sc00by Posted February 8, 2015 Posted February 8, 2015 Witam Panowie Kurde dzisiaj zauważyłem że ciśnienie turbiny nawet jak cisne na 3 - 4 biegu do 6k obrotów maksymalnie pokazuje 0.6 bara sprawdziłem za pomocą kompa i wynik taki sam, stalo sie to chyba niedawno ponieważ od kilku dni mam wrażenie ze auto marnie się zbiera i nie ma tego odejścia, pamiętam wcześniej na 3 biegu w okolicach 5k ładowało cos kolo 1 bar a 0.6 to za nisko zwłaszcza przy tych 6k. Jest jakiś patent żeby sprawdzić turbine? Cze może cos być nie tak z selonoidem? Dzięki inpozdro -==-
siewcu Posted February 8, 2015 Posted February 8, 2015 po pierwsze - przy 6k rpm nie powinna dmuchać 1b. po drugie - może być uszkodzony solenoid, po trzecie - auto może być w trybie awaryjnym i doładowanie mogło uciąć ecu. wyjeździj bardzo spokojnie to co masz, zalej najlepsze dostępne paliwo ze stacji(czyli pewnie shell racing nitro plus) i zobacz czy się coś nie zmieni po chwili przypadkiem.
sc00by Posted February 8, 2015 Author Posted February 8, 2015 Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu... -==-
aki001 Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 ...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu......wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcie
niebieski708 Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Prawdopodobnie jak masz wężyki całe i brak nieszczelności to zapiekł się wastegate. Masz ciągle otwarty delikatnie... sprawdź czy chodzi ten wodzik na turbinie.
sc00by Posted February 9, 2015 Author Posted February 9, 2015 ...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu......wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcieDomyślam się, tylko czy nie uszkodzi się nic? chce tylko upewnić się ze turbina daje rade ale cos innego ja ogranicza, co do waste to obadam później i zobaczę... Dzięki za podpowiedzi -==-
Zuczek99 Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Odlacz akumulator na parę minut. Powinno pomóc . Ja tak mam jak zatankuje na nieznanej stacji . Na normalnym paliwie jest ok cały czas .
sc00by Posted February 9, 2015 Author Posted February 9, 2015 Odlacz akumulator na parę minut. Powinno pomóc . Ja tak mam jak zatankuje na nieznanej stacji . Na normalnym paliwie jest ok cały czas .Jutro lookne tyle ze ja cały czas jeżdżę na shell ultimate nitro + (v-power) no ale zobaczę -==-
radnor Posted February 9, 2015 Posted February 9, 2015 Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu... -==- Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły.
sc00by Posted February 9, 2015 Author Posted February 9, 2015 Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu... -==- Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły. no racja troche mi się pomieszało z tymi bajurami, jutro spróbuję zrobić reset i zobacze...
radnor Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 Jak reset pomoże ale problem wróci na innym paliwie, to może czujnik spalania stukowego padł?
sc00by Posted February 11, 2015 Author Posted February 11, 2015 Dzięki za porady, zrobiłem reset i jest za dobrze... A mianowicie dzisiaj wv ramach testów pojechałem na autostradę , idzie auto jak burza ale niestety poszło teraz w druga stronę, turbo przeladowuje, np na 4 biegu przy 4.5k gaz w podłogę był moment nawet 1.4 bara co jest o wiele za dużo, chyba tu jest grubsza sprawa ale choć wiem ze turbo jeszcze daje rade jednak tak być nie może nawet chyba mimo mapy prodrive. Można jakoś solenoida sprawdzić? Czy restryktor powinien być na tym krótkim przewodzie co wychodź z turbiny do trójnika? -==-
sebachon Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 A w jakich warunkach osiąga się te maksymalne seryjne 0,9 bara? Bo ja w sumie jeszcze nigdy tyle nie widziałem. Raz chyba na czwórce 0,8.
ADK90 Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 U mnie od około 3300obr do około 6600obr turbina pompuje 0.9bara niezależnie na jakim biegu jadę od 1ki po 5tkę. Silnik seria nic nie grzebane ori dwa katy i od nich Blitz Nur Sper R.
sebachon Posted October 17, 2017 Posted October 17, 2017 To dziwne. Gdzieś czytałem, że ciśnienie nie rozkłada się tak samo na każdym biegu. Chyba że mój zegar Lamco wariuje.
ADK90 Posted October 18, 2017 Posted October 18, 2017 Tak to prawda. Nie każde turbo pompuje od 1go biegu full bosta w niektórych subaru pełen boost jest od 3 biegu.
sebachon Posted October 20, 2017 Posted October 20, 2017 W dniu 18.10.2017 o 19:09, ADK90 napisał: Tak to prawda. Nie każde turbo pompuje od 1go biegu full bosta w niektórych subaru pełen boost jest od 3 biegu. Hm, ja jeszcze w życiu nie zobaczyłem na swoim zegarze 0,9. Raz chyba na czwórce 0,8...
PrzemoST Posted October 20, 2017 Posted October 20, 2017 2 godziny temu, sebachon napisał: Hm, ja jeszcze w życiu nie zobaczyłem na swoim zegarze 0,9. Raz chyba na czwórce 0,8... Trochę mało. 0,9 - 1,0 w peaku powinno osiągać.
sebachon Posted October 20, 2017 Posted October 20, 2017 W seryjnym hawku turbina podobno ma max 0,9. Mam auto już szósty rok i 0,9 nigdy nie widziałem. A odjeżdża pięknie na każdym biegu. Może zegar ściemnia. Zrobię wkrótce test kompem.
sebachon Posted November 4, 2017 Posted November 4, 2017 Dzisiaj zrobiłem test turbiny w ASO i okazuje się, że od trzeciego biegu pięknie ładuje do 0,9 a zegar pokazuje 0,7. Lamco- znaczy dziadostwo.
PrzemoST Posted November 5, 2017 Posted November 5, 2017 No i sprawa wyjaśniona:) Jaki koszt takiego testu?
siewcu Posted November 5, 2017 Posted November 5, 2017 Bierz kogokolwiek z kompem, wsiadacie, jedziecie, mierzycie. Po co tu ASO?
sebachon Posted November 5, 2017 Posted November 5, 2017 W dniu 5.11.2017 o 10:01, PrzemoST napisał: No i sprawa wyjaśniona:) Jaki koszt takiego testu? Żaden. W mojej "alma mater", czyli w GRAFIX-ie poprosiłem o taki test i mój mechanik przejechał się ze mną S-ką z kompem i tyle. Trwało to zaledwie 15 minut. Za takie usługi się nie płaci. A przynajmniej stali klienci... A może ten zegar boost wymaga kalibracji? Ktoś coś?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.