Skocz do zawartości

Info o 1.5 R


rafalg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem tu nowy więc przepraszam od razu jeśli piszę o czymś co już jest albo nie tam gdzie trzeba.

 

Mam problem noszę się z zamiarem zakupu imprezki z silnikiem 1.5, ale w necie jest mało informacji na temat specyfikacji tego silnika.

 

Konkretnie chodzi mi o takie sprawy jak:

 

1. Rodzaj oleju oraz pojemność,

2. Rodzaj oleju do skrzyni biegów oraz pojemność,

3. Rodzaj oleju do dyfra oraz pojemność,

4. Rodzaj świec zapłonowych,

5. Rodzaj filtra powietrza,

6. Rodzaj filtra oleju,

7. Rodzaj filtra paliwa,

8. Rodzaj filtra pyłkowego.

 

Oraz sprawy interwałowe:

1. Przebieg dla paska rozrządu,

2. Przebieg dla paska osprzętu,

3. Przebieg na przegląd okresowy (olej, filtry),

4. Przebieg na olej w przekładni,

5. Przebieg na olej w dyfrze.

 

Jeśli coś pominąłem proszę o info dodatkowe.

 

Dziękuję 

 

Rafał

 

 

 


Widzę że pomocne to forum jak [...].

Edytowane przez tzd
obraźliwe zachowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz to nalezy sie przywitac w odpowiednim temacie do chu... A jak chcesz wyjatkowe auto to kup GT-R'a.

W odpowiedzi na wszystkie twoje pytania:

Wolnossaca impreza z silnikiem mniejszym niz 2.0 nie jedzie, chciaz i przy tym szalu nie ma, wiec jezeli nie chcesz sie denerwowac to odpusc sobie ten silnik ;)

Taka moja subiektywna opinia.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do miasta wystarczy. Rozumiem że nikt tego silnika nie ma i nie może mi pomóc. Cóż widocznie tylko sportowe wersje są w użytku. Cywilny jest dla cymbałów.


A co do pytań już sobie znalazłem odpowiednie materiały poglądowe może nie do 1.5 ale 2.0 które są zbieżne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy więc przepraszam od razu jeśli piszę o czymś co już jest albo nie tam gdzie trzeba.

Mam problem noszę się z zamiarem zakupu imprezki z silnikiem 1.5, ale w necie jest mało informacji na temat specyfikacji tego silnika.

 

Konkretnie chodzi mi o takie sprawy jak:

 

1. Rodzaj oleju oraz pojemność,

2. Rodzaj oleju do skrzyni biegów oraz pojemność,

3. Rodzaj oleju do dyfra oraz pojemność,

4. Rodzaj świec zapłonowych,

5. Rodzaj filtra powietrza,

6. Rodzaj filtra oleju,

7. Rodzaj filtra paliwa,

8. Rodzaj filtra pyłkowego.

Do tego miejsca myslalem, ze jestes mechanikiem (po co Ci widziec rodzaj filtra powietrza itp? Papierowy, a nr katalogowy to juz nie wiem na cholere), bo zazwyczaj kupujac auto pyta sie o wrazenia z jazdy, spalanie, awaryjnosc etc.

 

Oraz sprawy interwałowe:

1. Przebieg dla paska rozrządu,

2. Przebieg dla paska osprzętu,

3. Przebieg na przegląd okresowy (olej, filtry),

4. Przebieg na olej w przekładni,

5. Przebieg na olej w dyfrze.

W tym miejscu pomyslalem, ze jestes mechanikiem, ale slabym.

Widzę że pomocne to forum jak [...].

A tu to juz sam nie wiem co myslec...

Pzdr.

Edytowane przez tzd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do tego miejsca myslalem, ze jestes mechanikiem

 

Nie nie jestem.

 

 

 

pyta sie o wrazenia z jazdy, spalanie, awaryjnosc etc.

 

Bez tego forum to wiem.

 

 

 

W tym miejscu pomyslalem, ze jestes mechanikiem, ale slabym.

 

Co ma jedno do drugiego nie wiem.

 

 

 

A tu to juz sam nie wiem co myslec...

 

Myśl co chcesz lata mi to motylkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, dlaczego chcesz mniejszy silnik?

Podejrzewam, że wychodzisz z założenia iż mniejszy silnik, to mniejsze spalanie, mniejsze opłaty i ogólnie mniejsze koszty utrzymania.

Otóż jeżeli tak jest, to jesteś w błędzie. Mam imprezę 2.0 i Hondę 1.4 i biorąc poprawkę na fakt, że jedno to czterołap, a drugie ośka, to spalanie jest bardzo podobne.

Osiągami, wolnossąca Impreza 2.0 może nie powala względem Civica, ale z racji znacznie większego momentu obrotowego osiąganego dużo niżej, duzo przyjemniej porusza się właśnie po mieście, bo nie trzeba tak wysoko kręcić, aby dynamicznie się rozpędzić do zadanej prędkości. Nie mówię tu o żadnym ściganiu się.

A co do opłat: Paradoksalnie, za Subaru płacę mniejsze OC niż za Hondę ;)

 

 

Mi do miasta wystarczy. Rozumiem że nikt tego silnika nie ma i nie może mi pomóc. Cóż widocznie tylko sportowe wersje są w użytku. Cywilny jest dla cymbałów.

