Mateusz Piotrowski Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 (edited) Hej! Od około 2 tygodni jestem posiadaczem Suabru Imprezy GX 2.0 125km (kombi) Mam pare problemów: 1. Mocne szarpnięcie przy odpuszcaniu gazu i nieco mniejsze przy dodaniu gazu, szczególnie, na wyższych obrotach i krótich przełożeniach. 2. Stukot - przy odpuszcaniu gazu słyszalne jest takie ciche "tu-dum" Najpierw z przodu potem z tyłu. Nie jest to jakieś mega głośne, a przy spokojnej jeździe praktycznie nie słychać w ogóle. 3. Jak spadaja obroty z 3500rpm to słychać taki "fajny" rzęch - nie wiem czy to tłumik tak fajnie rzyga czy coś mam popsute;) 4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna) 5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być? Szukałem coś na forum, ale jestem dość świeży w temacie subaru. Z tego co widzę to mogą być to poduszki? Jak to sprawdzić? Mechanik nie był w stanie stweirdzic - powiedział że poduszki są może kapke za miękkie ale żadna nie jest jakoś zdewastowana, mówił też, że może być problem z napędem. Cięzko chyba w Toruniu o jakiegoś speca od Subaru - może ktoś poleci coś? No i szukałem na allegro poduszek do skrzyni i silnika, ale same używki - gdzie można kupić nowe i jaki to koszt? Dzięki i pozdro! Tu fota mojego suba: Edited March 7, 2015 by Mateusz Piotrowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 gdzie można kupić nowe i jaki to koszt? proponuje nic nie kupować bez jednoznacznej opinii osoby znającej Subaru i ewentualne niedomagania tego modelu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Ad. 1 Trzeba pokombinować z czujnikiem położenia przepustnicy. - przepustnica max. zamknięta 4,3V - przepustnica max. otwarta 0,5V Jeżeli na chwilę obecną te wartości są zbliżone to i tak pokombinować czyli poprzestawiać czujnik Po przestawieniu trzeba zresetować ECU czyli klema z akumulatora i czekamy jakiś tam czas. Ad 4. Pompa wspomagania -mogą pojawiać się takie objawy w skrajnych położeniach kierownicy. Ad. 5. Tak ma być. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Cięzko chyba w Toruniu o jakiegoś speca od Subaru - może ktoś poleci coś? Jedynie wizytę w Bydgoszczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Ad. 1 Trzeba pokombinować z czujnikiem położenia przepustnicy. - przepustnica max. zamknięta 4,3V - przepustnica max. otwarta 0,5V Jeżeli na chwilę obecną te wartości są zbliżone to i tak pokombinować czyli poprzestawiać czujnik Po przestawieniu trzeba zresetować ECU czyli klema z akumulatora i czekamy jakiś tam czas. Niestety popiętroliło ci się kompletnie. Twoja rada (i wskazane wartości) dotyczą modelu GC/GF, a nie GD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rumun Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 ad 3 może być osłona kolektora niedokręcona, mi w 2 autach w takim wypadku "rzęziło" ale to nie problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 najbardziej problematyczny jest punkt 1 ktos cos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Jak gwałtownie puszczasz gaz czy dodajesz gazu to normalne że będzie szarpać.Popracuj nad techniką jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 Wystarczy ze mam lekko pedal wcisniety i odpuszczam i wyrzuca mnie z fotela jakbym hamował. Musialbym wciskac sprzeglo przy puszczaniu gazu zeby nie szarpalo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Wyrzuca z fotela? Może zacznij płynnie operować gazem. W subaru silnik praktycznie leży na poduszkach i uszkodzićpoduchę w n/a to trzeba nie wiem co zrobić bo jeszcze o takim przypadku nie słyszałem. Gwałtowne odpuszczanie/dodawanie gazu w ośce powoduje że silnik mocno potrafi szarpnąć ale że jest podwieszony na poduchach to nie czujesz tego tak bardzo, w subaru poduszki nie muszą mieć takiego zakresu pracy bo to bokser i nie generuje takich wibracji jak klasyczna rzędówka w ośce. Popracuj nad techniką jazdy, płynnie operuj gazem, sprzęgłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 Mowie kolego ze wystarczy ze dotkne gazu. Jechałem różnymi samochodami. Przeciez nie kopie nogą tego gazu. Z reszta nie tylko ja to zauważylem bo jechalo tym autem pare moich znajomych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Poszukaj info. na temat czujnika przepustnicy skoro house_1 pisze, że są inne. Aczkolwiek jeżeli wie, że są inne to nie wiem czemu ich nie podał, przecież to nie tajemnica Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna) może to nie pompa, tylko wystarczy zmienić płyn we wspomaganiu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted April 5, 2015 Share Posted April 5, 2015 Sprubuj się wczołgać pod auto i sprawdż czy z wałem napedowym jest wszystko ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 1. Mocne szarpnięcie przy odpuszcaniu gazu i nieco mniejsze przy dodaniu gazu, szczególnie, na wyższych obrotach i krótich przełożeniach. 2. Stukot - przy odpuszcaniu gazu słyszalne jest takie ciche "tu-dum" Najpierw z przodu potem z tyłu. Nie jest to jakieś mega głośne, a przy spokojnej jeździe praktycznie nie słychać w ogóle. 3. Jak spadaja obroty z 3500rpm to słychać taki "fajny" rzęch - nie wiem czy to tłumik tak fajnie rzyga czy coś mam popsute;) 4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna) 5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być? Może komuś się przyda: 1. Przepustnica wymagała czyszczenia 2. Tu problem tkwił w zawieszeniu - został wymieniony drążek albo tuleja sam już nie pamiętam, od razu było zrobione. 3. Luźna osłona katalizatora - trzeba było podspawać 4. Dolałem płynu i jest ok 5. Tak powinno być Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być? 5. Tak powinno być Pasek śmiga cały czas. Jedyne co się załącza, to sprzęgło kompresora klimatyzacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now