Jump to content

Legacy 2.0 turbo - rozgrzany gasnie


martineks

Recommended Posts

Witam

 

Zimny silnik chodzi normalnie. w miare nagrzewania sie, silnik zaczyna przerywac i zachowuje sie jakby palil na 3 a nieraz na 2 cylindry i gasnie. gdy sie juz dobrze nagrzeje nie mozna go nawet odpalic. niby chce zapalic ale wydaje sie jakby mu 2 swiece zabrali :cry:

po godzinie troche ostygl. zapalil i chodzil normalnie, ale tylko przez kilka minut bo problem sie powtorzyl :cry:

 

pomozcie! :sad:

 

z gory dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kiedy zmieniałeś świece? W jakim stanie masz przewody zapłonowe?

 

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

 

Martinkes Sprawdz cewki(koncowki lubia pekac lub calkowicie sie ukruszyc i masz przyczyne)

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

Tak wiem, że ma turbo, ale ta cewka z kablem nie jest zintegrowana razem? Zapodaj fotkę jakąś, bo nie wiem kiedy będzi emi dane pod maskę antyka zaglądnąć (albo GT? Czy tam już inaczej?)

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

Tak wiem, że ma turbo, ale ta cewka z kablem nie jest zintegrowana razem? Zapodaj fotkę jakąś, bo nie wiem kiedy będzi emi dane pod maskę antyka zaglądnąć (albo GT? Czy tam już inaczej?)

 

Fotki nie mam, ale jest to zintegrowane:cewka + kapturek gumowy.W Legacy cewki sa mocowane na dwie sruby do pokrywy zaworow, a w GT do 96r na 1 srube :)

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

Tak wiem, że ma turbo, ale ta cewka z kablem nie jest zintegrowana razem? Zapodaj fotkę jakąś, bo nie wiem kiedy będzi emi dane pod maskę antyka zaglądnąć (albo GT? Czy tam już inaczej?)

 

Fotki nie mam, ale jest to zintegrowane:cewka + kapturek gumowy.W Legacy cewki sa mocowane na dwie sruby do pokrywy zaworow, a w GT do 96r na 1 srube :)

 

i co do cewki nie biegnie zaden kabel?

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

Tak wiem, że ma turbo, ale ta cewka z kablem nie jest zintegrowana razem? Zapodaj fotkę jakąś, bo nie wiem kiedy będzi emi dane pod maskę antyka zaglądnąć (albo GT? Czy tam już inaczej?)

 

Fotki nie mam, ale jest to zintegrowane:cewka + kapturek gumowy.W Legacy cewki sa mocowane na dwie sruby do pokrywy zaworow, a w GT do 96r na 1 srube :)

 

i co do cewki nie biegnie zaden kabel?

wersja bezprzewodowa. WIFI po prostu.

Link to comment
Share on other sites

Aflinta, Martinkes ma chyba Turbo jak widze ze zdjecia-czyli ma cewki 4szt, kabli brak ;)

Tak wiem, że ma turbo, ale ta cewka z kablem nie jest zintegrowana razem? Zapodaj fotkę jakąś, bo nie wiem kiedy będzi emi dane pod maskę antyka zaglądnąć (albo GT? Czy tam już inaczej?)

 

Fotki nie mam, ale jest to zintegrowane:cewka + kapturek gumowy.W Legacy cewki sa mocowane na dwie sruby do pokrywy zaworow, a w GT do 96r na 1 srube :)

 

i co do cewki nie biegnie zaden kabel?

 

biegnie tylko elektryczny z kostka na koncu.

Chodzilo o przewody zaplonowe, ktorych po prostu tam nie ma.

Link to comment
Share on other sites

To może być też czujnik halla na wale korbowym albo ten na wałku rozrządu.

Jak są uszkodzone to przestają działać na ciepło. Warto to sprawdzić, łatwy dostęp jest do nich. Ale w tym przypadku powinien check się zapalić chyba, kody mają osobne.

 

Padnięty:

 

czujnik na wale - samochód nie pali wcale

czujnik na wałku rozrządu - samochód nie pali albo nierówno pracuje

 

Czujniki możesz wziąść nawet z jakiegoś wolnossaka są takie same, z jakiegokolwiek legacy, imprezy

 

Najpierw sprawdź jakie masz błędy.

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź jakie masz błędy.

 

przy pierwszym sprawdzeniu nie pokazywal zadnych bledow natomiast po zapalenieu i zgaszeniu pokazal blad 12.

 

swiece sa platynowe i maja okolo 15 kkm, przewody raczej nie sa nowe :sad:

Link to comment
Share on other sites

Moze też być przestawiony rozrząd

PZDRE12

 

przy przesatwionym rozrzadzie na zimnym silniku dobrze by palil?

 

cewki na kablach na pierwszy rzut oka wydaja sie cale i niepopekane.

 

czujnik juz jest :smile: jak bedzie chwila to wymienie i dam znac co i jak.

 

pozdrawiam i dzieki za porady!!!

Link to comment
Share on other sites

Peter w silniku DOHC masz 4 kółka rozrządu może Ci wyskoczyć Check jak będze przestawiony na L głowicy wałek zaworów sących (ten na górze przy którym jest czujnik) ale to nie jest zadna reguła

PzdreE12

Ps: Na forum technicznym był taki temat ze w serwiśe wymienili w/w czujnik a przyczyna leży podobno w naciągu paska rozrządu czy coś takiego

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje bardzo wszystkim za podpowiedzi!!!!

 

wymienilem czujknik walka rozrzadu i ... DZIALA!!!! nagrzany nie gasnie i chodzi rowno!! :grin:

 

tylko mam jeszcze jeden problem, moze pomozecie:

rano przy odpalaniu (ewentualnie jak postoi ponad 3 godziny) musze krecic okolo 4-5 sekund! nastepnie ma dosyc nierowne obroty 500-1200 a niekiedy nawet gasnie. po rozgrzaniu wszystko jest dobrze! dzialo sie tak nawet przed wymiana tego czujnika.

 

i ciekawostka! jak postal przez weekend to w poniedzialek zapalil na dotyk! nawet pol obrotu nie zrobil! nigdy tak nie palil! :shock:

 

z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedna ciekawostka.

 

pare dni temu pojawil sie blad 32. wymienilem sensor o2 i nadal :sad: trzeba krecic jakies 5 sekund przy odpalaniu ale teraz przynajmniej trzyma obroty na zimnym silniku!!!

 

jakies sugestie co do tego dluuugiego krecenia???

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pozwolę sobie podczepić się pod wątek ze swoim problemem, może ktoś ma jakieś fajne sugestie. Całość dzieje się przy pracy auta na benzynie (na gazie też, ale wynika to z problemów benzyny).

Rano odpalam zimne auto bez żadnego problemu, ładnie trzyma lekko podniesione obroty itp. Po przejechaniu kilkuset metrów (silnik ciągle zimny) jak dojeżdżam do skrzyżowania i wysprzęglę napęd to oborty gwałtownie spadają do 250rpm by po chwili zacząć powoli wzrastać do 800rpm. Jeżeli przy wysprzęglonym silniku zrobiłbym przegazówkę, to obroty normalnie spadną do 800. Spadek do niskich 250rpm pojawia się tylko przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (wysprzęglam w okolicy 1500rpm). Po nagrzaniu silnika cały problem znika.

Ktoś ma pomysł co to może być?

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...