Łukasz Lomper Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Witam. Czy ktos z was obnizał zawieszenie w swoim legacy? macie jakies zdjecia? Czy ktos korzystal moze z tych sprezyn? http://www.inter-rally.pl/product-pol-32632-Sprezyny-obnizajace-H-R-Subaru-Legacy-Kombi-SW-.html Po obnizenu o 35mm, czy wcisne kola 18, czy 17 to juz bedzie max?
WOJO Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 Witam. Czy ktos z was obnizał zawieszenie w swoim legacy? macie jakies zdjecia? Czy ktos korzystal moze z tych sprezyn? http://www.inter-rally.pl/product-pol-32632-Sprezyny-obnizajace-H-R-Subaru-Legacy-Kombi-SW-.html Po obnizenu o 35mm, czy wcisne kola 18, czy 17 to juz bedzie max? Wszyscy chcą podnieść siedzący tył w Legacy, a Ty chcesz obniżyć? I potem jeszcze założyć 18 cali, gdzie 17 już obciera o nadkola - gratuluję pomysłowości.
sheriff_leg Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 Po założeniu zawieszenia ze SPEC B(amory + springi) -nic nie obciera i bez problemu "17" wchodzą. Fakt -z tyłu trzeba było zastosować dodatkową podkładkę ale prowadzenie jest dużo, dużo lepsze.
WOJO Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 Po założeniu zawieszenia ze SPEC B(amory + springi) -nic nie obciera i bez problemu "17" wchodzą. Fakt -z tyłu trzeba było zastosować dodatkową podkładkę ale prowadzenie jest dużo, dużo lepsze. Jaaasne. Po zrobieniu Monster Trucka to nawet 30 cali założysz. A dodatkowo wątkotwórca ma zamiar jeszcze obniżyć zawieszenie... Jeszcze jakieś błyskotliwe pomysły?
Łukasz Lomper Posted February 10, 2015 Author Posted February 10, 2015 Mi tyl nie siedzi, ani nic nie obciera przy 17. Mysle wlasnie o delikatnym obnizeniu, albo felgach 18 (badz jedno i drugie). Ma ktos z was zalozone felgi 18? badz ewentualnie delikatnie obnizone zawieszenie? Szukam odpowiedzi na nurtujace mnie pytania a nie disowania
Łukasz Lomper Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Czasem lepiej nie pisac nic, niz głupio i nie na temat sie wypowiadac
sheriff_leg Posted February 11, 2015 Posted February 11, 2015 .. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT - tam dowiesz się konkretów łącznie ze zdjęciami co w jakim zakresie obniża ( i w jakim celu stosuje się podkładki i w jakiej wersji)- przechodziłem ten temat i to bardzo mi pomoglo w wyborze odpowiedniej modyfikacji. U nas dowiesz się tyle co w tym temacie , jak wyżej -czyli o budowie monster trucka .. .Pomimo obniżenia,zbiornika LPG i bagażnika pełnego plytek nic nie czepia...
luksp Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Czasem lepiej nie pisac nic, niz głupio i nie na temat sie wypowiadac .. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT - tam dowiesz się konkretów łącznie ze zdjęciami co w jakim zakresie obniża ( i w jakim celu stosuje się podkładki i w jakiej wersji)- przechodziłem ten temat i to bardzo mi pomoglo w wyborze odpowiedniej modyfikacji. U nas dowiesz się tyle co w tym temacie , jak wyżej -czyli o budowie monster trucka .. . Pomimo obniżenia,zbiornika LPG i bagażnika pełnego plytek nic nie czepia... możecie robić co chcecie, auto dopuszczone jest do ruchu po drogach publicznych na podstawie pewnych dokumentow (które to jasno określają m.in. średnice opon, profil opony) możecie nawet pokusić się o przeprowadzenie homologacji dla tych Waszych modyfikacji...jeśli nie spełniają fabrycznych a tak poważnie to głównie chodzi o Wasze zdrowie i życie, jak również o zdrowie innych uczestników ruchu
sheriff_leg Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 .. temat zmierza do nikąd -zaraz się okaże że za założenie opon o innym profilu(niż dopuszcza homologacja na dany kraj) zabierany będzie dowód i stanę się potencjalnym zabójcą na drodze, stwarzając zagrożenie innym uczestnikom ruchu.... Dobrze że nie wieszałem choinki zapachowej, przeciez nie była obecna przy homologowaniu auta ...
