Skocz do zawartości

zapieczone tłoczki hamulcowe


ferster

Rekomendowane odpowiedzi

Ale pierwsze zrobić przegląd ponieważ zapiekają się z jakiegoś powodu. Prawdopodobnie dostaje się woda przez uszkodzone osłonki gumowe. Sprawdzić, przeczyścić, w razie konieczności wymienić i wtedy smarować. ATE lub Frączek- sprawdzone.

 

http://www.autochemia24.pl/product-pol-3352-Pasta-do-tloczkow-i-cylinderkow-hamulcowych-5ml.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

papierem ściernym, 800, lub 1000.
 

 

Ja to tam tłoczki i gniazda polerowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat robiłem to u siebie wczoraj - kupiłem używany zacisk i rozebrałem go do wyczyszczenia przed założeniem. Jak tłoczek się zapieka, to mając cały zacisk w rękach jest praktycznie nie do wyjęcia. Byłem u mechanika i wypchnął mi tłoczki kompresorem. Rzeczywiście jeden ma minimalne wżery, ale chyba są na tyle małe że odpuszczę kupowanie nowego tłoczka. Po papierze wodnym  1000 właściwie ładnie się błyszczy... ale teraz mi wjechaliście, chyba polecę dalej do 2500 ;) a jeszcze co do wyjmowania tłoczków - bo chcę też zregenerować pozostałe zaciski które są jeszcze w aucie - może ktoś z was to robił: myślę, żeby wykręcić zacisk ale nie odłączać przewodu, i naciskając hamulec wypchnąć tłoczki - ta metoda jest ok? tylko jak wyjdą tłoczki z jednego to już nie będzie ciśnienia w układzie żeby wypchnąć pozostałe, jakieś pomysły?

A w zestawach naprawczych (do mojego dwutłoczkowego) Autofren za 35 zł z gumkami już jest od razu smar, także nie trzeba kupować osobno. Ewentualnie tylko miedziany do powierzchni gdzie przesuwa się klocek i prowadnice jarzma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypchniesz tłoczek płynem hamulcowym, to zaleje Ci całą okolice.

Kompresor to lepszy pomysł.

Jak wyjdzie Ci jeden, to wsadź go delikatnie na swoje miejsce i podeprzyj go RÓWNO starymi klockami albo jakimiś deskami.

 

Wieczorem wrzucę foty z mojej regeneracji zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ściągnąć zacisk, tak jak pisze qbutek, bo inaczej będzie niekontrolowany wytrysk a i łatwiej na stole. Jak jest kompresor to bajka.

Ja nie miałem kompresora i robiłem to domowymi sposobami- wyrzeźbiony wentyl samochodowy wkręcony tam gdzie idzie przewód hamulcowy do zacisku i... pompka! :biglol: Reszta jak wyżej.

Druciarstwo, ale działa :rolleyes:

Edytowane przez adamski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ściągnąć zacisk, tak jak pisze qbutek, bo inaczej będzie niekontrolowany wytrysk a i łatwiej na stole. Jak jest kompresor to bajka.

Ja nie miałem kompresora i robiłem to domowymi sposobami- wyrzeźbiony wentyl samochodowy wkręcony tam gdzie idzie przewód hamulcowy do zacisku i... pompka! :biglol: Reszta jak wyżej.

Druciarstwo, ale działa :rolleyes:

 

O, nie pomyślałem o tym. Bo chciałbym to zrobić w weekend - więcej czasu i mniej spraw do załatwienia - i nie chcę uziemić samochodu na tygodniu, a boję się właśnie że w sobotę nie znajdę mechanika z kompresorem. Więc szukam domowego sposobu. Teraz mając wolny dodatkowy zacisk dorobię sobie taką końcówkę do pompki. Standardowy wentyl z koła wkręca się idealnie w otwór od przewodu hamulcowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentyl jest "gruszkowaty", więc ściołem go nożykiem tak aby go dość ciasno wkręci w otwór od przewodu właśnie. Będzie na pewno ciężej niż kompresorem, ale o niebo lepiej niż siłować się kombinerkami (też przerabiałem). I nie zapomnij wylać jak najwięcej płynu z zacisku, żeby po oczach nie dostać ;) 

Ja miałem coś takiego:


Daj znać czy sposób zadziałał u ciebie.

post-8707-0-65564900-1424425799_thumb.jpg

Edytowane przez adamski
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw zdjęć z mojej zabawy przy przednich hamulcach dwutłoczkowych 277 mm i 294 mm.

 

Na ostatniej fotce zestaw 277 mm na sprzedaż, jakby ktoś chciał.

post-6917-0-74901500-1424601495_thumb.jpg

post-6917-0-26991900-1424601500_thumb.jpg

post-6917-0-57900800-1424601504_thumb.jpg

post-6917-0-79621700-1424601508_thumb.jpg

post-6917-0-06324900-1424601514_thumb.jpg

post-6917-0-80527000-1424601519_thumb.jpg

post-6917-0-75608000-1424601529_thumb.jpg

post-6917-0-82492200-1424601535_thumb.jpg

post-6917-0-96224000-1424601541_thumb.jpg

post-6917-0-80864600-1424601546_thumb.jpg

post-6917-0-57000600-1424601551_thumb.jpg

post-6917-0-19503400-1424601556_thumb.jpg

post-6917-0-86583200-1424601560_thumb.jpg

post-6917-0-32780200-1424601565_thumb.jpg

post-6917-0-00049700-1424601571_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W IC ok. 40 zł Autofren na jeden zacisk.

W ASO ok. 100 zł chyba za zestaw na oba zaciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakąś specjalną farbą w sprayu i nawet w piekarniku leżały, ale nie pamiętam jaka to była.

Też jej nie polecam, bo ścierała się po przejechaniu zaciskiem po kartonie.

 

Do malowania tarcz i tarczo-bębnów używałem już innej, która jest trwalsza mechanicznie, ale nie sprawdzałem jak się ma teraz po jakimś czasie używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nrb i jak w temacie ?

 

no w końcu się za to wziąłem! metoda z wentylem i pompką zdała egzamin znakomicie. Kilka pompnięć i wyskoczyły z takim hukiem, że ja pierdziu... dobrze że zacisk był odwrócony do podłogi.

 

Teraz ostatnie pytanie: czy prowadnica z gumką ma być na dole czy na górze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...