Skocz do zawartości

różnice GT, STI-Ver 3 , Type-RA


woytaz_gdy_elb

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie - jestem nowy na forum. Przymierzam się do zakupu Subaru z myślą o KJS, rajdach. Dotychczas jeździłem tylko ośkami- będzie to mój pierwszy 4robut. Mój budżet na auto ( nie licząc doposażania go) to ok 25 tys zł. Zależy mi na jak najlepszym przyśpieszeniu, dobrych hamulcach i zawieszeniu. Nie zależy mi na roczniku/wyglądzie/wyposażeniu. I tu do was pytanie - przeglądam ogłoszenia i widze Imprezy GT i GT my99 - czym one się różnią ( chodzi mi o zawieszenie/hamulce) ? słyszałem że zwykły gtek ma mizerne hamulce - pytanie czy da się je jakoś poprawić - np załozyć większe od nowszego modelu ? 

No i natrafiłem na coś takiego: http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-sti-version-3-C35815355.html  - pytanie czym oprócz mocy i przełożenia różni się to auto od zwykłego GT - czy ma inne hamulce/ zawieszenie/szperę  ?  A może jesteście w stanie coś polecić co mogłoby być dobrą bazą dla projektu rajdówkowego ?

 

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to rzec... różni się wszystkim... sti jest lżejsze, lepszy hamulec, jest krótka skrzynia i szpera. Do kjs GT nie bardzo sie nadaje. Co do tego ogłoszenia to podejrzanie niska cena.....

 

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup kontrolowany - zapytania o ogloszenia tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45285-impreza/

 

GT przed 98 rokiem ma slabsze hamulce i 211 km, GT 99-00 ma lepsze hamulce i 218 KM. Hamulców nie trzeba mocno poprawiać, co najwyżej wymienić tył na taki z WRX 01-05, i założyć z przodu i tyłu dobre tarcze i klocki.

 

STI v3 waży tyle co GT, okolo 1270 - wiem, bo mialem GT99 i teraz mam STI v3.

Zawias podobny, w STI troszk sztywniejszy. Lepszy dyfer tylny, jakby ciut spięty.

 

Zalety STI to ktorsze przelozenie w skrzyni - założyć skrzynie z STI do zwykłego 218 KM gieteka i też fajnie przyspiesza. Niektóre modele mają wbudowaną przednią szperę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc - już dzięki wam wiem coś więcej :)

 

ahhh i zapomniałem zapytać o istotną rzecz - czy to STI v3 było produkowane tylko z kierą po prawej ? - należy założyć że takie auto będzie po przekładce ? 

 

i jeszcze jedno mnie trapi :  czy impreza WRX z 2001 roku (pomijając przyśpieszenie) ma lapsze hamulce i zawieszenie niż np GT 99-00 ? Które z ww. aut waszym zdaniem najlepiej zniesie katowanie ? (chodzi mi o wytrzymałość skrzyni/sprzęgła/półosi ) ? 

Edytowane przez woytaz_gdy_elb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to STI v3 było produkowane tylko z kierą po prawej ?

 

Tak. STi GC8 wychodzilo tylko w Japonii.

 

Na reszte pytan koledzy juz odpowiedzieli - w GC8 ilosc roznic miedzy STi a GT/Turbo2000 jest troche mniej niz w przypadku GD i nowszych.

Ale sa - duzo zalezy od konkretnego rocznika tez.

Z tym, ze roznice dotycza glownie skrzyni biegow, silnika, turbo, ew. abs, czy tez jego braku.

 

Reszta to w sumie kosmetyka :)

Jesli mialbym byc szczery, to szukalbym chyba takiego z buda w najlepszym stanie przede wszystkim. Chociaz z drugiej strony, skoro i tak masz to upalac, to pewnie i tak sam pognieciesz ja z czasem. :)

Byle sie moze od razu nie rozpadala.

No i ogolnie kondycja silnika i napedow - ale to zawsze ruletka.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy są jakieś charakterystyczne miejsca karoserii na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie -  które np często korodują w ww. modelach ? widziałem w kilku ogłoszeniach zżarte tylne nadkola jak w starym Oplu :) - czy to norma ? - czy raczej oznaka powypadkowej przeszłości ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno mnie trapi :  czy impreza WRX z 2001 roku (pomijając przyśpieszenie) ma lapsze hamulce i zawieszenie niż np GT 99-00 ? Które z ww. aut waszym zdaniem najlepiej zniesie katowanie ? (chodzi mi o wytrzymałość skrzyni/sprzęgła/półosi ) ?

Sraj na hamulce i zawias, w każdym poście o to pytasz, jako że subaru to sportowy samochód to wybór dodatków w postaci hamulców i zawiasów jest ogromny, nie możesz w kupowaniu kierować się tym jakie jakie dany model miał hamulce.

 

Jeżeli chodzi o hamulec to masz do wyboru od seryjnych dwótłoczków, czterotłoczków, Prodrivy przez jakieś tuningowe taroxy, d2, przez duże hamulce z Porsche lub Brembo z nowszych STI, aż po rajdowe Alcony i Ap Racingi ale te ostatnie będą kosztować więcej niż ten GT-ek ;) Z zawiasem jest dokładnie tak samo.

