Matiz Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 (edited) witam wszystkich może czesc osób natkneła sie na mój wątek w technicznym: rurowy gokart nakryty nadwoziem trabanta. Od zawsze uwielbiam takich cichociemnych killerów pamietam opisanego w GT Granatowego trabanta z silnikiem z Golfa GTI. To jest mój ulubiony motyw ze swiata modyfikacji samochodów. w skali nie mam barier finansowych, ale coś takiego ,to jedna z tych rzeczy, o jakiej marze w 1:1 nie wiem jak to ugryść, model jest w 80% "skracz built". Sam sie sobie dziwie że sie porwałem na to... Krótka historia: Gdy otwarłem pudelkoRevella 601 zorientowałem sie że wykorzystam nadwozie i szyby O_o a co z resztą? Przypomniało mi sie o starej budzie, którą kupiłem laata temu, sedan Revell 7334, wersja z lat 90, na pudełku było charakterystyczne Trabbi w serduszku, a na podwoziu nabite REVEL AG 1990.Nadwozie miało tyle ewolucji, że do trabaru dysponowałem... jedynie częścią od słupków w dół... dalej sie dziwie jakim cudem dałem rade to odtworzyć...a wiec po kolei,najpierw rama-o-klatka. Postanowiłem zrobic ruraka nakrytego budą trabanta. Jak wiadomo trampki potrafią być puszkami śmierci na kołach.Mocowanie tylnych wahaczy to mała "kostucha" trabanciarzy. Nierdzewne duroplasty też potrafią sie mścić, bo nie wiadomo co siedzi pod spodem.Rama została zbudowana tak ,żeby w rzeczywistośic też dawała rade. Zawieszenie przód i tył "wielowahaczowe" czyli double wishbone w kształcie litery A,z tyłu nieco prostsze na rzecz pojedyńczego górnego wahacza.Silnik. Tu ciekawostka, w pierwszym planie miał być "cudowny motoryzacyjny bezsens" czyli 13B z Mazdy RX7 ,ale uznałem że dwa wankle pod rządto za dużo i wjechał bardziej idiotoodporny EJ20 Boxer z Subaru. Stąd nazwa Trabaru . Miałem zagwozdke, czy nie zostawić go wolnossącego jakosilnik z BRZ/FT86 ,ale ostatecznie zdecydowałem sie na nietypowe rozwiązanie, mianowicie Supercharger. Dosyć popularne w usa, własnie apropoBRZ. Z turbinami byłby problem z orurowaniem, dodatkowo taka mała wydmuszka nie potrzebuje 500KM. Więc przyjmijmy że ma ok 300KM w całym zakresie.sam silnik to odlew Messera (pozdrawiam) Zostal wyposażony w równoległy układ paliwowy oraz, J.w Kompresor wzorowany na Innovate motorsportwraz z IC air-to-water. Dodatkowo jak najbardziej skrócowny układ dolotowy pobierający powietrze z gołebnika dachowego do sporych rozmiarów airboxa.nie sposób opisać wszystkich modów ,chciazby paski, koła pasowe, przeróbka kolektora... aż żal że tego wszystkiego nie widaćWnetrze: Tutaj nie wiedziałem co robić, zero pomysłu, zwrot akcji nastąpił gdy wywierciłem dziury na zegary. wtedy wiedziąłem że coś z tego będzie.Sama deska to ze dwa akapity, w skrócie: zegary mają osobną szybke i tarcze ,wyszły super, obok pstryczki z drucika, mały panel do monitorowania silnikana kształt boost controlera, logo trabaru, i mały schowek jako detal po oryginalnej desce. Do tego pedalnica wyścigowa wraz ze zbiorniczkami,gałka biegów z mieszkiem "polonez caro style" i gałką 8Ball, Hydrauliczny reczny, fotele z Mazdy rx7 i lancera evo 6, pasy Takata, plexowa scianka ogniowa...i tak pewnie czegoś zapomniałem Nadwozie zostało zdotowane, i sukcesywnie dosztukowywanei tu ciekawostka, dach zbudowany jest z Kartonu i szpachli taki żarcik apropo jednego z przezwisk Trampka, jestem dumny z dachu, kształtowaniezajeło mi ze 2 dni... nastepnie po mału dochodziły poszerzenia i tylna klapa. Jakimś cudem dałem rade zrobic garba pod szybą, klapa już tylko styren i szpachla.poszerzenia zajeły nieco czasu, nadwozie miało tak wyrąbane wnęki ,że najpierw musiałem je pomnieszyć i wykonać stelaż pod poszerszki.potem już tylko szpachla i szlifing.gołębnik dachowy tu już był pikuś. Ma za zadanie doprowadzac powietrze do filtra.nadwozie dostało piękny ciemno wiśniowy kolor, zerznięty oczywiście od Zbuka Sorry ,ale trafiłeś w moje gusta.Malowanie to był mały koszmar. Jest masa błędów i baboli,dodatkowo jest to moje pierwsze auto malowane aerografem.Chyba nie musze tłumaczyć co oznacza mieć pierwszy raz w rece