Jump to content

Co dodatkowo przy UPG?


WOJO
 Share

Recommended Posts

Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników.

Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy.

Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić?

Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy:

1. Uszczelka pod głowicą x2

2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12)

3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12)

4. Uszczelka pokrywy zaworów x2

5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6)

6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika)

7. Uszczelka kolektora wydechowego x2

Link to comment
Share on other sites

Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej  + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej  + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem. 

Właśnie staram się dowiedzieć, co zawiera "komplet" uszczelek.

ja bym wymienił jeszcze panewki 

To miał być żart? :)

Link to comment
Share on other sites

 

Smok oleju warto wzmocnić/wymienić przy okazji

Przy okazji czego - UPG? :)

 

 

W 2.5T... Takie skrzywienie psychiczne mam że jak słyszę UPG to mi się z 2.5T silnikiem kojarzy :P  Tam smok oleju pękał czasem. Przy okazji UPG, kiedy cały silnik jest na wierzchu to można przy okazji wymienić/poprawić, tym bardziej że to nie są jakieś duże koszty. W 2.0 problem chyba nie występował.

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników.

Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy.

Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić?

Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy:

1. Uszczelka pod głowicą x2

2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12)

3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12)

4. Uszczelka pokrywy zaworów x2

5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6)

6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika)

7. Uszczelka kolektora wydechowego x2

8. Uszczelki kolektor ssący/głowica. Jak rozbierałem to się całkiem podarły. x2

Link to comment
Share on other sites

 

Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników.

Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy.

Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić?

Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy:

1. Uszczelka pod głowicą x2

2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12)

3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12)

4. Uszczelka pokrywy zaworów x2

5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6)

6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika)

7. Uszczelka kolektora wydechowego x2

8. Uszczelki kolektor ssący/głowica. Jak rozbierałem to się całkiem podarły. x2

 

Fakt, zapomniałem o nich. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem.

Sprawdzenie powierzchni bloku -pod uszczelke głwoicy?

 

Pisane z teleFuna

Link to comment
Share on other sites

 

Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem.

Sprawdzenie powierzchni bloku -pod uszczelke głwoicy?

 

Pisane z teleFuna

 

Że się tak wyrażę - oczywista oczywistość. :)

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników.

Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy.

Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić?

Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy:

1. Uszczelka pod głowicą x2

2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12)

3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12)

4. Uszczelka pokrywy zaworów x2

5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6)

6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika)

7. Uszczelka kolektora wydechowego x2

Dopisujemy zatem

8. Uszczelka kolektora ssącego x2

9. Uszczelniacz wałka rozrządu x2

 

Manual nic nie wspomina o wymianie śrub głowicy.

Spotkałem się z opiniami, że należy zakładać nowe.

To samo pytanie nasuwa mi się przy śrubach i podkładkach pokrywy wałka rozrządu.

Zakładacie nowe ?

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca.


Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp.

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca.

Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp.

Inaczej?

Opis śrub głowicy znalazłem taki:

1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki.

2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę

3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef.

4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef

5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba.

6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna.

7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef

8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef

9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef

10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°.

Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu.

Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie.

Jest jakiś inny sposób?

post-13696-0-17347300-1423757409_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

WOJO

 

Nie chciałbym się tutaj wymądrzać, bo raptem raz silnik rozebrałem i poskładałem, ale:

- ja czytałem, że finalny moment dokręcania głowic to 34Nm  :huh:

- przy nowych śrubach musisz je wstępnie napiąć, poluzować i dokręcić,

- przy starych śrubach nie ma wstępnego napinania, jest pierwsze dokręcenie, a potem końcowe, oczywiście sekwencja i śruby środkowe wszystko się zgadza.

Link to comment
Share on other sites

WOJO

 

Nie chciałbym się tutaj wymądrzać, bo raptem raz silnik rozebrałem i poskładałem, ale:

- ja czytałem, że finalny moment dokręcania głowic to 34Nm  :huh:

- przy nowych śrubach musisz je wstępnie napiąć, poluzować i dokręcić,

- przy starych śrubach nie ma wstępnego napinania, jest pierwsze dokręcenie, a potem końcowe, oczywiście sekwencja i śruby środkowe wszystko się zgadza.

Widzisz, ja się sugerowałem manualem do mojego Legacy. Może problem rozbieżności wynika z różnych silników w różnych samochodach...

Bardzo możliwe, że ostateczny moment dokręcania będzie wynosił właśnie 34Nm, bo manual dociągać każe o odpowiedni kąt, a nie opisuje momentu.

Nie wspomina także o wymianie śrub na nowe. A propos - jaki tam jest rozmiar klucza, bo chyba przeoczyłem tę informację?

Link to comment
Share on other sites

 

Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca.

Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp.

Inaczej?

Opis śrub głowicy znalazłem taki:

1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki.

2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę

3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef.

4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef

5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba.

6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna.

7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef

8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef

9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef

10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°.

Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu.

Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie.

Jest jakiś inny sposób?

 

Ja na twoim miejscu nie dawałbym oleju do otworu śruby tylko na samą śrubę - jak dasz go za dużo do otworu to będzie problem chyba że przekręcisz blok i olej wypłynie.

Link to comment
Share on other sites

Słusznie. Jeśli możesz obracać blokiem to daj w otwory, jeśli nie, to na śruby.

Wskazówki praktyczne zawsze mile widziane. :)

 

Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca.

Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp.

Inaczej?

Opis śrub głowicy znalazłem taki:

1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki.

2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę

3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef.

4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef

5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba.

6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna.

7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef

8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef

9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef

10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°.

Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu.

Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie.

Jest jakiś inny sposób?

 

Uzupełnienie.

Powyższy opis dotyczy silników SOHC z roku 2005

 

Dla silników DOHC 2.0L z roku 2005 manual przewiduje:

1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki.

2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę.

3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef.

4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef.

5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba.

6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna.

7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 49 Nm w kolejności abcdef.

8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef.

9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef.

10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°.

 

Dla silników DOHC 3.0L z roku 2005 manual przewiduje:

1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki.

2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę.

3. Wkręcamy delikatnie 8 śruby momentem 20 Nm, w kolejności 12345678.

4. Dokręcamy momentem 50 Nm znowu w kolejności 12345678.

5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności 87654321.

6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna.

7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 20 Nm w kolejności 12345678.

8. Dokręcamy śruby od 1 do 4 momentem 48 Nm w kolejności 1234.

9. Dokręcamy śruby od 5 do 8 momentem 44 Nm w kolejności 5678.

10. Dokręcamy wszystkie śruby o 90° w kolejności 12345678.

11. Dokręcamy śruby od 1 do 4 o kolejne 45° w kolejności 1234.

post-13696-0-98596600-1423830367_thumb.png

post-13696-0-20090700-1423830392_thumb.png

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...