Jump to content

Regulacja luzu zaworowego - hydraulika czy płytki. Nietypowo.


filester
 Share

Recommended Posts

Pytanie do bardziej mechanicznej części forum...

 

Jakie rozwiązanie regulacji wielkości optymalnego luzu zaworowego ma więcej zalet w turbo benzynie? Mając do wyboru hydraulikę i płytki co jest korzystniejsze dla mechaniki silnika? Wszelkie argumenty idące za tezą będą mile widziane. Z tego co obserwuję to Subaru odeszło od hydrauliki która była stosowana w niektórych GC na rzecz regulacji płytkowej...

Link to comment
Share on other sites

Z punktu powtarzalności cyklu pracy zaworów - oczywiście regulacja mechaniczna. Pozwala zwiększyć wydajność/sprawność silnika

Z punktu widzenia eksploatacji samochodu - brak konieczności wykonywania regulacji zaworów, jazda na lpg - wygrywa hydraulika.

 

Po prostu - zawsze coś za coś.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś czytałem, że hydrauliczna regulacja przestaje "działać" czy "być wskazana" dla silników które kręcą się powyżej 7k obrotów - zapewne pojawia się wtedy problem z bezwładnością/szybkością działania tłoczków w popychaczach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...