Skocz do zawartości

Dodatkowe zegary do smutnego NA


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, nie zamierzam swojej imprezy przerabiać na pseudo rajdowe auto, nie zamierzam obkleić ją gwiazdkami i stickerami "WRC", nie nie zamierzam założyć maski od WRXa która będzie dmuchać powietrzem na intercooler którego nie ma i nie chcę montować wskaźnika doładowania turbo którego też nie mam.

 

Powody są dwa:

 

- brakuje mi w aucie wskaźnika temperatury oleju, mam taki w moim drugim aucie i bardzo przyzwyczaiłem się do korzystania z niego.

- chciałbym coś zrobić z wątpliwą stylistyką w postaci maciupkiego zegarka rodem z lat 80tych i na miarę tej półko-dziury która oryginalnie była (tej się już pozbyłem) pod radiem 1DIN

 

Miejsca na zegary są trzy, na pewno chcę:

- Temperaturę oleju,

- Zwykły analogowy zegar

- ?

 

No właśnie, jaki zegar wybrać jako trzeci? Zazwyczaj bierze się ciśnienie oleju ale to ma sens chyba tylko przy ekstremalnej jeździe prawda? Tak naprawdę nie potrzebuje trzeciego zegara, ale daszka na dwa zegary chyba nie ma a nie zostawię przecież pustej dziury

 

Wskaźniki chcę kupić tutaj:

 

http://www.glowshiftdirect.com/

 

w sumie tylko dlatego że jedynie na tej stronie znalazłem zwykły zegar 52mm który będzie pasować do reszty. Przesyłka do Polski nie tanio bo około $50 ale alternatywy chyba nie ma.

 

Może wiecie gdzie kupić taniej daszek? Przecież produkcja tego to może 10zł, powinni sprzedawać za 20zł, no 100zł to już szaleństwo, ale 200, 300 nawet za 400zł widziałem. 

 

Do tego może są jakiś firmy bliżej niż w US gdzie mogę kupić zestaw wskaźników z zegarkiem 52mm? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wyrobisz sie w min 500 zeta zegar kontroler czujnik i daszek za 20 zeta.

 

Nie sądzę, niby gdzie? :)

 

 

 

Fajne fajne, tylko to chyba łączy się z komputerem auta (obd?) a w imprezie nie ma fizycznie czujnika temperatury oleju. Mam u siebie w aucie już radio z androidem sprawowane z OBD więc wszystkie rzeczy typu spalanie itp. mogę sobie wyświetlać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fajne fajne, tylko to chyba łączy się z komputerem auta (obd?) a w imprezie nie ma fizycznie czujnika temperatury oleju. Mam u siebie w aucie już radio z androidem sprawowane z OBD więc wszystkie rzeczy typu spalanie itp. mogę sobie wyświetlać.

 

Trzeba było przeczytać opis do końca :) jest możliwość podłączenia dodatkowych czujników temperatury :

 

"

  • pomiar temperatury silnika lub oleju przy pomocy analogowego czujnika temperatury,
  • ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury z w/w czujnika (możliwość ustawienia progu)

dodatkowy analogowy czujnik temperatury wkręcony w blok silnika, głowicę lub miskę olejową (czujnik typu NTC - standardowy motoryzacyjny do pomiaru temperatury cieczy)

"

 

tu masz takie ustrojstwo zamontowane w Legacy I, gdzie nie ma OBD :)

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74416-s-subaru-legacy-i-turbo-sedan-95r-220km-turbodziad/

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fary podoba mi się, ale chyba nie do subaru, może w drugim aucie zamontuje. 

 

Co do zegarów klasycznych:

 

-> Temperatura oleju, w zestawie jest czujnik temperatury, podążając za instrukcją:

 

Oil Gallery Test Port: Some engine oil galleries will have a test port plug. Check your owner’s manual to verify the location and thread size. Remove the port plug and install the supplied temperature sensor. Additional adapters may be required if the port is not threaded to 1/8th NPT. 

 

Oil Filter Adapter Installation: You can purchase an Oil Filter Sandwich Adapter from www.GlowShift.com. This oil filter sandwich adapter is installed between your oil filter and engine block, providing you with 3 sensor ports in which you can install the oil temperature sensor to. 

