lw36 Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Witam serdecznie, Od przyszłego piątku będę posiadaczem Imprezy GT 99 rok. Kupuję ją ze świadomością, że bierze olej na zasadzie jego spalania, a nie wycieku. Jestem też świadomy, że to oznacza remont silnika. Zaznaczam, że biorę ją od znajomego więc wiem co było wcześniej robione. Teraz tak, rok temu wywiało mu uszczelkę i zgrzał szpilki. Wstawił nowe: - szpilki, - szklanki, - uszczelniacze, - zostały splanowane głowice, - rozrząd i pompa wody. Po jakimś czasie silnik bierze olej przy wyższym obciążeniu. Według mnie są dwie opcje tej zabawy: 1. Pierścienie i obróbka cylindra (ale dodatkowo może wypaść przecież porysowanie tłoków więc nigdy nie wiadomo). 2. Pełen remont (z panewkami i tak dalej i tak dalej). Żeby się tego dowiedzieć to pewnie trzeba rozebrać sprzęt. Pytania brzmią następująco: 1. Gdzie w okolicy warszawy polecacie to zrobić? 2. Ile +/- kosztować będzie "mały remont" czyli załatwienie sprawy z pierścieniami cylindrem i ewentualnie tłokami? 3. Ile+/- cały remont ej20 kosztuje? Z góry dzięki za odpowiedź
AMI Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 1. Gdzie w okolicy warszawy polecacie to zrobić? No wiesz... w ASO ASO jest najlepsze na wszystko A tak powazniej - w Wawie jest w sumie duzo opcji. 2. Ile +/- kosztować będzie "mały remont" czyli załatwienie sprawy z pierścieniami cylindrem i ewentualnie tłokami? 3. Ile+/- cały remont ej20 kosztuje? Wybierz sobie cos miedzy, powiedzmy, 5 a 12tys. zaleznie od kosztow robocizny i zakresu prac. Zakladajac, ze chociaz blok i wal z Twojego silnika zostana Inna sprawa, ze jak zaczniesz dokladac duperelki do zrobienia, bo a to pompa oleju, a to uszczelki takie, czy inne, wezyki, rurki costamcostam - to, faktycznie, mozna spokojnie i do 15 dobic pewnie.
sebachon Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Po jakimś czasie silnik bierze olej przy wyższym obciążeniu To znaczy ile?...
lw36 Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 To znaczy ile?... Dokładnie nie wiem, ale z pół roku. Wybierz sobie cos miedzy, powiedzmy, 5 a 12tys. zaleznie od kosztow robocizny i zakresu prac. Zakladajac, ze chociaz blok i wal z Twojego silnika zostana Inna sprawa, ze jak zaczniesz dokladac duperelki do zrobienia, bo a to pompa oleju, a to uszczelki takie, czy inne, wezyki, rurki costamcostam - to, faktycznie, mozna spokojnie i do 15 dobic pewnie. Zakładałem coś koło 10, więc powiedzmy że jesteśmy w domu. Zakladajac, ze chociaz blok i wal z Twojego silnika zostana Sugerujesz, że może być tak że cały silnik jest do śmieci?
AMI Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Dokładnie nie wiem, ale z pół roku. Chodziło chyba raczej o to, ile tego oleju bierze Sugerujesz, że może być tak że cały silnik jest do śmieci? Nie, to raczej uwaga bardziej ogólnej natury. Taki powiedzmy dosć pesymistyczny wariant. Własciwie to może być tak, że nawet zachowanie wału jest optymizmem - jesli się np. panewki skończyły. A bywa, że i blok idzie na złom.
lw36 Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 O tym, że blok potrafi być załatwiony słyszałem. Branie oleju: mój błąd w postaci nie dopasowania wypowiedzi . Podobno przy jeździe z punktu A do B nie bierze prawie wcale, a jak katujemy no to powiedzmy przejażdżka po lesie oznacza spadek z pełnego stanu do minimum na bagnecie (w praktyce się okaże ). Mam nadzieję, że to nie totalnie pesymistyczna wersja i coś tam się nadaje. Gdyby tak nie było to przy inwestowaniu pieniędzy rzędy 10 koła można trochę dołożyć i zakuć motor. Może nie będzie źle :]
AMI Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Podobno przy jeździe z punktu A do B nie bierze prawie wcale, a jak katujemy no to powiedzmy przejażdżka po lesie oznacza spadek z pełnego stanu do minimum na bagnecie (w praktyce się okaże ) To moze nie ma co dramatyzowac, tylko po prostu sprawdzac poziom oleju po upalaniu i dolewac. To dolegliwosc w sumie wielu aut. można trochę dołożyć i zakuć motor Celujesz w jakies grubsze moce? Takpowiedzmy rzedu 350-400+ KM? (przed osiagnieciem ktorych i tak juz skrzynia gietekowa zacznie byc problemem)
lw36 Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 Tutaj skrzynia od forka siedzi. Nie nie, raczej chodzi mi o to żeby silnik nie odczuwał upalania przy mocy rzędu 250-300 KM.
