WOJO Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników. Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy. Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić? Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy: 1. Uszczelka pod głowicą x2 2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12) 3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12) 4. Uszczelka pokrywy zaworów x2 5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6) 6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika) 7. Uszczelka kolektora wydechowego x2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hani1987 Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted February 5, 2015 Share Posted February 5, 2015 ja bym wymienił jeszcze panewki Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem. Właśnie staram się dowiedzieć, co zawiera "komplet" uszczelek. ja bym wymienił jeszcze panewki To miał być żart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Jak panewki to i wał Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Jak panewki to i wał Pi... Wymienię silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Smok oleju warto wzmocnić/wymienić przy okazji Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Smok oleju warto wzmocnić/wymienić przy okazji Przy okazji czego - UPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Smok oleju warto wzmocnić/wymienić przy okazji Przy okazji czego - UPG? W 2.5T... Takie skrzywienie psychiczne mam że jak słyszę UPG to mi się z 2.5T silnikiem kojarzy Tam smok oleju pękał czasem. Przy okazji UPG, kiedy cały silnik jest na wierzchu to można przy okazji wymienić/poprawić, tym bardziej że to nie są jakieś duże koszty. W 2.0 problem chyba nie występował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
docencik12 Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników. Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy. Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić? Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy: 1. Uszczelka pod głowicą x2 2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12) 3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12) 4. Uszczelka pokrywy zaworów x2 5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6) 6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika) 7. Uszczelka kolektora wydechowego x2 8. Uszczelki kolektor ssący/głowica. Jak rozbierałem to się całkiem podarły. x2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników. Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy. Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić? Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy: 1. Uszczelka pod głowicą x2 2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12) 3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12) 4. Uszczelka pokrywy zaworów x2 5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6) 6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika) 7. Uszczelka kolektora wydechowego x2 8. Uszczelki kolektor ssący/głowica. Jak rozbierałem to się całkiem podarły. x2 Fakt, zapomniałem o nich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem.Sprawdzenie powierzchni bloku -pod uszczelke głwoicy? Pisane z teleFuna Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 7, 2015 Author Share Posted February 7, 2015 Ja mam legacy 2.5 i robiłem ostatnio UPG czyli kupiłem komplet oryginalnych uszczelek za 1200 zł made in Japan wszystkie oryginalne uszczelki tj komplet plus planowanie głowicy i sprawdzenie jej + szlifowanie zaworów plus rozrząd przy okazji. Płyn chłodniczy nowy i olej też wraz z filtrem.Sprawdzenie powierzchni bloku -pod uszczelke głwoicy? Pisane z teleFuna Że się tak wyrażę - oczywista oczywistość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 12, 2015 Author Share Posted February 12, 2015 Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy, jako bardziej doświadczonych użytkowników/mechaników. Przeszło mi przez myśl, że w przypadku naprawy UPG, warto dodatkowo wykonać pewne czynności serwisowe oraz sprawdzić/wymienić pewne elementy. Przygotowując się do UPG, jakie części warto jeszcze dokupić? Proszę o dopisywanie/wykreślenie do listy: 1. Uszczelka pod głowicą x2 2. Uszczelniacz zaworu ssącego x8 (lub 12) 3. Uszczelniacz zaworu wydechowego x8 (lub 12) 4. Uszczelka pokrywy zaworów x2 5. Uszczelka gniazd świec x4 (lub 6) 6. Uszczelka śruby pokrywy zaworów - x10 (różnie - zależnie od silnika) 7. Uszczelka kolektora wydechowego x2 Dopisujemy zatem 8. Uszczelka kolektora ssącego x2 9. Uszczelniacz wałka rozrządu x2 Manual nic nie wspomina o wymianie śrub głowicy. Spotkałem się z opiniami, że należy zakładać nowe. To samo pytanie nasuwa mi się przy śrubach i podkładkach pokrywy wałka rozrządu. Zakładacie nowe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca. Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 12, 2015 Author Share Posted February 12, 2015 Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca. Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp. Inaczej? Opis śrub głowicy znalazłem taki: 1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki. 2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę 3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef. 4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef 5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba. 6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna. 7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef 8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef 9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef 10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°. Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu. Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie. Jest jakiś inny sposób? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 WOJO Nie chciałbym się tutaj wymądrzać, bo raptem raz silnik rozebrałem i poskładałem, ale: - ja czytałem, że finalny moment dokręcania głowic to 34Nm - przy nowych śrubach musisz je wstępnie napiąć, poluzować i dokręcić, - przy starych śrubach nie ma wstępnego napinania, jest pierwsze dokręcenie, a potem końcowe, oczywiście sekwencja i śruby środkowe wszystko się zgadza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 13, 2015 Author Share Posted February 13, 2015 WOJO Nie chciałbym się tutaj wymądrzać, bo raptem raz silnik rozebrałem i poskładałem, ale: - ja czytałem, że finalny moment dokręcania głowic to 34Nm - przy nowych śrubach musisz je wstępnie napiąć, poluzować i dokręcić, - przy starych śrubach nie ma wstępnego napinania, jest pierwsze dokręcenie, a potem końcowe, oczywiście sekwencja i śruby środkowe wszystko się zgadza. Widzisz, ja się sugerowałem manualem do mojego Legacy. Może problem rozbieżności wynika z różnych silników w różnych samochodach... Bardzo możliwe, że ostateczny moment dokręcania będzie wynosił właśnie 34Nm, bo manual dociągać każe o odpowiedni kąt, a nie opisuje momentu. Nie wspomina także o wymianie śrub na nowe. A propos - jaki tam jest rozmiar klucza, bo chyba przeoczyłem tę informację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 14 12-kątna Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 13, 2015 Author Share Posted February 13, 2015 (edited) 14 12-kątna Dziękuję. Edited February 13, 2015 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca. Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp. Inaczej? Opis śrub głowicy znalazłem taki: 1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki. 2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę 3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef. 4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef 5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba. 6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna. 7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef 8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef 9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef 10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°. Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu. Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie. Jest jakiś inny sposób? Ja na twoim miejscu nie dawałbym oleju do otworu śruby tylko na samą śrubę - jak dasz go za dużo do otworu to będzie problem chyba że przekręcisz blok i olej wypłynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Słusznie. Jeśli możesz obracać blokiem to daj w otwory, jeśli nie, to na śruby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 13, 2015 Author Share Posted February 13, 2015 (edited) Słusznie. Jeśli możesz obracać blokiem to daj w otwory, jeśli nie, to na śruby. Wskazówki praktyczne zawsze mile widziane. Nie musisz zakładać nowych śrub głowicy. Inaczej się je tylko wtedy dokręca. Oczywiście zakładam, że te śruby są ok, w sensie nie skorodowane, uszkodzone, wykrzywione, itp. Inaczej? Opis śrub głowicy znalazłem taki: 1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki. 2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę 3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef. 4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef 5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba. 6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna. 7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 42Nm w kolejności abcdef 8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef 9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef 10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°. Należy dodać, że występują dwa rodzaje śrub i nie należy ich pomylić przy składaniu. Śruby środkowe mają inną odporność na zrywanie. Jest jakiś inny sposób? Uzupełnienie. Powyższy opis dotyczy silników SOHC z roku 2005 Dla silników DOHC 2.0L z roku 2005 manual przewiduje: 1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki. 2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę. 3. Wkręcamy delikatnie 6 śruby momentem 29 Nm, w kolejności abcdef. 4. Dokręcamy momentem 69 Nm znowu w kolejności abcdef. 5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności fedcba. 6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna. 7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 49 Nm w kolejności abcdef. 8. Dokręcamy wszystkie śruby o 80-90° w kolejności abcdef. 9. Ponownie dokręcamy wszystkie śruby o 40-45° w kolejności abcdef. 10. Dokręcamy śruby środkowe o kolejne 40-45° w kolejności ab, z zaznaczeniem, że łączny kąt dokręcania śrub środkowych z kroków 9 i 10 nie może być większy niż 90°. Dla silników DOHC 3.0L z roku 2005 manual przewiduje: 1. Aplikujemy olej silnikowy do otworów śrub i smarujemy uszczelki. 2. Dokładnie zakładamy uszczelki i nakładamy głowicę. 3. Wkręcamy delikatnie 8 śruby momentem 20 Nm, w kolejności 12345678. 4. Dokręcamy momentem 50 Nm znowu w kolejności 12345678. 5. Odkręcamy wszystkie śruby o 180° w kolejności 87654321. 6. Ponownie odkręcamy o kolejne 180° - kolejność dowolna. 7. Dokręcamy wszystkie śruby momentem 20 Nm w kolejności 12345678. 8. Dokręcamy śruby od 1 do 4 momentem 48 Nm w kolejności 1234. 9. Dokręcamy śruby od 5 do 8 momentem 44 Nm w kolejności 5678. 10. Dokręcamy wszystkie śruby o 90° w kolejności 12345678. 11. Dokręcamy śruby od 1 do 4 o kolejne 45° w kolejności 1234. Edited February 13, 2015 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amperj Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 a czy możecie kogoś polecić do takiej wymiany do Outbacka 2007 3.0 H6 US? najlepiej gdzieś koło Częstochowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
golibroda Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Czy mógłbyś napisać jak cenowo części wyszły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now