aero i od razu malować kolor candy....Warstw jest około 12, Clear red wraz z tamiya Smoked został pomalowany na Chrom.Nistety klar jest jednoskładnikowy i nie moge go polerować, bo matowieje. Także wiem o skórce, na zywo nie kłuje tak w oczy, a gebia koloru rekompensuje babole taki opis pomija mase detali które zostały zrobione,ale odzwierciedla cały proces tworzenia trabaru.Chciałbym podziękować Messerowi i Reptajlowi za pomoc z kwestiami technicznymi i lakierniczymi, Dyźkowi za patronat; PietrkowiDDR, Zbukowi za inspiracje;właścielowi granatowego 1.6 GTI opisanego w magazynie GT za "odpalenie iskry" ,oraz użytkownikom forum SIP za pomoc techniczną w sprawie silnika i Chłopakomz AMTK za sledzenie tematu i wsparcieLista klasyczna:Auto jest prawie w 80% zbudowane od podstaw, także prościej było by napisać co nie jest wystrugane ręcznie. Ale spróbujePodwozie-rurak na bazie ram Sterling Sports Cars, podwozie wraz z kaltką bezpieczeństwa-zawieszenie wielowahaczowe przód i tył, amortyzatory OhlinsHamulce:-przód i tył z mazdy Rx7FC TamiyaKoła:-15" SSR Longchampsilnik:-odlew EJ205 Messer Design-przeiesiony alternator-koła pasowe i paski-przewody świec-przerobiony kolektor dolotowy-supercharger (top mount) wzorowany po czesci na Innovate Motorsport ,ale ostatecznie na kształt Eatona-napinacz paska SC-szyny paliwowe, regulator ciś. paliwa oraz "pararell fuel mod"-airbox z filtrem-side mount Intercooler (air to water)-Rozrusznik-cięgno zmiany biegów-zaślepka transfer case Bremar Automotive- Customowy kolektor wydechowy wraz z aluminiową rurą armatnią (polerowany)-w starym miejscu silnika została reszta podzespołów: Chłodnica (italieri), Bak, akumulator (tamiya)Wnetrze:-"blaszana" płaska podloga-tunel środkowy na kable i przewody (wiązka i przewody paliwowe wychodzą w kierunku silnika)-gałka biegów z mieszkiem i gałką 8Ball-wyścigowa pedalnica wraz ze zbiorniczkami-podnózek pasażera-hydrauliczny ręczny-deska wraz z zegarami, pstryczkami, schowkiem, logiem Trabaru-kierownica i naba nieznanego pochodzenia, dorobione przełączniki zespolone-pasy Takata-fotele RX7 i Lancer (tamiya)-plexiglassowa scinka ogniowa, plexowa osłona na cżęsć klatki, kierująca powietrze do filtra.nadwozie:nadwozie z sedana Revell 7334, wersja z lat 90, . Nadwozie było pozbawione wszystkiego od słupkóww góre-poszerzenia nadwozia-brak zderzaków-grill siatex,przedni Lip i wycięta maska dla lepszego wentylowania chłodnicy.-Maska dodatkowo dzwignięta na zaiwiasach "honda racer style"na fotach maska jest niedomknięta :/-Tylne Lampy "klar"-przednie lampy Clear z Golfa-Kierunkowskazy Clear-dorabiane wszytstkie szyby-gołębnik dachowy-lusterko retro (zgubiło sie chwile przed robieniem fot)-dach z kartonu Trabaru jest wystawione w konkursie Vag Scale cars, jeżeli sie podoba mozecie dać like pod pierwszym zdjęciem. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.791341510959857.1073741886.327679573992722&type=3 Nie lubie tego typu konkursów ,bo wygrywają ludzie którzy mają więcej znajomych ale nawet sami organizatorzy zachecają do spamowania. Chcą dobic do 5000 polubień strony. Eh, za stary na to jestem, ale takie czasy. osobiście najbardziej podoba mi sie Grabus cabrio czarno-złoty dzieki za uwage i mam nadzieje że potworek wam sie podoba, bo okaząło sie że młodsi odemnie trabanciarze oskarżyli mnie o herezje pozdrawiamMatiz galeriahttp://imgur.com/a/DAZJH Edited February 16, 2015 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 (edited) Malowanie to był mały koszmar. Jest masa błędów i baboli,dodatkowo jest to moje pierwsze auto malowane aerografem. szczerze to wyglada jakbys malowal lakierem do paznokci, aerograf nakladna ladna cienka wartwe, a tutaj az widac ciezar tej farby. ale masz lajka po znajomosci, imho ten model wymiata: Edited February 16, 2015 by Ayo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Zatkało Mnie...;-) Jest mega ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mac_Williams Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Wow, super! Takie pytanko, gdzie jest