Jump to content

Kabel OBK2 i problem z komunikacją z ECU


raph
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Kupiłem kabel VAG KKL usb OBD2 po zainstalowaniu sterowników, próbowałem użyć FreeSSM, żeby się połączyć z ECU. Niestaty cały czas wyrzuca "communication error", podczas gdy z TCU łączy się bez problemu i mogę parametry odczytywać.

 

Może ktoś z Was miał taki problem?

 

Auto to Legacy z 2006 z automatem.

 

Dodam jeszcze, że świeci mi się "check engine" (auto zachowuje się normalnie) - w sumie kupiłem ten kabel, żeby sprawdzić kod błędu.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Kupiłem kabel VAG KKL usb OBD2 po zainstalowaniu sterowników, próbowałem użyć FreeSSM, żeby się połączyć z ECU. Niestaty cały czas wyrzuca "communication error", podczas gdy z TCU łączy się bez problemu i mogę parametry odczytywać.

 

Może ktoś z Was miał taki problem?

 

Auto to Legacy z 2006 z automatem.

 

Dodam jeszcze, że świeci mi się "check engine" (auto zachowuje się normalnie) - w sumie kupiłem ten kabel, żeby sprawdzić kod błędu.

W FreeSSM > Preferences:

1. Wybierz poprawny port COM, na którym masz emulację portu USB. Port COM1 to zazwyczaj port szeregowy komputera/laptopa, na którym zainstalowałeś oprogramowanie, więc masz prawdopodobnie inny - sprawdź.

2. Test Diagnostic Interface

Link to comment
Share on other sites

1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17.

2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć.

To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne.

Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT :))

Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce?

A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską.

Link to comment
Share on other sites

 

1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17.

2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć.

To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne.

Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT :))

Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce?

A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską.

 

 

Tak - po zapaleniu kontrolek. 

 

Od czego ten bezpiecznik?

a przypadkiem do TCU nie używa innych pinów niż do ECU?

Jaki kabel dokładnie kupiłeś, nie ma przypadkiem jakiejś dedykacji albo przełącznika pinów?

 

Coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17.

2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć.

To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne.

Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT :))

Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce?

A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską.

 

 

Tak - po zapaleniu kontrolek. 

 

Od czego ten bezpiecznik?

a przypadkiem do TCU nie używa innych pinów niż do ECU?

Jaki kabel dokładnie kupiłeś, nie ma przypadkiem jakiejś dedykacji albo przełącznika pinów?

 

Coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032

 

Kabelek mam dokładnie taki sam.

W pierwszej kolejności sprawdź miernikiem czy masz stałe 12V+ na pinie 1 wtyczki DLC.

Spróbuj miernikiem sprawdzić ciągłość między pinem C7 wyjętej wtyczki ECM, a pinem 1 złącza DLC.

Załączam schemat dla lepszego zrozumienia.

Opis złącza DLC:

1 biały - zasilanie (+12V akumulatora)

10 fioletowo-czerwony - ISO 9141/ISO14230 Linia K

12 czarno-niebieski - Masa sygnałowa (GND)

13 czarno-niebieski - Masa nadwozia (akumulatora)

DLC.pdf

Link to comment
Share on other sites

Tak przy okazji. Czy się różni ten kabel, który kupiłem od np. tego:

 

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-sdprog-obd2-pl-subaru-i5060980243.html ?

 

Kiedyś miałem też jakiś błąd i jeden mój mechanik miał problem, żeby się z komputerem połączyć. Pojechałem do innego i bez problemu się wpiął i błędy odczytał. Niestety - nie wiem jakiego sprzętu używał.

Link to comment
Share on other sites

Tak przy okazji. Czy się różni ten kabel, który kupiłem od np. tego:

 

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-sdprog-obd2-pl-subaru-i5060980243.html ?

 

Kiedyś miałem też jakiś błąd i jeden mój mechanik miał problem, żeby się z komputerem połączyć. Pojechałem do innego i bez problemu się wpiął i błędy odczytał. Niestety - nie wiem jakiego sprzętu używał.

Ceną i układem scalonym. To co pokazujesz to elm327. Nie zadziała z FreeSSM.

Sprawdziłeś, to o czym pisałem wyżej?

Link to comment
Share on other sites

WOJO,

 

Żaden ze mnie elektryk - nawet miernika nie mam.

 

Szybciej będzie jak w tygodniu podjadę do mechanika - jak mu się uda swój sprzęt podłączyć, to wniosek będzie prosty.

Link to comment
Share on other sites

WOJO,

 

Żaden ze mnie elektryk - nawet miernika nie mam.

 

Szybciej będzie jak w tygodniu podjadę do mechanika - jak mu się uda swój sprzęt podłączyć, to wniosek będzie prosty.

OK. :)

Napisz, co wyszło, bo jestem ciekaw.

