herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Hallo Forum szukam terenówki wyprawówki dla początkującego jeżeli wiecie coś gdzieś z pewnej ręki to proszę o info...na poczatek http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-offroad-4-0-4x4-ktm-wart-40-000zl-i5128544925.html czyje to bo widzę świnię na tylnej szybie? PS budżet 30k jakieś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Gdzie chcesz jeździć i na jak długo? Ile osób? Ile aut? Jakie masz zdolności techniczne? Jak sobie odpowiesz na te pytania, będziesz wiedział czego szukać. Dwie drogi. Albo kupujesz zmotany i niestety zmęczony (nikt nie wyciągnie tej kasy, którą włożył w samochód) 2/ Kupujesz z dobrej ręki, niezajeżdżony, zakładasz M/T jedziesz i sprawdzasz, czego Ci brakuje. XJ strasznie ciasny jest a w dłuższych wypadach nieekonomiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) no właśnie szukam i celuję chyba w Patrola lub Land Cruisera. Raczej zwiększę budżet. Docelowo zamiast taplania raczej turystyka i wyprawy. LandCruiser IV 3.0 diesel, Patrol albo 2,8 albo 4,2 (ale to megadrogie).... co masz na mysli pytając o zdolności techniczne? Edytowane 5 Marca 2015 przez herrkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 A jakie kierunki? Taki jeep to raczej mniejsze dystanse, np. Ukraina, ewentualnie Rumunia . Jest śliczny ale jechać nim np. w Pireneje to słaby pomysł. Jak budżet ograniczony, to spalanie pewnie tez ważne, a gaz to nie wszędzie. Do niektórych podróży to i Subaru fajne. Potwierdzam - dobrze kupić zrobionego. Ja pajero kupiłem za 35, włożyłem ze 30 i sprzedałem za 27 . Znajomy ma kolejnego już szerokiego w teren i twierdzi, że jak się nie wariuje to dobre auto, ale silnik ma siłe popsuć mosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 ja chcę tego zasmakować najpierw, wyprawy wstępnie to po Polsce potem pomyślimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 no właśnie szukam i celuję chyba w Patrola lub Land Cruisera. Raczej zwiększę budżet. Docelowo zamiast taplania raczej turystyka i wyprawy. LandCruiser IV 3.0 diesel, Patrol albo 2,8 albo 4,2 (ale to megadrogie).... co masz na mysli pytając o zdolności techniczne? Nie wszędzie czekają na Ciebie serwisy, trzeba się umieć posługiwać kluczem i... trytytkami. Nie sztuka gdzieś pojechać, sukces to jak wrócisz i będziesz dalej lubił swój samochód. Poszukaj może przed zakupem komercyjnej imprezy, albo jedź subaru. Jak podłapiesz wirusa włóczęgi, sprzęt będzie tylko środkiem do osiągnięcia celu. Jak kupisz i Cię nie wciągnie sprzedasz ze stratą. Większość modnych tras wyjazdowych jest przejezdna dla miejscowych ładą kopiejką albo zastawą. Przejechanie 100km asfaltem na takim lifcie jak w jeepie z ogłoszenia męczy jak 1000 osobówką. Przy 30k celowałbym w pajero sport, isuzu 3,1td, ewentualnie ssang young rexton jeśli nie umiesz za dużo zrobić przy samochodzie. To na wschód. Europa dochodzi LR disco (trochę bardziej wymagający serwisowo), w Afryce rządzi toyota. W tym budżecie to raczej lj70/73. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) A musi być duże? Może coś ze stajni Suzuki? Np. świeże Jimny? Małe, bardzo dzielne, proste w obsłudze... Edytowane 5 Marca 2015 przez Jachu93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Ustawa o lasach zabrania jazdy po lesie. Rolnicy nie lubią jazdy po polach. Naprawdę trudno znaleźć teren wymagający poważniejszego auta i na dodatek legalny i na dodatek z sensem. Są organizowane rajdy, są prywatne tereny do pojeżdżenia. W Polsce można jakimś sztruclem pobłocić się w jakiejś żwirowni, a turystycznie to dojedzie sie wszędzie każdym zdrowym 4x4. Nie ma co kupować legendy. Ważne by auto było zdrowe i sie nam podobało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Mam jimny i go nie cierpię! Do terenu jest super, czar pryska na dojazdach. A w porównaniu z samurajem i tak jest jak salonka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 I głupieję właśnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Jeszcze przed jednym ostrzegam. Rynek terenówek używanych jest pełen druciarstwa. Przespawane ze śwagrem w stodole uszy wahaczy, podkładki z niewiadomoczego, części dopasowane z czego innego... Jak się sprawdzało na paru rajdach, to nie znaczy, że wytrzyma tysiące km. Zaczyna robić się gorąco, jak trzeba to naprawić a nawet nie wiadomo co to i skąd to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-d4d-automat-wyprawowa-2002r-i5145599701.html Takie cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) Ja bym szedl w cos takiego (ogloszenie pierwsze lepsze) http://allegro.pl/nissan-patrol-long-4-2diesel-gu4-td42-lift-3cale-i5119301961.html#thumb/1 