raph Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam, Kupiłem kabel VAG KKL usb OBD2 po zainstalowaniu sterowników, próbowałem użyć FreeSSM, żeby się połączyć z ECU. Niestaty cały czas wyrzuca "communication error", podczas gdy z TCU łączy się bez problemu i mogę parametry odczytywać. Może ktoś z Was miał taki problem? Auto to Legacy z 2006 z automatem. Dodam jeszcze, że świeci mi się "check engine" (auto zachowuje się normalnie) - w sumie kupiłem ten kabel, żeby sprawdzić kod błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam, Kupiłem kabel VAG KKL usb OBD2 po zainstalowaniu sterowników, próbowałem użyć FreeSSM, żeby się połączyć z ECU. Niestaty cały czas wyrzuca "communication error", podczas gdy z TCU łączy się bez problemu i mogę parametry odczytywać. Może ktoś z Was miał taki problem? Auto to Legacy z 2006 z automatem. Dodam jeszcze, że świeci mi się "check engine" (auto zachowuje się normalnie) - w sumie kupiłem ten kabel, żeby sprawdzić kod błędu. W FreeSSM > Preferences: 1. Wybierz poprawny port COM, na którym masz emulację portu USB. Port COM1 to zazwyczaj port szeregowy komputera/laptopa, na którym zainstalowałeś oprogramowanie, więc masz prawdopodobnie inny - sprawdź. 2. Test Diagnostic Interface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) 1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17. 2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć. Edytowane 20 Lutego 2015 przez raph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17. 2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć. To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne. Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT ) Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce? A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 a przypadkiem do TCU nie używa innych pinów niż do ECU? Jaki kabel dokładnie kupiłeś, nie ma przypadkiem jakiejś dedykacji albo przełącznika pinów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17. 2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć. To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne. Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT ) Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce? A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską. Tak - po zapaleniu kontrolek. Od czego ten bezpiecznik? a przypadkiem do TCU nie używa innych pinów niż do ECU? Jaki kabel dokładnie kupiłeś, nie ma przypadkiem jakiejś dedykacji albo przełącznika pinów? Coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 1. Mam tylko jeden do wyboru - COM17. 2. To przechodzi pomyślnie - no i z TCU mogę się łączyć. To znaczy, że kabel i porty masz sprawne. Dziwne. Ja się mogłem łączyć z ECU, a nie mogłem z TCU (ale ja mam MT ) Robiłeś to wszystko po zapaleniu kontrolek na desce? A sprawdź bezpiecznik nr 13 7,5A pod maską. Tak - po zapaleniu kontrolek. Od czego ten bezpiecznik? a przypadkiem do TCU nie używa innych pinów niż do ECU? Jaki kabel dokładnie kupiłeś, nie ma przypadkiem jakiejś dedykacji albo przełącznika pinów? Coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032 Kabelek mam dokładnie taki sam. W pierwszej kolejności sprawdź miernikiem czy masz stałe 12V+ na pinie 1 wtyczki DLC. Spróbuj miernikiem sprawdzić ciągłość między pinem C7 wyjętej wtyczki ECM, a pinem 1 złącza DLC. Załączam schemat dla lepszego zrozumienia. Opis złącza DLC: 1 biały - zasilanie (+12V akumulatora) 10 fioletowo-czerwony - ISO 9141/ISO14230 Linia K 12 czarno-niebieski - Masa sygnałowa (GND) 13 czarno-niebieski - Masa nadwozia (akumulatora) DLC.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Tak przy okazji. Czy się różni ten kabel, który kupiłem od np. tego: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-sdprog-obd2-pl-subaru-i5060980243.html ? Kiedyś miałem też jakiś błąd i jeden mój mechanik miał problem, żeby się z komputerem połączyć. Pojechałem do innego i bez problemu się wpiął i błędy odczytał. Niestety - nie wiem jakiego sprzętu używał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Tak przy okazji. Czy się różni ten kabel, który kupiłem od np. tego: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-sdprog-obd2-pl-subaru-i5060980243.html ? Kiedyś miałem też jakiś błąd i jeden mój mechanik miał problem, żeby się z komputerem połączyć. Pojechałem do innego i bez problemu się wpiął i błędy odczytał. Niestety - nie wiem jakiego sprzętu używał. Ceną i układem scalonym. To co pokazujesz to elm327. Nie zadziała z FreeSSM. Sprawdziłeś, to o czym pisałem wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 WOJO, Żaden ze mnie elektryk - nawet miernika nie mam. Szybciej będzie jak w tygodniu podjadę do mechanika - jak mu się uda swój sprzęt podłączyć, to wniosek będzie prosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 WOJO, Żaden ze mnie elektryk - nawet miernika nie mam. Szybciej będzie jak w tygodniu podjadę do mechanika - jak mu się uda swój sprzęt podłączyć, to wniosek będzie prosty. OK. Napisz, co wyszło, bo jestem ciekaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Na ELM 327 działa :> Nie wytrzymałem i sobie zamówiłem właśnie taki kabel. Pomyślałem, że jak jeszcze chwilę poczekam z tym mechanikiem to nic się nie stanie. Odczytał mi błąd P2441, który wykasowałem z powodzeniem za pomocą ScanTool.net. