Jump to content

Koła 17" w GTku


radnor
 Share

Recommended Posts

GT kombi rocznik 2000, fabrycznie jeździ na 205/50/16. Założyłem właśnie 17" felgi z jakimiś tanimi 215/40/17 i szukam nowych opon. 

 

Do wyboru:

 

215/40/17

215/45/17

205/45/17

 

215/45/17 wydaje się najsensowniejszy, nieco droższe ale większy wybór niż z profilem 40. Prędkościomierz i tak mi zawyża więc nawet trochę to skorygują, ale jak to się ma do geometrii zawieszenia? Nie będzie jeździć gorzej niż na standardowym rozmiarze?

 

 

Gumy chyba Uniroyal RainSport 3 albo T1R, ale pada u mnie przez połowę roku więc pewnie RS3. Ewentualnie Nankang NS2 Sportnex Ultra Sport, całkiem niezłe jak na budżetowe i w codziennej jeździe na 16 wystarczały.

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

 

ok, dzięki piękne.

w tym dziale sie strzaleczkami dziekuje :D

 

 

 

Już klikam w czerwone, bo wiadomo - czerwone szybciej jeździ. :P

 

 

 

 

EDIT:

 

 

 

To jeszcze jedno pewnie głupie pytanie. Felgi to 17x7J ET42. W tej chwili mam na nich 215/40/17 (dostałem komplet kół gratis z samochodem) i wyglądają na opięte akurat na rant. 205 nie będą za małe? Jak ten ET ma się do geometrii zawieszenia zrobionej pod fabrykę?

 

 

Mam ochotę przestać kombinować i wrócić do fabrycznych 16tek.   :unsure:

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

 

 

Felgi to 17x7J ET42.

Może być bardzo blisko rantów błotników albo obcierać przy przejazdach po nierównościach,moim zdaniem graniczne ET felgi przy seryjnym GT-eku,to ET48.

 

 

mam na nich 215/40/17 (dostałem komplet kół gratis z samochodem) i wyglądają na opięte akurat na rant. 205 nie będą za małe?

Zakładam na felgi 17x7 opony o szerokości 205 i jest ok.

Tu sporo zależy od opony i jej producenta,czasem rancik mający ochraniać felgę,jest dość wydatny w pewnych modelach opon.

Link to comment
Share on other sites

W niedzielę specjalnie pojeździłem po okolicy i raz tylko otarły przy zjeżdżaniu dość szybko z progu zwalniającego, więc tragedii nie ma. Kombiak siedzi raczej wysoko. Bardziej zastanawiam się czy nie trzeba będzie całej geometrii ustawiać, ET ma na to wpływ?

 

 

 

 

IMG_20150208_161356.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

W niedzielę specjalnie pojeździłem po okolicy i raz tylko otarły przy zjeżdżaniu dość szybko z progu zwalniającego, więc tragedii nie ma.

Trochę inaczej wygląda praca zawieszenia przy większych prędkościach.

Chociaż ja mam na myśli drogi w PL,tam gdzie jesteś chyba mają lepsze drogi. ;) 

 

 

Bardziej zastanawiam się czy nie trzeba będzie całej geometrii ustawiać, ET ma na to wpływ?
 

Nie trzeba ustawiać geometrii.


O ile chcesz utrzymać seryjne nastawy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...