Skocz do zawartości

Sprawdzenie składu mieszanki - jaki prosty zestaw startowy?


Tichy

Rekomendowane odpowiedzi

o pierwszą sondę się rozchodzi.

 

nie jestem za to w stanie znaleźć strony, na której czarno na białym napisane będzie, dlaczego sonda wąskopasmowa nie jest w stanie precyzyjnie określić ilości tlenu w spalinach. owszem, mierzy ona jego zawartość, ale z jakichś względów nie jest ona precyzyjna. ja to po prostu przyjąłem do wiadomości, zresztą widziałem kiedyś różnice między sondą wąskopasmową a szerokopasmową i różnica we wskazaniach była spora. wąskopasmowa sonda pokazuje w zasadzie trzy stany - bogato, mieszanka stechiometryczna, ubogo, a wąskopasmowa dokładnie ilość tlenu w spalinach. spróbuj poszukać, może Tobie się poszczęści i znajdziesz gdzieś informacje dlaczego tak to działa. pomijam fakt, że dokładny pomiar afr w większości aut nie jest potrzebny :) choć z przykładów, nowsze generacje 1.8t grupy VAG(te z elektroniczną przepustnicą) miały sondę szerokopasmową w serii. a w subaru, z tego co słyszałem, to np wolnossak bugeye 2.0 też ma sondę szerokopasmową...

Edytowane przez siewcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie z sondy szerokopasmowej to skąd są odczyty dostępne przez obd ? Szczególnie ze same odczyty wydają się być bardzo sensowne : koło 14 przy spokojnej jeździe (optymalne spalanie) , 13 z podałem w podłodze (maksymalna moc) i 22 przy hamowaniu silnikiem (koniec skali sondy?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie takie wnioski wyciągasz? Nie pamiętam konkretnych wartości bo bawiłem się tym rok temu, ale pamietam, że wtedy się tym interesowałem i wszystko było ok. Te liczby, które podałem miały tylko zobrazować zakres wskazań.

 

http://www.afrplus.com/AFRplus-unit-functionality.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje 3 grosze: szerokopasmówka w subaru pokazuje minimalnie AFR 11:1

Jeśli chcesz mieć stały skład mieszanki ( w pełnym zakresie ), to tylko zewnętrzna szerokopasmówka ( np. lm-1, lm-2 ) + wskaźnik.

Według mnie to nie ma sensu, jeśli to zwykłe N/A, zrób mapę gazu u porządnego gazownika, który zestroi ci auto po AFR właśnie, przy użyciu zewnętrznej sondy wpinanej w wydech na czas strojenia.

Do kontroli wystarczy użyć kabla kkl za 50pln + learningview, które pokaze ci w prostej tabelce odchyłki od normy i wtedy wiesz czy coś się rozjechało w lpg czy nie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie takie wnioski wyciągasz? Nie pamiętam konkretnych wartości bo bawiłem się tym rok temu, ale pamietam, że wtedy się tym interesowałem i wszystko było ok. Te liczby, które podałem miały tylko zobrazować zakres wskazań.

 

http://www.afrplus.com/AFRplus-unit-functionality.asp

na podstawie zobrazowanego wpływu afr na egt w trakcie strojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Według mnie to nie ma sensu, jeśli to zwykłe N/A, zrób mapę gazu u porządnego gazownika, który zestroi ci auto po AFR właśnie, przy użyciu zewnętrznej sondy wpinanej w wydech na czas strojenia.

Tak, tak, dokładnie to samo polecił mi mój mechanik (on się gazem nie zajmuje), jasna sprawa, nawet wiem, do kogo się udać. Ale póki jest gwarancja, to jeszcze pomęczę autorów instalacji, w końcu po strojeniu przez jakiś czas jest OK, więc czemu się mają chłopaki nie pouczyć, jak sobie radzić z takimi problemami? :D  Zwłaszcza że po pierwsze nie są złymi fachowcami (z moim autem chyba mają trochę pecha), po drugie ze mną mają dobrze, bo nie awanturuję się i jestem zgodnym klientem, a po trzecie - tak się składa, że warsztat mają na moim osiedlu, więc zamiast po pracy parkować pod blokiem, mogę parkować u nich, nawet bezpieczniej, bo teren ogrodzony i dozorowany  :)


 

 

Do kontroli wystarczy użyć kabla kkl za 50pln + learningview, które pokaze ci w prostej tabelce odchyłki od normy i wtedy wiesz czy coś się rozjechało w lpg czy nie.

O to mi właśnie chodziło, dzięki! To ma być tylko zgrubna kontrola, czy jest coś źle, czy w miarę.

 

Proszę, powiedz mi jeszcze, czy pisząc "KKL" miałeś na myśli taki:

http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i5061988858.html

tyle że tam piszą, że to do VW...

 

A może lepszy jest taki "dedykowany" do Subaru:

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-subaru-1999-2009-usb-obd2-i4954508105.html

 

Lub taki chinol?

http://allegro.pl/interfejs-elm327-honda-toyota-nissan-subaru-volvo-i5130590627.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę, powiedz mi jeszcze, czy pisząc "KKL" miałeś na myśli taki: http://allegro.pl/na...5061988858.html tyle że tam piszą, że to do VW...