Alfik Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Na razie nie słyszałem o czepianiu się do zamiennikowych rozmiarów opon. Przy terenówkach ludzie idą w extrema i wkładają koła dramatycznie większe. Są obawy o ubezpieczenie w przypadku wypadku, ale moim zdaniem większe powinny być o samo wypadku spowodowane (wielkie gumy, podniesiony zawias to zupełnie inne hamowanie i prowadzenie - gorsze). Ale tu mówię o zwiąkszaniu średnicy opon o kilkanaście lub więcej %. W przypadku zamienników utrzymujących średnicę zewnętrzną w zakresie +- 1,5% nie powinno być problemów. Samo zwiększenie średnicy obręczy raczej nie będzie problemem, jeśli odpowiedni zmniejszy się profil opony, nie pojedzie z szerokością i utrzyma offset (odsadzenie czyli ET). Są tabele zamienników - można sobie sprawdzić. Z drugiej strony w polskich warunkach większe felgi to większe ryzyko uszkodzenia i niższy komfort. Zyskiem będzie prowadzenie, hamowanie (głównie z tytułu wzrostu szerokości, stosowania opon wyższej klasy) oraz lans. Przy zmianach szerokości i odsadzenia grozi nam czepiania o elementy zawieszenie lub błotniki a nawet istotne zmiany charakterystyki prowadzenia. Jako przykład podam moje (już nie ) Pajero - w teren opony 265/75r16, na szosę 285/60R18 a fabryczne były 265/70R16 - różnice w jeździe ogromne. W ssangyongu miałem i 255/60r18 i 235/85r16 - ten sam model opony i przepaść w odczuciach. To już są duże odejścia od wymiaru fabrycznego - z tego się wyleczyłem, ale mam (wSsangyongu) teraz 245/70r16 zamiast fabrycznych 225/75R16 - średnica zewnętrzna bardzo zbliżona, przeglądy przechodzę bez dyskusji. W subaru na zimę przeszedłem z 18 na 17 ale obie w ramach zaleceń producenta.
Adam12 Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 .. poszukaj info na zagranicznym forum legacyGT Legacy GT czy wcześniejsze Spec B mają amortyzatory Bilsteina i dedykowane sprężyny. Prześwit zostaje bez zmian 15cm. Wada tego rozwiązania jest brak zamienników a amortyzatory nie bardzo dają się regenerować. Reszta zawiasu jest seria. Pytanie jest co kolega chce uzyskać. Jeżeli lepsze trzymianie drogi i sztywniejszą pracę to zmiana kół trochę pomoże ale niewiele.
Łukasz Lomper Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Glownie chodzilo o efekt wizualny, by auto stalo sie nieco agresywniejsze w wygladzie Macie moze zdjecia legacy IV, ktore maja zmienione wylacznie sprezyny na obnizajace?
andrzej0811 Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Jeśli w twojej okolicy nie ma progów zwalniających,to możesz obniżyć ale po co!?Przy 4 osobach na pokładzie na każdym progu będziesz szorować podwoziem po asfalcie a nawet się zawiesisz.Mam LGT 2005r więc wiem co piszę.
euyot Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Spec b ma 18 i jest git. Jest odpowiednia informacja jaki profil opony do 18. Nic nie obciera. Bilsteiny też są zdaje sie minimalnie nizsze niz reszta serii, do tego nieco twardsze. Mało tego o ile pamietam nie każda 17 przyjmie hamulce spec b. Innymi słowy jesli mowimy o legacy IV to 18 i obnizenie jak najbardziej czego dowodem jest fabryczny spec b h6. Pozdrawiam.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.