Jump to content

zmiana turbiny ihi vf28 na holset hx 35


Grzegorz Klimek

Recommended Posts

witam jestem nowy na forum jestem w posiadaniu gc8 sti przywieziony z japoni moc 380 koni . chciałbym zmienić turbine vf 28 na większą holset hx 35 i szukam kogoś mądrego  :) który by mi ją zamontował i zestroił w rozsądnych pieniądzach 

Edited by klimex10
Link to comment
Share on other sites

Turbo to Ci pewnie założy każdy ogarnięty mechanik, byle flansze pasowały.

Nie wiem czy Holsety wystepują z subarowymi - pewnie będziesz musiał raczej przeprowadzić trochę modyfikacji w rurach.

Na strojenie - pewnie do Poznania będziesz miał najbliżej.

Link to comment
Share on other sites

Taki rozwojowy temat,to się czepiacie ortografii,gramatyki i innych takich. :P  :mrgreen:

@ ale jesteś pewien,że takie turbo będzie odpowiednie dla ledwie 2 litrowego silniczka?

Może najpierw poczytaj kilka tematów w Technicznym czy Nielegalu,potem przemyśl sprawę. ;)

A jeszcze lepiej,napisz co chcesz osiągnąć i ile z tego motorku i do czego to auto ma służyć. :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

mała pomyłka  :huh: głupio mi ale nie zmienia to faktu że szukam nadal tego mondrego :P

Przeproś i wyjdź :D

Chcesz namiary w Londynie, Londku Zdroju, Nowym Sączu czy w Warszawie? Jest Ci obojętne? A

może w Lądku Zdroju?

Edited by lojszczyk
Link to comment
Share on other sites

To 3 na początku mocy to też literówka? :P Nie no nie wkładajmy Holsetow do klasyków.. Nie dość, że wstanie późno z racji wielkości, to wstanie jeszcze później z racji 'holsetowości' :D Wybór jeden z gorszych.

Ami nie ma pod flansze Subarową, bo Subaru nie robi ciągników siodłowych :P

Link to comment
Share on other sites

Nie wnikałem ogólnie w sensowność zakładania Holseta - jak czuje potrzebę większego laga, z większego turbo - to w sumie już wybór użytkownika ;)

Ja tam bym rzekł, że jeśli się nie idzie w jakis hardcore, to taka vf28 to bardzo fajnie turbo. Wystroic na tym na jakieś szybkie 300-320KM i i w drogę.

Bo potem to już i tak będzie też droga - ale przez mękę ;) Bo a to skrzynia, a to coś tam... A to coś w modyfikacji nie wyszło, a to coś sie znów rozleciało.

Link to comment
Share on other sites

a co proponujecie ja chciałbym go wystroić na 400 koni i nie mam bladego pojęcia jakie turbo wsadzić czy chinola podróba td05h za 1300 lub za 2000zł z kutym wirnikiem , ale najlepsze że holseta już zakupiłem :( , przeraża mnie jego wielkość i waga najlepiej zosał bym przy vf 28 ale jest nie do kupienia bo po prostu ich nie ma , i jeszcze jedno silnik mam zakuty więc wytrzyma tą moc , czekam na jakieś podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

A skrzynie biegow juz wymieniles na mocniejsza? :)


Generalnie droga do 400KM moze byc troche bardziej wyboista niz Ci sie wydaje.

No i kwestia czy chcesz miec po prostu 400KM, czy chcesz miec 400KM, ktore bedzie mialo tez sens w codziennej jezdzi (chociaz tak ogolnie jedno drugiemu w tym przypadku moze przeczyc)

Link to comment
Share on other sites

No to nie wiem :P  Wystrój lepiej jakieś 320/330km?

Holseta sprzedaj. Chinoli też nie wsadzajmy to takich fajnych aut jak masz w podpisie. To jest 2.0 i jak wsadzisz dużą i to tego słabą turbinę to lag będzie zabijał przyjemność z jazdy.

Edited by Bartek1986
Link to comment
Share on other sites

 

 

chciałbym go wystroić na 400 koni

Dość ambitne plany,wiążące się ze sporymi zmianami osprzętu.Takich mocy nie uzyskuje się tylko zmianą turbiny,potrzebujesz jeszcze paru rzeczy,wtryski,intercooler,równolegle listwy paliwowe,przebudowa dolotu itd. ;) 

Bez ponownej rozbiórki silnika tez się pewnie nie obejdzie.Silnik zakuty,ale jak spasowana kucizna i jak grube uszczelki pod głowicami?Bo przy takiej mocy z 2 litrów,to trzeba trochę dmuchnąć żeby taką moc osiągnąć. :)

I jedno jest pewne,jeśli ta moc ma nie być tylko na chwilę,to przygotuj się na grube wydatki,porównywalne z kosztami odbudowy silnika na nowych i porządnych gratach.A jak już będziesz miał 400KM,to zbieraj kasę na wymianę napędów,polegną wcześniej niż pomyślisz przy takich cyferkach,nawet wykorzystując je sporadycznie na drodze.

Jechać toto będzie powyżej 4 tys.obrotów,wtedy pewnie łeb urywa,ale obsługi i to porządnej wymaga dużo częściej niż zdrowe 320KM w tym aucie.

Pomyśl raczej o mocach rzędu 320-330KM i momencie 400Nm+,w aucie o takiej masie te parametry już robią wrażenie i są dość żywotne w dłuższej perspektywie a dobrze zrobione mało obsługowe.No i koszta kilkukrotnie mniejsze. ;)

Turbiny VF34 czy VF35 używane w dobrym stanie,można kupić za przyzwoite pieniądze.Z robocizną,remapem i paroma dodatkami zmieścisz się powiedzmy w okolicach 7-8 tys.zł.

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

cybel, :bowdown: as always voice of reason.

 

ja mam jeszcze pytanie do twórcy wątku ad.1 posta - te jak sądzę omyłkowe 380km to mialo być 280km - bo nie kojarzę sprostowania?
 

Link to comment
Share on other sites

Elias moja subarynka wystrojona jest na 380 koni a moja turbina vf 28 którą wysadzili mi w kosmos jak przekładali kiere na lewą stronę, ma bebechy  na ceramice , pompowała do 1,6 bara naprawdę bardzo ładnie się wkręcała , znalazłem na allegro turbinkę pe 1820 używana za 2200zł co o niej sądzicie wydmucha te 400 koni

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...