Skocz do zawartości

odcieta sonda lambda - pomocy


damianowy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj  wyszedł błąd P0420 - niewydolność katalizatora.

Więc w aso przedstawili mi dwa wyjścia .

1) zaprogramować komp żeby nie był taki wrażliwy na odczyty sondy.(wgrac nowe oprogramowanie)

2) wkręcić taki emulator -przedłużkę  przed sonde w kształcie jakby L po to żeby w jakiś sposób uniewrażliwić -złagodzić sonde.

 

1 wyjście odpadło bo nie ma lub nie mieli oprogramowania do tego silnika .

 pozostało wyjście 2 . Ale nie udało się odkręićić śruby od sondy ,więc trzeba przypiec gazami ,ale to dopiero w Poniedziałek.

Podobno ten emulator pomaga w wielu przypadkach. zobaczymy.

W poniedziałek rano miałem jechac w bieszczady i taka dup.

 

spalanie pokazuje 14 avg mpg.    czyli 20 ltr nie tak?

Edytowane przez damianowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj  wyszedł błąd P0420 - niewydolność katalizatora.

Więc w aso przedstawili mi dwa wyjścia .

1) zaprogramować komp żeby nie był taki wrażliwy na odczyty sondy.(wgrac nowe oprogramowanie)

2) wkręcić taki emulator -przedłużkę  przed sonde w kształcie jakby L po to żeby w jakiś sposób uniewrażliwić -złagodzić sonde.

 

1 wyjście odpadło bo nie ma lub nie mieli oprogramowania do tego silnika .

 pozostało wyjście 2 . Ale nie udało się odkręićić śruby od sondy ,więc trzeba przypiec gazami ,ale to dopiero w Poniedziałek.

Podobno ten emulator pomaga w wielu przypadkach. zobaczymy.

W poniedziałek rano miałem jechac w bieszczady i taka dup.

 

spalanie pokazuje 14 avg mpg.    czyli 20 ltr nie tak?

Bardzo dobre podejście ze strony ASO.

Wybierz bramkę nr 2 i zapomnij o P0420.

Z własnego doświadczenia podpowiem, że nie musi to być przedłużka kątowa, może być zwykła, prosta z otworem przelotowym o średnicy 4 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 litrów na setke to ładnie. 

Może takie  spalanie przez ten błąd sondy czy kata daje zbyt dużo paliwa ? 

Widziałem przedłużki proste ale do drugiej sondy z tyłu ,a może do pierwszej musi być kątowa? a może nie mają innej na składzie ...

Już wybrałem wyjscie nr 2 ,ale migoczące lampki check i cruse mnie wnerwiają więc będę drążył aż znikną... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 litrów na setke to ładnie. 

Może takie  spalanie przez ten błąd sondy czy kata daje zbyt dużo paliwa ? 

Widziałem przedłużki proste ale do drugiej sondy z tyłu ,a może do pierwszej musi być kątowa? a może nie mają innej na składzie ...

Już wybrałem wyjscie nr 2 ,ale migoczące lampki check i cruse mnie wnerwiają więc będę drążył aż znikną... 

Ale P0420 dotyczy właśnie drugiej sondy. I nie ma ona wpływu na parametry mieszanki.

Niech szukają innej przyczyny wysokiego spalania, bo to nie druga sonda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po wymianie sondy nie powinni resetu zrobić ? albo odpiąć akumulatora ?

Ale ewidentnie spalanie wzrosło po wymianie sondy w aso ,mam juz tego dosyć...

Jakie mogą być przyczyny wysokiego spalania?

dzięki


dostrojenie sterownika silnika?


uaktualnienie :

Zatankowałem do pełna 98 statoil .

Napompowałem opony -okazało się ze mają ok 1,6 bara.- schodzi powietrze

Spalanie na trasie zmieniło się na 25 avg mpg czyli ok 9-10 litrów .... czyli norma  :)


emulator kątowy na sonde  założony ,na razie nie ma checka :) (przejechane 20km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uskarżanie się na wysokie spalanie na podstawie tego co pokazuje komputerek ma średni sens.

jedyny wiarygodny wskaźnik to wartość zatankowanej do pełna wachy w porównaniu z przejechanym dystansem od poprzedniego tankowania pod korek.

nie przejmuj się wskazaniami komputera.

 

jak chcesz się bawić w księgowość, to zapraszam do moich statystyk w motostat, mam podobne auto i od początku wpisuję paragony.

BTW. u mnie zwykła tuleja (niekątowa) wystarczyła żeby pozbyć się z rzadka pojawiającego się P0420. 

Edytowane przez kruque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

więc po ok 700  km mam nowy błąd P0171 mieszanka zbyt uboga -błąd skasowany po 300km znowu to samo.

Przepustnica wyczyszczona ,czujniki też , błąd wyskoczył  mi na parkingu na gazie.

Ogólnie to dławi się prawie regularnie przy przyspieszaniu przy ok 3 tyś obr.

Lekko dławi się przy zapalaniu nawet potrafi zgasnąć 

pierwsza sonda założona nowa 

świece w dobrym stanie podobno.

Gazownik sprawdzał mapy  są ok i wymienił filtry.

W którym kierunku mam iść bo już nie mam siły? 

czujnik spalania stukowego ? zawór egr ? lpg ? na złom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc po ok 700  km mam nowy błąd P0171 mieszanka zbyt uboga -błąd skasowany po 300km znowu to samo.

Przepustnica wyczyszczona ,czujniki też , błąd wyskoczył  mi na parkingu na gazie.

Ogólnie to dławi się prawie regularnie przy przyspieszaniu przy ok 3 tyś obr.

