shagger Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Witam! W moim Forku 2,0 XT musiałem wymienić z przodu tarcze na nowe(stare były już zużyte). Zdecydowałem się na tarcze TEXTAR i klocki tej samej firmy. Niestety jakiś tydzień po wymianie, hamulce zaczęły strasznie piszczeć przy lekkim dohamowaniu. Przy gwałtownym wciśnięciu hamulca nic nie piszczy. Co może być przyczyną. Nie wiem co robić - strasznie mnie to irytuje. Rozważam już nawet zakup nowych klocków. Jakie ewentualnie klocki polecacie? A może poczekać i samo przejdzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Sam zmieniałeś klocki, czy ktoś to Ci robił? Chodzi o to, czy wszystko było porządnie wyczyszczone i przygotowane? No i czy zastosowano blaszki na klockach (między klockiem a zaciskiem)? Bo to świadczy o tym, że klocki wpadają w wibracje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrGS Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Co może być przyczyną. Wibracje. Zapewne patentów jest wiele ale np pasta/smar miedziany na klocek od strony blachy oczywiście. ew jakieś inne bardziej specjalne "maści". Link to comment Share on other sites More sharing options...
shagger Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 Robił mi to mechanik. Patrząc na zacisk nie widzę tam żadnej blaszki między klockiem a tłoczkiem. C\y te blaszki były w zestawie z klockami? A czy ewentualnie zastosowanie takiej pasty nie ściąga jakiegoś brudu z ulicy na klocek hamulcowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 U mnie też piszczały. Najpierw kupiłem gumę w płynie do klocków, usztywniają je w zacisku. Ale to nie pomogło. Więc znowu rozebrałem cały zacisk i okazało się że jeden tłoczek zapieczony tzn. nie wysuwał się i nie chował jak drugi. Wymieniony na nowy i pisk ustał. Więc może to wina tłoczka w zacisku. Ja też jak mocno depnołem było ok, ale jak hamowałem jekko pisk się pojawiał do czasu mocnego depnięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariosol Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Jak wymieniajac zostalo wsio poczyszczone to klocki musza sie dotrzec. Mialem tak z ate power discsmi. Docieraly sie do okolo 4tys. km. Mega dlugo to trwalo ale sie przemeczylem. Zrobilem na nich 55tysi i sprzedalem auto z jeszcze paro mm zapasem. Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
shagger Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Może i musi się wszystko dotrzeć tylko mnie to okropnie wkurza jak podjeżdżam gdzieś i mój Forek piszczy jak 20 letni golf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariosol Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 (edited) Jak Cie mocno irytuje to sa specyfiki do psiukania klockow( az sie nie dotra). Ewentualnie mozesz wymienic je na gwarancje lecz to zmudna droga. opisz w jakims stosownym temacie zeby nik sie juz nie draznil i nie kupowali tych klockow. Ewentualnie zdjac wszystkie klocki i pilnikiem zetrzec 1mm. Z tym ze jak nierowno zetrzesz to nierowno tarcze bedzie wycierac. Edited March 9, 2015 by mariosol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Textar z takiego materiału że piszczą. Przerabiałem taki zestaw tarcza plus klocek w jednym z aut i piszczały. Dla testów założyłem klocki innej firmy i ustąpiło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Augustis Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Moje piszczały po wymianie, ale z czasem coraz mniej, a teraz już prawie wcale nie piszczą. Mechanik mówił, że są twarde i dlatego tak mogło być na początku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shagger Posted March 9, 2015 Author Share Posted March 9, 2015 Chciałem kupić TRW ale w sklepie powiedzieli że Textar jest lepszy. Jednym słowem wcisnęli mi badziew. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now