ferster Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Blokuje mi się jeden tłoczek i grzeje się felga. Jaki zalecacie użyć smar do naprawienia sytuacji - miedziany, grafitowy a może WD40 wystarczy? Mieliście podobną sytuację? Proszę o porady. Pacjent to Forek SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Do tloczków można kupić specjalny smar, np. ATE. Do kupienia w Inter Cars. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 np taki: http://allegro.pl/ate-pasta-do-cylinderkow-tloczkow-hamulcowych-5ml-i5030279967.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Ale pierwsze zrobić przegląd ponieważ zapiekają się z jakiegoś powodu. Prawdopodobnie dostaje się woda przez uszkodzone osłonki gumowe. Sprawdzić, przeczyścić, w razie konieczności wymienić i wtedy smarować. ATE lub Frączek- sprawdzone. http://www.autochemia24.pl/product-pol-3352-Pasta-do-tloczkow-i-cylinderkow-hamulcowych-5ml.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Dzięki za odpowiedzi i dobre rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 No i koniecznie wymiana płynu hamulcowego. Może zawierać wodę. Po wyjęciu tłoczków wyczyść je i gniazdo drobnym papierem ściernym, 800, lub 1000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 papierem ściernym, 800, lub 1000. Ja to tam tłoczki i gniazda polerowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 papierem ściernym, 800, lub 1000. Ja to tam tłoczki i gniazda polerowałem. To się nazywa zboczenie! Też tak mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Akurat robiłem to u siebie wczoraj - kupiłem używany zacisk i rozebrałem go do wyczyszczenia przed założeniem. Jak tłoczek się zapieka, to mając cały zacisk w rękach jest praktycznie nie do wyjęcia. Byłem u mechanika i wypchnął mi tłoczki kompresorem. Rzeczywiście jeden ma minimalne wżery, ale chyba są na tyle małe że odpuszczę kupowanie nowego tłoczka. Po papierze wodnym 1000 właściwie ładnie się błyszczy... ale teraz mi wjechaliście, chyba polecę dalej do 2500 a jeszcze co do wyjmowania tłoczków - bo chcę też zregenerować pozostałe zaciski które są jeszcze w aucie - może ktoś z was to robił: myślę, żeby wykręcić zacisk ale nie odłączać przewodu, i naciskając hamulec wypchnąć tłoczki - ta metoda jest ok? tylko jak wyjdą tłoczki z jednego to już nie będzie ciśnienia w układzie żeby wypchnąć pozostałe, jakieś pomysły? A w zestawach naprawczych (do mojego dwutłoczkowego) Autofren za 35 zł z gumkami już jest od razu smar, także nie trzeba kupować osobno. Ewentualnie tylko miedziany do powierzchni gdzie przesuwa się klocek i prowadnice jarzma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jak wypchniesz tłoczek płynem hamulcowym, to zaleje Ci całą okolice. Kompresor to lepszy pomysł. Jak wyjdzie Ci jeden, to wsadź go delikatnie na swoje miejsce i podeprzyj go RÓWNO starymi klockami albo jakimiś deskami. Wieczorem wrzucę foty z mojej regeneracji zacisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Lepiej ściągnąć zacisk, tak jak pisze qbutek, bo inaczej będzie niekontrolowany wytrysk a i łatwiej na stole. Jak jest kompresor to bajka. Ja nie miałem kompresora i robiłem to domowymi sposobami- wyrzeźbiony wentyl samochodowy wkręcony tam gdzie idzie przewód hamulcowy do zacisku i... pompka! Reszta jak wyżej. Druciarstwo, ale działa Edytowane 19 Lutego 2015 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Lepiej ściągnąć zacisk, tak jak pisze qbutek, bo inaczej będzie niekontrolowany wytrysk a i łatwiej na stole. Jak jest kompresor to bajka. Ja nie miałem kompresora i robiłem to domowymi sposobami- wyrzeźbiony wentyl samochodowy wkręcony tam gdzie idzie przewód hamulcowy do zacisku i... pompka! Reszta jak wyżej. Druciarstwo, ale działa O, nie pomyślałem o tym. Bo chciałbym to zrobić w weekend - więcej czasu i mniej spraw do załatwienia - i nie chcę uziemić samochodu na tygodniu, a boję się właśnie że w sobotę nie znajdę mechanika z kompresorem. Więc szukam domowego sposobu. Teraz mając wolny dodatkowy zacisk dorobię sobie taką końcówkę do pompki. Standardowy wentyl z koła wkręca się idealnie w otwór od przewodu hamulcowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) Wentyl jest "gruszkowaty", więc ściołem go nożykiem tak aby go dość ciasno wkręci w otwór od przewodu właśnie. Będzie na pewno ciężej niż kompresorem, ale o niebo lepiej niż siłować się kombinerkami (też przerabiałem). I nie zapomnij wylać jak najwięcej płynu z zacisku, żeby po oczach nie dostać Ja miałem coś takiego: Daj znać czy sposób zadziałał u ciebie. Edytowane 20 Lutego 2015 przez adamski 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zestaw zdjęć z mojej zabawy przy przednich hamulcach dwutłoczkowych 277 mm i 294 mm. Na ostatniej fotce zestaw 277 mm na sprzedaż, jakby ktoś chciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 nrb udało się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Może podsumuję operację. Wstawiłem do serwisu Fiata - cost 60pln! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 nrb udało się? Jeszcze nie robiłem, nie kupione klocki i tarcze. Na razie chcę się przygotować. Dam znać po robocie za kilka tygodni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 nrb udało się? Jeszcze nie robiłem, nie kupione klocki i tarcze. Na razie chcę się przygotować. Dam znać po robocie za kilka tygodni. Myślałem, że planowałeś akcje na weekend,bo czas Cię goni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fary Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 gdzie kupowaliście i ile kosztuje zestaw naprawczy do dwutłoczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 W IC ok. 40 zł Autofren na jeden zacisk. W ASO ok. 100 zł chyba za zestaw na oba zaciski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fary Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 W IC ok. 40 zł Autofren na jeden zacisk. W ASO ok. 100 zł chyba za zestaw na oba zaciski dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fary Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Zestaw zdjęć z mojej zabawy przy przednich hamulcach dwutłoczkowych 277 mm i 294 mm. Na ostatniej fotce zestaw 277 mm na sprzedaż, jakby ktoś chciał. Czym malowałeś zaciski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Jakąś specjalną farbą w sprayu i nawet w piekarniku leżały, ale nie pamiętam jaka to była. Też jej nie polecam, bo ścierała się po przejechaniu zaciskiem po kartonie. Do malowania tarcz i tarczo-bębnów używałem już innej, która jest trwalsza mechanicznie, ale nie sprawdzałem jak się ma teraz po jakimś czasie używania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 nrb i jak w temacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 nrb i jak w temacie ? no w końcu się za to wziąłem! metoda z wentylem i pompką zdała egzamin znakomicie. Kilka pompnięć i wyskoczyły z takim hukiem, że ja pierdziu... dobrze że zacisk był odwrócony do podłogi. Teraz ostatnie pytanie: czy prowadnica z gumką ma być na dole czy na górze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się