macu46 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Witam, Od jakiegoś czasu słyszę dziwne klekotanie spod maski, brzmi to zupełnie jak zawory, ale nie klekocze ciągle, tzn. przy spadaniu obrotów poniżej 1500, nagle jak ręką odjął klekot znika. Problem pojawił się przy ujemnych temperaturach, wtedy od razu po rozruchu silnik klekotał, ale jak się rozgrzewał to dzwięk jakby ustawał. Nie dawało mi to jednak spokoju i pojechałem na serwis aso. Po krótkim wywiadzie, w którym opowiedziałem że użytkuję auto na krótkich dystansach, powiedziałem że może być silnik niedogrzany, polecono mi wymianę oleju i zwrócenie uwagi czy to coś pomoże, ponieważ te silniki są bardzo trwałe i wątpliwe aby nastąpiła jakaś poważna awaria. Niestety, nie pomogło... Od temtej pory nie użytkowałem auta ponad miesiąc, teraz objawy nie zniknęły, ale się zmieniły, tzn. klekot jaki był taki jest, ale na zimnym silniku, na wolnych obrotach nic nie klekocze, rozgrzany poniżej 1500 obrotów nie klekocze, powyżej klekocze, częstotliwość klekotania rośnie wraz z prędkością obrotową. Czasem jest tak, że podczas jazdy, tuż po odjęciu gazu klekot nagle znika, jak tylko wcisnę gaz to od razu wraca, czasem klekocze non stop bez względu na położenie pedału gazu. Co to może być ? Jakieś pomysły ? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem ? Auto to całkowita seria, żadnej dłubaniny. Jeżdżę na normalnym paliwie 98, świeżo zalany olejem motul, silnik nie stracił mocy, turbo ładuje normalne ciśnienie, żadnych płynów nie ubywa, poza olejem oczywiście Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź jak to naprawić. macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaco46VR Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 moze to piston slap 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Ja jak miałem takie przerwy w jeździe... To przed zapaleniem odłączalem paliwo i zapłon i chwile kręciłem żeby silnik na sucho nie pracował przy pierwszym zapaleniu... Co do stukania wyglada na piston slap... A olej motul jaki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
macu46 Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Co do stukania wyglada na piston slap... A olej motul jaki? 15w50 macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 (edited) Taki olej szybciej zabije silnik niż pomoże... Edited February 22, 2015 by niebieski708 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Wymień olej i rozetnij stary filtr oleju zobacz czy nie ma opiłek. Piston występuje jak już ta raczej na zimnym , tu podlatuje panewką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
macu46 Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Taki olej szybciej zabije silnik niż pomoże... Dlaczego ? macu46 Wymień olej i rozetnij stary filtr oleju zobacz czy nie ma opiłek. Piston występuje jak już ta raczej na zimnym , tu podlatuje panewką. Wymieniony olej z 1000km temu, filtr tez, wszystko podczas wizyty w aso o ktorej napisalem zeby dowiedziec sie co stuka. Nie wiem czy rozcinali filtr, ale generalnie wizyta byla w celu zdiagnozowania stukow, wiec mam nadzieje ze obsluga zwrocila uwage na co trzeba macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 (edited) Olej z takimi parametrami to tragedia dla auta na codzień... Wolniej się rozgrzewa , częściej trzeba wymieniać itd. To są oleje do sportu. Odpal na tym oleju silnik po dluzszym postoju przy minus -15, -20 ;-) Edited February 22, 2015 by niebieski708 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Zalej np xmax 0w40. U mnie klekotanie spowodowane było niesprawnym jakimś napinaczem. Brzmiało jak piston slap albo panewka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
macu46 Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Zalej np xmax 0w40. U mnie klekotanie spowodowane było niesprawnym jakimś napinaczom. Brzmiało jak piston slap albo panewka. W najbliższym planie jest rozrząd do robienia, także o tym też już myślałem. Naczytałem się trochę na forum o tych "przypadłościach" panewka lub piston slap, nic przyjemnego bo wszystko wskazuje na jedno z dwóch nieszczęść. Nieco pocieszające jest to, że pojawiają się takie historie jak Twoja z napiczem, ktoś wspominał o niedokręconej świecy (które nie tak dawno wymieniano), wspomniany niewłaściwy olej itp. macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Może łozysko oporowe na sprzęgle. U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
macu46 Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Może łozysko oporowe na sprzęgle. U mnie były podobne objawy - klekotanie słychac było szczególnie na zimnym, ale w trakcie jazdy wcisniecie sprzegła zwykle powodowało zanik klekotania, po załączeniu napedu klekotanie wracało. Raczej nie, to klekocze prawie caly czas, ciągle, podczas zmiany biegow nic sie nie zmienia. Klekot nagle znika poniżej 1500 obrotów macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zofx Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 nawet po rozgrzaniu silnika klekot nie znika ? czyli w przypadku Twojego oleju po 15 - 20 minutach do uzyskania odpowiedniej płynności najlepiej nagraj film, to bedzie mozna cos w ogole powiedziec : - < olej na bank do zmiany - to jest typowo wyczynowy olej. zalej coś z 5 z przodu jeśli nie katujesz auta tak bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 (edited) Witaj, jeśli Ci to jakoś pomoże to u mnie też klekota jak zawory, ale wydech stał się bardziej mruczący i bardziej głośniejszy, obstawiam że wydech ma dziurkę, jak jeździłem kiedyś corsą to miałem podobnie klekotało jak zawory, a przy szybkim przyspieszeniu urwał się katalizator, a klekotanie ustało. ____ sprawdź sobie nakrętki/szpilki w głowicach od kolektorów wydechowych, u mnie to było winą klekotania, podobnie jak zaworów. Edited February 23, 2015 by Hiszpanu Link to comment Share on other sites More sharing options...
macu46 Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Wygląda na to, że problem wynikał ze zbyt gęstego oleju. Przy aktualnej temperaturze na dworze nic nie klekocze, ani na zimnym, ani na ciepłym. Dziękuję za pomoc. macu46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Pamiętam jak dziś jak jakieś 8 lat temu odpaliłem mazde na oleju mineralnym przy minus 27 Piękne dźwięki wydawała hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekjab Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 stuk puk.... kto tam? panewka a tak serio to ja miałem podobny problem i okazało się że tulejka na 1 tłoku miała luz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now