AMI Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 raczej chodzi mi o to żeby silnik nie odczuwał upalania przy mocy rzędu 250-300 KM. To sobie odpusc te kucizne.
blackdogwwl Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Dziś z mojego punktu widzenia... Sam wybierz mechanika i nie słuchaj się opinii. Pisz wszystko na papierze co ile ma kosztowac i na co masz gwarancję. Przewidzieć musisz sprzęgło, , lozysko i łożysko pilotujace. To już grosze. Ale się uzbiera.15tys powinno Ci starczyc. Później i tak możesz żałować...
lw36 Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 Pojąłem od kiedy myślę o tym samochodzie jedną rzecz - tutaj nie można żałować, bo jak się żałuje to trzeba jeździć Skodą w tdi 90km
goOly19 Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 a jest sens robienie remontu silinika w tzw otwartym bloku?? Ktory z tego co mi wiadomo posiada dosc wadę genetycznę w porównaniu do zamknietego?
Simon WRC Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Zastanów się czy chcesz robić silnik w okolicach Warszawy, czy lepiej odstawić auto na południe i zaoszczędzić jakieś 5k. Ja zbierałem oferty od kilku najbardziej renomowanych firm w Polsce, znanych tu na forum i wybrałem południe. Tam ceny są zdecydowanie lepsze a pełna satysfakcja gwarantowana. Aha i najważniejsze - nie naciągają jak niektórzy w centrum...
lw36 Posted February 24, 2015 Author Posted February 24, 2015 a jest sens robienie remontu silinika w tzw otwartym bloku?? Ktory z tego co mi wiadomo posiada dosc wadę genetycznę w porównaniu do zamknietego? Pytanie więc brzmi jaka jest cena silnika z blokiem półotwartym oraz zamkniętym i jakie mają oznaczenia? Zastanów się czy chcesz robić silnik w okolicach Warszawy, czy lepiej odstawić auto na południe i zaoszczędzić jakieś 5k. Ja zbierałem oferty od kilku najbardziej renomowanych firm w Polsce, znanych tu na forum i wybrałem południe. Tam ceny są zdecydowanie lepsze a pełna satysfakcja gwarantowana. Aha i najważniejsze - nie naciągają jak niektórzy w centrum... Czy możesz mi polecić warsztat? Rozumiem, że jesteś zadowolony z roboty jaką wykonali. Jeżeli nie chcesz na otwartym forum żeby nie zapeszać czy coś to będę wdzięczny za priv
Simon WRC Posted February 24, 2015 Posted February 24, 2015 Czy możesz mi polecić warsztat? Rozumiem, że jesteś zadowolony z roboty jaką wykonali. Jeżeli nie chcesz na otwartym forum żeby nie zapeszać czy coś to będę wdzięczny za priv Poszło PW
lw36 Posted February 25, 2015 Author Posted February 25, 2015 Wielkie dzięki . Wszystko jeszcze jest w praniu, a korzystając z sytuacji chciałbym się jeszcze spytać czy znacie jakieś miejsca (sklepy, aukcje, ludzi, giełdy) gdzie można złapać części silnikowe ej20? Chodzi mi i o pojedyncze elementy typu bloki silników (np. z rozbiórek), jak i całe silniki. Tylko nie mówcie, że alledrogo Bo tam to tych rzeczy nie ma zbyt wiele... Skąd te pytanie? Dajmy na to, że rozbiorę silnik i skorzystam z waszych rad i jak będę go składał to z blokiem zamkniętym. Poszperałem odnośnie oznaczeń silników i one jednoznacznie nie mówią o tym czy blok jest zamknięty czy otwarty.
