Skocz do zawartości

Regulacja luzu zaworowego - hydraulika czy płytki. Nietypowo.


filester

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do bardziej mechanicznej części forum...

 

Jakie rozwiązanie regulacji wielkości optymalnego luzu zaworowego ma więcej zalet w turbo benzynie? Mając do wyboru hydraulikę i płytki co jest korzystniejsze dla mechaniki silnika? Wszelkie argumenty idące za tezą będą mile widziane. Z tego co obserwuję to Subaru odeszło od hydrauliki która była stosowana w niektórych GC na rzecz regulacji płytkowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu powtarzalności cyklu pracy zaworów - oczywiście regulacja mechaniczna. Pozwala zwiększyć wydajność/sprawność silnika

Z punktu widzenia eksploatacji samochodu - brak konieczności wykonywania regulacji zaworów, jazda na lpg - wygrywa hydraulika.

 

Po prostu - zawsze coś za coś.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że hydrauliczna regulacja przestaje "działać" czy "być wskazana" dla silników które kręcą się powyżej 7k obrotów - zapewne pojawia się wtedy problem z bezwładnością/szybkością działania tłoczków w popychaczach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...