Jump to content

różnice GT, STI-Ver 3 , Type-RA


woytaz_gdy_elb
 Share

Recommended Posts

witajcie - jestem nowy na forum. Przymierzam się do zakupu Subaru z myślą o KJS, rajdach. Dotychczas jeździłem tylko ośkami- będzie to mój pierwszy 4robut. Mój budżet na auto ( nie licząc doposażania go) to ok 25 tys zł. Zależy mi na jak najlepszym przyśpieszeniu, dobrych hamulcach i zawieszeniu. Nie zależy mi na roczniku/wyglądzie/wyposażeniu. I tu do was pytanie - przeglądam ogłoszenia i widze Imprezy GT i GT my99 - czym one się różnią ( chodzi mi o zawieszenie/hamulce) ? słyszałem że zwykły gtek ma mizerne hamulce - pytanie czy da się je jakoś poprawić - np załozyć większe od nowszego modelu ? 

No i natrafiłem na coś takiego: http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-sti-version-3-C35815355.html  - pytanie czym oprócz mocy i przełożenia różni się to auto od zwykłego GT - czy ma inne hamulce/ zawieszenie/szperę  ?  A może jesteście w stanie coś polecić co mogłoby być dobrą bazą dla projektu rajdówkowego ?

 

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi. 

Link to comment
Share on other sites

Jakby to rzec... różni się wszystkim... sti jest lżejsze, lepszy hamulec, jest krótka skrzynia i szpera. Do kjs GT nie bardzo sie nadaje. Co do tego ogłoszenia to podejrzanie niska cena.....

 

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

zakup kontrolowany - zapytania o ogloszenia tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45285-impreza/

 

GT przed 98 rokiem ma slabsze hamulce i 211 km, GT 99-00 ma lepsze hamulce i 218 KM. Hamulców nie trzeba mocno poprawiać, co najwyżej wymienić tył na taki z WRX 01-05, i założyć z przodu i tyłu dobre tarcze i klocki.

 

STI v3 waży tyle co GT, okolo 1270 - wiem, bo mialem GT99 i teraz mam STI v3.

Zawias podobny, w STI troszk sztywniejszy. Lepszy dyfer tylny, jakby ciut spięty.

 

Zalety STI to ktorsze przelozenie w skrzyni - założyć skrzynie z STI do zwykłego 218 KM gieteka i też fajnie przyspiesza. Niektóre modele mają wbudowaną przednią szperę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za pomoc - już dzięki wam wiem coś więcej :)

 

ahhh i zapomniałem zapytać o istotną rzecz - czy to STI v3 było produkowane tylko z kierą po prawej ? - należy założyć że takie auto będzie po przekładce ? 

 

i jeszcze jedno mnie trapi :  czy impreza WRX z 2001 roku (pomijając przyśpieszenie) ma lapsze hamulce i zawieszenie niż np GT 99-00 ? Które z ww. aut waszym zdaniem najlepiej zniesie katowanie ? (chodzi mi o wytrzymałość skrzyni/sprzęgła/półosi ) ? 

Edited by woytaz_gdy_elb
Link to comment
Share on other sites

czy to STI v3 było produkowane tylko z kierą po prawej ?

 

Tak. STi GC8 wychodzilo tylko w Japonii.

 

Na reszte pytan koledzy juz odpowiedzieli - w GC8 ilosc roznic miedzy STi a GT/Turbo2000 jest troche mniej niz w przypadku GD i nowszych.

Ale sa - duzo zalezy od konkretnego rocznika tez.

Z tym, ze roznice dotycza glownie skrzyni biegow, silnika, turbo, ew. abs, czy tez jego braku.

 

Reszta to w sumie kosmetyka :)

Jesli mialbym byc szczery, to szukalbym chyba takiego z buda w najlepszym stanie przede wszystkim. Chociaz z drugiej strony, skoro i tak masz to upalac, to pewnie i tak sam pognieciesz ja z czasem. :)

Byle sie moze od razu nie rozpadala.

No i ogolnie kondycja silnika i napedow - ale to zawsze ruletka.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a czy są jakieś charakterystyczne miejsca karoserii na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie -  które np często korodują w ww. modelach ? widziałem w kilku ogłoszeniach zżarte tylne nadkola jak w starym Oplu :) - czy to norma ? - czy raczej oznaka powypadkowej przeszłości ?  

Link to comment
Share on other sites

Nadkola, zwlaszcza tylne ;)

 

Sa dostepne reperaturki calkiem ladnie pasujace.

 

Warto posprawdzac slupki, po wymianach szyb czasem niezbyt udanych potrafi sie rdza wdac.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

i jeszcze jedno mnie trapi :  czy impreza WRX z 2001 roku (pomijając przyśpieszenie) ma lapsze hamulce i zawieszenie niż np GT 99-00 ? Które z ww. aut waszym zdaniem najlepiej zniesie katowanie ? (chodzi mi o wytrzymałość skrzyni/sprzęgła/półosi ) ?

Sraj na hamulce i zawias, w każdym poście o to pytasz, jako że subaru to sportowy samochód to wybór dodatków w postaci hamulców i zawiasów jest ogromny, nie możesz w kupowaniu kierować się tym jakie jakie dany model miał hamulce.

