Skocz do zawartości

Niskie ciśnienie doładowania - koniec turbiny?


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Kurde dzisiaj zauważyłem że ciśnienie turbiny nawet jak cisne na 3 - 4 biegu do 6k obrotów maksymalnie pokazuje 0.6 bara sprawdziłem za pomocą kompa i wynik taki sam, stalo sie to chyba niedawno ponieważ od kilku dni mam wrażenie ze auto marnie się zbiera i nie ma tego odejścia, pamiętam wcześniej na 3 biegu w okolicach 5k ładowało cos kolo 1 bar a 0.6 to za nisko zwłaszcza przy tych 6k. Jest jakiś patent żeby sprawdzić turbine? Cze może cos być nie tak z selonoidem?

 

 

Dzięki inpozdro

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - przy 6k rpm nie powinna dmuchać 1b. po drugie - może być uszkodzony solenoid, po trzecie - auto może być w trybie awaryjnym i doładowanie mogło uciąć ecu. wyjeździj bardzo spokojnie to co masz, zalej najlepsze dostępne paliwo ze stacji(czyli pewnie shell racing nitro plus) i zobacz czy się coś nie zmieni po chwili przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

...wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

...czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

...wtedy dmuchnie ile może ;-) i z miejsca się skończy na "trybie awaryjnym", więc licz się z kasowaniem błędów po fakcie
Domyślam się, tylko czy nie uszkodzi się nic? :) chce tylko upewnić się ze turbina daje rade ale cos innego ja ogranicza, co do waste to obadam później i zobaczę... Dzięki za podpowiedzi

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlacz akumulator na parę minut. Powinno pomóc . Ja tak mam jak zatankuje na nieznanej stacji . Na normalnym paliwie jest ok cały czas .

Jutro lookne tyle ze ja cały czas jeżdżę na shell ultimate nitro + (v-power) no ale zobaczę

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

 

 

Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? :)

 

Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do paliwa to jeżdżę tylko na shell ultimate nitro +, takie jest w uk co do awaryjnego trybu to jakoś się to objawia? Bo błędów nie ma żadnych żadne kontrolki się nie świecą, czytałem że można odłączyć wężyk z solenoida ten co idzie do trójnik wtedy auto powinno być nieco bardziej żwawe i pompowac 1 bar co świadczy o tym ze turbina ok ale nie wiem czy taki patent nie uszkodzi nic choć to tylko do testu...

 

-==-

 

 

Nie pokręciłeś VPower z BP Ultimate? :)

 

Objawy faktycznie jak na awaryjnym, po zalaniu do pełna czymś innym odłącz akumulator na godzinę i zobacz po resecie. Z drugiej strony - jeżdżę w UK na czym się akurat trafi byle miało 99 (tesco momentum, vpower, co akurat jest po drodze). Jak nie ma po drodze, to leję super unleaded 97 oktanów z sainsbury'ego bo mam pod domem i jeszcze nigdy problemów nie miałem. Raz zalałem 95 na jakimś zadupiu i po kilku kilometrach objawy były jak u ciebie, zatankowanie 99 i reset pomogły.

 

no racja troche mi się pomieszało z tymi bajurami, jutro spróbuję zrobić reset i zobacze... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, zrobiłem reset i jest za dobrze... A mianowicie dzisiaj wv ramach testów pojechałem na autostradę , idzie auto jak burza ale niestety poszło teraz w druga stronę, turbo przeladowuje, np na 4 biegu przy 4.5k gaz w podłogę był moment nawet 1.4 bara co jest o wiele za dużo, chyba tu jest grubsza sprawa ale choć wiem ze turbo jeszcze daje rade jednak tak być nie może nawet chyba mimo mapy prodrive. Można jakoś solenoida sprawdzić? Czy restryktor powinien być na tym krótkim przewodzie co wychodź z turbiny do trójnika?

 

-==-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu ‎18‎.‎10‎.‎2017 o 19:09, ADK90 napisał:

Tak to prawda. Nie każde turbo pompuje od 1go biegu full bosta w niektórych subaru pełen boost jest od 3 biegu.

Hm, ja jeszcze w życiu nie zobaczyłem na swoim zegarze 0,9. Raz chyba na czwórce 0,8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.11.2017 o 10:01, PrzemoST napisał:

No i sprawa wyjaśniona:) Jaki koszt takiego testu?

Żaden. W mojej "alma mater", czyli w GRAFIX-ie poprosiłem o taki test i mój mechanik przejechał się ze mną S-ką z kompem i tyle. Trwało to zaledwie 15 minut. Za takie usługi się nie płaci. A przynajmniej stali klienci... ;)

 

 

A może ten zegar boost wymaga kalibracji? Ktoś coś? :)

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...