radnor Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) GT kombi rocznik 2000, fabrycznie jeździ na 205/50/16. Założyłem właśnie 17" felgi z jakimiś tanimi 215/40/17 i szukam nowych opon. Do wyboru: 215/40/17 215/45/17 205/45/17 215/45/17 wydaje się najsensowniejszy, nieco droższe ale większy wybór niż z profilem 40. Prędkościomierz i tak mi zawyża więc nawet trochę to skorygują, ale jak to się ma do geometrii zawieszenia? Nie będzie jeździć gorzej niż na standardowym rozmiarze? Gumy chyba Uniroyal RainSport 3 albo T1R, ale pada u mnie przez połowę roku więc pewnie RS3. Ewentualnie Nankang NS2 Sportnex Ultra Sport, całkiem niezłe jak na budżetowe i w codziennej jeździe na 16 wystarczały. Edytowane 8 Lutego 2015 przez radnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Najsensowniejszy wg mnie jest rozmiar 205 / 45 / 17, chociaż mnóstwo jest jeżdżących na 215.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Jeździłem na 205/45/17 idealny rozmiar. Wcześniej miałem 205/40/17 i miałem wrażenie że jeżdżę bez opon :-P 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 na codzien na miasto 205/45/17 w zupelnosci wystarczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zubru Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Jezdze na takich letnich i zimowych wszystko ok. 205/45 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 ok, dzięki piękne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 ok, dzięki piękne. w tym dziale sie strzaleczkami dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) ok, dzięki piękne. w tym dziale sie strzaleczkami dziekuje Już klikam w czerwone, bo wiadomo - czerwone szybciej jeździ. EDIT: To jeszcze jedno pewnie głupie pytanie. Felgi to 17x7J ET42. W tej chwili mam na nich 215/40/17 (dostałem komplet kół gratis z samochodem) i wyglądają na opięte akurat na rant. 205 nie będą za małe? Jak ten ET ma się do geometrii zawieszenia zrobionej pod fabrykę? Mam ochotę przestać kombinować i wrócić do fabrycznych 16tek. Edytowane 10 Lutego 2015 przez radnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Felgi to 17x7J ET42. Może być bardzo blisko rantów błotników albo obcierać przy przejazdach po nierównościach,moim zdaniem graniczne ET felgi przy seryjnym GT-eku,to ET48. mam na nich 215/40/17 (dostałem komplet kół gratis z samochodem) i wyglądają na opięte akurat na rant. 205 nie będą za małe? Zakładam na felgi 17x7 opony o szerokości 205 i jest ok. Tu sporo zależy od opony i jej producenta,czasem rancik mający ochraniać felgę,jest dość wydatny w pewnych modelach opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 W niedzielę specjalnie pojeździłem po okolicy i raz tylko otarły przy zjeżdżaniu dość szybko z progu zwalniającego, więc tragedii nie ma. Kombiak siedzi raczej wysoko. Bardziej zastanawiam się czy nie trzeba będzie całej geometrii ustawiać, ET ma na to wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 W niedzielę specjalnie pojeździłem po okolicy i raz tylko otarły przy zjeżdżaniu dość szybko z progu zwalniającego, więc tragedii nie ma. Trochę inaczej wygląda praca zawieszenia przy większych prędkościach. Chociaż ja mam na myśli drogi w PL,tam gdzie jesteś chyba mają lepsze drogi. Bardziej zastanawiam się czy nie trzeba będzie całej geometrii ustawiać, ET ma na to wpływ? Nie trzeba ustawiać geometrii. O ile chcesz utrzymać seryjne nastawy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja tam w obu mam: 215/45/17 Na zimę: 205/55/16 I te i te większe niż seryjne ale przynajmniej nie jest tak betonowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ja tam w obu mam: 215/45/17 Na zimę: 205/55/16 I te i te większe niż seryjne ale przynajmniej nie jest tak betonowo Jeśli masz seryjną zawiechę,to betonowo nigdy nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 No tak. Pojęcie względne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Subarakiem i tak już nadrabiam 5 minut drogi w mieście żeby objechać z daleka kostkę brukową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się