lojszczyk Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Od kilkunastu dni mam forka z 1999 roku. Wczoraj i dziś go trochę przegoniłem. Zrobiłem nim 700km. Jest kilka drobiazgów, co mi nie dają spokoju. HH nie działa albo go brak. Powinien być? Szpera w tylnej osi działa, ale nie wiem czy powinno tak byś, że da sie zakręcić kołem, gdy drugie jest zablokowane. Najwiekszy klopot jest z dziurą w mocy. Na każdym biegu, powyżej 2.500 obrotów zaczyna sie dusić i dostaje lekkiej czkawki. Jak dodaję gazu delikatnie, to prędkość rośnie powoli bez czkawki. Po przekroczeniu 3.800 znowy dostaje kopa, potem idzie jak szalony. Co może być przyczyną? Mam wrażenie, że nie dostaje paliwa, albo go zalewa. Pali normalnie, bo mieści sie w normie. 260km w mieście, 60km w lekkim terenie a 400 w trasie z predkością 100-140km/h. Spalił mi 9/100. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Szpera w tylnej osi działa, ale nie wiem czy powinno tak byś, że da sie zakręcić kołem, gdy drugie jest zablokowane. Ta szpera jest słaba i spokojnie obrócisz kołem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Jest taka opcja, że po prostu nie masz hill holdera.Tu w pierwszym poście masz zdjęcia, gdzie on się znajduje: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/where-find-hill-holder-so-i-can-disable-293569/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Ogladałem i stwierdziłem stanowczy i zdecydowany brak HH. Druga ciekawostka jest taka, że we wszystkich katalogach piszą o oponach 215/60/16 a ja mam 205/70/15. Myślałem, że tylko wolny ssak miał w takim rozmiarze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 TTTM ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 forka z 1999 roku we wszystkich katalogach piszą o oponach 215/60/16 a ja mam 205/70/15 hm, przez 16 lat poprzedni właściciele mogli sobie sporo w tym aucie pozmieniać, np rozmiar kół / opon hill holder, mogło go po prostu nie być... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Myślę, że 205/70 to chyba jednak zbyt wysoki profil w s-turbo. W dzisiejszych czasach może to nie jest pocisk, ale nadal dość dynamiczne auto. Po przesiadce z 215/60/16 na 215/55/17 odczułem sporą różnicę na plus w prowadzeniu, a komfort dalej jest na przyzwoitym poziomie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu91 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 TTTM - ten typ tak ma Koła poprzedni właściciel pewnie zmienił. Co do turbo to może coś było grzebane bezsensownie? Może warto podłączyć do kompa i coś wyjdzie? Widzę, że koledzy mnie wyprzedzili Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 (edited) Teraz są gumy 205/70/15 ale prędkość pokazuje właściwą, bo taką samą jak GPS. Myslę, że to są właściwe rozmiary, ale nie jestem pewien. Auto kupiłem w Szwajcarii w drodze z Włoch i pełną książką serwisową od pani w wieku 60 lat, więc nie sadzę aby coś pozmieniała. Nadal nikt mi nie napisał co sie dzieje z utrata mocy między 2.500 a 3800 r/min. Edited February 22, 2015 by lojszczyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Warto sprawdzić odczyty przepływomierza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szywoj011 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 opony 205/70/15 to zamiennik 215/60/16 ja właśnie taki 15" mam na zimę a 16" na lato a zmiana rozmiaru opon mogła być podyktowana różnicą w cenie opon 15 są zdecydowanie tańsze od 16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 23, 2015 Author Share Posted February 23, 2015 Warto sprawdzić odczyty przepływomierza. Też o tym pomyślałem. W nowszym XT tej czkawki nie mam. opony 205/70/15 to zamiennik 215/60/16 ja właśnie taki 15" mam na zimę a 16" na lato a zmiana rozmiaru opon mogła być podyktowana różnicą w cenie opon 15 są zdecydowanie tańsze od 16 Nie jestem pewien czy nie ma różnicy w obwodzie. Faktycznie teraz mam zimówki w tym rozmiarze, ale w garaży dwa komplety 215/60/16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Pali normalnie, bo mieści sie w normie. 260km w mieście, 60km w lekkim terenie a 400 w trasie z predkością 100-140km/h. Spalił mi 9/100 Mój normalnie w takiej specyfikacji spaliłby około 13-14 litrów (Tylko j0est z AT) więc bardzo dobry wynik. Co do dziury to podpięcie w kompa z jakimś specem i chwila jazdy powinny odpowiedzieć na pytanie co mu jest ... Mój na oponach 215 60 R16 wskazywał o 7 km/h mniej niż na GPS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 260km w mieście, 60km w lekkim terenie a 400 w trasie z predkością 100-140km/h. Spalił mi 9/100. Na pewno dobrze policzone? Wynik zaskakująco dobry, aż za bardzo zaskakująco Link to comment Share on other sites More sharing options...
