "ledwo trzymają"!

Na szczęście nie miał mi czego sprzedać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja nie polecam nakrętek Królak (model i ile pamiętam M-1004ZZ, zakryty chromowanym kapturkiem żeby się syf nie dostawał do gwintu), kupione ok 6 miesięcy temu, pokryte rdzą, pomimo, że zima nie była aż tak mroźna i nie sypali tak solą.Wywody producenta o technologii i trwałości można więc w buty wsadzić.

Poprzednie zabezpieczenia miałem TPI ale pokrycie chrom i wytrzymały 6 lat, potem autko sprzedałem, Królaki są cynkowane i do d**y.

Zachęciła mnie ich długość że nie wystają za bardzo z felgi (coś koło 29mm).

Musze poszukać czegoś solidnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...