Jump to content

pada pompa wspomagania- kupie używaną


damianowy
 Share

Recommended Posts

Witam

Słychać jęczącą pompe wspomagania. Szczególnie głośno przy max skręcie .

 

Wymiana oleju wspomagania nie poprawiło sytuacji. w aso twierdzą że pompa pada.

 

Czy szukać używanej czy może regeneracja starej będzie lepszym wyjściem ?.

bo zakup nowej odpada W ASO nowa 3tyś netto.

W carfit 2,5 tyś .

Może ktoś pomóc gdzie mogę kupić używkę ?

Dzieki.

Link to comment
Share on other sites

Tak kupiłem w Polsce. Regenerowałem w Poznaniu sprężarkę klimatyzacji, zdaje się robią też pompy wspomagania. Jak chcesz to daj znać i puszcze tobie na PW adres, zawsze możesz wysłać kurierem (dostaniesz rok gwar.)

Edited by gryka
Link to comment
Share on other sites

To ja ponownie napiszę (ponownie bo w wątku o Legacy już napisałem) zanim wyłożysz kasę na pompę kup uszczelkę (wlot pompy) i ewentualnie wymień węże. Koszt 10-15 za uszczelkę i 120 za jeden wąż (zasilanie pompy) ceny z ASO. Mi i paru innym osobom pomogło. No chyba, że na 110 procent jesteś pewien, że to pompa :)

Link to comment
Share on other sites

Ja już niczego nie jestem pewien z tym autem... pada wszystko po kolei...  pytałem się czy to może  uszczelki i  wężyk .ale w aso twierdzą że to pompa.

Sami są zdziwieni bo u nich to pierwszy przypadek...


może w takiej kolejności :

Najpierw wymienię uszczelkę i wężyk - jeśli to nie pomoże to zregeneruje pompę.

a jeśli i to nie pomoże to kupię używaną.

No coś się musi udać ...


Za bardzo nie wiem która to uszczelka i wężyk ,może na rysunku to numer 7 czy 11 ? a wężyk to 10 ? czy 6

 

post-20536-0-40200900-1424424759_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja już niczego nie jestem pewien z tym autem... pada wszystko po kolei...  pytałem się czy to może  uszczelki i  wężyk .ale w aso twierdzą że to pompa.

Sami są zdziwieni bo u nich to pierwszy przypadek...

może w takiej kolejności :

Najpierw wymienię uszczelkę i wężyk - jeśli to nie pomoże to zregeneruje pompę.

a jeśli i to nie pomoże to kupię używaną.

No coś się musi udać ...

Za bardzo nie wiem która to uszczelka i wężyk ,może na rysunku to numer 7 czy 11 ? a wężyk to 10 ? czy 6

Może to pomoże Ci bardziej. Uszczelka jest zaznaczona na czerwono. Numer 34621AC023.

Jeżeli chodzi o węże, to oczywiście ciśnieniowe, zarobione na końcach oznaczone 34610AG11A.

Nigdy nie rozbierałem takiej pompy, ale czy tam nie ma łożyska, które może być powodem "wycia"?

post-13696-0-90113000-1424426099_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wojo .

Mam do kupienia używaną pompę z subaru legacy 2,5 GT 2005r i teraz pytanie czy będzie ona pasować?

Jak miałbyś VIN tego GT, byłoby łatwiej. :)

Numer Twojej pompy 34430AG03A.

Biorąc VIN np. z tego ogłoszenia:

http://www.ebay.com/itm/Subaru-Legacy-GT-5-Speed-2006-subaru-legacy-gt-5-speed-manual-silver-w-black-leather-/331482022052?forcerrptr=true&hash=item4d2dde40a4&item=331482022052&pt=US_Cars_Trucks

wychodzi, że pompy mają inne numery OEM:

34430AG040 lub

34430AG041 lub

34430AG0419L

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

wężyk to 34611a ? wężyk od pompy do zbiorniczka oleju.

Czyli na rysunku to nr 10 i nr 

 

Może lepiej nie bawić się z pompami o innych numerach oem.

Z usa można ściągnąć używaną za ok 400 zł. o tym samym numerze.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Do "damianowy" : nie kupowac ZADNEJ NOWEJ ALBO UZYWANEJ POMPY WSPOMAGANIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Padla na 1000% uszczelka (o-ring) na dolocie weza do pompy!!!

Dzisiaj wymienialem w mojej H6.Nie kupowalem oryginalnej uszczelki,tylko kupilem w sklepie z oringami na 99,9% jak w servisie ale za 1zl.!!

Link to comment
Share on other sites

Ja kupowałem do pompy do forka i numer tego oringu to 34439AE020 (nie wiem czy do twojej ten sam). Ktoś wcześniej podał numer miedzianej uszczelki od przewodu ciśnieniowego - to nie ten.

 

A żeby sprawdzić czy to ten oring puszcza albo waz wystarczy odpalić auto i sprawdzić czy w zbiorniczku pojawiają się bąbelki powietrza - wtedy masz nieszczelność. Tylko trzeba go dobrze i ostrożnie zamontować bo u mnie np po włożeniu nowego była nieszczelność. Okazało się ze powtórne wyjecie i włożenie pomogło.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

ok zawsze można spróbować ,tylko muszę dobrać odpowiedni oring i dam znać jak wyszło.

dzieki

 

Dobierając nieoryginalny o-ring złamałem przy dokręcaniu aluminiowy króciec (o-ring był minimalnie grubszy od oryginału):  http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67024-halasujaca-pompa-wspomagania-h6/page-2#entry2170080

Także polecam zaoszczędzić sobie problemów i udać się od razu do ASO po właściwy o-ring (zwłaszcza, że kosztuje niecałe 10zł).

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...