Jump to content

Dziwne klekotanie GC sti 98


macu46
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Od jakiegoś czasu słyszę dziwne klekotanie spod maski, brzmi to zupełnie jak zawory, ale nie klekocze ciągle, tzn. przy spadaniu obrotów poniżej 1500, nagle jak ręką odjął klekot znika.

 

Problem pojawił się przy ujemnych temperaturach, wtedy od razu po rozruchu silnik klekotał, ale jak się rozgrzewał to dzwięk jakby ustawał. Nie dawało mi to jednak spokoju i pojechałem na serwis aso. Po krótkim wywiadzie, w którym opowiedziałem że użytkuję auto na krótkich dystansach, powiedziałem że może być silnik niedogrzany, polecono mi wymianę oleju i zwrócenie uwagi czy to coś pomoże, ponieważ te silniki są bardzo trwałe i wątpliwe aby nastąpiła jakaś poważna awaria. Niestety, nie pomogło...

 

Od temtej pory nie użytkowałem auta ponad miesiąc, teraz objawy nie zniknęły, ale się zmieniły, tzn. klekot jaki był taki jest, ale na zimnym silniku, na wolnych obrotach nic nie klekocze, rozgrzany poniżej 1500 obrotów nie klekocze, powyżej klekocze, częstotliwość klekotania rośnie wraz z prędkością obrotową. Czasem jest tak, że podczas jazdy, tuż po odjęciu gazu klekot nagle znika, jak tylko wcisnę gaz to od razu wraca, czasem klekocze non stop bez względu na położenie pedału gazu.

 

Co to może być ? Jakieś pomysły ? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem ?

 

Auto to całkowita seria, żadnej dłubaniny. Jeżdżę na normalnym paliwie 98, świeżo zalany olejem motul, silnik nie stracił mocy, turbo ładuje normalne ciśnienie, żadnych płynów nie ubywa, poza olejem oczywiście :)

 

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź jak to naprawić.

 

 

 

 

 

macu46

Link to comment
Share on other sites

Ja jak miałem takie przerwy w jeździe... To przed zapaleniem odłączalem paliwo i zapłon i chwile kręciłem żeby silnik na sucho nie pracował przy pierwszym zapaleniu...

Co do stukania wyglada na piston slap... A olej motul jaki?

Link to comment
Share on other sites

Taki olej szybciej zabije silnik niż pomoże...

Dlaczego ?

 

 

macu46

Wymień olej i rozetnij stary filtr oleju zobacz czy nie ma opiłek. Piston występuje jak już ta raczej na zimnym , tu podlatuje panewką.

Wymieniony olej z 1000km temu, filtr tez, wszystko podczas wizyty w aso o ktorej napisalem zeby dowiedziec sie co stuka. Nie wiem czy rozcinali filtr, ale generalnie wizyta byla w celu zdiagnozowania stukow, wiec mam nadzieje ze obsluga zwrocila uwage na co trzeba

 

 

macu46

Link to comment
Share on other sites

Olej z takimi parametrami to tragedia dla auta na codzień... Wolniej się rozgrzewa , częściej trzeba wymieniać itd. To są oleje do sportu. Odpal na tym oleju silnik po dluzszym postoju przy minus -15, -20 ;-)

Edited by niebieski708
Link to comment
Share on other sites

Zalej np xmax 0w40.

 

U mnie klekotanie spowodowane było niesprawnym jakimś napinaczom. Brzmiało jak piston slap albo panewka.

W najbliższym planie jest rozrząd do robienia, także o tym też już myślałem. Naczytałem się trochę na forum o tych "przypadłościach" panewka lub piston slap, nic przyjemnego bo wszystko wskazuje na jedno z dwóch nieszczęść. Nieco pocieszające jest to, że pojawiają się takie historie jak Twoja z napiczem, ktoś wspominał o niedokręconej świecy (które nie tak dawno wymieniano), wspomniany niewłaściwy olej itp.

 

 

macu46

Link to comment
Share on other sites

Może łozysko oporowe na sprzęgle.

 

U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało.

Link to comment
Share on other sites

Może łozysko oporowe na sprzęgle.

 

U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało.

Raczej nie, to klekocze prawie caly czas, ciągle, podczas zmiany biegow nic sie nie zmienia. Klekot nagle znika poniżej 1500 obrotów

 

 

macu46

Link to comment
Share on other sites

nawet po rozgrzaniu silnika klekot nie znika ? czyli w przypadku Twojego oleju po 15 - 20 minutach do uzyskania odpowiedniej płynności 

 

najlepiej nagraj film, to bedzie mozna cos w ogole powiedziec : - <

 

olej na bank do zmiany - to jest typowo wyczynowy olej. zalej coś z 5 z przodu jeśli nie katujesz auta tak bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Witaj, jeśli Ci to jakoś pomoże to u mnie też klekota jak zawory, ale wydech stał się bardziej mruczący i bardziej głośniejszy, obstawiam że wydech ma dziurkę, jak jeździłem kiedyś corsą to miałem podobnie klekotało jak zawory, a przy szybkim przyspieszeniu urwał się katalizator, a klekotanie ustało. 

 

 

____ sprawdź sobie nakrętki/szpilki w głowicach od kolektorów wydechowych, u mnie to było winą klekotania, podobnie jak zaworów. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że problem wynikał ze zbyt gęstego oleju. Przy aktualnej temperaturze na dworze nic nie klekocze, ani na zimnym, ani na ciepłym. Dziękuję za pomoc.

 

 

macu46

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...