Jump to content

Wymiana uszczelniaczy świec


seba601
 Share

Recommended Posts

Trzeba zdjąć dekle, ale to żadna specjalna filozofia. W WRX masz siedem śrub na każdej stronie. W Twoim może mniej. Fakt, miejsca nie jest za wiele, ale przy odrobinie zapału do pracy zrobisz w 2, może 3 godziny. Warto kupić komplet - u siebie wymieniłem też uszczelki pod deklami i śrubami. Raz, a dobrze na 10 lat ;)

Link to comment
Share on other sites

W GX'ie to banalnie proste, choć do regulacji zaworów kanał będzie jak znalazł. 

Uszczelki, o których piszesz, dostępne są w serwisie po (chyba) 20 zł za sztukę i warto je wymienić na nowe, bo z czasem sztywnieją i przecieka wokół nich olej na świece. Warto przy okazji wymienić uszczelki pokrywy, a co do śrub... Powiem szczerze: odkręcałem dekle 4 razy, uszczelki tak się dobrze na nich trzymały, że mimo mycia dekli do dziś nie miałem problemu z jakimkolwiek przeciekiem z ich powodu. Jak zrobisz regulację zaworów, to robociznę będziesz mieć niejako w cenie - bo i tak całość trzeba wyjąć i oczyścić.

 

A roboty z tym w sumie niewiele: najłatwiej zrobić sobie miejsce po obu stronach. Z jednej strony wyciągasz tłumik szmerów ssania i rurę do filtra, z drugiej strony najlepiej wyciągnąć akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy. W ten sposób masz dojście od obu stron. Łatwiej, jeśli masz kanał, bo jest lepsze dojście do dolnych śrub. A śrub ogólnie jest 5 na planie koperty - cztery w rogach i jedna na środku. Powodzenia.

Jeśli potrzebujesz jeszcze jakiś info zapraszam na PW. 

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...