boyscout1 Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Witam, mam Imprezę sti 2,5l z 2006r. Zawieszenie oryginalne, wersja SPRT. Co można zrobić żeby zmniejszyć podsterowność? Przy każdym przyspieszeniu autem w zakręcie, przód po prostu wypluwa mi z zakrętów. Jak można dostroić zawieszenie żeby to chociaż trochę zniwelować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kts Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 nowe Sti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Co można zrobić żeby zmniejszyć podsterowność Poeksperymentować ze sztywniejszym stabem z tyłu. Kontrowersyjne... ale spróbować z ciśnieniem w oponach. Nauczyć się z tym żyć - inaczej się składać do zakrętów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Witam, mam Imprezę sti 2,5l z 2006r. Zawieszenie oryginalne, wersja SPRT. Co można zrobić żeby zmniejszyć podsterowność? Przy każdym przyspieszeniu autem w zakręcie, przód po prostu wypluwa mi z zakrętów. Jak można dostroić zawieszenie żeby to chociaż trochę zniwelować? Najpierw zanim wywalisz fortunę na gadżety , ustaw dobrze geometrię i wydaj kilka stów na nauke jazdy na torze Link to comment Share on other sites More sharing options...
fedex Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Staby i śruby do geometrii eibach, dobra geometria na spory ( - ), odpowiednie opony i ciśnienie i może się uda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Staby i śruby do geometrii eibach, dobra geometria na spory ( - ) Potwierdzam. U mnie po zamontowaniu stabów P+T eibacha i ustawieniu geometrii na minus samochód zaczął skręcać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Witam, mam Imprezę sti 2,5l z 2006r. Zawieszenie oryginalne, wersja SPRT. Co można zrobić żeby zmniejszyć podsterowność? Przy każdym przyspieszeniu autem w zakręcie, przód po prostu wypluwa mi z zakrętów. Jak można dostroić zawieszenie żeby to chociaż trochę zniwelować? Najpierw zanim wywalisz fortunę na gadżety , ustaw dobrze geometrię i wydaj kilka stów na nauke jazdy na torze Potwierdzam. Te dwa stosunkowo tanie zabiegi potrafią zdziałać zadziwiająco sporo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyscout1 Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 Nauka jak najbardziej. To jak ustawić tą geometrię? Seryjnie wiadomo jak ustawić, a jak ustawić "dobrze"? Jakieś dokładne dane? co jak ustawić? dodam że mam wersję sprt. z tego co pamiętam, to sprężyny i stabilizatory są sti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDDIE Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Ja mam z przodu negatyw 2,5 i jest roznica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 dodam że mam wersję sprt. z tego co pamiętam, to sprężyny i stabilizatory są sti. Czyli nie za grube . Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyscout1 Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 dodam że mam wersję sprt. z tego co pamiętam, to sprężyny i stabilizatory są sti. Czyli nie za grube . no to co polecasz??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 dodam że mam wersję sprt. z tego co pamiętam, to sprężyny i stabilizatory są sti. Czyli nie za grube . no to co polecasz??? Whiteline albo eibach. Ja mam tego drugiego i robi robotę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fedex Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Whiteline to syf, który zardzewieje zanim go założysz,generalnie jakosć produktów tej firmy to porażka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Whiteline to syf, który zardzewieje zanim go założysz,generalnie jakosć produktów tej firmy to porażka. Ciekawe, bo połowa imprez jeździ z tymi stabami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 dodam że mam wersję sprt. z tego co pamiętam, to sprężyny i stabilizatory są sti. zgadza sie , i tego akurat bym nie wymieniał bo są grubsze jak seryjne STI , bodaj 22 przód i tył i są bardzo dobrej jakości , sprezyny masz Prodrive ( eibach ) więc tego też bym nie tykał , poza tym w SPRT masz tylne wahacze na uniball , i to jest naprawdę całkiem dobry setup, pod warunkiem że wszsytko działa jak nalezy i jest dobra geometria . Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyscout1 Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 ok, w sobotę jadę sprawdzić geometrię. CO mam powiedzieć mechanikowi? Jak ma ustawić zbieżność? Rozbieżnie ? I co jeszcze może ustawić?czy w tym aucie da się ustawić pochylenie kół albo kąt wyprzedzenia zwrotnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Kupić EVO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Kupić EVO. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Dupa tam. @@radnor,@@matros1 to jest pójście na łatwiznę i sporo droższe niż zakup konkretnych gratów do STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Dupa tam. @@radnor,@@matros1 to jest pójście na łatwiznę i sporo droższe niż zakup konkretnych gratów do STi. Może i tak, ale zakup odpowiednich gratów do STI nie rozwiązuje w 100% problemu i znów wracamy do punku wyjścia czyli evo Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 (edited) Dupa tam. @@radnor,@@matros1 to jest pójście na łatwiznę i sporo droższe niż zakup konkretnych gratów do STi. Ja żeby się upewnić że Evo jeździ lepiej kupiłem sobie Subaru do porównania To jest dopiero wydatek Także masz rację, Evo są dużo za drogie....... ale za to skręcają Edited February 25, 2015 by matros1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyscout1 Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 To może powtórzę pytanie: CO mam powiedzieć mechanikowi? Jak ma ustawić zbieżność? Rozbieżnie ? I co jeszcze może ustawić?czy w tym aucie da się ustawić pochylenie kół albo kąt wyprzedzenia zwrotnicy? A evo nie kupuje... na razie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Ja żeby się upewnić że Evo jeździ lepiej kupiłem sobie Subaru do porównania To jest dopiero wydatek Także masz rację, Evo są dużo za drogie....... ale za to skręcają z tego co widzę, to masz w podpisie WRX, a to nie jest konkurencja dla EVO. Trzeba było kupić STI Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 z tego co widzę, to masz w podpisie WRX, a to nie jest konkurencja dla EVO. Trzeba było kupić STI Tym WRX'em ostatnio skutecznie ganiałem w Kielcach jedno czerwone Evo Jak kierowca dupa to i Evo nienastarcza Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 CO mam powiedzieć mechanikowi? Jak ma ustawić zbieżność? Rozbieżnie ? Może to trochę rozjaśni sytuację http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20702-co-zrobic-by-poprawic-prowadzenie-imprezy-sti/?hl=%2Bnastawy+%2Bgeometrii+%2Bsti#entry653987 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now