AMI Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Olej ten blok zamkniety, zwlaszcza przy tych mocach. Ponapalasz sie na jakies graty superhiper nie wiadomo po co. (Pomijam juz to, ze blok zamkniety to nie jest lek na cale zlo) Do tych mocy, ktore planujesz nie potrzebujesz nie wiadomo czego w tej twojej dwulitrowce - potrzebujesz tylko rozsadnego warsztatu, ktory Ci to zrobi wszystko dobrze, z odpowiednia doza pedanterii, bez wciskania kosmogratow, kutych tlokow i zamknietych blokow do 250KM Wybierz sobie warsztat, w ktorym chcesz to robic i tam sie wszystkiego dowiesz. Mozesz w Wawie - nie brakuje dobrych warsztatow, mozesz w Nowym Saczu - tez dobra opcja, choc nieco bardziej odlegla, ale sporo osob sie tam "stoluje", z pozytywnymi raczej wrazeniami Co do cen tu czy tam - nie wypowiem sie. Duzo moze zalezec od konkretnego miejsca i konkretnego charakteru prac.
cybel Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Na otwartym bloku śmiało można uzyskać moce 300KM i spokojnie upalać,kolega jak widzę nie zamierza zmieniać osprzętu silnika,turbiny i innych,co byłoby raczej konieczne do uzyskania takich cyferek. Otwarty blok,tłoki przykładowo HBR,pozostały osprzęt i graty zostają,śmiało można celować w zakres 260-270KM i kilkadziesiąt Nm więcej z ładnym przebiegiem na wykresie. Autko znacznie się "ożywi" i nie będzie kłopotliwe w eksploatacji.
radnor Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Przecież te 250-260 miał byle GTk z fabrycznym pakietem PPP i wywalonym katalizatorem.
cybel Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Przecież te 250-260 miał byle GTk z fabrycznym pakietem PPP i wywalonym katalizatorem. Ale to nie są dywagacje o możliwościach seryjnych GT,tylko nad opcjami remontu silnika. Wyremontowany silnik na najlepszych gratach i seryjny osprzęt,same z siebie nie gwarantują przyrostów mocy. A autor podał wyżej oczekiwania co do parametrów i wymagań względem silnika.
lw36 Posted February 25, 2015 Author Posted February 25, 2015 Na otwartym bloku śmiało można uzyskać moce 300KM i spokojnie upalać,kolega jak widzę nie zamierza zmieniać osprzętu silnika,turbiny i innych,co byłoby raczej konieczne do uzyskania takich cyferek. Osprzęt też kiedyś będę zmieniał, ale najpierw motor musi być w odpowiednim stanie Otwarty blok,tłoki przykładowo HBR,pozostały osprzęt i graty zostają,śmiało można celować w zakres 260-270KM i kilkadziesiąt Nm więcej z ładnym przebiegiem na wykresie. Autko znacznie się "ożywi" i nie będzie kłopotliwe w eksploatacji. Na pewno skorzystam z rady jak będę się umawiał z mechanikami - będzie to opcja :], dzięki. Przecież te 250-260 miał byle GTk z fabrycznym pakietem PPP i wywalonym katalizatorem. To wiem, tylko po remoncie chce zrobić te parę tysięcy km, najważniejsze dobry warsztat i bez rzeźbienia. Co nie zmienia faktu, że jestem ciekawy: czy znacie jakieś miejsca (sklepy, aukcje, ludzi, giełdy) gdzie można złapać części silnikowe ej20? Chodzi mi i o pojedyncze elementy typu bloki silników (np. z rozbiórek), jak i całe silniki?
radnor Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 Przecież te 250-260 miał byle GTk z fabrycznym pakietem PPP i wywalonym katalizatorem. Ale to nie są dywagacje o możliwościach seryjnych GT,tylko nad opcjami remontu silnika. Wyremontowany silnik na najlepszych gratach i seryjny osprzęt,same z siebie nie gwarantują przyrostów mocy. A autor podał wyżej oczekiwania co do parametrów i wymagań względem silnika. Odnosiłem się tylko do sensowności zakładania zamkniętego bloku przy takiej mocy.
skrzypekQ4 Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 uscislajac kwestie zamknietego bloku, to przy okazji remontu i rozbierania silnika, mozna z otwartego bloku zrobic zamkniety dodajac dodatkowe podpory tulei cylindrowych. koszt takiej operacji to okolo 400pln. natomiast caly koszt remontu, a raczej budowy nowego silnika(stroker 2.2L) na kuciznie + cala reszta wodotryskow, to okolice 15kPLN. jesli szukasz czegos w okolicy Wa-wy, to sluze informacja na PW. ja ponad 2 lata temu zrobilem taka operacje i chociaz kosztowala sporo $, to w tej chwili nie zaluje tej decyzji i gdybym mial raz jeszcze robic to dla siebie, wybralbym wlasnie full opcje z kucizna i wodotryskami, zeby za jakis czas nie robic tego ponownie.
blackdogwwl Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 Daj sobie spokój z warsztatami w Warszawie. Ja od grudnia nie mam samochodu i.... Kupę kasy mnie to wychodzi i nerw. Wybrałem takie co nie jeden był zadowolony i co. Ja nie jestem. Ja przynajmniej już remontu nie zlecę nikomu z Warszawy... Mam tylko nadzieję że to już Się nie powtórzy.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.