chlodnica plynu? Bo na fotkach nie widze. I drugie pytanie, czy Ty chcesz zbudowac to potem w skali 1:1 i uzywac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted February 16, 2015 Author Share Posted February 16, 2015 (edited) tak, daily zanim bede miał możliwości to trabanty bedą w muzeum chłodnica, bak, aku jest z przodu gdzie kiedyś był silnik, jednak ostatni tydzien budowy dał mi tak w kość ,ze pod byłą maską nie jest wykończone ayo: najpierw zwarzył mi sie z nieznanych powodów podkład (den braven), jakoś to uratowałem ostatkiem sił, na to poszedł chrom z puszki, który wychodzi jak ładny srebrny. na to poszedł półprzeźroczysty, którego pierwsze warstwy popkropkowały w niektórych miejscach. do tego czasu było w miare, przy stopniowym ściemnianiu lakieru wady nieco sie ukryły. Do póki nie poszedł klar den braven, którego gdy dotkne papierem lub pastą robi sie matowy. ot cała historia. Własnie dlatego nie lubie robić fotek Hi-res, bo puryści od razu wyłapują blędy, ja nigdy do takich nie nalezałem wystarczy mi widok na półce gołym okiem aha, dla mnie wygrał Garbus Edited February 16, 2015 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIFF Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 zwarzył mi sie z nieznanych powodów podkład (den braven) zawsze używalem zestawu podkłąd-kolor-klar firmy Motip lub duplicolor (głównie jednak motip). Jeśli szedł zestaw jednej marki to nigdy nie miałem problemów a przetestowałem na ponad 40 modelach samochodów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted February 17, 2015 Author Share Posted February 17, 2015 ja też nie, na skajlajnie lakier wyszedł gładki , jest full motip :Primer duża puszka, Car lack akryl i długo schnący Klar (nie car lack) ale nawet bez polerowania jest super. A u mnie znowu piszą że Motipy są najbardziej agresywne... teraz jak mam aero to spróbuje wszystko ze słoiczków. Tymbardziej że przy sprayach uwielbiam sobie walnać zaciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Własnie dlatego nie lubie robić fotek Hi-res, bo puryści od razu wyłapują blędy, ja nigdy do takich nie nalezałem wystarczy mi widok na półce gołym okiem wystawiasz auto w konkursie wiedzac o sporych niedoskonalosciach i liczyszcz, ze nikt nie wylapie bledow ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted February 17, 2015 Author Share Posted February 17, 2015 (edited) ah to wtedy bym dał 300x200px, robie dla frajdy, jeżeli nie pisałem: konkurs był terminem w jakim chciałem skończyć, bo ciagneło sie juz od 2 miesięcy. Skoro już skończyłem ,to poleciał jak stoi. liczyłem że was zainteresuje silnik subaru centralnie w trabancie ,a marnuje życie na tłumacznie czemu lakier ma skórke Nie zmuszam do lajkowania, napisałem co sądze o takich konkursach. Co z resztą widzicie jak sie rozkłada głosowanie. raczej potraktował bym to tak: Edited February 17, 2015 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayo Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 liczyłem że was zainteresuje silnik subaru centralnie w trabancie ,a marnuje życie na tłumacznie czemu lakier ma skórke trafiles na modelarzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted February 17, 2015 Author Share Posted February 17, 2015 git, nie obrażam sie przeca,wiem w czym rzecz. No ale niestety już nie mam naście lat, żeby na samym końcu wrzucić model do hamulcowego i całe tygodniowe szpachlowanie robić od nowa. Choć własnie jakbym miał pro-modelarskie podejście to tak powinienem zrobić... Pisałem to własnie na moim modelarskim już, Efekt jest jaki jest ,ale doświadczenie przy odtwarzaniu od zera nadwozia będzie bezcenne przy nastepnych modelach. a trampek to był wielki test cierpliwości... od czasu gdy robiłem ćwartke u mnie w imprezie nie lubie szpachlować, a trampek był 30x bardziej irytujacy . i najgorsze jest to ,że podobał mi sie jako biały i szary matowy (co ,Dyziek? ) ,ale poprzednia Mazda była biała ,więc jednak zdecydowałem sie na kolor Zbuka i to mnie zgubiło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now