Skocz do zawartości

problem przy skręconych kołach ?automat pomocy


damianowy

Rekomendowane odpowiedzi

Już jestem skołowany .

 

Na Amerykańskich forach subaru twierdzą :

 

jeśli po włączeniu bezpiecznika FWD stuki ustają to jest to transfer clutch pack a jesli stuki nie ustają to elektrozawór - duty solenoid.

Więc w moim przypadku może być  to transfer clutch pack ,takie dyski- płytki zębate ? a jak to nazywa się po Polsku >? bo nie mogę znależć. 

I ktoś może potwierdzić tą teorie ?

Dzieki


http://www.rostratransmission.com/pdf/ATSG-Subaru-4EAT-Transfer-Premature-Failure-Replacement.pdf


ogólnie to za oceanem ,to jest to problem dosyć powszechny i zazwyczaj pomaga duty c solenoid -elektrozawór lub clutch transfer pack.

Są też inne ciekawe teorie jak :

-wymiana oleju lub przepłukanie skrzyni 3 razy w ciągu 2 tyg (podobno pomaga odblokować elektrozawór)...

- lub podwyższone ciśnienie w oponach.

ale to chyba lekarstwo na ból a nie na przyczynę.

Jutro rozbierają skrzynie  i będą sprawdzać e-zawory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc w moim przypadku może być to transfer clutch pack ,takie dyski- płytki zębate ? a jak to nazywa się po Polsku >? bo nie mogę znależć. I ktoś może potwierdzić tą teorie ?

to jest sprzęgło wielotarczowe. Moim zdaniem, powinieneś najpierw sprawdzić zawieszenie skrzyni i silnika. Gdyby wina była tarczach, to powinieneś wyczuś smród płynu na bagnecie skrzyni, bo to ten sam płyn.

Trochę za wcześnie na zużycie tego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jutro rozbierają skrzynie  i będą sprawdzać e-zawory...

 

po co ? przeciez wiadomo o który zawór chodzi . Było juz na forum wielokrotnie . Problem raczej gdzie ten zawór kupić bo od któregoś roku..? występował wyłacznie z calym mózgiem i to bym sprawdził (lub poszukał używki/części) . Żeby dostać się do "mózgu" wystarczy zdjąć miskę skrzyni......więc nich nic nie rozbierają...... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze mówisz, sama miska wystarczy ,tak będą robić to miałem na myśli... :)  myślę że w usa będą coś mieli ,ewentualnie w midparts tylko trzeba wiedzieć dokładnie co zamówić.


http://www.rostratransmission.com/news-subaru-4eat-transer-clutch-solenoid-replacement.php


6 elektrozaworów na płycie "mózgu" sprawdzone wszystkie dobre ,wyczyszczone mają ok 3,5 ohm. więc lipaa to raczej nie too...

Teraz myslimy żeby sprawdzać  płytki - tarcze ścierne w sprzęgle ...

koszty lecą i nic nie wiadomo dalej. ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za bardzo nie wiem jak sprawdzić po vin, ale z tyłu to chyba był w poprzednich modelach. : 

http://www.rostratransmission.com/pdf/ATSG-Subaru-4EAT-Transfer-Premature-Failure-Replacement.pdf

http://valvebodyxpress.com/images/pdfs/tech/4EAT,%20Tech%20Info,%20Phase%20II%20Version%20II%20Product%20ID.pdf

Ktoś twierdzi że tylny most może był wymieniany i żle założony ale nie wydaje mi się.


Na szczęście nie policzyli mi nic za sprawdzenie zaworków. :)


Więc co sprawdzać dalej ? 

Może jednak te tarczki bo w sumie co innego pozostaje?


po całej operacji poprawiło się nic nie szumi i nie stuka hmm aż dziwne...  :D

Zobaczymy jeszcze na zimnym...


Dzięki wszystkim za porady 

Jak na razie problem zniknął . :yahoo:

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...