Jump to content

S Turbo parę usterek


lojszczyk
 Share

Recommended Posts

Od kilkunastu dni mam forka z 1999 roku. Wczoraj i dziś go trochę przegoniłem. Zrobiłem nim 700km. Jest kilka drobiazgów, co mi nie dają spokoju.

HH nie działa albo go brak. Powinien być?

Szpera w tylnej osi działa, ale nie wiem czy powinno tak byś, że da sie zakręcić kołem, gdy drugie jest zablokowane.

Najwiekszy klopot jest z dziurą w mocy. Na każdym biegu, powyżej 2.500 obrotów zaczyna sie dusić i dostaje lekkiej czkawki. Jak dodaję gazu delikatnie, to prędkość rośnie powoli bez czkawki. Po przekroczeniu 3.800 znowy dostaje kopa, potem idzie jak szalony. Co może być przyczyną? Mam wrażenie, że nie dostaje paliwa, albo go zalewa. Pali normalnie, bo mieści sie w normie. 260km w mieście, 60km w lekkim terenie a 400 w trasie z predkością 100-140km/h. Spalił mi 9/100.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Szpera w tylnej osi działa, ale nie wiem czy powinno tak byś, że da sie zakręcić kołem, gdy drugie jest zablokowane.
Ta szpera jest słaba i spokojnie obrócisz kołem.
Link to comment
Share on other sites

Ogladałem i stwierdziłem stanowczy i zdecydowany brak HH.

Druga ciekawostka jest taka, że we wszystkich katalogach piszą o oponach 215/60/16 a ja mam 205/70/15. Myślałem, że tylko wolny ssak miał w takim rozmiarze.

Link to comment
Share on other sites

 

 

forka z 1999 roku

 

we wszystkich katalogach piszą o oponach 215/60/16 a ja mam 205/70/15

hm, przez 16 lat poprzedni właściciele mogli sobie sporo w tym aucie pozmieniać, np rozmiar kół / opon ;)


hill holder, mogło go po prostu nie być...

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że 205/70 to chyba jednak zbyt wysoki profil w s-turbo. W dzisiejszych czasach może to nie jest pocisk, ale nadal dość dynamiczne auto. Po przesiadce z 215/60/16 na 215/55/17 odczułem sporą różnicę na plus w prowadzeniu, a komfort dalej jest na przyzwoitym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

Teraz są gumy 205/70/15 ale prędkość pokazuje właściwą, bo taką samą jak GPS. Myslę, że to są właściwe rozmiary, ale nie jestem pewien. Auto kupiłem w Szwajcarii w drodze z Włoch i pełną książką serwisową od pani w wieku 60 lat, więc nie sadzę aby coś pozmieniała.

Nadal nikt mi nie napisał co sie dzieje z utrata mocy między 2.500 a 3800 r/min.

Edited by lojszczyk
Link to comment
Share on other sites

opony 205/70/15 to zamiennik 215/60/16 :) ja właśnie taki 15" mam na zimę a 16" na lato :) a zmiana rozmiaru opon mogła być podyktowana różnicą w cenie opon 15 są zdecydowanie tańsze od 16 :P

Link to comment
Share on other sites

Warto sprawdzić odczyty przepływomierza.

 

Też o tym pomyślałem. W nowszym XT tej czkawki nie mam.

 

opony 205/70/15 to zamiennik 215/60/16 :) ja właśnie taki 15" mam na zimę a 16" na lato :) a zmiana rozmiaru opon mogła być podyktowana różnicą w cenie opon 15 są zdecydowanie tańsze od 16 :P

 

Nie jestem pewien czy nie ma różnicy w obwodzie. Faktycznie teraz mam zimówki w tym rozmiarze, ale w garaży dwa komplety 215/60/16

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pali normalnie, bo mieści sie w normie. 260km w mieście, 60km w lekkim terenie a 400 w trasie z predkością 100-140km/h. Spalił mi 9/100

Mój normalnie w takiej specyfikacji spaliłby około 13-14 litrów (Tylko j0est z AT) więc bardzo dobry wynik.

