Skocz do zawartości

jak podwyzszyc zawieszenie o 6cm (amory,sprezyny)?


mariosol

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem amory z odbojami i osłonami kyb 4szt. za 1249zł na alledrogo . Także mody zawieszenia dobiegły do końca. Dziękuje wszystkim za sprowadzenie na ziemie żeby nie podwyższać za dużo. Pomogło :-) Pzdr. foreściaków. LwG :-)

ps. Dzieki wiatrak ale nie byłem w tym czasie na forum i już po sprawie.

Edytowane przez mariosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zlozylem sprezyny iron man i amory kyb. Przed wymiana odleglosc przedniego zawieszenia od podloza do srodka nadkola:

przod75cm, tyl 73cm.

Po wymianie przod 78cm tyl 75cm.

 

Dlaczego tyl caly czas siedzi? Chyba bez podkladek sie nie obejdzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeszcze pudełka, to sprawdź, czy na pewno dostałeś właściwy model. Ja do Pajero (mimo prawidłowego zamówienia) dostałem nie te sprężyny na tył i nie te na przód (przód był do benzyny, a tył do wersji długiej) i wyszedł wąchający ziemię pies, reklamacja i było dobrze. Drugie doświadczenie z Ssangyonga - nieoryginalne amory były te same, do kilku modeli, a w oryginalnych każdy miał oporę dla sprężyny na innej wysokości - więc albo wychodziło za wysoko, albo za nisko - warto porównać ile od dołu ma talerzyk na sprężynę. To są dwa aspekty wpływające na wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariosol a powiedz nie masz problemu z uderzeniami z przodu? Ja właśnie skończyłem montaż sprężyny Ironman na przód i tył. Oczywiście nowe amortyzatory 4 szt. Z tyłu wszystko jest oki. Ale z przodu słychać takie walenie na nierównościach poprzecznych (np.progi zwalniające) że wydaje mi się że amortyzator jest za krótki??? Pomocy! Przed zakupem sprężyn pytałem czy trzeba do nich jakieś inne amortyzatory i sprzedawca powiedział że standard będzie pasował... Nie wiem co jeszcze mogę zrobić? I dodam ze u mnie przód tez stoi wyzej niz tył...


Jeszcze jedno pytanie jak zamontowałeś sprężyny ? SUB 001 na przód a SUB002 na tył? Nie powinno być czasem tak że to tył stoi wyżej? U mnie z przodu jest 79 cm a z tyłu około 74 cm. To jest podejrzanie dziwne... Może sprężyny przód z tyłem są zamienione???

Edytowane przez Bartek998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj stforek nie wyjezdza od mechaniora poki wszystkiego nie ogarne. Takze nic jeszcze nie powiem.W pn jade do niego i pomierze bo twierdzi ze jest ok. biore poziomice i przykladam do progow i na dach. Wczesniej byl kolega i mierzyl to mi sie nie podobalo. Ja przed zabiegiem sprawdzilem reszte zawieszenia co by odrazu wymieniac wszystko co nie sprawne. Miales odboje i oslony do tych amorow? Zakupilem podkladki 4szt 2cm od kolegi z forum. Jak nie beda potrzebne to moge odsprzedac.

Edytowane przez mariosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor ze sprężyna po podniesieniu na lewarku auta z przodu idzie tylko o około 1 cm. Moim zdaniem coś jest nie tak ze sprężynami. Amortyzatory są identyczna jak stare. A sprężyna jest na tyle silna i długa że sprawia że amortyzator jest na maxa wysunięty cały czas. Mierzyłem też wysokość progu na płaskim asfalcie i tu też jest różnica około 4-5cm miedzy przodem a tyłem. Tak na pewno nie jest ok. Dzwoniłem do przedstawiciała Irona w Polsce i powiedział że na 100%powinny pasować zwykle amory. Mam torozebrac i powierzyć sprężyny a on sprawdzi czy są prawidłowe. Na razie wiem że średnica drutu się nie zgadza ja mam 13mm a powinno być 14,5mm mierzone suwmiarką.


Efekt jest taki że amor cały czas jest wysunięty i pracuje w końcowym zakresie. Stąd te stuknięcia...

Edytowane przez Bartek998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniesienie sprężynami jest limitowane zakresem ruchu zawieszenia w dół - trochę można, ale jak się przesadzi, to dramat. Więcej można uzyskać podkładkami pod kolumnę. Nadal ograniczeniem będą kąty pracy przegubów, a w ekstremalnych przypadkach też kąty pracy sworzni, długość przewodów hamulcowych i zakres regulacji geometrii. Ja to przerabiałem w dwóch autach - wniosek - umiar, umiar i jeszcze raz umiar. Swojego forka bym nie ruszył, bo żal właściwości drogowych. Jak by życie wymagało lepszej jazdy w terenie, to wpierw opony i osłony. Jak mi wyszła zła wysokość tyłu, do producent przysłał nowe sprężyny samolotem z Australii (do ssangyonga, bo do pajero też dostałem złe, ale dobre były od ręki).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pajero była pomyłka sklepu - przysłali do wersji długiej, a ja miałem krótkiego. W ssangyongu to producent dał ciała - sprężyny były źle policzone, nie przetestowane, choć wskazane w katalogu. Potem jeszcze dwa razy wymieniałem przednie (jedna wymiana gratis, ale statkiem, druga - zapłaciłem za transport) - bo były za niskie - za miękkie - ale  byłem pierwszy pierwszym klientem na ten towar na świecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem się z australijską fabryką obliczeniami i pomiarami by zrobili drugie na przód- ciekawie było. Te trzecie na przód to była niespodzianka - gdzieś po roku dostałem maila - "przyjechał do nas gość takim wozem - te, co zrobiliśmy na przód są nadal za miękkie, przysyłamy panu kolejne" - ładny gest :).

 

Subaru powinno być znacznie lepiej rozpoznane, niż ssangyong. 

 

Dodam, że mój nowy forek bez liftu ma tyle jakiś 1cm mniej powietrza pod spodem, co ssanygong podniesiony o 5cm. Dopiero jak do Kyrona zakładam terenowe opony 32", to zyskuje istotną przewagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki właśnie jadę je wyciągnąć

Tak to wygląda :

 

post-12871-1425203493,5342_thumb.jpg

 

post-12871-1425203433,6582_thumb.jpg

Wymiary sprężyn Ironman: średnica wewnętrzna - 123mm/145mm, średnica drutu 15 mm, wysokość - 365 mm. Dodajmy do tego że sprężyny są tak twarde że po założeniu siadają tylko o ok. 0,5-1cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kMaYoA.jpg
auto przed zabiegiem

Ird1Fs.jpg


HpIfSr.jpg



uaHRYp.jpg
auto po zabiegu

U mnie po zabiegu tyl ucieka tylko 0.5cm. Przod 77.5cm tyl 77cm. Takze juz sie nie stresuje bo zakladam alu plyte pod silnik(8kg dociazy) jak rowniez moze to byc wina nierownego podloza lub cisnienia w oponach. W zwiazku ze sprezyny mam juz na aucie to zdazylem zmierzyc ich grubosc zewnetrzna i wyszła przód SUB01B0P0914 (15,2mm) a tył SUB01B0P0913 (15.6 mm).
Bartek998 dostales nie te sprężyny bo masz inna koncowke nr niż u mnie także to jest chyba przyczyna.
Został mi do odsprzedania kpl 4szt. podwyzszajacych podkładek 2cm. Cena osob. odb 200 z wysylka 240.

Edytowane przez mariosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...