legacypick-up Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Witam,padła mi skrzynia biegów w legacy III 2.5 automat 2002r,dostałem od imprezy 2001 skrzynie automatyczną i nie wiem czy będzie pasować do legacy,może ktoś już wkładał z imprezy do legacy.pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Witam,padła mi skrzynia biegów w legacy III 2.5 automat 2002r,dostałem od imprezy 2001 skrzynie automatyczną i nie wiem czy będzie pasować do legacy,może ktoś już wkładał z imprezy do legacy.pozdrawiam Podaj oznaczania obu skrzyń Link to comment Share on other sites More sharing options...
legacypick-up Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 jutro będe miał oznaczenia jak wruce do domu to spisze i wyśle,mam jeszcze od legacy III 3.0h6 lecz też nwm czy będzie pasować do 2.5 jutro wyśle oznaczenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 legacy III 3.0h6 Nie pasuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
legacypick-up Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 :/ no nic jutro wrzuce od imprezy i mojego legacy i zobaczymy mam możliwość jeszcze od forka IIgen. 2,5 2004r ale też nwm czy będzie pasować Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 :/ no nic jutro wrzuce od imprezy i mojego legacy i zobaczymy mam możliwość jeszcze od forka IIgen. 2,5 2004r ale też nwm czy będzie pasować Nie będą pasować. Zresztą zacznij od liczenia zębów na dyfrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legacypick-up Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 no dobra dzieki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilka_liter Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 a gdzie tej skrzyni szukałeś? Bo z okolicznych szrotów są co najmniej dwa gdzie mają sporo subarowych części i skrzynia powinna się znaleźć. BTW: jeździsz białym kombi od strony kieźlin co rano? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 (edited) Skrzynie się muszą zgadzać "fazą" i przełożeniem, poza tym - jak to w Subaru - wszystko pasuje do wszystkiego (prawie) Przerabiam temat w ramach swapu skrzyni do SVX. Warto rzucić okiem: http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/143575-1999-outback-dohc-but-phase-2-4eat/ Z tego by mi wynikało, że skrzynia z Imprezy lub Gacka H6 POWINNA pod względem elektroniki pasować do Twojego Gacka 2.5, bo to Phase II. Trzeba by jednak faktycznie sprawdzić jej przełożenie - może być różne, a wtedy musiał byś zmienić tylny dyferencjał (i daj Bóg nie półosie, bo np. w SVX nie pasują). Skrzynia z Gacka H6 dodatkowo może mieć VTD, a to już gra warta świeczki - podział mocy 45/55, znacząco fajniejszy, niż 90/10 w standardowych 4EAT. Proszę, niech mnie ktoś poprawi co do wymienności 4EAT w obrębie jednej Fazy - na forach subarowych z USA twierdzą, że nie ma problemu, i jest P&P. EDIT: Warto jeszcze poczytać: Jak rozróżnić Phase II od Phase I, i przełożenia w Outbackach: http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/72953-4eat-transmission-interchange/ Edited March 9, 2015 by BelegUS Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Skrzynia z Gacka H6 dodatkowo może mieć VTD, a to już gra warta świeczki - podział mocy 45/55, znacząco fajniejszy, niż 90/10 w standardowych 4EAT. H6 ma centralny dyfer a w 2,5 ma sprzęgło wielopłytkowe. To są dwie zupełnie różne konstrukcje. Jak rozróżnić Phase II od Phase I, i przełożenia w Outbackach: http://www.ultimates...on-interchange/ Pisałem abyś wstawił oznaczenia skrzyń. Ja się na tym nie znam, ale wielokrotnie już ten temat był wałkowany. Szukaj z angola takiej samej i daj sobie spokój, bo i tak wyjdzie na to co Ci tłumaczę. Dla mnie to EOT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Skrzynia z Gacka H6 dodatkowo może mieć VTD, a to już gra warta świeczki - podział mocy 45/55, znacząco fajniejszy, niż 90/10 w standardowych 4EAT. H6 ma centralny dyfer a w 2,5 ma sprzęgło wielopłytkowe. To są dwie zupełnie różne konstrukcje. Jak rozróżnić Phase II od Phase I, i przełożenia w Outbackach: http://www.ultimates...on-interchange/ Pisałem abyś wstawił oznaczenia skrzyń. Ja się na tym