rafal73 Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Szanowni, Dzisiaj spotkała mnie dziwna sytuacja - otóż wszystko było ok, odbyłem małą przejażdżkę (jakie 15 minut) i zgasiłem samochód. Wracając odpalam, ruszam i: 1. elektryczny ręczny mimo zapiętych pasów - sam nie odpuszcza 2. na desce świecą żółte 3 kontrolki: check + ESP + Hamulec... po odpuszczeniu hamulca z przycisku pojechałem, ale niestety kontrolki świecą non-stop. Co ciekawe próba załączenia hill-holdera się nie udaje. żadnych innych objawów nie zauważyłem - zwłaszcza z wpływem na działanie silnika, mocy auta itp... podłączam w domu donga i torque wywala: P0409 - exhaust gas recirculation sensor A Cirkut - co dalej czytamy, że usterka EGR... Mam nadzieję, że to kwestia wyczyszczenia EGR, a nie zakupu... tylko trzeba go najpierw wyciągnąć. Znalazłem na necie instrukcję z Forestera... zdjąłem intercooler, i powinno być z górki - ale nie udało mi się nawet zajrzeć do EGRa bo przez chłodnicę EGR i jej umiejscowienie nie udało mi się jej nawet odciągnąć na tyle żeby zajrzeć - tu utknąłem :-( mam zatem 2 pytania - może się ktoś z tym spotkał: 1. ma ktoś może jakiś link do procedurki.filmiku rozebrania EGRa z Legacy 2.0D, albo mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami? 2 - trochę filozoficzne - co ma wspólnego ESP i Hamulec z EGR??? a w szczególności hill holder??? Przecież to trochę bez sensu? w zasadzie to dwa różne układy??? z góry dzięki za info, Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Jeśli chodzi odpowiedź na twoje drugie pytanie, to chyba część błędów z OBD objawia się poprzez kilka kontrolek na desce rozdzielczej. W przypadku błędu P0171 w niketórych modelach mamy na desce mamy zaświecony check engine, kontrolę trakcji i migający cruise. Oczywiście to nie jest jakiś przepis na odczyt błędu, po prostu informacja dla użytkownika, że dzieje się coś niestandardowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal73 Posted February 23, 2015 Author Share Posted February 23, 2015 Też tak sądzę, ale dlaczego odłączyl hill holder w aucie z elektrycznym ręcznym to nie wiem. .. w sumie rzadko używam, ale na jakiś podjazd typu parking piętrowy to trochę strach bez tego wjechać.... Ale co ciekawe to auto w sobotę chyba miało "gorszy dzień".... az wieczorem go odpaliłem, skasowałem błąd i od tamtego czasu jest ok... może ten egr się tylko przywiesił i odpuścił??? Pewnie tak czy siak wyczyścić go warto. Tylko chłodnica egr jest tak przymocowana ze bez jej zdjęcia nie ma jak tego zawodu wyjąć. .. stąd mój post na forum:) Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Wcześniej zaopatrz się w uszczelki EGR,konieczna wymiana przy demontażu zaworu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Forumowicz @slavok ćwiczył wyciąganie zaworu EGR w dyszlu MY10. Słyszałem, że czyszczenie rzadko pomaga. U mnie zawór miał 'flegmę' na chłodnym silniku. Ktoś sugerował czyszczenie, inny ktoś powiedział, że jeśli efekt ma być na dłużej, to tylko wymiana. No i jest nowy zawór a przy okazji św. spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kumir Posted July 8, 2017 Share Posted July 8, 2017 Witam, Panie Rafale i jak ta historia się skończyła? Wymianą hamulca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now