santiag83 Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Witam!! Kupiłem Imprezę WRX z 2006r. blobeye - 225KM. Samochód sprowadzony z Francji - stał 2 lata nieużywany, przebieg 156 000km, po sprowadzeniu wymieniony tylko olej - przez sprzedającego. Proszę o poprowadzenie "za rękę" jak przygotować auto do eksploatacji, jakie płyny ustrojowe wymienić, gdzie zajrzeć, co wymienić, co nasmarować, itp. z góry Dziękuję za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
virek1 Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 WRX z 2006r. blobeye - 225KM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Oleje w napędach(skrzynia,dyfer) do wymiany,płyn wspomagania,płyn hamulcowy i w pompie sprzęgła również. Płyn chłodniczy przynajmniej do sprawdzenia pod kątem czystości i odporności na mrozy. Generalnie auto do dużego przeglądu w serwisie,postój auta przez 2 lata,nie służy łożyskom,przegubom,wszelkim sworzniom i innym ruchomym połączeniom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Może data pierwszej rejestracji to 2006? Do powyższego dorzuciłbym rozrząd, oraz, jeśli auto faktycznie stało 2 lata, komplet tarcz z klockami + serwis zacisków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest splawikx Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Wymień jeszcze filtry ... wszystkie jakie się da, bo nie wiadomo jaki syf się tam nazbierał przez 2 lata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
santiag83 Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Może trochę dziwne, ale data pierwszej rejestracji to 24.03.2006, natomiast rok produkcji w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym to 2006r. Na hamulce już jestem umówiony. Byłem na przeglądzie przed zakupem - bez większych uchybień. Olej też bym zmienił, bo nie mam pewności co zostało wlane. Tylko jaki? jaki filtr? Ile? Oleje w napędach(skrzynia,dyfer) Jaki? zmieniam w skrzyni i tylny dyfer? Płyn wspomagania i w pompie sprzęgła to jakieś specyfiki do tego modelu, czy raczej standard? Wymień jeszcze filtry ... wszystkie jakie się da, bo nie wiadomo jaki syf się tam nazbierał przez 2 lata. Filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr oleju - coś jeszcze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Olej też bym zmienił, bo nie mam pewności co zostało wlane. Tylko jaki? jaki filtr? Ile? Dobry syntetyk np:5W40 i zmieniać przynajmniej co 7tys.km w przypadku cywilnej jazdy.Ilość oleju w silniku to 4,5 litra,filtry raczej oryginał Subaru. Do napędów olej 75W90, skrzynia ok.4litrów,tylny dyfer ok.0,7 litra. Marki oleju popularne wśród forumowiczów to Motul,Millers,Shell,Mobil. Płyn wspomagania standardowy,płyn w pompie sprzęgła,to płyn hamulcowy o parametrach zgodnych z instrukcją obsługi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
santiag83 Posted March 10, 2015 Author Share Posted March 10, 2015 Dziękuję za pomoc! A jakie klocki polecacie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 (edited) Oleje ja bynajmniej po przeczytaniu kilku tematów Motul , klocki myślę że EBC lub Brembo, nie są drogie i są dobre u siebie mam na przodzie zestaw EBC , wentylowane i nacinane tarcze oraz klocki i dają radę bardzo dobrze, poza tym może nieco poza tematem ale polecam sprawdzić przewody gumowe do zacisków u mnie były jakieś marnie wyglądające co przekładało się na hamowanie, miękki pedał i szarpanie, wymieniłem na stalowy oplot i różnica mega, pomysl o tym Edited March 11, 2015 by sc00by Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolnemiasto Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 a skoro takie dziwne rzeczy w datach - vin rozkodowywałeś? co prawda motocykl ale może posłużyć za przykład http://otomoto.pl/triumph-sprint-st1050-rok2011-M4201534.html ale 1. Rocznik niby 2011 - niestety w tym kolorze wychodził do 2008 czy 09 roku 2. Ma zbiornik plastikowy, a powinien mieć metalowy, bo od 2009 roku wprowadzili zmiany 3. Licznik w kilometrach, a powinien być też w milach - bo jak twierdzi handlarzyna jest z wysp 4. Sprzedaż tego modelu zakończono w 2010 roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
santiag83 Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 (edited) Witam! W VIN'ie jest "Model year" a nie rok produkcji :-/ Edited March 11, 2015 by santiag83 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted March 11, 2015 Share Posted March 11, 2015 Olej też bym zmienił, bo nie mam pewności co zostało wlane. Tylko jaki? jaki filtr? Ile? Dobry syntetyk np:5W40 i zmieniać przynajmniej co 7tys.km w przypadku cywilnej jazdy.Ilość oleju w silniku to 4,5 litra,filtry raczej oryginał Subaru. Do napędów olej 75W90, skrzynia ok.4litrów,tylny dyfer ok.0,7 litra. Marki oleju popularne wśród forumowiczów to Motul,Millers,Shell,Mobil. Płyn wspomagania standardowy,płyn w pompie sprzęgła,to płyn hamulcowy o parametrach zgodnych z instrukcją obsługi. Dodałbym jeszcze Oleje Valvoline ale wyżej wymienione też się sprawdzają porównywalnie. Dziękuję za pomoc! A jakie klocki polecacie?? Zależy, do jakiej jazdy ? Ja używam Ferodo DS 2500 jako kompromis pomiędzy jazdą cywilną i sporadyczną pojeżdżawką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now