 

Jeżeli chodzi o hamulec to masz do wyboru od seryjnych dwótłoczków, czterotłoczków, Prodrivy przez jakieś tuningowe taroxy, d2, przez duże hamulce z Porsche lub Brembo z nowszych STI, aż po rajdowe Alcony i Ap Racingi ale te ostatnie będą kosztować więcej niż ten GT-ek ;) Z zawiasem jest dokładnie tak samo.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

No właśnie - dlatego pytałem jak jest z zamiennością tych części w różnych modelach. Np Heble Brembo z nowszego z STI 2003 rok można załozyć do GC ? i jeszcze pytanie jak jest z rozstawem śrub kół - oglądając koła na Allegro natrafiłem na 2 rozstawy 5x100 i 5x114,3 - rozstaw się zmienił w danym roku czy jest to zależne od wersji ? rozumiem że hamulce które były w wersji 5x100 nie będą pasowały do 5x114,3 i odwrotnie ? 

 

jeśli chodzi o heblę - to myślę że te 4 tłoczkowe 290 mm byłyby wystarczające na początek - nie chciałbym mieć za dużych tarcz żeby mieć możliwość używania kół z wyższym profilem - na szutry/ zimę. 290mm jeśli dobrze liczę to koła 16 najmniejsze można założyć na te zaciski.

Link to comment
Share on other sites

Heble Brembo z nowszego z STI 2003 rok można załozyć do GC

 

Mozna, ale sa mimo wszystko fortunniejsze/lepsze opcje niz nieco klopotliwe potem w doborze felg Brembo.

 

Generalnie tak jak Premo napisal - nie ma sensu sie rozwodzic nad tym co jest w jakich modelach itp.

Do Imprezy gratow jest mnostwo - wszystko kwestia tylko potrzeb i budzetu.

A Premo zna ten temat, uwierz, calkiem dobrze.

 

Bedziesz chcial, to sobie przelozysz zwrotnice/piasty na 5x114 - nie ma problemu.

Bedziesz chcial, to bedziesz jezdzil dalej na 5x100

 

Chcesz wieksze hamulce na asfalt - wybor, jak Premo wspomnial, jest naprawde duzy.

Chcesz male hamulce na szuter/zime - to sobie nawet dwutloczkowe male mozesz zalozyc na wymiane.

 

Oczywiscie to wszystko kosztuje czas, prace i pieniadze - no ale jak sie chce rajdowac, to niestety, budzet trzeba w tym uwzglednic. :)

Edited by AMI
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

dobra - wiem o co chodzi - to dobra wiadomość że wszystko jest w miarę wymienne :) 

jeszcze ostatnie pytanie - jadę obejrzeć samochód na miejscę: jak odróżnić otwierając maskę silnik gtka od my99 i STI - czy na bloku silnika powinien być jakiś kod silnika specyficzny dla danej wersji ? domyslam się że pewnie turbina jest inna - jaka powinna być oryginalnie w STI a jaka jest w GTku ? chodzi mi o to żeby zweryfikować czy aby na pewno pod maską siedzi wszystko to co w danej wersji powinno siedzieć... 

Link to comment
Share on other sites

STI bedzie mialo krotki VIN

 

A czy siedzi wszystko to, co w danej wersji siedziec powinno - jak nie znasz tych aut, to pewnosci nie bedziesz mial.

Wiele aut jest pomodyfikowanych przez lata.

 

Turbo tez moze byc rozne zaleznie od rocznika.

Teoretycznie powinien byc srebrny intercooler - a w praktyce, kto wie...

Teoretycznie powinien byc w niektorych modelach/rocznikach czerwony kolektor - a w praktyce przez lata farba dawno mogla juz sie zluszczyc. Itp. itd.

Link to comment
Share on other sites

Ale mi nie chodziło o ten konkretnie - tylko w ogóle - zamierzam objechać conajmniej 5 aut zanim się na coś zdecyduje - nie zaryzykuję jechania 600 km dla jednego auta - bo takie wyprawy często kończą się fiaskiem i zmarnowanym czasem/paliwem. Zwłaszcza że wstyd się przyznać ale w Subaru jeszcze żadnym nie siedziałem - jeździłem jedynie Lancerem - ale na niego mnie nie stać... chcę mieć jakąs skalę porównawczą. Czyli nie ma żadnego kodu na bloku silnika ? spoko - pooglądam sobie dużo zdjęć zanim wyjadę w trasę - najwyżej będę dopytywał na bieżąco :) Dzięki wielkie za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Blok silnika to blok silnika - conajwyzej pewnie zobaczysz czy EJ20, czy EJ25.

Co siedzi realnie w silniku tez sie nie dowiesz - a mozliwosci tutaj duzo.

Do tego dochodza mozliwe rozne glowice/walki itp.

 

Pierwsze subaru nie kupuje sie rozsadkiem i tak - takze nastaw sie na koszta :)

Pierwsze subaru kupuje sie oczami i zajarka :)

 

A potem... potem to juz jakos jest, raz lepiej, raz gorzej  - byle do przodu :)

Link to comment
Share on other sites

Ja nie pisze o tym przykładowym bo faktycznie blaszki, numerki, kody szczegoliki, antena, wycieraczka to sie wszystko zgadza.

Inną sprawą jest to że to 19 letni samochod, ile tam zostało z oryginału technicznie. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

no właśnie i to chciałbym potrafić zweryfikować jadąc obejrzeć auto. A powiedzcie mi jeszcze czy oglądając od spodu - odróżnię skrzynię 4,44 od zwykłej z Gt-ka - czy ten numer TY752VBCAA jest gdzieś na obudowie wybity ? czy tylny dyfer w STI powinien być inny niż w zwykłym GT i czy ma jakieś oznaczenia ? 

Link to comment
Share on other sites

Wkraczasz na sliskie obszary :)

 

Skrzynia biegow powinna miec naklejke z numerem na dzwonie.

Numer tez powinien byc na tabliczce znamionowej, ale po tylu latach nie musi sie zgadzac ze stanem faktycznym.

Znalezienie informacji o niektorych skrzyniach jest trudne.

Dyfry bywaja tez o roznych przelozeniach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...