 

T-Fitting Installation: Remove your stock oil temperature sensor and fasten a T-fitting in its place. 1/8th NPT T-Fittings are available for purchase at www.GlowShift.com. Using a T-fitting allows you to “T” off of the port and opens up 3 more, which then allows for the stock and GlowShift sensors to be installed and operate simultaneously.

 

 

Który z tych sposobów stosuje się w Imprezie? Wydaje mi się że adapter pod filtr oleju, tylko który:

 

http://www.glowshiftdirect.com/Oil-Filter-Sandwich-Adapters.aspx?sitelink=LeftNav

 

-> Ciśnienie oleju

 

Z tego co rozumiem do jednego adaptera będę mógł podpiąć razem sensor od temperatury jak i ciśnienia.

 

Dzięki wielkie za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na allegro Nie ma. Wstaw linka jakie zegary masz zamiar kupic.

Jak dla mnie defi to najlepszy wybór .

http://www.defi-shop.com/products/advance_bf/adbf_oilpress/

 

 

Hej

 

taki zestaw:

 

Impreza triple dash:
 
Oil pressure:
 
Oil temperature:
 
 
Słyszałem i czytałem że defi robi dobre zegary, niestety ja potrzebuje do kompletu zwykły zegarek i tylko na tej stronie znalazłem taki. Na upartego kupienie zegarka 50mm to nie problem, ale nie będzie pasować do dwóch pozostałych. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci zegarek. Tez mam taki daszek ale z karbonu i ma wsowki.

 

Z zegarkiem to kwestia czysto estetyczna, skoro zasłaniam stary, mam wolną dziurę, to zegarek będzie pasować tam idealnie. W kwestii Karbonu to tak jak na początku pisałem, WRX, STI - spoko, ale do NA pakować karbon to trochę wioska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę i rezygnuje z tych zegarów aktualnie, poza zegarami muszę kupić, adapter, zestaw kabli, opłacić prowizje za przelew międzynarodowy po stronie sprzedawcy, po mojej stronie, zapłacić za drogą przesyłkę, zapłacić VAT, zapłacić, cło, zapłacić agencji celnej lub prowizję firmie która to ściąga, ostatecznie wyjdzie koło 2k zł. Może i bym przebolał gdybym był w 100% przekonany że te zegary będą pasować, ale jakoś nie jestem. W związku z tym kupie cudo polecane przez fary i wstawię w miejsce starego zegara. Jak zamontuje to dam znać jak się prezentuje i jak działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ty mieszkasz

 

"Między swemi."

 

- W jakim kraju?

 

"W polskiej ziemi"

 

A dokładnie to Wrocław. Najprawdopodobniej będę w tym roku w US, to może wtedy sobie zamówię zestaw, ominę wyższy podatek, cło i koszty transportu, a może ten UKP okaże się wytaczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

UKP zakupiony i zamontowany (wstawię zdjęcia później), pasuje prawie idealnie w miejsce seryjnego zegarka. Mam teraz pytanie; jak i jaki podłączyć czujnik temperatury oleju. 

 

Wymagania:

Analogowy czujnik temperatury koniecznie z dostępną dokumentacją techniczną od producenta 

 

Dokumentacja jest wymagana aby poprawnie skalibrować czujnik (charakterystyka temperaturowo-napięciowa)

 

Producent UKP poleca czujnik FACET 3.3113, go mógłbym skalibrować. Problem jest chyba tylko taki że ten czujnik ma gwint M14 ze skokiem 1.25 a jeżeli dobrze wyczytałem to w imprezie czujnik temperatury montuje się albo w bloku albo w głowicy, w obu przypadkach jest tam gwint 1/8NPT. 

 

Moje opcje:

- Kupić FACET 3.3113, kupić /zrobić u tokarza adapter 1/8NPT na M14 1.25

- Kupić FACET 3.3113, kupić podkładkę pod filtr oleju z gwintem na czujnik M14 1.24 (o ile taka jest)

- Kupić czujnik 1/8NPT z dostępną dokumentacją (o ile taki jest)

 

Macie jakieś pomysły? W necie mnie ma wcale jakoś mnóstwo info o tym, większość wyczytałem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...