macu46 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Witam, Od jakiegoś czasu słyszę dziwne klekotanie spod maski, brzmi to zupełnie jak zawory, ale nie klekocze ciągle, tzn. przy spadaniu obrotów poniżej 1500, nagle jak ręką odjął klekot znika. Problem pojawił się przy ujemnych temperaturach, wtedy od razu po rozruchu silnik klekotał, ale jak się rozgrzewał to dzwięk jakby ustawał. Nie dawało mi to jednak spokoju i pojechałem na serwis aso. Po krótkim wywiadzie, w którym opowiedziałem że użytkuję auto na krótkich dystansach, powiedziałem że może być silnik niedogrzany, polecono mi wymianę oleju i zwrócenie uwagi czy to coś pomoże, ponieważ te silniki są bardzo trwałe i wątpliwe aby nastąpiła jakaś poważna awaria. Niestety, nie pomogło... Od temtej pory nie użytkowałem auta ponad miesiąc, teraz objawy nie zniknęły, ale się zmieniły, tzn. klekot jaki był taki jest, ale na zimnym silniku, na wolnych obrotach nic nie klekocze, rozgrzany poniżej 1500 obrotów nie klekocze, powyżej klekocze, częstotliwość klekotania rośnie wraz z prędkością obrotową. Czasem jest tak, że podczas jazdy, tuż po odjęciu gazu klekot nagle znika, jak tylko wcisnę gaz to od razu wraca, czasem klekocze non stop bez względu na położenie pedału gazu. Co to może być ? Jakieś pomysły ? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem ? Auto to całkowita seria, żadnej dłubaniny. Jeżdżę na normalnym paliwie 98, świeżo zalany olejem motul, silnik nie stracił mocy, turbo ładuje normalne ciśnienie, żadnych płynów nie ubywa, poza olejem oczywiście Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź jak to naprawić. macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 moze to piston slap 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Ja jak miałem takie przerwy w jeździe... To przed zapaleniem odłączalem paliwo i zapłon i chwile kręciłem żeby silnik na sucho nie pracował przy pierwszym zapaleniu... Co do stukania wyglada na piston slap... A olej motul jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macu46 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Co do stukania wyglada na piston slap... A olej motul jaki? 15w50 macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Taki olej szybciej zabije silnik niż pomoże... Edytowane 22 Lutego 2015 przez niebieski708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Wymień olej i rozetnij stary filtr oleju zobacz czy nie ma opiłek. Piston występuje jak już ta raczej na zimnym , tu podlatuje panewką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macu46 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Taki olej szybciej zabije silnik niż pomoże... Dlaczego ? macu46 Wymień olej i rozetnij stary filtr oleju zobacz czy nie ma opiłek. Piston występuje jak już ta raczej na zimnym , tu podlatuje panewką. Wymieniony olej z 1000km temu, filtr tez, wszystko podczas wizyty w aso o ktorej napisalem zeby dowiedziec sie co stuka. Nie wiem czy rozcinali filtr, ale generalnie wizyta byla w celu zdiagnozowania stukow, wiec mam nadzieje ze obsluga zwrocila uwage na co trzeba macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Olej z takimi parametrami to tragedia dla auta na codzień... Wolniej się rozgrzewa , częściej trzeba wymieniać itd. To są oleje do sportu. Odpal na tym oleju silnik po dluzszym postoju przy minus -15, -20 ;-) Edytowane 22 Lutego 2015 przez niebieski708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zalej np xmax 0w40. U mnie klekotanie spowodowane było niesprawnym jakimś napinaczem. Brzmiało jak piston slap albo panewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macu46 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zalej np xmax 0w40. U mnie klekotanie spowodowane było niesprawnym jakimś napinaczom. Brzmiało jak piston slap albo panewka. W najbliższym planie jest rozrząd do robienia, także o tym też już myślałem. Naczytałem się trochę na forum o tych "przypadłościach" panewka lub piston slap, nic przyjemnego bo wszystko wskazuje na jedno z dwóch nieszczęść. Nieco pocieszające jest to, że pojawiają się takie historie jak Twoja z napiczem, ktoś wspominał o niedokręconej świecy (które nie tak dawno wymieniano), wspomniany niewłaściwy olej itp. macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Może łozysko oporowe na sprzęgle. U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macu46 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Może łozysko oporowe na sprzęgle. U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało. Raczej nie, to klekocze prawie caly czas, ciągle, podczas zmiany biegow nic sie nie zmienia. Klekot nagle znika poniżej 1500 obrotów macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 nawet po rozgrzaniu silnika klekot nie znika ? czyli w przypadku Twojego oleju po 15 - 20 minutach do uzyskania odpowiedniej płynności najlepiej nagraj film, to bedzie mozna cos w ogole powiedziec : - < olej na bank do zmiany - to jest typowo wyczynowy olej. zalej coś z 5 z przodu jeśli nie katujesz auta tak bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 (edytowane) Witaj, jeśli Ci to jakoś pomoże to u mnie też klekota jak zawory, ale wydech stał się bardziej mruczący i bardziej głośniejszy, obstawiam że wydech ma dziurkę, jak jeździłem kiedyś corsą to miałem podobnie klekotało jak zawory, a przy szybkim przyspieszeniu urwał się katalizator, a klekotanie ustało. ____ sprawdź sobie nakrętki/szpilki w głowicach od kolektorów wydechowych, u mnie to było winą klekotania, podobnie jak zaworów. Edytowane 23 Lutego 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macu46 Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Wygląda na to, że problem wynikał ze zbyt gęstego oleju. Przy aktualnej temperaturze na dworze nic nie klekocze, ani na zimnym, ani na ciepłym. Dziękuję za pomoc. macu46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Pamiętam jak dziś jak jakieś 8 lat temu odpaliłem mazde na oleju mineralnym przy minus 27 Piękne dźwięki wydawała hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjab Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 stuk puk.... kto tam? panewka a tak serio to ja miałem podobny problem i okazało się że tulejka na 1 tłoku miała luz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się