 

Taki będzie dobry, +  ecuexplorer, romraider lub freessm

(VAG KKL opisywany jako kabelek do VW)

 

Oooo, dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Proszę, powiedz mi jeszcze, czy pisząc "KKL" miałeś na myśli taki: http://allegro.pl/na...5061988858.html tyle że tam piszą, że to do VW...

 

Taki będzie dobry, +  ecuexplorer, romraider lub freessm

(VAG KKL opisywany jako kabelek do VW)

 

No i Panie Szanowny klops :-(  Kabelek kupiony, ładnie się zainstalował w systemie (dokładając port COM4), po podłączeniu do OBD świeci mu się jakaś dioda, tylko żadnego połączenia... :-( Jak się zresztą spodziewałem, mając w pamięci walkę stoczoną lata temu z Golfem, ale miałem nadzieję, że przez te lata coś unowocześniono, ale widzę, że dalej ta sama bieda. I ta cholerna emulacja COM na USB, nie mogę pojąć, czemu to się nie zmieniło, mamy XXI wiek.

 

Wygląda to tak, że EcuExplorer w ogóle pisze, że ECU "disconected" i tyle. FreeSSM próbuje 2-3 sekundy, po czym wywala komunikat mniej więcej w stylu: "brak połączenia lub nieprawidłowa odpowiedź". Oczywiście w obu programach port COM4 jest wybrany do połączenia. Co ciekawe, oba programy zawieszają się tak, że nie tylko nie da się ich zamknąć, nie tylko nie da się ubić procesu, ale nawet blokują polecenie zamknięcia systemu! 3 razy wyłączałem kompa poprzez odcięcie zasilania, bo inaczej się nie dało. RomRaidera jeszcze nie testowałem, póki co zraziła mnie instrukcja, przewidująca jakieś dogrywanie bibliotek, wzorców i inne cuda. Jak będę miał więcej czasu, to mogę popróbować.

 

Czy może macie jakieś doświadczenia w zakresie tych softów? EcuExplorer ma jakieś tajemnicze ustawienia komunikacji, włącznie z liczbami ujemnymi w konfig. domyślnej. Może tam coś trzeba zmienić? A może w ustawieniach portu COM trzeba gmerać? Testowałem z kilkoma prędkościami COM (1200, 9600 i 115k), przełączałem sterowanie przepływem, zmieniałem wielkość buforów i opóźnienia (przypomniały mi się czasy modemów i wdzwanianego internetu z TP), ale nic to nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jeszcze kombinował, dzięki.

A co myślicie o czymś takim, żeby pożyczyć od kolegi kabel do grupy VW, o którym wiadomo, że na pewno działa? To jest ten sam standard czy różne marki mają różne interfejsy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wracamy do punktu wyjścia:

 

czy może ktoś polecić SPRAWDZONY kabel + soft oraz SPRAWDZONEGO sprzedającego (sklep), żebym kupił, podłączył i nawiązał połączenie z Foresterem?

 

Ten KKL, który kupiłem we Viakenie, oczywiście nie działa, połowa softu, który przetestowałem, się zawiesza tak, że trzeba restartować kompa (rekordzistą jest FreeSSM, co za szmelc), kabelek pożyczony od kumpla (nie wiem, jaki model, nic na nim nie pisze, po prostu działa u niego) nie zadziałał, ale to jest z grupy VAG, więc się nie czepiam (choć myślałem, że istnieje jakiś międzynarodowy standard tych złączek OBD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdury gadasz, bo ja z freessm nigdy nie miałem nawet najmniejszego problemu, a sam go testowałem na minimum kilku komputerach o różnej konfiguracji i działał, a viaken robi dobre interfejsy.

Dlaczego "bzdury"? Podłączyłem, zainstalowałem, sprawdziłem kilka nastawień - nie działa. Straciłem w sumie już 2 godz. na różne testy i próby. Dla mnie to dyskwalifikujące. Co Cię przekona, że mówię prawdę? Mam zrobić film pokazujący, jak ŚWIEŻO POSTAWIONY system się wiesza po włączeniu FreeSSM? Jak jesteś taki spec, to powiedz, jak zrobić, żeby zadziałał.

Sterowniki do kabla masz odpowiednie? Kabel ustawiony na właściwym porcie COM?

