Jump to content

Problem z XV czy problem z SIP ?


rom.ek
 Share

Recommended Posts

Dzień Dobry !

 

Chciałbym ponownie opisać moje zdarzenia , tym razem jako pytanie do dyrekcji. Gdyż po umieszczeniam w dziale technicznym  brak jakiejkolwiek reakcji ze strony działu technicznego co widać jest normą.

 

XV 2.0  skrzynia manualna rocznik 2012

 

Podczas dokonywania drugiego przeglądu w ASO Subaru

 (12.08.2014 na 30 000 km) zgłosiłem występujące w trakcie jazdy odgłosy .

Odgłosy te występowały w przedziale  prędkości pomiędzy 95 do 105 km/h. Odgłosy przypominały wycie i występowały tylko w tym zakresie prędkości.

Po przeprowadzonej diagnostyce stwierdzono iż żródłem ich jest skrzynia biegów. Jak sugeruje Forumus maximus diagnostykę wykonano na podnośniku.

W dniu 28.08.2014 przeprowadzono pierwszą próbę naprawy skrzyni biegów wymieniono łożyska , oraz sprzęgło wiskotyczne.

Naprawa ta nie wyeliminowała nieprawidłowości.

 

Następna napraw polegająca na wymianie obudów skrzyni biegów wykonana w dn.16.09-21.11.2014  również nie wyeliminowała istniejących objawów.

 

 Jednocześnie spowodowała rozszerzenie się zakresu ich występowania w przedziale 90 do 110 km/h oraz pojawienie się nowych odgłosów.

Trzecia z kolei naprawa wykonana w dn.01.12-07.01.2015 polegajaca na wymianie trybów w skrzyni biegów spowodowała zmniejszenie się intensywości odgłosów w tym przedziale prędkości , jednakże pojawiły się bardzo intensywne  i niepokojące dzwięki (chrobot przypominający pracę zatartych łożysk lub trybów przekładni) tuż po pierwszym porannym uruchomieniu silnika , wydobywający się ze skrzyni biegów i sprzęgła.

Również praca skrzyni biegów w czasie jazdy stała się znacznie głośniejsza.

Zmian biegów stała się również głośniejsza oraz trudniejsza (zacięcia przy zmianie biegów konieczne użycie znacznej siły), oraz reakcja auta  na puszczanie sprzęgła , dodawanie  i ujmowania gazu bardziej dynamiczna (wystepuje zjawisko gwałtownych skoków).

Zaobserwowałem stukot  wydobywający się z przedziału silnika , oraz inne nie występujące wcześniej dzwięki skrzyni biegów i sprzęgła.

 

Po jednym dniu przerwy tj. dn.08.01.2015  kolejny raz auto  wróciło do autoryzowanego serwisu  Subaru .

 

Kolejny raz została rozłożona i złożona skrzynia biegów.

Niepokojące objawy nasiliły się.

W dniu 09.01.2015 odebrano auto z serwisu , bez zmian.

W tym samym dniu wysłałem pierwszą pisemną reklamację do Subaru Import Polska (przesyłka za powierdzeniem odbioru).

Poinformowałem, iż nie zgadzam się na dalsze cząstkowe próby naprawy, które powoduja tyko pogorszenie się stanu samochodu , oraz negatywnie wpływa na inne podzespoły.

 

 

Po trzech tygodniach oczekiwania na jakąkolwiek odpowiedź ,

zadzwoniłem sam do SIP.

Pan w SIP był zdziwiony że nikt z ASO nie zadzwonił do mnie ,

bo SIP przesłało zestaw naprawczy do ASO.

Choć ASO nie jest stroną.

„Jest to kolejna procedura producenta i tak należy zrobić.“

Na moje pytanie co to jest zestaw naprawczy usłyszałem bardzo niejasną odpowiedzi.

W dniu dzisiejszym tj.14.02.15 pojechałem do ASO (wcześniej nie mogłem bo nie było auta zastepczego).

Zestaw naprawczy okazał się wytłoczkami ze sprasowanego filcu ,

który ma być nałożony na górną część skrzyni biegów w celu wygłuszenia dźwięków ze skrzyni biegów.

Myślę , że taniej i szybciej było by kupić stopery do uszu.

Zadzwoniłem do SIP (ten sam Pan).

Zapytałem czy. wygłuszenie dzwięków wzkazujacych na nieprawidłowa pracę skrzyni biegów i teraz sprzęgła ,eliminuje tylko jeden z objawów , czy przyczynę.

Usłyszałm , że to są tylko „dywagacje“ i czy ja znam sie na skrzyniach biegów. No nie znam się , ale techniczny jestem.

Po kolejnych użytych przez Pana z SIP słowach „dywagacje“ , „dywaguje“ pomyślałem , żę jest to jakaś część skrzyni biegów .

W kolejnym zdaniu Pan z SIP stwierdził , że skrzynia biegów to nie jest przecież takie skomplikowane urządzenie żeby sobie z tym nie poradzić.

To czemu usuwanie usterki trwa siódmy miesiąc.

Na tym rozmowę zakończyłem.

Auto zostało w ASO.