nie znam, ale wielokrotnie już ten temat był wałkowany. Szukaj z angola takiej samej i daj sobie spokój, bo i tak wyjdzie na to co Ci tłumaczę. Dla mnie to EOT! Wsadzę skrzynię z VTD zamiast takiej z ACT-4 i wyślę Ci fotki z upalania. Co do reszty - bez komentarza Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilka_liter Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Były też legacy 2.5 z VTD, rozkład ZTCW 40/60. Sam mam dwa takie pod domem. Czuć wyraźnie, że tył jest mocniej dopędzany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hani1987 Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 ja mam legacy III 99 rp i nie wiem czy to mam jak mam to poznac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilka_liter Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Jeżeli masz kontrolę trakcji (VDC) to masz skrzynię z VTD i "lepszym" rozkładem inicjalnym. Jeżeli nie masz kontroli trakcji możesz z kolei poprzez włożenie bezpiecznika odłączyć tylny napęd i zrobić ze swojego subaru klasyczne, niepełnosprytne FWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
hani1987 Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 tak mam trakcje VDC bo mnie wkurza w zimie jak co chwile świeci a jak chciałbym ją wyłączyć to mogę wsadzić bezpiecznik w gniazdo? i co sie stanie wył również tylni napęd i ABS czy samo VDC??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilka_liter Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Wyłączy samo VDC. W wersji z VDC nie da się odłączyć tyłu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hani1987 Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 czyli VDC nie bedzie działąło a jak z VTD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 czyli VDC nie bedzie działąło a jak z VTD? VTD to mechanika, tego się wyłączyć nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hani1987 Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 no to wiem wszystko dziekuje za informacje i pozdrawiam:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt_O Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 (edited) Jeżeli masz kontrolę trakcji (VDC) to masz skrzynię z VTD i "lepszym" rozkładem inicjalnym Skrzynie z VTD mają symbol zaczynający się na TV... Natomiast te bez VTD zaczynają się na TZ... Tak wyczytałem na forum. W związku z tym rozumiem ze skrzynie bez VTD których symbol zaczyna się literami TZ nie mają VDC??? Są w ogóle takie gacki??? Edited March 26, 2015 by Wojt_O Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 W związku z tym rozumiem ze skrzynie bez VTD których symbol zaczyna się literami TZ nie mają VDC??? Skrzynie TZ mają MPT i jest ich większość. TV były tylko w wersji GX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 (edited) W związku z tym rozumiem ze skrzynie bez VTD których symbol zaczyna się literami TZ nie mają VDC??? Skrzynie TZ mają MPT i jest ich większość. TV były tylko w wersji GX. Eee... Adixi miał w SVX skrzynię TZ102YP1BA-K4, ona miała VTD (bezpiecznik DIFFLOCK zamiast FWD w skrzynce bezpieczników). Potem wsadził skrzynię TZ102YBABA-CF z Legacy Twin Turbo - też ma VTD. Taką skrzynię ja właśnie nabyłem. Wojt_O, daj proszę zdjęcie Twojej skrzynki bezpieczników spod maski. EDIT: http://www.subaru-svx.net/forum/showpost.php?p=717498&postcount=10 Tutaj jest post na ten temat. Edited March 26, 2015 by BelegUS Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Eee... JDM-y były jakie były. Wersje EU były jak pisałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Eee... JDM-y były jakie były. Wersje EU były jak pisałem. Nie zrozumieliśmy się. SVX od Adixi i ten, którego ja nabywam nie są JDM, a mają VTD w skrzyniach z oznaczeniami TZ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Eee... JDM-y były jakie były. Wersje EU były jak pisałem. Nie zrozumieliśmy się. SVX od Adixi i ten, którego ja nabywam nie są JDM, a mają VTD w skrzyniach z oznaczeniami TZ. W SVX-ie owszem, w Legacu III takie nie występowały. Zresztą w SVX były TZ z VTD jak i z MPT, to tak żeby było jaśniej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now