Jump to content

Niskie ciśnienie doładowania - koniec turbiny?


sc00by
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie

Kurde dzisiaj zauważyłem że ciśnienie turbiny nawet jak cisne na 3 - 4 biegu do 6k obrotów maksymalnie pokazuje 0.6 bara sprawdziłem za pomocą kompa i wynik taki sam, stalo sie to chyba niedawno ponieważ od kilku dni mam wrażenie ze auto marnie się zbiera i nie ma tego odejścia, pamiętam wcześniej na 3 biegu w okolicach 5k ładowało cos kolo 1 bar a 0.6 to za nisko zwłaszcza przy tych 6k. Jest jakiś patent żeby sprawdzić turbine? Cze może cos być nie tak z selonoidem?

 

 

Dzięki inpozdro

 

-==-

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze - przy 6k rpm nie powinna dmuchać 1b. po drugie - może być uszkodzony solenoid, po trzecie - auto może być w trybie awaryjnym i doładowanie mogło uciąć ecu. wyjeździj bardzo spokojnie to co masz, zalej najlepsze dostępne paliwo ze stacji(czyli pewnie shell racing nitro plus) i zobacz czy się coś nie zmieni po chwili przypadkiem.

Link to comment
Share on other sites

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

Link to comment
Share on other sites

...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

...wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcie
Link to comment
Share on other sites

 

...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

...wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcie
Domyślam się, tylko czy nie uszkodzi się nic? :) chce tylko upewnić się ze turbina daje rade ale cos innego ja ogranicza, co do waste to obadam później i zobaczę... Dzięki za podpowiedzi

 

-==-

Link to comment
Share on other sites

Odlacz akumulator na parę minut. Powinno pomóc . Ja tak mam jak zatankuje na nieznanej stacji . Na normalnym paliwie jest ok cały czas .

Jutro lookne tyle ze ja cały czas jeżdżę na shell ultimate nitro + (v-power) no ale zobaczę

 

-==-

Link to comment
Share on other sites

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

 

 

Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? :)

 

Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły.

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

 

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

 

 

Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? :)

 

Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły.

 

no racja troche mi się pomieszało z tymi bajurami, jutro spróbuję zrobić reset i zobacze... :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady, zrobiłem reset i jest za dobrze... A mianowicie dzisiaj wv ramach testów pojechałem na autostradę , idzie auto jak burza ale niestety poszło teraz w druga stronę, turbo przeladowuje, np na 4 biegu przy 4.5k gaz w podłogę był moment nawet 1.4 bara co jest o wiele za dużo, chyba tu jest grubsza sprawa ale choć wiem ze turbo jeszcze daje rade jednak tak być nie może nawet chyba mimo mapy prodrive. Można jakoś solenoida sprawdzić? Czy restryktor powinien być na tym krótkim przewodzie co wychodź z turbiny do trójnika?

 

-==-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

U mnie od około 3300obr do około 6600obr turbina pompuje 0.9bara niezależnie na jakim biegu jadę od 1ki po 5tkę. Silnik seria nic nie grzebane ori dwa katy i od nich Blitz Nur Sper R.

Link to comment
Share on other sites

W dniu ‎18‎.‎10‎.‎2017 o 19:09, ADK90 napisał:

Tak to prawda. Nie każde turbo pompuje od 1go biegu full bosta w niektórych subaru pełen boost jest od 3 biegu.

Hm, ja jeszcze w życiu nie zobaczyłem na swoim zegarze 0,9. Raz chyba na czwórce 0,8...

Link to comment
Share on other sites

W seryjnym hawku turbina podobno ma max 0,9. Mam auto już szósty rok i 0,9 nigdy nie widziałem. A odjeżdża pięknie na każdym biegu. Może zegar ściemnia. Zrobię wkrótce test kompem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 5.11.2017 o 10:01, PrzemoST napisał:

No i sprawa wyjaśniona:) Jaki koszt takiego testu?

Żaden. W mojej "alma mater", czyli w GRAFIX-ie poprosiłem o taki test i mój mechanik przejechał się ze mną S-ką z kompem i tyle. Trwało to zaledwie 15 minut. Za takie usługi się nie płaci. A przynajmniej stali klienci... ;)

 

 

A może ten zegar boost wymaga kalibracji? Ktoś coś? :)

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...