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 wszystko wskazuje na to, że masz już w złączu tylko CANBus i KKL tego nie ogarnie, za to ELM bez problemu - inne piny są używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raph Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Tylko na KKL mogłem się z TCU połączyć. Do połączeniu z TCU i z ECU są używane inne piny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 nie wiem jak z TCU, ale SSM/KKL używa 7 i 15, CANBus 6 i 14 pinu. Może być też tak, że ECU nie obsługuje już SSM (teoretycznie zostało porzucone później, ale czort wie) i dlatego podłączenia przy użyciu KKLa się nie udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) nie wiem jak z TCU, ale SSM/KKL używa 7 i 15, CANBus 6 i 14 pinu. Może być też tak, że ECU nie obsługuje już SSM (teoretycznie zostało porzucone później, ale czort wie) i dlatego podłączenia przy użyciu KKLa się nie udało. Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce). Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC? Schemat, który podałem wyżej, odnosi się do wersji przedliftowej, która posiadam i dokładnie takie kabelki tam występują. Ze względu na to, że MY06 był przejściowym przedlift/polift - jest bardzo prawdopodobne, że może tam występować takie samo rozwiązanie. Może być też oczywiście złącze typowe dla poliftowej wersji z roku 2006: 1 biały - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #13 9 zielono-żółty - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #4 10 fioletowo-czerwony - ISO 9141/ISO14230 Linia K 12 czarno-niebieski - Masa sygnałowa (GND) 13 czarno-niebieski - Masa nadwozia (akumulatora) 14 różowy - ISO 9141/ISO14230 Linia L Oczywiście rocznik 2008 ma jeszcze inne rozwiązanie (tu występuje typowy CAN, ale te same kabelki CAN-L i CAN-H są poprowadzone do TCM i ECM - vide DLC2-2008.pdf) 4 czarno-czerwony - Masa sygnałowa (GND) 5 czarno-czerwony - Masa nadwozia (akumulatora) 6 czerwony - CAN-H 8 zielono-żółty - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #4 14 niebieski - CAN-L 16 biały - zasilanie (+12V akumulatora) Bezpiecznik #13 Specjalnie dla Was rozebrałem swojego KKL i sprawdziłem, na których pinach jest komunikacja. Od strony USB za komunikacje odpowiada FT232RL Od strony DLC za komunikację odpowiada LM393 Wyprowadzenia na męskiej wtyczce DLC są na pinach: 5 - GND 7 - ISO 9141/ISO14230 Linia K 14 - CAN-L (dla protokołu J-2284) 15 - ISO 9141/ISO14230 Linia L Dla lepszego zobrazowania standardów protokołów OBD2 i ich wyprowadzeń załączam rysunek. DLC-2006.pdf DLC-2008.pdf DLC2-2008.pdf Edytowane 28 Lutego 2015 przez WOJO 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce). zobacz sobie rozpiski KKL w googlu choćby. Zresztą dokładnie to co pisałem o pin'ach sam potwierdzasz w obrazku i opisie... W innym wątku wrzucałem linka z opisem do subaru od producenta interfejsów Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC? owszem, KKL'a, przelotki OBDI do grupy fiata i wreszcie ELM327BT, który miał zimne luty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Podasz źródło tych rewelacji, bo za cholerę nie mogę znaleźć kabelka na pinie 7 i 15 (nawet jak odwrócimy numerację pinów we wtyczce). zobacz sobie rozpiski KKL w googlu choćby. Zresztą dokładnie to co pisałem o pin'ach sam potwierdzasz w obrazku i opisie... W innym wątku wrzucałem linka z opisem do subaru od producenta interfejsów Rozbierałeś kiedyś wtyk DLC? owszem, KKL'a, przelotki OBDI do grupy fiata i wreszcie ELM327BT, który miał zimne luty. Widzę, że nie zrozumiałeś. Które Legacy ma sygnały na pinach 7,15? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 każde które obsługuje ssm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adriiian Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 WitamOdświeżę trochę temat bo mam podobny problem jak kolega wyżej Otóż jakiś czas temu kupiłem sobie taki kabelhttp://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5203407612.htmlbo wyskoczył mi błąd systemu stabilizacji toru jazdy (chciałem sprawdzić co się dzieje, bo w samej jezdzie autem brak oznak awarii) i niestety nie mogłem połączyć się z TCU natomiast z ECU łączy się bezproblemowo oraz można kasować błędypoczytałem trochę i spróbowałem kupić inny kabel, wybór padł na:http://allegro.pl/show_item.php?item=4985153032bo uznałem, że powinien się połączyć jednak problem nadal jest taki sam, tzn. łączy się z ECU natomiast z TCU już nie.Auto to subaru legacy rok 2008 diesel.Szukałem na różnych forach jednak z reguły błąd zawsze występuje odwrotnie i nie znalazłem żadnego rozwiązania. Czy spotkał się ktoś może z takim problemem?Mogę jeszcze dodać, że używałem freessm, porty com się zgadzały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się