filester Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Pytanie do bardziej mechanicznej części forum... Jakie rozwiązanie regulacji wielkości optymalnego luzu zaworowego ma więcej zalet w turbo benzynie? Mając do wyboru hydraulikę i płytki co jest korzystniejsze dla mechaniki silnika? Wszelkie argumenty idące za tezą będą mile widziane. Z tego co obserwuję to Subaru odeszło od hydrauliki która była stosowana w niektórych GC na rzecz regulacji płytkowej...
house_1 Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Z punktu powtarzalności cyklu pracy zaworów - oczywiście regulacja mechaniczna. Pozwala zwiększyć wydajność/sprawność silnika Z punktu widzenia eksploatacji samochodu - brak konieczności wykonywania regulacji zaworów, jazda na lpg - wygrywa hydraulika. Po prostu - zawsze coś za coś.
pablonas Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Gdzieś czytałem, że hydrauliczna regulacja przestaje "działać" czy "być wskazana" dla silników które kręcą się powyżej 7k obrotów - zapewne pojawia się wtedy problem z bezwładnością/szybkością działania tłoczków w popychaczach.
szczur75 Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Dla precyzji działania układu - płytka. Dla "bezobsługowości" - hydraulika.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.