Link to comment
Share on other sites

Na ELM 327 działa :>

 

Nie wytrzymałem i sobie zamówiłem właśnie taki kabel. Pomyślałem, że jak jeszcze chwilę poczekam z tym mechanikiem to nic się nie stanie.

 

Odczytał mi błąd P2441, który wykasowałem z powodzeniem za pomocą ScanTool.net.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak z TCU, ale SSM/KKL używa 7 i 15, CANBus 6 i 14 pinu.

Może być też tak, że ECU nie obsługuje już SSM (teoretycznie zostało porzucone później, ale czort wie) i dlatego podłączenia przy użyciu KKLa się nie udało.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak z TCU, ale SSM/KKL używa 7 i 15, CANBus 6 i 14 pinu.

Może być też tak, że ECU nie obsługuje już SSM (teoretycznie zostało porzucone później, ale czort wie) i dlatego podłączenia przy użyciu KKLa się nie udało.

Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce).

Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC?

Schemat, który podałem wyżej, odnosi się do wersji przedliftowej, która posiadam i dokładnie takie kabelki tam występują.

Ze względu na to, że MY06 był przejściowym przedlift/polift - jest bardzo prawdopodobne, że może tam występować takie samo rozwiązanie.

Może być też oczywiście złącze typowe dla poliftowej wersji z roku 2006:

1 biały - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #13

9 zielono-żółty - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #4

10 fioletowo-czerwony - ISO 9141/ISO14230 Linia K

12 czarno-niebieski - Masa sygnałowa (GND)

13 czarno-niebieski - Masa nadwozia (akumulatora)

14 różowy - ISO 9141/ISO14230 Linia L

 

Oczywiście rocznik 2008 ma jeszcze inne rozwiązanie (tu występuje typowy CAN, ale te same kabelki CAN-L i CAN-H są poprowadzone do TCM i ECM - vide DLC2-2008.pdf)

4 czarno-czerwony - Masa sygnałowa (GND)

5 czarno-czerwony - Masa nadwozia (akumulatora)

6 czerwony - CAN-H

8 zielono-żółty - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #4

14 niebieski - CAN-L

16 biały - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #13

 

Specjalnie dla Was rozebrałem swojego KKL i sprawdziłem, na których pinach jest komunikacja.

Od strony USB za komunikacje odpowiada FT232RL

Od strony DLC za komunikację odpowiada LM393

Wyprowadzenia na męskiej wtyczce DLC są na pinach:

5 - GND

7 - ISO 9141/ISO14230 Linia K

14 - CAN-L (dla protokołu J-2284)

15 - ISO 9141/ISO14230 Linia L

 

Dla lepszego zobrazowania standardów protokołów OBD2 i ich wyprowadzeń załączam rysunek.

DLC-2006.pdf

DLC-2008.pdf

DLC2-2008.pdf

post-13696-0-64643600-1425159776_thumb.png

Edited by WOJO
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce).

 

zobacz sobie rozpiski KKL w googlu choćby. Zresztą dokładnie to co pisałem o pin'ach sam potwierdzasz w obrazku i opisie...

W innym wątku wrzucałem linka z opisem do subaru od producenta interfejsów

 

 

 

 

Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC?

 

owszem, KKL'a, przelotki OBDI do grupy fiata i wreszcie ELM327BT, który miał zimne luty.

Link to comment
Share on other sites

 

Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce).

 

zobacz sobie rozpiski KKL w googlu choćby. Zresztą dokładnie to co pisałem o pin'ach sam potwierdzasz w obrazku i opisie...

W innym wątku wrzucałem linka z opisem do subaru od producenta interfejsów

 

 

 

 

Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC?

 

owszem, KKL'a, przelotki OBDI do grupy fiata i wreszcie ELM327BT, który miał zimne luty.

 

Widzę, że nie zrozumiałeś. Które Legacy ma sygnały na pinach 7,15?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Witam
Odświeżę trochę temat bo mam podobny problem jak kolega wyżej

 

Otóż jakiś czas temu kupiłem sobie taki kabel

http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5203407612.html

bo wyskoczył mi błąd systemu stabilizacji toru jazdy (chciałem sprawdzić co się dzieje, bo w samej jezdzie autem brak oznak awarii) i niestety nie mogłem połączyć się z TCU natomiast z ECU łączy się bezproblemowo oraz można kasować błędy

poczytałem trochę i spróbowałem kupić inny kabel, wybór padł na:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032

bo uznałem, że powinien się połączyć jednak problem nadal jest taki sam, tzn. łączy się z ECU natomiast z TCU już nie.

Auto to subaru legacy rok 2008 diesel.

Szukałem na różnych forach jednak z reguły błąd zawsze występuje odwrotnie i nie znalazłem żadnego rozwiązania.

 

Czy spotkał się ktoś może z takim problemem?

Mogę jeszcze dodać, że używałem freessm, porty com się zgadzały

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...