filester Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Pytanie do bardziej mechanicznej części forum... Jakie rozwiązanie regulacji wielkości optymalnego luzu zaworowego ma więcej zalet w turbo benzynie? Mając do wyboru hydraulikę i płytki co jest korzystniejsze dla mechaniki silnika? Wszelkie argumenty idące za tezą będą mile widziane. Z tego co obserwuję to Subaru odeszło od hydrauliki która była stosowana w niektórych GC na rzecz regulacji płytkowej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Z punktu powtarzalności cyklu pracy zaworów - oczywiście regulacja mechaniczna. Pozwala zwiększyć wydajność/sprawność silnika Z punktu widzenia eksploatacji samochodu - brak konieczności wykonywania regulacji zaworów, jazda na lpg - wygrywa hydraulika. Po prostu - zawsze coś za coś. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Gdzieś czytałem, że hydrauliczna regulacja przestaje "działać" czy "być wskazana" dla silników które kręcą się powyżej 7k obrotów - zapewne pojawia się wtedy problem z bezwładnością/szybkością działania tłoczków w popychaczach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Dla precyzji działania układu - płytka. Dla "bezobsługowości" - hydraulika. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now