W dniu dzisiejszym tj.19.02.2015 , zadzwoniłem do ASO

 uzyskałem odpowiedz , że będzie jeszcze ściągane jakieś łożysko.

Jak długo to potrwa na razie nie wiadomo.

Dalej żadnego kontaktu z SIP.

Głowa w piasek.

 

Reasumując :

-osiem razy rozbierana skrzynia biegów (za kazdym razem coraz gorsze efekty)

-kilkanaście razy dojazd do ASO 90 km w jedną stronę(SIP nie zwraca , podpisałem)

 od momentu rozpoczęcia naprawy przejechałem 10 tyś km.  w tym do ASO ok 2tyś.

-czas -wartość niewymierna  (SIP nie zwraca , podpisałem)

-komplikacje z powodu braku sprawnego pojazdu (planowane dwa wyjazdy za granicę

jeden odwołany , drugi zmieniony na podróz pociągiem)

-naprawy na zasadzie prób i błędów , które powodują tylko    pogorszenie się stanu auta).

-auto tej klasy (w momencie zgłoszenia 21 miesięcy) , z przebiegiem 40 000km (w momencie zgłoszenia 30 000 km)

 

Nie twierdzę że XV jest złym autem , co do wielu cech mam bardzo pozytywne odczucia.

Zawsze i w każdym urządzeniu mogą pojawić się pewne problemy.

Najważniejsze , aby je w rozsądny sposób rozwiązać.

Nie opisałem całej sprawy po to , aby umniejszać marce Subaru , bo nie to jest moim celem .

Potrafię rozdzielić produkt (jego cechy) i markę , od pewnych działań lub ich braku. W tym przypadku działań  lub ich braku SIP.

 

Teraz pytania .

 

Jaką ilość I jaki czas napraw danego podzespołu przewidują  procedury SIP ?

 

Czy naprawy mają powodować pogarszanie się pracy innych podzespołów.?

 

Kiedy otrzymam auto w stanie umożliwającym jego użytkowanie ?

 

Dlaczego nie została wymieniona cała skrzynia biegów na nową o co podobno wnioskowało ASO?

 

Dlaczego sami psujecie Państwo dobrą opinię marki Subaru?

 

Czy jest ktoś w SIP kto potrafi rozwiązać tą sprawę i w normalny sposób rozmawiać z klientem ?

 

Jeżeli nie będę szukał innych sposobów , gdyż staje się to bardzo irytujące I uciążliwe.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pytania zadałem 19.02.2015. Informację o nawiązaniu kontaktu przez dyrekcję SIP z działem technicznym otrzymałem 23.02.2015.

Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji.Norma.

Auto dalej w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji.

Nie zawsze potrzebny jest kontakt z mojej strony - czasem lepiej jest coś załatwić, niż o tym mówić.  Serwis próbował się z Panem skontaktować ( naprawa mechaniczna samochodu została zakończona w piątek ), lecz niestety bezskutecznie ( podobno przebywał Pan za granicą ).

Mam nadzieję, że temat został rozwiązany ku Pańskiemu zadowoleniu.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

 

Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji.

Nie zawsze potrzebny jest kontakt z mojej strony - czasem lepiej jest coś załatwić, niż o tym mówić.  Serwis próbował się z Panem skontaktować ( naprawa mechaniczna samochodu została zakończona w piątek ), lecz niestety bezskutecznie ( podobno przebywał Pan za granicą ).

Mam nadzieję, że temat został rozwiązany ku Pańskiemu zadowoleniu.

 

Pozdrowienia

 

 

Czy jednak Szanowna Dyrekcja mogłaby się ustosunkować do opisu użytkownika rom.ek, bo jeśli to jest tak jak opisuje, to pod wielkim znakiem zapytaniem stoi tu fachowość i solidność gwaranta / aso......

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Czy jednak Szanowna Dyrekcja mogłaby się ustosunkować do opisu użytkownika rom.ek

Nie mam takich planów. Nie jest moim celem prowadzenie "dochodzenia" kto, kiedy z kim rozmawiał, co napisał itp.

Jak zwykle w takich przypadkach opinie różnych stron są ... nieco rozbieżne.

Uznałem, że bardziej celowe jest rozwiązanie problemu użytkownika i to też zostało zrobione.

A co do samej skrzyni, stwierdzenia czy naprawy były wykonywane właściwie itp - to będzie dopiero wewnętrznie analizowane, gdy w/w skrzynia do nas dotrze ( w aucie klienta zamontowano nową ).

Pozwalam sobie w tym miejscu przypomnieć, że skrzynia ma  swym korpusie 2 dyferencjały. Sam z osobistego doświadczenia wiem, że - jeżeli to istotnie dyferencjał był źródłem hałasu - jego właściwa regulacja / naprawa może nawet dla doświadczonego mechanika być trudna.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dzień Dobry !

Reasumując :

-osiem razy rozbierana skrzynia biegów (za kazdym razem coraz gorsze efekty)

 

Chyba z godnie prawem 3 nieskuteczna naprawa elementu powinna zakończyć sie wymiana skrzyni na nowa.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

3 nieskuteczna naprawa elementu powinna zakończyć sie wymiana skrzyni na nowa

powyżej napisałem :

 

 

w aucie klienta zamontowano nową

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...