Co do dziury to podpięcie w kompa z jakimś specem i chwila jazdy powinny odpowiedzieć na pytanie co mu jest ...

Mój na oponach 215 60 R16 wskazywał o 7 km/h mniej niż na GPS.

Link to comment
Share on other sites

popatrz na tabliczce z ciśnieniami i rozmiarami opon na aucie - przy drzwiach kierowcy - z mojej wynika że są to zamienne rozmiary stosowane przez producenta.

 

Co do różnic w obwodzie i średnicy to zawsze będą jakieś i w tym przypadku wynoszą one około 3,6 mm (większa jest 15") co przekłada się na różnicę w prędkości 

 

205/70/15     50 km/h         100 km/h             150 km/h

215/60/16     49.73 km/h     99.46 km/h         149.19 km/h

 

dane na bazie kalkulatora rozmiarów opon

 

Większy balon 15" opon trochę lepiej sprawdza się w jezdzie po terenie i wiadomą sprawą jest, że jak się założy np 17" z oponami o niskim profilu to auto powinno się lepiej prowadzić ale po asfalcie bo w terenie to zaraz opony albo felgi uszkodzisz. 16" są dobrym kompromisem do Forka, tyle że cenowo 215/60/16 wypadają słabo w porównaniu do innych bardziej popularnych rozmiarów ot tak np. do 215/65/16 który już dość mocno przekłamuje wskazania prędkościomierza :P

Edited by szywoj011
Link to comment
Share on other sites

Forek zaczyna fajnie wyglądać na 17 :D aktualnie w moim siedzą 18 i też mi się podoba taki setup.

Jak na zimę wrzuciłem 16 z GT to jakoś te kółka mi się za małe wydawały ... pewnie kwestia gustu.

co do gum to niestety zwiększając obręcze ma się coraz mniej miejsca na mięso, chodź tutaj nadmienię, że udało mi się zapakować do forka oponę 235 55 R17 :D (ale na balonach mi się nie podobał heh )

Link to comment
Share on other sites

Panowie! To nie jest moje podstawowe auto. To auto ma mi służyć do pracy i na wypady w lekki teren. Pomysł był taki, aby zaoszczędzić podstawowe auto.

Spalanie dobrze policzyłem. Dziś na liczniku mam 408 km od tankowania i widzę że wskazówka jest na drugiej kresce od dołu. Myslę że zrobię jeszcze ze 100km zanim zapali sie poborca. Byłem na wizycie u doktora od subaru i stwierdził, że auto jest w znakomitym stanie. :yahoo:

Męczy mnie tylko to poszarpywanie. Obawiam się awarii przepływki.

Link to comment
Share on other sites

Dziś pękła chłodnica. Część płynu poszła sobie, ale dało się wrócić do domu 20 km. Temperatura nie wzrastała.

Drugi problem, to montaż siłownika na pilota. Mam centralny zamek ale bez otwierania z pilota. Czy da sie się to jakoś za parę groszy założyć? Polubiłem to auto :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaki czujnik umyty ? Ja mam ten sam problem z oddawaniem mocy.

Trzeba oczyścić czujnik na dolocie. Masz go między filtrem powietrza i kolektorem. Dwie srubki do odkręcenia i trzeba przemyć.

Link to comment
Share on other sites

Ale wodą go myłeś?  :D

Link to comment
Share on other sites

Zapewnie chodzi o przepływomierz.

Tak.

Następny problem do ogarnięcia.  Skóra na fotelu kierowcy jest trochę zużyta, ale cała. Wpadł mi do głowy pomysł, aby zamienić poszycie siedziska z fotelem pasażera. 98% jazdy jest bez pasażera, więc poszycie prawego fotela, by mi spokojnie wystarczyło do końca żywota auta.

Czy ktoś "ćwiczył" taką zamianę i czy się da?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...