rom.ek Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Dzień Dobry ! Chciałbym ponownie opisać moje zdarzenia , tym razem jako pytanie do dyrekcji. Gdyż po umieszczeniam w dziale technicznym brak jakiejkolwiek reakcji ze strony działu technicznego co widać jest normą. XV 2.0 skrzynia manualna rocznik 2012 Podczas dokonywania drugiego przeglądu w ASO Subaru (12.08.2014 na 30 000 km) zgłosiłem występujące w trakcie jazdy odgłosy . Odgłosy te występowały w przedziale prędkości pomiędzy 95 do 105 km/h. Odgłosy przypominały wycie i występowały tylko w tym zakresie prędkości. Po przeprowadzonej diagnostyce stwierdzono iż żródłem ich jest skrzynia biegów. Jak sugeruje Forumus maximus diagnostykę wykonano na podnośniku. W dniu 28.08.2014 przeprowadzono pierwszą próbę naprawy skrzyni biegów wymieniono łożyska , oraz sprzęgło wiskotyczne. Naprawa ta nie wyeliminowała nieprawidłowości. Następna napraw polegająca na wymianie obudów skrzyni biegów wykonana w dn.16.09-21.11.2014 również nie wyeliminowała istniejących objawów. Jednocześnie spowodowała rozszerzenie się zakresu ich występowania w przedziale 90 do 110 km/h oraz pojawienie się nowych odgłosów. Trzecia z kolei naprawa wykonana w dn.01.12-07.01.2015 polegajaca na wymianie trybów w skrzyni biegów spowodowała zmniejszenie się intensywości odgłosów w tym przedziale prędkości , jednakże pojawiły się bardzo intensywne i niepokojące dzwięki (chrobot przypominający pracę zatartych łożysk lub trybów przekładni) tuż po pierwszym porannym uruchomieniu silnika , wydobywający się ze skrzyni biegów i sprzęgła. Również praca skrzyni biegów w czasie jazdy stała się znacznie głośniejsza. Zmian biegów stała się również głośniejsza oraz trudniejsza (zacięcia przy zmianie biegów konieczne użycie znacznej siły), oraz reakcja auta na puszczanie sprzęgła , dodawanie i ujmowania gazu bardziej dynamiczna (wystepuje zjawisko gwałtownych skoków). Zaobserwowałem stukot wydobywający się z przedziału silnika , oraz inne nie występujące wcześniej dzwięki skrzyni biegów i sprzęgła. Po jednym dniu przerwy tj. dn.08.01.2015 kolejny raz auto wróciło do autoryzowanego serwisu Subaru . Kolejny raz została rozłożona i złożona skrzynia biegów. Niepokojące objawy nasiliły się. W dniu 09.01.2015 odebrano auto z serwisu , bez zmian. W tym samym dniu wysłałem pierwszą pisemną reklamację do Subaru Import Polska (przesyłka za powierdzeniem odbioru). Poinformowałem, iż nie zgadzam się na dalsze cząstkowe próby naprawy, które powoduja tyko pogorszenie się stanu samochodu , oraz negatywnie wpływa na inne podzespoły. Po trzech tygodniach oczekiwania na jakąkolwiek odpowiedź , zadzwoniłem sam do SIP. Pan w SIP był zdziwiony że nikt z ASO nie zadzwonił do mnie , bo SIP przesłało zestaw naprawczy do ASO. Choć ASO nie jest stroną. „Jest to kolejna procedura producenta i tak należy zrobić.“ Na moje pytanie co to jest zestaw naprawczy usłyszałem bardzo niejasną odpowiedzi. W dniu dzisiejszym tj.14.02.15 pojechałem do ASO (wcześniej nie mogłem bo nie było auta zastepczego). Zestaw naprawczy okazał się wytłoczkami ze sprasowanego filcu , który ma być nałożony na górną część skrzyni biegów w celu wygłuszenia dźwięków ze skrzyni biegów. Myślę , że taniej i szybciej było by kupić stopery do uszu. Zadzwoniłem do SIP (ten sam Pan). Zapytałem czy. wygłuszenie dzwięków wzkazujacych na nieprawidłowa pracę skrzyni biegów i teraz sprzęgła ,eliminuje tylko jeden z objawów , czy przyczynę. Usłyszałm , że to są tylko „dywagacje“ i czy ja znam sie na skrzyniach biegów. No nie znam się , ale techniczny jestem. Po kolejnych użytych przez Pana z SIP słowach „dywagacje“ , „dywaguje“ pomyślałem , żę jest to jakaś część skrzyni biegów . W kolejnym zdaniu Pan z SIP stwierdził , że skrzynia biegów to nie jest przecież takie skomplikowane urządzenie żeby sobie z tym nie poradzić. To czemu usuwanie usterki trwa siódmy miesiąc. Na tym rozmowę zakończyłem. Auto zostało w ASO. W dniu dzisiejszym tj.19.02.2015 , zadzwoniłem do ASO uzyskałem odpowiedz , że będzie jeszcze ściągane jakieś łożysko. Jak długo to potrwa na razie nie wiadomo. Dalej żadnego kontaktu z SIP. Głowa w piasek. Reasumując : -osiem razy rozbierana skrzynia biegów (za kazdym razem coraz gorsze efekty) -kilkanaście razy dojazd do ASO 90 km w jedną stronę(SIP nie zwraca , podpisałem) od momentu rozpoczęcia naprawy przejechałem 10 tyś km. w tym do ASO ok 2tyś. -czas -wartość niewymierna (SIP nie zwraca , podpisałem) -komplikacje z powodu braku sprawnego pojazdu (planowane dwa wyjazdy za granicę jeden odwołany , drugi zmieniony na podróz pociągiem) -naprawy