Po czym poznać "odpowiedniość" sterowników? Kabel podpiąłem, wykrył się poprawnie, zainstalował, w zarządzaniu urządzeniami ostrzeżeń czy errorów brak, pojawił się jako COM4 i tak też ustawiam port we wszystkich programach diagnostycznych. Żaden program nie zobaczył w ogóle interfejsu ODB (oczywiście zapłon włączony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobra, wracamy do punktu wyjścia: czy może ktoś polecić SPRAWDZONY kabel + soft oraz SPRAWDZONEGO sprzedającego (sklep), żebym kupił, podłączył i nawiązał połączenie z Foresterem? Ten KKL, który kupiłem we Viakenie, oczywiście nie działa, połowa softu, który przetestowałem, się zawiesza tak, że trzeba restartować kompa (rekordzistą jest FreeSSM, co za szmelc), kabelek pożyczony od kumpla (nie wiem, jaki model, nic na nim nie pisze, po prostu działa u niego) nie zadziałał, ale to jest z grupy VAG, więc się nie czepiam (choć myślałem, że istnieje jakiś międzynarodowy standard tych złączek OBD).

 

Coś masz nie tak. Ja też używam kabla firmy Viaken (KKL do grupy VW) i FreeSSM-a. Działa.

Czasem się rozłącza na wybojach jak gniazdo w aucie nie ma dobrego styku. Może tu masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czasem się rozłącza na wybojach jak gniazdo w aucie nie ma dobrego styku. Może tu masz problem?

He, he, nie, to nie to - skoro nie nawiązuje komunikacji, to po co miałbym w ogóle ruszać auto z parkingu? Więc o żadnych wybojach nie ma mowy :)

Po rozmowach z bardziej doświadczonymi w tej materii ludźmi oraz po Waszych wypowiedziach wnioskuję, że trafił mi się po prostu wadliwy kabel. Podjadę jakoś w tygodniu i wymienię (dobrze, że mam ich w miarę po drodze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Tichy,  kupiłem u nich kabelek ze 3 lata wstecz za 50 czy 60 PLN, ale nawet nie spróbowałem. Pożyczę Ci bez problemu ( ma dużą wtyczkę i 2 diodkil ) . Daj tel. na PW , ja ślę swój. Jutro możemy się skontaktować .

pozdr.

Oooo, dzięki, Panie! Zgadamy się na PW. Mój kabelek zwróciłem, co ciekawe, testowali go jakoś na zapleczu i stwierdzili, że jest sprawny. Ale nie miałem już sił się wykłócać ani eksperymentować, po prostu chciałem już się go pozbyć. Chętnie spróbuję mój soft na 100% sprawnym kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, powiem tak: jakim, kur..., cudem, Wam to działa??? :angry:  Dzięki uprzejmości kolegi Respect mam właśnie do testów kolejny kabel serii Viaken VAG KKL USB, zupełnie inny niż ten, który ja miałem. Oczywiście ani zipnie!

 

Pod Windows XP (świeżutko zainstalowany system, żeby nie było) kabel instaluje się bardzo ładnie, pojawia się także elegancko port COM. Potem uruchamiam dowolny program do komunikacji (a mam ich już w efekcie kilka, nawet jakieś triale) i każdy nie widzi w ogóle podłączonego interfejsu OBD. Oczywiście w programach wskazuję prawidłowy port COM. Próbowałem ruszać wtyczką na wszelkie strony, zmieniać ustawienia portu COM (włącznie z przepinaniem z COM4 na COM5, 6 itp., prędkości, opóźnienia, sterowanie przepływem), zmieniałem sterowniki (najpierw były te, co się wgrały automatycznie, potem z dołączonej do kabla płytki CD, potem ze strony Viaken), testowałem tylko na włączonej stacyjce oraz na zapalonym silniku - NIE MA SZANS, nic nie działa!

 

Wziąłem innego laptopa, ale tu zonk był od razu na początku: pod Windows 8 nie da się w ogóle zainstalować sterowników. Automatycznie "z neta" nie wykrywa, a pobrane z Viakena czy z dołączonej płytki CD nie obsługują Windows 8 - wywala komunikat o nieprawidłowych sterownikach. Przy braku możliwości poprawnego pojawienia się urządzenia w Menedżerze Urządzeń dalsze testy nie mają sensu.

 

Port OBD mam dobry, wczoraj na lewo i prawo podpinali się do niego gaziarze i wszystko od razu odczytywali, dwoma różnymi urządzeniami - tylko oni używają bardzo wysublimowanych i drogich zestawów i komputerów diagnostycznych, a nie zwykłych laptopów i darmowego softu :mellow:  Mój mechanik też nie ma problemu z podłączeniem się do mego Forestera, ale też używa specjalnego sprzętu diagnostycznego i drogiego oprogramowania.

 

Jeżeli ktoś posiada kabel VAG KKL na USB i mu działa, to po pierwsze nie wierzę ;)  Po drugie bardzo bym prosił o opis, jaki model/typ kabla, jaki soft jest używany do łączenia się (np. FreeSSM czy inny), jaki system operacyjny, zrzuty ekranów konfiguracji portu COM (także te pod przyciskiem "zaawansowane"), zrzuty ekranów konfiguracji programu diagnostycznego. Nie zaszkodzi też wersja sterowników do kabla (da się odczytać w Menedżerze Urządzeń).

To nie tylko dla mnie, bo jeśli zadziała, to zrobiłbym też od razu bliźniaczą konfigurację dla Kolegi Respect, więc uszczęśliwicie dwóch Subarowców :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...