Ojciec znajomego ma takiego tyle, ze silnikiem GM V8 od Karlowicza. Zjezdzil pol swiata. Btw, jak juz zlapiesz bakcyla to polecam stronke/serwis http://www.karlowicz4x4.pl/realizacje-2/ Edytowane 5 Marca 2015 przez wiechu100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-3-0-d4d-C36090828.html Tu dobra baza chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-3-0-d4d-C36090828.html Tu dobra baza chyba... Patrol chyba mocniejszy i wiecej szlakow przetartycj jakby "choroba" sie rozwinela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Z telefonu cieżko sie pisze. Jak wróce do Polski, do kompa to coś naskrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctoreq Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-3-0-d4d-C36090828.html Tu dobra baza chyba... Za taką cenę lepiej poszukać Land Cruisera 100. Jest większy i solidniejszy a przebiegi rzędu 500 tyś. to nic wielkiego (jeżeli nie bylo jakiś zaniedbań serwisowych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek8 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jedyne co mi się ostatnio w oczy rzuciło... http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-100-4-7-v8-lpg-C33684557.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 fajnie ale benzyna z gazem nie jestem gazu zwolennikiem, wolałbym samą benzynę jednak, ale zakładając wyprawy to raczej diesel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 fajnie ale benzyna z gazem nie jestem gazu zwolennikiem, wolałbym samą benzynę jednak, ale zakładając wyprawy to raczej diesel... Byłem jakiś czas temu na długim wyjeździe i zaraziłem się podobnym klimatem jak rozpatrujesz. Generalnie to jeżeli nie masz zamiaru taplać się błocie po klamki na specjalnie wybranych "poligonach" to nie ma co szaleć bo auto będzie stało przez większość roku pod domem i niestety tylko czekało na rudą. W prawie każdą wyprawę w Polskę wystarczy klasyczna seryjna terenówka z niewielką ilością modyfikacji. Tak jak koledzy napisali w praktyce nie masz gdzie wykorzystać jej możliwości bez ryzyka sporych mandatów i problemów. Jeżeli chcesz spać w aucie to Patrol lub LC 5cio drzwiowy. Krótkie wersje będą lepiej radziły sobie w trudnym terenie. Jeśli wolisz Patrola to poszukaj z 3l dieslem bmw. Często stosowany patent. Silnik pasuje prawie p&p jest bardzo odporny, nie grzeje się i jest mocniejszy od seryjnego nissana 2.8. W Toyocie "kultowy" silnik to 4.2D ale 3.0D też daje radę i pali stosunkowo niedużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac_Williams Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Te z dieslem Bmw to od 70tys pln ceny. Sam motor z osprzetem 30k pln. Jednak ponoc wart tych pieniedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jak się bawić to na całego http://otomoto.pl/chevrolet-suburban-4x4-lt-limited-edition-2500-C35149042.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Te z dieslem Bmw to od 70tys pln ceny. Sam motor z osprzetem 30k pln. Jednak ponoc wart tych pieniedzy. gdy przeglądam ofertę było kilka rozsądnych aut za mniejsze pieniądze ale powiedzmy jest to poziom 50 - 60k pln. BTW: szkoda że nie ma wypożyczalni takich aut. To byłoby idealne rozwiązanie. No ale pewnie popyt mocno ograniczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Bierz Forestera!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quarter Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jeśli wyprawy (prawdziwe wyprawy, a nie wyprawy na najbliższy poligon) to szukaj minimalnie zmotanego auta. Standard łatwiej będzie naprawić. Zazwyczaj na wyprawach standardowy zawias (góra 2-3 cale liftu, jeśli już) + AT w zupełności wystarczy. Zasadą na wyprawach jest....unikanie przeszkód terenowych. Generalnie celowałbym zdecydowanie w Toyotę Land Cruiser, absolutnie dałbym sobie spokój z Land Roverem i Jeepem. Land Rover ma jeszcze ewentualnie jakiś sens w Afryce (dużo LRów, więc i jaka-taka dostępność części i serwisów), ale jako relatywnie często psujące się auto nie jest raczej dobrym wyborem. Jeepa w Afryce nie uświadczysz - nadaje się ewentualnie na wyprawy europejskie. Nissan na czarnym lądzie to też raczej rzadki obrazek. Króluje niepokonany LC HZJ. Wszystkie fury na dużym lifcie tak naprawdę nadają się do przeprawówki (czyli topienia po klamki) i do....lansu po mieście. Jeśli chcesz utopić auto (oj, jak mi się marzy znów poczuć zapach spalonego błota na wydechu!!!), to nie rób podstawowego błędu czyli duży lift i bagażnik wyprawowy z gratami na dachu - każdy trawers Cię pokona. Na wschód brałbym LC albo...UAZa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się