na zasadzie prób i błędów , które powodują tylko pogorszenie się stanu auta). -auto tej klasy (w momencie zgłoszenia 21 miesięcy) , z przebiegiem 40 000km (w momencie zgłoszenia 30 000 km) Nie twierdzę że XV jest złym autem , co do wielu cech mam bardzo pozytywne odczucia. Zawsze i w każdym urządzeniu mogą pojawić się pewne problemy. Najważniejsze , aby je w rozsądny sposób rozwiązać. Nie opisałem całej sprawy po to , aby umniejszać marce Subaru , bo nie to jest moim celem . Potrafię rozdzielić produkt (jego cechy) i markę , od pewnych działań lub ich braku. W tym przypadku działań lub ich braku SIP. Teraz pytania . Jaką ilość I jaki czas napraw danego podzespołu przewidują procedury SIP ? Czy naprawy mają powodować pogarszanie się pracy innych podzespołów.? Kiedy otrzymam auto w stanie umożliwającym jego użytkowanie ? Dlaczego nie została wymieniona cała skrzynia biegów na nową o co podobno wnioskowało ASO? Dlaczego sami psujecie Państwo dobrą opinię marki Subaru? Czy jest ktoś w SIP kto potrafi rozwiązać tą sprawę i w normalny sposób rozmawiać z klientem ? Jeżeli nie będę szukał innych sposobów , gdyż staje się to bardzo irytujące I uciążliwe.
m_dz Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Niejednokrotnie zdarza się, że szukamy przyczyn nie tak gdzie się znajdują
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 23, 2015 Ojciec Założyciel Posted February 23, 2015 Dzień Dobry ! Chciałbym ponownie opisać moje zdarzenia ... Nawiązuję kontakt z DT - dam znać. Pozdrowienia
rom.ek Posted March 3, 2015 Author Posted March 3, 2015 Pytania zadałem 19.02.2015. Informację o nawiązaniu kontaktu przez dyrekcję SIP z działem technicznym otrzymałem 23.02.2015. Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji.Norma. Auto dalej w serwisie.
Urabus Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji.Norma. Tematy pytań, czas odpowiedzi
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted March 3, 2015 Ojciec Założyciel Posted March 3, 2015 Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji. Nie zawsze potrzebny jest kontakt z mojej strony - czasem lepiej jest coś załatwić, niż o tym mówić. Serwis próbował się z Panem skontaktować ( naprawa mechaniczna samochodu została zakończona w piątek ), lecz niestety bezskutecznie ( podobno przebywał Pan za granicą ). Mam nadzieję, że temat został rozwiązany ku Pańskiemu zadowoleniu. Pozdrowienia
Tiger Posted March 3, 2015 Posted March 3, 2015 Do dzisiaj tj.03.03.2015 żadnego kontaktu ze strony dyrekcji. Nie zawsze potrzebny jest kontakt z mojej strony - czasem lepiej jest coś załatwić, niż o tym mówić. Serwis próbował się z Panem skontaktować ( naprawa mechaniczna samochodu została zakończona w piątek ), lecz niestety bezskutecznie ( podobno przebywał Pan za granicą ). Mam nadzieję, że temat został rozwiązany ku Pańskiemu zadowoleniu. Pozdrowienia Czy jednak Szanowna Dyrekcja mogłaby się ustosunkować do opisu użytkownika rom.ek, bo jeśli to jest tak jak opisuje, to pod wielkim znakiem zapytaniem stoi tu fachowość i solidność gwaranta / aso......
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted March 3, 2015 Ojciec Założyciel Posted March 3, 2015 Czy jednak Szanowna Dyrekcja mogłaby się ustosunkować do opisu użytkownika rom.ek Nie mam takich planów. Nie jest moim celem prowadzenie "dochodzenia" kto, kiedy z kim rozmawiał, co napisał itp. Jak zwykle w takich przypadkach opinie różnych stron są ... nieco rozbieżne. Uznałem, że bardziej celowe jest rozwiązanie problemu użytkownika i to też zostało zrobione. A co do samej skrzyni, stwierdzenia czy naprawy były wykonywane właściwie itp - to będzie dopiero wewnętrznie analizowane, gdy w/w skrzynia do nas dotrze ( w aucie klienta zamontowano nową ). Pozwalam sobie w tym miejscu przypomnieć, że skrzynia ma swym korpusie 2 dyferencjały. Sam z osobistego doświadczenia wiem, że - jeżeli to istotnie dyferencjał był źródłem hałasu - jego właściwa regulacja / naprawa może nawet dla doświadczonego mechanika być trudna. Pozdrowienia
GRAF Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 Dzień Dobry ! Reasumując : -osiem razy rozbierana skrzynia biegów (za kazdym razem coraz gorsze efekty) Chyba z godnie prawem 3 nieskuteczna naprawa elementu powinna zakończyć sie wymiana skrzyni na nowa.
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted March 27, 2015 Ojciec Założyciel Posted March 27, 2015 3 nieskuteczna naprawa elementu powinna zakończyć sie wymiana skrzyni na nowa powyżej napisałem : w aucie klienta zamontowano nową Pozdrowienia
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.