shagger Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Witam! Jestem użytkownikiem Forka SG 2,0 XT 2004r. Auto jest na oryginalnych alufelgach. Jakie powinny być nakrętki? Wymieniałem ostatnio opony i gość w oponiarni mówi mi że mam nieoryginalne nakrętki (u mnie na klucz 19) bo rzekomo do Forestera powinny być nakrętki do felg na klucz 21. Jak jest u was? Gdyby okazało się że powinny być nakrętki 21 to wolałbym swoje zmienić na właściwe żeby nie stracić koła podczas jazdy na autostradzie. Jaka jest różnica pomiedzy nakrętką do felgi ALU a nakrętką do felgi stalowej? Pozdrawiam Edytowane 10 Marca 2015 przez shagger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) W subaru, o ile korzystasz z oryginalnych alufelg, możesz przykręcać alu i stalówki tymi samymi nakrętkami. Co do rozmiaru... Nie mam tego jak sprawdzić, ale na 98% oryginalne nakrętki są właśnie na klucz 19, więc spokojnie, głupoty jakieś ci opowiadał. Problemem może być zastosowanie innych felg (subaru ma nakrętki stożkowe, np VAG ma półkoliste). Edytowane 10 Marca 2015 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Typowe nakrętki do felg stalowych nie mają kołnierza. Jak patrzysz na nie w osi to widać sześciobok. Subarowe mają widok okrągły. Kształt wejścia jest stożkowy. Gwint o skoku 1,25. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 mam 4 komplety nakrętek i wszystkie 19 ( Forek S-turbo, Legacy IV ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franz Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 fabryczne nakrętki zawsze były chromowe ,obojętnie na jakiej feldze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Witam! Jestem użytkownikiem Forka SG 2,0 XT 2004r. Auto jest na oryginalnych alufelgach. Jakie powinny być nakrętki? Wymieniałem ostatnio opony i gość w oponiarni mówi mi że mam nieoryginalne nakrętki (u mnie na klucz 19) bo rzekomo do Forestera powinny być nakrętki do felg na klucz 21. Jak jest u was? Gdyby okazało się że powinny być nakrętki 21 to wolałbym swoje zmienić na właściwe żeby nie stracić koła podczas jazdy na autostradzie. Jaka jest różnica pomiedzy nakrętką do felgi ALU a nakrętką do felgi stalowej? Pozdrawiam Ja miałem w Forku na zimę felgi stalowe nieoryginalne i miałem do nich dobrane nakrętki przelotowe, w innym rozmiarze (21), bo taki był stosowany do bardziej popularnych marek japońskich i łatwo było je dostać. Wystarczyło wozić w aucie klucz uniwersalny z 2 różnymi otworami i nie było problemu Zatem jeżeli masz oryginalne stożkowe 19 to w porządku i nie ma po co zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Serdecznie witam Szanowne Grono. Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego, a może kogoś zainteresuje. Co prawda kradzież kół w dzisiejszych czasach to już nie tak nagminne zjawisko jak kiedyś, ale kto zamierza zainwestować dla świętego spokoju w zabezpieczenia antykradzieżowe fabrycznych alufelg w Foresterze, może mieć lekką zagwozdkę. Chodzi o to, że nakrętki są bardzo krótkie, a zabezpieczenia antykradzieżowe zwykle dłuższe, i tu jest zonk Najpierw pojechałem do pierwszego lepszego serwisu oponiarskiego w Tarnobrzegu, i powiedziałem, o co kaman. Przymierzyłem zabezpieczenia, które mi zaoferowano - efekt jak na pierwszych dwóch zdjęciach. Potem przymierzyłem kolejne - nakrętki przelotowe - efekt jak na kolejnych dwóch zdjęciach. Nie wystawały, ale jakoś z estetyką trochę było na bakier Najkrótsze zabezpieczenia, jakie znalazłem na rynku, miały 2.6 - 2.7 mm (pełne nakrętki). Wygląda to jak na pozostałych dwóch zdjęciach. Producent - firma Królak. Nakrętki M12x1.25/s19. http://images66.fotosik.pl/900/3eb1e3abea30cf75gen.jpg http://images70.fotosik.pl/899/125518158fd78e35gen.jpg http://images67.fotosik.pl/900/1511cada96f82621gen.jpg http://images67.fotosik.pl/900/dfd19fad25dace1bgen.jpg http://images67.fotosik.pl/900/ed3b26c43aebbeedgen.jpg http://images66.fotosik.pl/900/3ca325ce2d9492ccgen.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Widzę , że problem nakrętek u oponiarzy trwa... Fachowiec w Mińsku Mazowieckim prawie odesłał mnie do sklepu, twierdząc , że moje nakrętki "ledwo trzymają"! Na szczęście nie miał mi czego sprzedać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volo Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Ja nie polecam nakrętek Królak (model i ile pamiętam M-1004ZZ, zakryty chromowanym kapturkiem żeby się syf nie dostawał do gwintu), kupione ok 6 miesięcy temu, pokryte rdzą, pomimo, że zima nie była aż tak mroźna i nie sypali tak solą.Wywody producenta o technologii i trwałości można więc w buty wsadzić. Poprzednie zabezpieczenia miałem TPI ale pokrycie chrom i wytrzymały 6 lat, potem autko sprzedałem, Królaki są cynkowane i do d**y. Zachęciła mnie ich długość że nie wystają za bardzo z felgi (coś koło 29mm). Musze poszukać czegoś solidnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się