  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - dlatego pytałem jak jest z zamiennością tych części w różnych modelach. Np Heble Brembo z nowszego z STI 2003 rok można załozyć do GC ? i jeszcze pytanie jak jest z rozstawem śrub kół - oglądając koła na Allegro natrafiłem na 2 rozstawy 5x100 i 5x114,3 - rozstaw się zmienił w danym roku czy jest to zależne od wersji ? rozumiem że hamulce które były w wersji 5x100 nie będą pasowały do 5x114,3 i odwrotnie ? 

 

jeśli chodzi o heblę - to myślę że te 4 tłoczkowe 290 mm byłyby wystarczające na początek - nie chciałbym mieć za dużych tarcz żeby mieć możliwość używania kół z wyższym profilem - na szutry/ zimę. 290mm jeśli dobrze liczę to koła 16 najmniejsze można założyć na te zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heble Brembo z nowszego z STI 2003 rok można załozyć do GC

 

Mozna, ale sa mimo wszystko fortunniejsze/lepsze opcje niz nieco klopotliwe potem w doborze felg Brembo.

 

Generalnie tak jak Premo napisal - nie ma sensu sie rozwodzic nad tym co jest w jakich modelach itp.

Do Imprezy gratow jest mnostwo - wszystko kwestia tylko potrzeb i budzetu.

A Premo zna ten temat, uwierz, calkiem dobrze.

 

Bedziesz chcial, to sobie przelozysz zwrotnice/piasty na 5x114 - nie ma problemu.

Bedziesz chcial, to bedziesz jezdzil dalej na 5x100

 

Chcesz wieksze hamulce na asfalt - wybor, jak Premo wspomnial, jest naprawde duzy.

Chcesz male hamulce na szuter/zime - to sobie nawet dwutloczkowe male mozesz zalozyc na wymiane.

 

Oczywiscie to wszystko kosztuje czas, prace i pieniadze - no ale jak sie chce rajdowac, to niestety, budzet trzeba w tym uwzglednic. :)

Edytowane przez AMI
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra - wiem o co chodzi - to dobra wiadomość że wszystko jest w miarę wymienne :) 

jeszcze ostatnie pytanie - jadę obejrzeć samochód na miejscę: jak odróżnić otwierając maskę silnik gtka od my99 i STI - czy na bloku silnika powinien być jakiś kod silnika specyficzny dla danej wersji ? domyslam się że pewnie turbina jest inna - jaka powinna być oryginalnie w STI a jaka jest w GTku ? chodzi mi o to żeby zweryfikować czy aby na pewno pod maską siedzi wszystko to co w danej wersji powinno siedzieć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI bedzie mialo krotki VIN

 

A czy siedzi wszystko to, co w danej wersji siedziec powinno - jak nie znasz tych aut, to pewnosci nie bedziesz mial.

Wiele aut jest pomodyfikowanych przez lata.

 

Turbo tez moze byc rozne zaleznie od rocznika.

Teoretycznie powinien byc srebrny intercooler - a w praktyce, kto wie...

Teoretycznie powinien byc w niektorych modelach/rocznikach czerwony kolektor - a w praktyce przez lata farba dawno mogla juz sie zluszczyc. Itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi nie chodziło o ten konkretnie - tylko w ogóle - zamierzam objechać conajmniej 5 aut zanim się na coś zdecyduje - nie zaryzykuję jechania 600 km dla jednego auta - bo takie wyprawy często kończą się fiaskiem i zmarnowanym czasem/paliwem. Zwłaszcza że wstyd się przyznać ale w Subaru jeszcze żadnym nie siedziałem - jeździłem jedynie Lancerem - ale na niego mnie nie stać... chcę mieć jakąs skalę porównawczą. Czyli nie ma żadnego kodu na bloku silnika ? spoko - pooglądam sobie dużo zdjęć zanim wyjadę w trasę - najwyżej będę dopytywał na bieżąco :) Dzięki wielkie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok silnika to blok silnika - conajwyzej pewnie zobaczysz czy EJ20, czy EJ25.

Co siedzi realnie w silniku tez sie nie dowiesz - a mozliwosci tutaj duzo.

Do tego dochodza mozliwe rozne glowice/walki itp.

 

Pierwsze subaru nie kupuje sie rozsadkiem i tak - takze nastaw sie na koszta :)

Pierwsze subaru kupuje sie oczami i zajarka :)

 

A potem... potem to juz jakos jest, raz lepiej, raz gorzej  - byle do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie i to chciałbym potrafić zweryfikować jadąc obejrzeć auto. A powiedzcie mi jeszcze czy oglądając od spodu - odróżnię skrzynię 4,44 od zwykłej z Gt-ka - czy ten numer TY752VBCAA jest gdzieś na obudowie wybity ? czy tylny dyfer w STI powinien być inny niż w zwykłym GT i czy ma jakieś oznaczenia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkraczasz na sliskie obszary :)

 

Skrzynia biegow powinna miec naklejke z numerem na dzwonie.

Numer tez powinien byc na tabliczce znamionowej, ale po tylu latach nie musi sie zgadzac ze stanem faktycznym.

Znalezienie informacji o niektorych skrzyniach jest trudne.

Dyfry bywaja tez o roznych przelozeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...