Jump to content

Obnizenie zawieszenia legacy IV


Łukasz Lomper
 Share

Recommended Posts

Witam. Czy ktos z was obnizał zawieszenie w swoim legacy? macie jakies zdjecia? Czy ktos korzystal moze z tych sprezyn? http://www.inter-rally.pl/product-pol-32632-Sprezyny-obnizajace-H-R-Subaru-Legacy-Kombi-SW-.html

 

Po obnizenu o 35mm, czy wcisne kola 18, czy 17 to juz bedzie max?

Wszyscy chcą podnieść siedzący tył w Legacy, a Ty chcesz obniżyć?

I potem jeszcze założyć 18 cali, gdzie 17 już obciera o nadkola - gratuluję pomysłowości.

Link to comment
Share on other sites

Po założeniu zawieszenia ze SPEC B(amory + springi) -nic nie obciera i bez problemu "17" wchodzą. Fakt -z tyłu trzeba było zastosować dodatkową podkładkę ale prowadzenie jest dużo, dużo lepsze.

Jaaasne. Po zrobieniu Monster Trucka to nawet 30 cali założysz. :)

A dodatkowo wątkotwórca ma zamiar jeszcze obniżyć zawieszenie...

Jeszcze jakieś błyskotliwe pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Mi tyl nie siedzi, ani nic nie obciera przy 17. Mysle wlasnie o delikatnym obnizeniu, albo felgach 18 (badz jedno i drugie). Ma ktos z was zalozone felgi 18? badz ewentualnie delikatnie obnizone zawieszenie? Szukam odpowiedzi na nurtujace mnie pytania a nie disowania ;)

Link to comment
Share on other sites

.. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT - tam dowiesz się konkretów łącznie ze zdjęciami co w jakim zakresie obniża ( i w jakim celu stosuje się podkładki i w jakiej wersji)- przechodziłem ten temat i to bardzo mi pomoglo w wyborze odpowiedniej modyfikacji.  U nas dowiesz się tyle co w tym temacie , jak wyżej -czyli o budowie monster trucka .. ;).

Pomimo obniżenia,zbiornika LPG i bagażnika pełnego plytek nic nie czepia...

 

Link to comment
Share on other sites

Czasem lepiej nie pisac nic, niz głupio i nie na temat sie wypowiadac ;)

 

.. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT - tam dowiesz się konkretów łącznie ze zdjęciami co w jakim zakresie obniża ( i w jakim celu stosuje się podkładki i w jakiej wersji)- przechodziłem ten temat i to bardzo mi pomoglo w wyborze odpowiedniej modyfikacji.  U nas dowiesz się tyle co w tym temacie , jak wyżej -czyli o budowie monster trucka .. ;).

 

Pomimo obniżenia,zbiornika LPG i bagażnika pełnego plytek nic nie czepia...

 

 

 

możecie robić co chcecie, auto dopuszczone jest do ruchu po drogach publicznych na podstawie pewnych dokumentow (które to jasno określają m.in. średnice opon, profil opony)

możecie nawet pokusić się o przeprowadzenie homologacji dla tych Waszych modyfikacji...jeśli nie spełniają fabrycznych

a tak poważnie to głównie chodzi o Wasze zdrowie i życie, jak również o zdrowie innych uczestników ruchu

Link to comment
Share on other sites

.. temat zmierza do nikąd -zaraz się okaże że za założenie opon o innym profilu(niż dopuszcza homologacja na dany kraj)  zabierany będzie dowód i stanę się potencjalnym zabójcą na drodze, stwarzając zagrożenie innym uczestnikom ruchu.... 
Dobrze że nie wieszałem choinki zapachowej, przeciez nie była obecna przy homologowaniu auta ...

Link to comment
Share on other sites

Na razie nie słyszałem o czepianiu się do zamiennikowych rozmiarów opon. Przy terenówkach ludzie idą w extrema i wkładają koła dramatycznie większe. Są obawy o ubezpieczenie w przypadku wypadku, ale moim zdaniem większe powinny być o samo wypadku spowodowane (wielkie gumy, podniesiony zawias to zupełnie inne hamowanie i prowadzenie - gorsze). Ale tu mówię o zwiąkszaniu średnicy opon o kilkanaście lub więcej %. W przypadku zamienników utrzymujących średnicę zewnętrzną w zakresie +- 1,5% nie powinno być problemów. Samo zwiększenie średnicy obręczy raczej nie będzie problemem, jeśli odpowiedni zmniejszy się profil opony, nie pojedzie z szerokością i utrzyma offset (odsadzenie czyli ET). Są tabele zamienników - można sobie sprawdzić. Z drugiej strony w polskich warunkach większe felgi to większe ryzyko uszkodzenia i niższy komfort. Zyskiem będzie prowadzenie, hamowanie (głównie z tytułu wzrostu szerokości, stosowania opon wyższej klasy) oraz lans. Przy zmianach szerokości i odsadzenia grozi nam czepiania o elementy zawieszenie lub błotniki a nawet istotne zmiany charakterystyki prowadzenia. Jako przykład podam moje (już nie :() Pajero - w teren opony 265/75r16, na szosę 285/60R18 a fabryczne były 265/70R16 - różnice w jeździe ogromne. W ssangyongu miałem i 255/60r18 i 235/85r16 - ten sam model opony i przepaść w odczuciach. To już są duże odejścia od wymiaru fabrycznego - z tego się wyleczyłem, ale mam (wSsangyongu) teraz 245/70r16 zamiast fabrycznych 225/75R16 - średnica zewnętrzna bardzo zbliżona, przeglądy przechodzę bez dyskusji. W subaru na zimę przeszedłem z 18 na 17 ale obie w ramach zaleceń producenta.

Link to comment
Share on other sites

 

 

.. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT

 

Legacy GT  czy wcześniejsze Spec B mają amortyzatory Bilsteina i dedykowane sprężyny. Prześwit zostaje bez zmian 15cm.

Wada tego rozwiązania jest brak zamienników a amortyzatory nie bardzo dają się regenerować.

Reszta zawiasu jest seria.

Pytanie jest co kolega chce uzyskać. Jeżeli lepsze trzymianie drogi i sztywniejszą pracę to zmiana kół trochę pomoże ale niewiele.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Jeśli w twojej okolicy nie ma progów zwalniających,to możesz obniżyć ale po co!?Przy 4 osobach na pokładzie na każdym progu będziesz szorować podwoziem po asfalcie a nawet się zawiesisz.Mam LGT 2005r więc wiem co piszę.

Link to comment
Share on other sites

Spec b ma 18 i jest git. Jest odpowiednia informacja jaki profil opony do 18. Nic nie obciera. Bilsteiny też są zdaje sie minimalnie nizsze niz reszta serii, do tego nieco twardsze. Mało tego o ile pamietam nie każda 17 przyjmie hamulce spec b. Innymi słowy jesli mowimy o legacy IV to 18 i obnizenie jak najbardziej czego dowodem jest fabryczny spec b h6.

Pozdrawiam.

opony.jpg

Edited by euyot
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...