Skocz do zawartości

Przełącznik zespolony świateł do Legacy IV (sedan)


raph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio zaczęło mi nawalać lewe światło. Światło mijania świeciło bardzo słabo, a długie w ogóle.

 

Zawitałem do elektryka, który znalazł przyczynę - przełącznik zespolony świateł - gdzieś tam nie dochodziło wystarczające napięcie. Mówi, że coś tam się topi i zrobił jakieś obejście, ale jak znowu zacznie nawalać, to będzie trzeba wymienić, albo próbować regenerować.

 

Napisałem do ASO z pytaniem o cenę takiej części. Dostałem odpowiedź, że kompletna część to ponad 3000 zł :]. 

 

Na Allegro jest trochę tych przełączników - w przystępnych cenach, np. 

 

http://allegro.pl/subaru-legacy-przelacznik-zespolony-pajak-03-08r-i5062325806.html

 

Mam parę pytań dla doświadczonych w temacie:

 

1. Czy poza kompletną nową częścią można kupić jakieś podzespoły na które ona się składa? Jak wyglądają ceny?

2. Co do używek - na co zwracać uwagę? Czy np. używka z kombii  czy z Outbacka będzie pasować do mojego sedana?

3. Czy w ogóle komuś z Was zdarzył się taki problem? Czy to jest problem wynikający ze zużycia jakiejś cześci czy może niskiej jej jakości?

 

-- 

Pozdrawiam

Rafał

Edytowane przez raph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ostatnio zaczęło mi nawalać lewe światło. Światło mijania świeciło bardzo słabo, a długie w ogóle.

 

Zawitałem do elektryka, który znalazł przyczynę - przełącznik zespolony świateł - gdzieś tam nie dochodziło wystarczające napięcie. Mówi, że coś tam się topi i zrobił jakieś obejście, ale jak znowu zacznie nawalać, to będzie trzeba wymienić, albo próbować regenerować.

 

Napisałem do ASO z pytaniem o cenę takiej części. Dostałem odpowiedź, że kompletna część to ponad 3000 zł :]. 

 

Na Allegro jest trochę tych przełączników - w przystępnych cenach, np. 

 

http://allegro.pl/subaru-legacy-przelacznik-zespolony-pajak-03-08r-i5062325806.html

 

Mam parę pytań dla doświadczonych w temacie:

 

1. Czy poza kompletną nową częścią można kupić jakieś podzespoły na które ona się składa? Jak wyglądają ceny?

2. Co do używek - na co zwracać uwagę? Czy np. używka z kombii  czy z Outbacka będzie pasować do mojego sedana?

3. Czy w ogóle komuś z Was zdarzył się taki problem? Czy to jest problem wynikający ze zużycia jakiejś cześci czy może niskiej jej jakości?

 

-- 

Pozdrawiam

Rafał

Osobiście wymieniałem lewą manetkę. Dokładałem halogeny przednie i potrzebowałem wymienić. To co znalazłeś na aukcji to komplet. Wszystko jest rozbieralne. Możesz wymienić samą lewą manetkę (przykręcona jest jedną śrubką). Dziwnym jest to, że topi się manetka, zabezpieczona bezpiecznikami. Ten elektryk, który Ci to sprawdzał sprawdził tez bezpieczniki, czy nie są przypadkiem założone o większym amperażu?

Używka  sedana i kombi nie różnią się niczym. Tak samo Legacy i Outback. Różnice są tylko w obsłudze halogenów przednich.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezpieczników - niestety nie wiem. Nie znam się na rzeczy, więc szczegółowych pytań nie zadawałem. Gość jest kumaty, więc pewnie na to wpadł - jednak sprawdzić nie zaszkodzi.

 

Może mógłbym sam sprawdzić te bezpieczniki? Jak zlokalizować bezpieczniki, które mnie interesują i jakie powinny być te prawidłowe?

 

Z tego co piszesz - jeśli bym się dowiedział co tam się dokładnie topi to teoretycznie mógłbym nawet komponent wymienić, a nie cały zestaw.  

Czasem te odpowiedzi ASO potrafią rozłożyć człowieka. Wiem, że nie zadałem konkretnego pytania, ale mogli chociaż wspomnieć, że są poszczególne elementy, które można kupić osobno. 

 

Ostatnio jak chciałem kupić odbojnik to mi na początku zaproponowano całą listwę przy szybie przedniej - wartą 1000 zł, a okazał się, że potrzebny jest element za niecałe 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezpieczników - niestety nie wiem. Nie znam się na rzeczy, więc szczegółowych pytań nie zadawałem. Gość jest kumaty, więc pewnie na to wpadł - jednak sprawdzić nie zaszkodzi.

 

Może mógłbym sam sprawdzić te bezpieczniki? Jak zlokalizować bezpieczniki, które mnie interesują i jakie powinny być te prawidłowe?

 

Z tego co piszesz - jeśli bym się dowiedział co tam się dokładnie topi to teoretycznie mógłbym nawet komponent wymienić, a nie cały zestaw.  

Czasem te odpowiedzi ASO potrafią rozłożyć człowieka. Wiem, że nie zadałem konkretnego pytania, ale mogli chociaż wspomnieć, że są poszczególne elementy, które można kupić osobno. 

 

Ostatnio jak chciałem kupić odbojnik to mi na początku zaproponowano całą listwę przy szybie przedniej - wartą 1000 zł, a okazał się, że potrzebny jest element za niecałe 50 zł.

Manetka lewa obsługuje kilka systemów i wszystkie należałoby sprawdzić pod względem zabezpieczenia.

Gdybyś miał starą manetkę, to po nadpalonym numerze styku można dojść, na którym układzie jest przeciążenie.

1. Kierunkowskazy

2. Światła pozycyjne

3. Światła mijania

4. Światła drogowe

5. Halogeny tył

6. Halogeny przód (posiadasz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...