Jump to content
Weno Szuster

Przycisk "bright"

Recommended Posts

Cześć,

od pół roku jeżdżę Foresterem (model II, poj. 2.0, rok 2003) i od pół roku coś mnie zastanawia. Może ktoś wie i zaspokoi moją ciekawość? Po co na lewym kółeczku, tym od ustawiania temperatury, na dolnym przycisku, który służy do wyłączania wentylatora jest napis "bright"?! Dodatkowo na dźwigni kierunkowskazów, też jest przełącznik "bright". Ten pierwszy nie działa (lub nie odkryłem jak go użyć) a drugi bardzo nieznacznie rozjaśnia/przyciemnia dwa malutkie wyświetlacze - ten od przebiegu i... zegarek. Nie ma zupełnie wpływu na jasność wskazówek prędkościomierza, obrotomierza, itd. ani przycisków, co miałoby sens podczas nocnych podróży (wcześniej jeździłem SAABem, w którym "night panel" bardzo mi się podobał i często z niego korzystałem) ...

 

Czy ktoś wyjaśni mi zagadkę ?

 

Może nie wiem jak tego używać?

Ale nawet to jak to działa nie ma sensu, bo rozjaśnienie/przyciemnienie jest tak nieznaczne, że trudno uznać, że taka była intencja tego co to wymyślił?

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Po co na lewym kółeczku, tym od ustawiania temperatury, na dolnym przycisku, który służy do wyłączania wentylatora jest napis "bright"?!

 

 

 

coś mnie zastanawia

 

 

Przycisk służy do zastanawiania się właśnie. ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tak serio: spróbuj przy włączonych światłach przytrzymać go dłużej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O! aż mi się nie chce wychodzić, ale zaraz wyjdę.. tak mnie mocno zastanawia (ten przycisk) ;) thx.


Sprawdziłem, nic się nie dzieje. Tajemnica pozostaje tajemnicą :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przycisk ten służy do tego aby wykorzystac go jako wylacznik ABS'u ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki bajer ;)  , powoduje ,że po naciśnięciu mocniej lub słabiej świecą diody wskazujące na jakim biegu pracuje wentylator , kierunek nadmuchu , podgrzewanie szyb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótkie przyciśnięcie całkowice wyłącza sterowanie nawiewami/klimą, dłuższe przytrzymanie rozjaśnia diody na panelu nawiewu/klimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha... no to muszę jeszcze raz sprawdzić czy/jak to działa?! Bo sprawdzałem po wyłączeniu nawiewu... myślałem, że to rozjaśni/przyciemni deskę rozdzielczą i radio, ale jeśli zadziała na diody od klimy to super, bo naprawdę trudno zobaczyć "nastawy" w słoneczny dzień. Dzięki za info, teraz wiem, że to jest funkcja, a nie po prostu błędnie zamontowany klawisz.


To może jeszcze jedno pytanie. Nawiew na szybę na maxa jest wtedy gdy się wciśnie przycisk (górny w "prawym kółeczku") z symbolem podgrzewania podszybia ?! Tak mi się wydaje, bo wtedy wentylator samoistnie nastawia się na najwyższy bieg i dmucha głównie na szybę i nawet jak jest mróz to załącza się klima. Czy tak powinno być? Czy pozostałe tryby nawiewu też dają co nieco powietrza na szybę, bo brakuje klasycznej ikonki, że wieje na szybę i nigdy nie jestem pewien kiedy jest tak, że najszybciej mi się rozmrozi lub odparuje. Trochę na czuja to robię. Nawet nie wiem czy to co napisałem właśnie jest zrozumiałe dla Was?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, po ustawieniu nadmuchu na szybę automatycznie załączana jest klimatyzacja. Jest to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w moim forku 2001 jest też przycisk z tym napisem można go włączyć i wtedy podświetlenie na zegarach lekko lepsze lub wyłączyć czy tylko taką pełni funkcję bo to trochę śmieszne by było....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko, jeszcze zegarek w podsufitce jest bardziej lub mniej podświetlony :)

 

Przycisk ten pełni jeszcze funkcję pytajnika: gdy ktoś wsiada po raz pierwszy do subaru, zazwyczaj lecą dwa pytania: 1. ile to pali? 2. do czego ten przycisk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko, jeszcze zegarek w podsufitce jest bardziej lub mniej podświetlony :)

 

Przycisk ten pełni jeszcze funkcję pytajnika: gdy ktoś wsiada po raz pierwszy do subaru, zazwyczaj lecą dwa pytania: 1. ile to pali? 2. do czego ten przycisk?

zegarek właśnie dziś został reanimowany i działa :D standardowo zimny lut na rezystorze, wymieniłem radio na Blaupunkt i głośniki na JBL i od razu lepiej to brzmi bo te firmowe głośniki kartonowe to masakra a w miejscu gwizdków to nic nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim, posiadam S-Turbo MY99, i u mnie przycisk Bright zmienia tylko jasność zegarka... Jasność zegarów i panelu nawiewów zmienia się za pomocą pokrętła w dźwigni kierunkowskazów. TTTM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Mr.StationWagon, zmienia i podświetlenie zegarka oraz podświetlenie, w liczniku, dystansu oraz temperatury zewnętrznej. Aż tyle i tylko tyle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam niestety termometru :-( chyba że mam i nie wiem?)

