Skocz do zawartości

max szerokosc opony na feldze 15


mariosol

Rekomendowane odpowiedzi

witam, szybkie pytanko bo stałem się posiadaczem upragnionego forka z 2001r a jeszcze jest w drodze ze szkopow, lecz wiem ze ma gumy do wymiany. Stąd pytanie czy na felgę aluminiową ori sub.15 wejdzie opona o rozmiarze 235/75/15 lub 215/80/15 ? O wysokość się nie martwię bo będę go podnosił, problem czy nie za szerokie np: przy maksymalnym skręcie kół? Z góry dzięki. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do środy nie mam dostępu do auta, a nie prościej i prośba żeby ktoś z forum skręcił koła na feldze 15 z oponami 205 i sprawdził jaka przestrzeń zostaje? Jak to ma mnie kosztować 2xwysyłkę 5szt to ja wole nie testować :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieks, zostaje upchać Pirelli skorpiony atr w roz. 215. Czy ktoś może ma dojście do tego modelu gumy w rozmiarze 205/70/15? W necie znalazłem ale są tylko 2szt. a to rozwiązało by problem. ewentualnie wziąłbym na przód 205 a na tył 215 tylko zapas nie podejdzie:-(

Edytowane przez mariosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam letnie 215 i nic nie obciera ;)

 

Z tym, że Ty masz SG, a kolega zakupił SF. Jednak obydwa mają ten sam dedykowany podstawowy rozmiar opon więc drogą ostrożnej dedukcji, nic nie powinno obcierać :)

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na początku jest mowa o 215/80R15 - czy takie chcesz kupić ? Przy tym profilu koło jest naprawdę duże - lift częściowo rozwiązuje obcieranie o górę nadkola, ale nie z przodu i z tyłu. A już pomysł różnych opon z przodu i z tyłu w forku to proszenie się o kłopoty. 

 

To, czy 215 obciera, czy nie zależy od profilu, bo on razem z szerokością definiuje wysokość gumy.

 

Co do felg - to przy wysokich profilach zalecane są węższe felgi niż przy szosowych gumach. Np. dla 215/75r15 6" jest idealna, a dla 235/70r15 nadal pozostaje dopuszczalna.

Edytowane przez Alfik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce po prostu Pirelli scoriony atr. w ori rozmiarze są nie do dostania. Ktoś poleci oponę całoroczna szosa teren 50/50 60/40 lub tym podobna w ori rozmiarze 205/70/15?  Forek ma ciągać campingowa przycz. po mazurach od czasu do czasu przyczepkę  z 2 motórami jak również wyciągać małą łódkę lub skutra z jeziora pod górkę 30 stopniowa.  Zdecydowałem bez wymieniania felg, Chce go podnieść o około 5cm sprężyny/amory. (szukam dobrego mech-elektryka waw-okolice) co by ponaprawiać: zegarek ,szybę przednia bo terkocze, podświetlenie nawiewu się nie świeci, zamontować odcięcie, podpiąć pod kompa itp. ale nie chce smiecic w tym temacie.

Edytowane przez mariosol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenowe opony to mój konik. Na PW prześlę Ci namiary sklepu, który wyróżnia się tym, że towar reklamowany na stronie ma w rzeczywistości. Większe niż oryginał koło zmieni nieco przełożenie całkowite i do ciągania przyczepy nie jest to korzystne (chyba, że przyczepa lekka, a teren ciężki) - inaczej proponował bym opony deczko większe - np. 205/75.

 

W oryginalnym rozmiarze z opon typu AT dostaniesz:Yokohamy Geolandar AT-S, Matador Izzarda, Cooper ATR, Maxxis AT.

 

Alternatywnie 195/80 albo 205/75 to jeszcze z kilku modeli - Kumho, General - oba modele dobre w terenie, generale sam miałem i polecam

 

Zazdroszczę Ci, ach gdyby do nowego XT był taki wybór :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A wiec opinia o matador Izzarda mp71. Zrobilem nie cale1000km na w/w oponach. Mega ciche na asfalcie (jezdze do 130km/h). Bardzo dobrze robia robote na mokrej trawie. Wydaje sie ze nawet wszelakie wzniesienia to pikus po mokrej trawie. B. dobrze radzi sobie w ostrym blocie jadac poziomo, calkiem dobrze po blocie pod gorke. Hamowanie jak na przypadlosc aut z 4x4 minimalnie wydluzona ale w normalnej eksploatacji to nie przeszkadza. Przy ostrych scieciach zakretow czuc delikatne plywanie lecz to raczeej wina mazi i wilgoci na asfalcie niz opon.Nie bylo sniegu,lodu,wody,upalow takze test dla calorocznej gumy jest nie skonczony. Narazie polecam bo zaradnosc w terenie jak i glosnosc na suchym asfalcie osmiesza dotychczasowa potrzebe posiadania 2kpl gum. Dla osob normalnie exploatujacych puszki jest to doskonale. Ale zobaczymy po lecie.

post-20665-0-11278900-1425902716_thumb.jpg

Edytowane przez mariosol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...