Jump to content

Mam kilka problemów z moim subaru


Mateusz Piotrowski

Recommended Posts

Hej! Od około 2 tygodni jestem posiadaczem Suabru Imprezy GX 2.0 125km (kombi)

 

Mam pare problemów:

 

1. Mocne szarpnięcie przy odpuszcaniu gazu i nieco mniejsze przy dodaniu gazu, szczególnie, na wyższych obrotach i krótich przełożeniach.

2. Stukot - przy odpuszcaniu gazu słyszalne jest takie ciche "tu-dum" Najpierw z przodu potem z tyłu. Nie jest to jakieś mega głośne, a przy spokojnej jeździe praktycznie nie słychać w ogóle.

3. Jak spadaja obroty z 3500rpm to słychać taki "fajny" rzęch - nie wiem czy to tłumik tak fajnie  rzyga czy coś mam popsute;)

4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna)

5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być?

 

Szukałem coś na forum, ale jestem dość świeży w temacie subaru. Z tego co widzę to mogą być to poduszki? Jak to sprawdzić? Mechanik nie był w stanie stweirdzic - powiedział że poduszki są może kapke za miękkie ale żadna nie jest jakoś zdewastowana, mówił też, że  może być problem z napędem. Cięzko chyba w Toruniu o jakiegoś speca od Subaru - może ktoś poleci coś? 

 

No i szukałem na allegro poduszek do skrzyni i silnika, ale same używki - gdzie można kupić nowe i jaki to koszt?

 

 

 

Dzięki i pozdro!

 

Tu fota mojego suba:

 

7PVWDC6.jpg

Edited by Mateusz Piotrowski
Link to comment
Share on other sites

Ad. 1 Trzeba pokombinować z czujnikiem położenia przepustnicy.

- przepustnica max. zamknięta 4,3V

- przepustnica max. otwarta 0,5V

Jeżeli na chwilę obecną te wartości są zbliżone to i tak pokombinować czyli poprzestawiać czujnik :) Po przestawieniu trzeba zresetować ECU czyli klema z akumulatora i czekamy jakiś tam czas.

Ad 4. Pompa wspomagania -mogą pojawiać się takie objawy w skrajnych położeniach kierownicy.

Ad. 5. Tak ma być.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ad. 1 Trzeba pokombinować z czujnikiem położenia przepustnicy. - przepustnica max. zamknięta 4,3V - przepustnica max. otwarta 0,5V Jeżeli na chwilę obecną te wartości są zbliżone to i tak pokombinować czyli poprzestawiać czujnik :) Po przestawieniu trzeba zresetować ECU czyli klema z akumulatora i czekamy jakiś tam czas.

 

Niestety popiętroliło ci się kompletnie. Twoja rada (i wskazane wartości) dotyczą modelu GC/GF, a nie GD.

Link to comment
Share on other sites

Wyrzuca z fotela? Może zacznij płynnie operować gazem. W subaru silnik praktycznie leży na poduszkach i uszkodzićpoduchę w n/a to trzeba nie wiem co zrobić bo jeszcze o takim przypadku nie słyszałem. Gwałtowne odpuszczanie/dodawanie gazu w ośce powoduje że silnik mocno potrafi szarpnąć ale że jest podwieszony na poduchach to nie czujesz tego tak bardzo, w subaru poduszki nie muszą mieć takiego zakresu pracy bo to bokser i nie generuje takich wibracji jak klasyczna rzędówka w ośce. Popracuj nad techniką jazdy, płynnie operuj gazem, sprzęgłem. 

Link to comment
Share on other sites

4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna)

7PVWDC6.jpg

 

może to nie pompa, tylko wystarczy zmienić płyn we wspomaganiu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

1. Mocne szarpnięcie przy odpuszcaniu gazu i nieco mniejsze przy dodaniu gazu, szczególnie, na wyższych obrotach i krótich przełożeniach.


2. Stukot - przy odpuszcaniu gazu słyszalne jest takie ciche "tu-dum" Najpierw z przodu potem z tyłu. Nie jest to jakieś mega głośne, a przy spokojnej jeździe praktycznie nie słychać w ogóle.


3. Jak spadaja obroty z 3500rpm to słychać taki "fajny" rzęch - nie wiem czy to tłumik tak fajnie  rzyga czy coś mam popsute;)


4. Czy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy lekkie " wycie" przy ruszaniu jest normalne? Wystarczy że odpuszcze kiere o pare stopni i jest cisza kompletna)


5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być?


 


Może komuś się przyda:


1. Przepustnica wymagała czyszczenia


2. Tu problem tkwił w zawieszeniu - został wymieniony drążek albo tuleja sam już nie pamiętam, od razu było zrobione.


3. Luźna osłona katalizatora - trzeba było podspawać


4. Dolałem płynu i jest ok


5. Tak powinno być:)


Link to comment
Share on other sites

 

 

5. Jak załączam klimatyzacje to pod maską widać, że załącza się dodatkowy pasek napędowy - ale nie chodzi on cały czas tylko co jakiś czas się włącza i wyłącza - tak powinno być?

 

 

 

5. Tak powinno być :)

 

Pasek śmiga cały czas. Jedyne co się załącza, to sprzęgło kompresora klimatyzacji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...