Bolo Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 Nie to żebym chciał kupić czy budować ale interesuje mnie kilka rzeczy, po pierwsze czemu wurce tak dziwnie pracują ? Nierówno i ciągle "szczelajo" wydech brzmi jakby rynne do motorynki założył...większość subaraków brzmi raczej bardziej basowo. https://www.youtube.com/watch?v=XkL8c9PxwEs
siewcu Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 als, konstrukcja wydechu, pewnie rozrząd też coś zmienia...
Crazy_Ivan Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Bardzo bogata mieszanka, kolektor równoodległościowy, podtrzymywanie turbo.
Mac_Williams Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Podtrzymanie nie ma nic do dzwieku na zaprezentowanych filmach. Pomijam juz fakt, ze autor watku pyta o auta wrc a filmy prezentuja wurca i prawdopodobnie Nke ( w ktorej wymiana kolektora jest zabroniona), badz jakas wydumke.
siewcu Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 masz świadomość tego, że w wrc system als nie ma nic wspólnego z tym z Nki? albo zauważyłeś, że są różnie w brzmieniu als między różnymi ecu?
Mac_Williams Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 W wrc jest sterowany zaworem z tego co pamietam.
ozarek Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 wiekszość, jak wszystkie, 'wyczynowych' silników nie ma wolnych obrotów bo nie do tego są robione, mają być max wydajne w założonym zakresie. Ostre wałki powodują takie falowanie.
Crazy_Ivan Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Nierówno i ciągle "szczelajo" Podtrzymanie nie ma nic do dzwieku na zaprezentowanych filmach Jak dla mnie to właśnie o ALSie mowa w kontekście "szczelania". Filmików nawet nie oglądałem - każdy wie jak brzmi wurc
siewcu Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 W wrc jest sterowany zaworem z tego co pamietam. to sobie wejdź do neta i poszukaj, bo w wrc nie ma throttle kickera tylko jest całkowicie inny obieg powietrza do napędzania turbo.
Mac_Williams Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Ja nie mowie o kikkerze, tylko o zaworze egr
carfit Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 W wrc jest sterowany zaworem z tego co pamietam. to sobie wejdź do neta i poszukaj, bo w wrc nie ma throttle kickera tylko jest całkowicie inny obieg powietrza do napędzania turbo. Hmm czy mógłbyś mnie uświadomić na czym polega ten całkowicie inny system napędzania turbo ? lub bardziej precyzyjnie o jakie auta Ci chodzi , bo mam nadzieje ze nie Subaru ....
Bolo Posted February 13, 2015 Author Posted February 13, 2015 Chyba chodziło o to że wrc maja ic na dole w zderzaku i dlatego maja inaczej rury puszczone.
cybel Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Chyba chodziło o to że wrc maja ic na dole w zderzaku i dlatego maja inaczej rury puszczone. W przypadku pytania autora wątku i późniejszego sporu co i dlaczego,umieszczenie IC i przebieg orurownia,jest najmniej istotny.
carfit Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Wracając do pytania autora i te filmiki to oczywiscie sa dwa rożne auta i rożne systemy ALS. W WRC system ALS jest mocno rozbudowany i sprzężony ze skrzynia biegów i systemem startowym . ( dwa pierwsze biegi sa zmieniane automatycznie ) . Mówie tu o S12. ALS jest uruchamiany za pomocą zaworu ALS ( cos jak zewnętrzny westgate ) + dodatkowo akumulator ciśnienia do turbo . Nie wiem o co koledze siewcu chodzi , z tym innym systemem napędzania turbo , naturalnie turbo jest napędzane spalinami poprzez kolektor wydechowy i tyle , żadnej tu filozofi nie wymyślono innej . Owsze w autach grupy R5 ( fiesta R5 taka jak jeździ jak Kajto ) jest jeszcze inny system , to sie FA ( fresh air ) ale to inne para kaloszy .
siewcu Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 no i właśnie o ten system z zaworem als mi chodziło, tylko jakoś tak dziwnie się wyraziłem(i wyszło trochę głupio), bo nie do końca rozumiem schemat działania tego systemu, który ni cholery nie przypomina mi throttle kickera...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.