 

via Mobile

termometr temperatury fajna sprawa i przydatna szczególnie zimą, w moim forku 2001 jest, w rocznikach starszych nie wiem czy jest czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qurcze.. Magia ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak się dopiszę do "przycisku"

 

Powiedzcie mi, ten przycisk jest kołyskowy, czy ma wracać po wciśnięciu go do "pozycji zero" czy na zasadzie ON/OFF?

Pytam, bo po przełączeniu wywala mi bezpiecznik od podświetlenia zegarów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych robionych do roku 2000 ON/OFF raczej (potem nie sprawdzałem). Jak wywala bezpiecznik to albo coś uwalone w zegarku, albo... ktoś źle Ci elektrykę w aucie pospinał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki kupiłem. Niestety to coś w elektryce lub w zegarku, bo po zmianie przycisku dalej to samo :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja przytoczę wypowiedź kolegi z innego forum, bo myślę, że trafił w sedno:

 

"PRZYCISK BRIGHT - Owiany legenda wytwór myśli technicznej japońskich inżynierów. Jego innowacyjność niczym nie ustępuje słynnemu napędowi AWD, który wyróżnia samochody Subaru spośród innych marek, a wielu porównuje wprowadzenie przycisku "Bright" do tak przełomowych wynalazków, jak pierwszy silnik benzynowy czy poduszka powietrzna. Od pierwszego pojawienia się, znalazł on uznanie wśród wszystkich kierowców którzy mieli okazje siedzieć za kierownica Subaru. Przycisk "Bright" w zupełności oddaje sportowego ducha marki, będąc ucieleśnieniem osławionej niezawodności i doskonałej sprawności samochodów spod znaku Plejad. Niektórzy twierdzą wręcz, że to własnie dzięki przyciskowi "Bright" ich doznania płynące z prowadzenia samochodu wkroczyły w zupełnie nowy wymiar. Niezależnie od subiektywnych opinii kierowców zachwyconych tym unikatowym rozwiązaniem technicznym, trudno przecenić też obiektywną ocenę wpływu zastosowania przycisku "Bright" na aktywne bezpieczeństwo, cechę od lat uznawaną za jeden ze znaków rozpoznawczych Subaru".
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ten „magiczny” przycisk  w forku  SG po lifcie  ma jakieś  dodatkowe funkcje oprócz rozjaśniania radia ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, PawelBoro napisał:

A czy ten „magiczny” przycisk  w forku  SG po lifcie  ma jakieś  dodatkowe funkcje oprócz rozjaśniania radia ? :rolleyes:

 

Radia on nie rozświetla ;-). Radio aby przyciemnić/rozjaśnić trzeba dłużej przycisnąć pokrętło włączające/regulujące głośnością.

 

Bright jedynie rozjaśnia dwa małe prostokąciki - licznik km i zegar na środku pod schowkiem. Fajne to przyciemnianie i na pewno jest krokiem milowym na drodze ergonomicznych rozwiązań w światowej motoryzacji ;-). Tyle, że kiedy już sobie ściemnisz te prostokąciki i poczujesz z tego radość, efekt trwa tak długo dopóki nie włączysz tempomatu, bo wtedy kontrolka Cruise zaczyna tak "dawać" po oczach, że czar pryska ...;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ale pod tym przyciskiem o ile się nie mylę tez jest napisane bright . Czytam o innym a myśle o innym . :D. Jak to nie którzy mówią fakt autentyczny :). Dzięki za rozjaśnienie sytaucji

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.12.2015 o 21:17, leonard17 napisał:

a w moim forku 2001 jest też przycisk z tym napisem można go włączyć i wtedy podświetlenie na zegarach lekko lepsze lub wyłączyć czy tylko taką pełni funkcję bo to trochę śmieszne by było....

To jest najbardziej mistrzowski przycisk, jaki został kiedykolwiek skonstruowany :D

Jak po raz pierwszy (X lat temu) jechałem Forkiem 1szej generacji nie byłem w stanie uwierzyć, że ktoś wpadł na pomysł zamontowania takiego przycisku na środku konsoli :D

I o ile dobrze pamiętam, to wcale nie dawało jakiejś mega różnicy w podświetleniu, coś pięknego :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam na stałe w pozycji lekko  "przyciemnione - licznik i zegar" , jedyna chyba z tego pociecha, ze jeszcze nigdy nie przepaliły mi się tam  żaróweczki podświetlania... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...