 

Czym Ty do tej pory jeździłeś, że wszystko powyżej pojemności 1.5 to auta sportowe? CC 700?

Sam sobie przeczysz, bo moim zdaniem Subaru to w pierwszej kolejności AWD, więc po co Ci do miasta napęd na 4 koła, a jeżeli nawet sporadycznie chciałbyś uświadczyć zalet tej właściwości to właśnie wtedy będzie Cie krew zalewać, bo to nie będzie jechać!

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie było o dane techniczne 1.5, proszę nie rozwijać tematyki "a dlaczego nie chcesz mocniejszego silnika". Nie o tym jest temat a offtopicu nie lubimy.

 

Autora wątku proszę o bardziej stonowane wypowiedzi, witamy na forum, ale prosimy o kulturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie, pytanie było o dane techniczne 1.5, proszę nie rozwijać tematyki "a dlaczego nie chcesz mocniejszego silnika". Nie o tym jest temat a offtopicu nie lubimy.

Przepraszam, poniosło mnie jak to przeczytałem :P

A odpowiedź na każde z pytań autora tematu, można uzyskać podając VIN w punkcie, w którym będzie kupowany każdy z wymienionych elementów ;)

Tylko najpierw trzeba takowy posiadać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do imprezy coś nie coś już znalazłem na necie ale w sumie o 1.5 mowy tam nie ma, są ogólne dane o interwałach na poszczególne rzeczy.

Co do konkretnych elementów to już będę musiał szukać w katalogach poszczególnych firm.

 

Także bardzo pomocni byliście wszyscy dziękuję za wyczerpującą pomoc w temacie.

 

Do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, dlaczego chcesz mniejszy silnik?

Podejrzewam, że wychodzisz z założenia iż mniejszy silnik, to mniejsze spalanie, mniejsze opłaty i ogólnie mniejsze koszty utrzymania.

Otóż jeżeli tak jest, to jesteś w błędzie. Mam imprezę 2.0 i Hondę 1.4 i biorąc poprawkę na fakt, że jedno to czterołap, a drugie ośka, to spalanie jest bardzo podobne.

 

 

No tu się chyba zagalopowałes, mój Civic 1.6 potrafi spalić 6.5 litra w trasie i max 8.5 w mieście, 1.4 wygląda jeszcze lepiej. Impreza 2.0 poniżej 9 nie schodzi. ;)

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=2&exactmodel=1.4&powerunit=2

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/47-Subaru/409-Impreza.html?fueltype=2&constyear_s=1994&constyear_e=2000&exactmodel=2.0&powerunit=2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt... mając Civica 1,5 VTEC spalanie w trasie (przy bardzo spokojnej jeździe) to 5,6 w mieście 7 litrów mu starczało. A w Subaraku nigdy poniżej 10 nie zszedłem :) Ale nie po to kupiłem Imprezę, żeby bić się o kropelki benzyny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj cif pali 10 lpg w cyklu mieszanym. Chodzi o to, ze ten silnik jest za slaby do takiego auta i trzeba go bardziej gniesc zeby w miare dynamicznie sie tym poruszac, a jak sie gniecie to spala sporo.

Co do 1.5 to zapomniales dodac VTEC Econo ;)

A to chyba najbardziej ekonomiczny silnik Hondy i w dodatku dosc mocny jak na te pojemnosc w polaczeniu z buda 3D daje wlasnie takie wyniki. Jezeli chodzi o 1.6 to wyglada tak samo, wiekszy moment, mniejsze spalanie niz w 1.4 przy normalnej jezdzie.

Mam wrazenie, ze ten silnik sie po prostu meczy przy tej masie auta i to samo bedzie w Imprezie 1.5 bo to chyba jeszcze troszke ciezsze auto i w dodatku czterolap.

Mozbnaby jeszcze sporo o tym prawic, ale tzd nas zje za offtop :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem tu nowy więc przepraszam od razu jeśli piszę o czymś co już jest albo nie tam gdzie trzeba.

 

Mam problem noszę się z zamiarem zakupu imprezki z silnikiem 1.5, ale w necie jest mało informacji na temat specyfikacji tego silnika.

 

Konkretnie chodzi mi o takie sprawy jak:

 

1. Rodzaj oleju oraz pojemność,

2. Rodzaj oleju do skrzyni biegów oraz pojemność,

3. Rodzaj oleju do dyfra oraz pojemność,

4. Rodzaj świec zapłonowych,

5. Rodzaj filtra powietrza,

6. Rodzaj filtra oleju,

7. Rodzaj filtra paliwa,

8. Rodzaj filtra pyłkowego.

 

Oraz sprawy interwałowe:

1. Przebieg dla paska rozrządu,

2. Przebieg dla paska osprzętu,

3. Przebieg na przegląd okresowy (olej, filtry),

4. Przebieg na olej w przekładni,

5. Przebieg na olej w dyfrze.

 

Jeśli coś pominąłem proszę o info dodatkowe.

 

Dziękuję 

 

Rafał

 

 

 

Widzę że pomocne to forum jak [...].

 

Wszelkie dane weź np. z Imprezy 2.0R , jest identycznie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszelkie dane weź np. z Imprezy 2.0R , jest identycznie  

 

Tak też zrobiłem.

 

Debatę wyższości 2.0 nad 1.5 drodzy koledzy przenieście sobie na innym temat bardzo proszę.

Bo ten nie został założony w tym celu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...