szywoj011 Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 (edited) popatrz na tabliczce z ciśnieniami i rozmiarami opon na aucie - przy drzwiach kierowcy - z mojej wynika że są to zamienne rozmiary stosowane przez producenta. Co do różnic w obwodzie i średnicy to zawsze będą jakieś i w tym przypadku wynoszą one około 3,6 mm (większa jest 15") co przekłada się na różnicę w prędkości 205/70/15 50 km/h 100 km/h 150 km/h 215/60/16 49.73 km/h 99.46 km/h 149.19 km/h dane na bazie kalkulatora rozmiarów opon Większy balon 15" opon trochę lepiej sprawdza się w jezdzie po terenie i wiadomą sprawą jest, że jak się założy np 17" z oponami o niskim profilu to auto powinno się lepiej prowadzić ale po asfalcie bo w terenie to zaraz opony albo felgi uszkodzisz. 16" są dobrym kompromisem do Forka, tyle że cenowo 215/60/16 wypadają słabo w porównaniu do innych bardziej popularnych rozmiarów ot tak np. do 215/65/16 który już dość mocno przekłamuje wskazania prędkościomierza Edited February 23, 2015 by szywoj011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Forek zaczyna fajnie wyglądać na 17 aktualnie w moim siedzą 18 i też mi się podoba taki setup. Jak na zimę wrzuciłem 16 z GT to jakoś te kółka mi się za małe wydawały ... pewnie kwestia gustu. co do gum to niestety zwiększając obręcze ma się coraz mniej miejsca na mięso, chodź tutaj nadmienię, że udało mi się zapakować do forka oponę 235 55 R17 (ale na balonach mi się nie podobał heh ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 23, 2015 Author Share Posted February 23, 2015 Panowie! To nie jest moje podstawowe auto. To auto ma mi służyć do pracy i na wypady w lekki teren. Pomysł był taki, aby zaoszczędzić podstawowe auto. Spalanie dobrze policzyłem. Dziś na liczniku mam 408 km od tankowania i widzę że wskazówka jest na drugiej kresce od dołu. Myslę że zrobię jeszcze ze 100km zanim zapali sie poborca. Byłem na wizycie u doktora od subaru i stwierdził, że auto jest w znakomitym stanie. Męczy mnie tylko to poszarpywanie. Obawiam się awarii przepływki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Dziś pękła chłodnica. Część płynu poszła sobie, ale dało się wrócić do domu 20 km. Temperatura nie wzrastała. Drugi problem, to montaż siłownika na pilota. Mam centralny zamek ale bez otwierania z pilota. Czy da sie się to jakoś za parę groszy założyć? Polubiłem to auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Umyty czujnik, więc auto zbiera się prawidłowo. Ciśnienia na wszystkich cylindrach identyczne prawie jak w ledwo dotartym aucie. W nagrodę dostał nowe obuwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sav1 Posted March 12, 2015 Share Posted March 12, 2015 Jaki czujnik umyty ? Ja mam ten sam problem z oddawaniem mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 12, 2015 Author Share Posted March 12, 2015 Jaki czujnik umyty ? Ja mam ten sam problem z oddawaniem mocy. Trzeba oczyścić czujnik na dolocie. Masz go między filtrem powietrza i kolektorem. Dwie srubki do odkręcenia i trzeba przemyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSZTAŁ Posted March 12, 2015 Share Posted March 12, 2015 Ale wodą go myłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted March 13, 2015 Share Posted March 13, 2015 Zapewnie chodzi o przepływomierz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Zapewnie chodzi o przepływomierz. Tak. Następny problem do ogarnięcia. Skóra na fotelu kierowcy jest trochę zużyta, ale cała. Wpadł mi do głowy pomysł, aby zamienić poszycie siedziska z fotelem pasażera. 98% jazdy jest bez pasażera, więc poszycie prawego fotela, by mi spokojnie wystarczyło do końca żywota auta. Czy ktoś "ćwiczył" taką zamianę i czy się da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now