Jump to content

Czy W5W w zegarach coś uszkodzą (roztopią)? Testował ktoś?


Tichy

Recommended Posts

Oto opis walki z LED i podświetleniem, który zamieściłem na moim blogu:

http://kkpf.nazwa.pl/rafal/wordpress/?cat=21

 

Ponieważ to się zupełnie nie sprawdziło, przechodzę ponownie na żarówki i tu pytanie:

czy ktoś TESTOWAŁ włożenie żarówek W5W (5 W) zamiast W3W (3 W)? Jeśli tak, to czy pojeździł z nimi w upalne lato (oczywiście jeżdżąc ze światłami mijania, czyli liczniki cały czas podświetlone) i czy komukolwiek coś się od tego stopiło lub zepsuło w zegarach? Moje zegary kolorek zielony mają napylony wewnątrz, więc żarówki są zwykłe białe. Wchodzą 3 szt. takowych, reszta zegarów podświetlona jest mniejszymi żaróweczkami i na razie ich nie będę zmieniał.

 

Chodzi o to, że podświetlenie na żarówkach 3W jest dla mnie o wiele za ciemne i okropnie mnie to irytuje. Żarówki są identyczne fizycznie jak W5W, różnią się jedynie mocą. Jasność byłaby OK, tylko te cholerne plastiki wszędzie wokół... Może ktoś używa od lat W5W i nic się nie dzieje? A może założyliście i już po tygodniu widać było nadtopienia? Głupio byłoby zepsuć zegary :(

Edited by Tichy
Link to comment
Share on other sites

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58373-oswietlenie-wybieraka-automatycznej-skrzyni/?p=1916872

 

Potwierdzam, jest ciepło, ale zostawiłem w5w do podświetlania prędkościomierza i obrotomierza, a w3w do paliwa i temperatury, bo tam może być trochę ciemniej.

Trochę czasu już minęło i nie zaobserwowałem nadtopienia oprawki, czy obudowy. 

Link to comment
Share on other sites

Siema!

Ja w toyocie wlozylem w5w pol roku temu i caly czas swieca. Na zewnatrz nie widac zeby cos sie topilo. A do srodka jeszcze nie zagladalem.

pozrd.

 

U siebie w poprzednim Nissanie też tak zrobiłem i nic się nie działo. Więc temperatura chyba nie jest dużo wyższa, choć materiał plastików może być inny niż w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

a próbowałeś z nowymi w3w, tylko jakimiś markowymi?

Ja może dziwny jestem, ale w kolejnym już aucie podświetlenie mam ustawione na 1.klik, czyli minimalnie jak się tylko da, przy max odkręceniu wręcz mi przeszkadza. Nie wyobrażam sobie zupełnie zwiększania jasności jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też jest za ciemno. Rozjaśnienie na maxa to najniższy akceptowalny poziom. Ale to chyba nie sprawa żarówek tylko napięcia, bo w przyciskach jest podobnie - nawet w tych, w których żarówki powymieniałem.

Link to comment
Share on other sites

a próbowałeś z nowymi w3w, tylko jakimiś markowymi?

Ja może dziwny jestem, ale w kolejnym już aucie podświetlenie mam ustawione na 1.klik, czyli minimalnie jak się tylko da, przy max odkręceniu wręcz mi przeszkadza. Nie wyobrażam sobie zupełnie zwiększania jasności jeszcze.

Próbowałem - ale to nic nie daje. Popatrz na mojego linka do bloga - zdjęcia, które tam wstawiłem (te "połówkowe") pokazują różnicę między żarówkami (nowymi) a diodami (też nowymi). Od razu powiem: to podświetlenie na LED, choć na zdjęciu widać, o ile jaśniejsze od żarowego, to jest moje MINIMUM, jakiego oczekuję od podświetlenia zegarów!

 

Zupełnie nie rozumiem, czemu mój dawny Golf z 1994 r. (wersja "totalny golas", najtańsza, z najsłabszym silnikiem i zerowym wyposażeniem) mógł mieć w standardzie PŁYNNE (bo na potencjometrze) regulowanie podświetlenia CAŁEJ deski (włącznie z przyciskami), a potem już żadne auto, w tym Forek, nie? Nie ma tego też Dacia Sandero ani Duster, więcej aut nie testowałem pod tym kątem ;-)

 

Mam taką myśl: oryginalnie instrukcja przewiduje żarówki 14V/3.4W, a nie 3W. Są w sprzedaży na Allegro 14V/5W, to już niewiele więcej, są też 14V/4W i nad tymi można się też zastanowić. Tylko drogie, gość je sprzedaje po 8 zł/szt. + wysyłka. Muszę popytać w okolicznych motoryzacyjnych, może sprowadzą taniej. Zwykłych 12V (nominalnie) już nie chcę, bo się z kolei palą co 3 miesiące.

 

Dziękuję za odpowiedzi, wychodzi na to, że użycie 5W nie stopi licznika - ale oczywiście czekam na ew. wypowiedzi innych "eksperymentatorów" :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zupełnie nie rozumiem, czemu mój dawny Golf z 1994 r. (wersja "totalny golas", najtańsza, z najsłabszym silnikiem i zerowym wyposażeniem) mógł mieć w standardzie PŁYNNE (bo na potencjometrze) regulowanie podświetlenia CAŁEJ deski (włącznie z przyciskami), a potem już żadne auto, w tym Forek, nie?

 

Forek I.gen ma skokowe ale całosci.

Zdjęcia oglądałem, ale to tylko porównanie źródeł nie mówi nic o odczuwalnej ilości światła.

W przypadku LEDów pułapką jest kąt świecenia, ale płacąc odpowiednio dużo za LED da się kupić porządne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

W przypadku LEDów pułapką jest kąt świecenia

Akurat LEDy, które kupiłem, tego jednego problemu nie miały - moje zegary oświetlały wręcz wzorowo, super równomiernie. Niestety bardzo krótko :-(

Też pech, bo znalazłem na Allegro człowieka, który sprzedaje ideał: 14V, 5W - niestety się pomylił i przesłał mi 3W, muszę odesłać i znów czekać - a na budzikach ciemności... :cry:


Ale fatal error - człowiek twierdzi, że się pomylił i te 14V, 5W są niedostępne, źle opisał aukcję... :cry:  No to pozostają mi zwykłe 12V :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Po zamontowaniu w zegarach W5W wreszcie oświetlenie ma idealną (wg mnie) jasność: nie za ostro w nocy, dobrze widoczne w niesłoneczny dzień. Muszę kiedyś jeszcze zrobić fotki na tych samych nastawach co poprzednio, żeby obiektywnie porównać jasność.

 

Dzięki wszystkim za porady i opinie! :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...