Lekko dławi się przy zapalaniu nawet potrafi zgasnąć 

pierwsza sonda założona nowa 

świece w dobrym stanie podobno.

Gazownik sprawdzał mapy  są ok i wymienił filtry.

W którym kierunku mam iść bo już nie mam siły? 

czujnik spalania stukowego ? zawór egr ? lpg ? na złom ?

Jak zachowuje się na NoPb? Występuje taki sam błąd zbyt ubogiej mieszanki? Kiedy regulowałeś zawory? Opinia gazownika o mapach, pochodzi od tego, który zakładał instalację czy od innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyłączam się do tematu. Mam ten sam poroblem , uboga mieszanka i PO171. w ubiegłym roku we wrześniu miałem podobnie. Wy,mienione prawie wszystko łącznie z katalizatorem, nie wymieniłem tylko samochodu.

Przez pół roku było dobrze, teraz znowu wywala ten sam błąd, ale tylko na LPG. Według wstępnej diagnozy i jazdy z podłączonym kompem wychodzi nie padła sonda. Ale czy Denso ,mogła paść po 6 miesiącach i czy uszkodzona sonda nie powinna wywalać błędu również na Pb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może lepiej po prostu wymienić auto. ja nie mam nerwów i cierpliwości. Stawiam na zrąbaną instalacje lpg albo remoncik silnika.

Ja wywaliłem na nową sondę oryginał 8 stów. i nie sądzę żeby po tygodniu padła. 

Wymieniałeś przepływomierz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pb też mi wywaliło błąd , gazownik inny niż ten co zakładał.

 lub lewe powietrze w dolocie (nieszczelność) nie wiem gdzie to szukać

To może rzeczywiście wskazywać na dodatkowe powietrze w układzie dolotowym. Co na ten temat powiedział gazownik? Jako osoba obeznana z tą częścią samochodu, powinien coś podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny. Przypomnij mi, kiedy sprawdzałeś/regulowałeś zawory?

Zainwestuj w takie coś:

http://allegro.pl/tester-cisnienia-miernik-sprezania-benzyna-uniwers-i5111250452.html

Potem godzina grzebania i coś więcej będziesz wiedział...

Przy okazji sam ocenisz stan świec zapłonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory regulowane 40 tys temu, szczelność sprawdzona, przepustnica wyczyszczona, przeplywka we wrześniu wymieniona na Denso.

 

I też mam coraz mniej cierpliwości do tego auta, z żadnym , a miałem ich wiele nie miałem tylu problemów co z tym.

 

Błąd ubogiej mieszanki u mnie pojawia się w chwili kiedy lekko zdejmę nogę z gazu, przy przyspieszaniu i jeździe ze stałą prędkością wszytko jest ok, ale jak tylko lekko popuszczę gaz zaraz pojawia się błąd . Po wykasowaniu jest dobrze do czasu kiedy znowu podczas jazdy lekko zdejmę nogę z gazu. Zrobiliśmy z gazownikiem w ten sposób 300 km i objawy ciągle takie same. Padło więc na sondę, ale czy jeśli byłaby to sonda , to błąd nie powinien zapalać się też na PB, a tak na Pb jest wszystko ok, tylko na LPG sie pojawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory regulowane 40 tys temu, szczelność sprawdzona, przepustnica wyczyszczona, przeplywka we wrześniu wymieniona na Denso.

 

I też mam coraz mniej cierpliwości do tego auta, z żadnym , a miałem ich wiele nie miałem tylu problemów co z tym.

 

Błąd ubogiej mieszanki u mnie pojawia się w chwili kiedy lekko zdejmę nogę z gazu, przy przyspieszaniu i jeździe ze stałą prędkością wszytko jest ok, ale jak tylko lekko popuszczę gaz zaraz pojawia się błąd . Po wykasowaniu jest dobrze do czasu kiedy znowu podczas jazdy lekko zdejmę nogę z gazu. Zrobiliśmy z gazownikiem w ten sposób 300 km i objawy ciągle takie same. Padło więc na sondę, ale czy jeśli byłaby to sonda , to błąd nie powinien zapalać się też na PB, a tak na Pb jest wszystko ok, tylko na LPG sie pojawia. 

Na lambdę wskazuje inny rodzaj błędów. Doszedłeś, do tego, że problem występuje jedynie na LPG. Czas poradzić się kogoś, kto ma większe doświadczenie niż Twój gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso regulowało  zawory w zeszłym miesiącu, 

W związku ze zmianą zamieszkania muszę zmienić gazownika ,więc zobaczymy jego opinie.

nie wiedziałem że przepływka a przepływomierz to co innego. trzeba się tej przepływce może przyjrzeć.

A ten tester ciśnienia to o jakich błędach może mi powiedzieć ?


co ja gadam przepustnica a przepływka to co innego tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko gdzie takich szukać. 

Wiem JAKO W-wa, ale może ktoś kogoś ma bliżej Poznania.

To może poszukaj w wątku poświęconym LPG? Z drugiej strony A2 wygodnie się jedzie, drogo bo drogo, ale wygodnie. :)

Aso regulowało  zawory w zeszłym miesiącu, 

W związku ze zmianą zamieszkania muszę zmienić gazownika ,więc zobaczymy jego opinie.

nie wiedziałem że przepływka a przepływomierz to co innego. trzeba się tej przepływce może przyjrzeć.

A ten tester ciśnienia to o jakich błędach może mi powiedzieć ?

co ja gadam przepustnica a przepływka to co innego tak ?

Tak mi się zdaje, że "przepływka" to inaczej przepływomierz, ale ja się nie znam... :)

Co innego przepustnica, ale gdybyś miał problem z przepustnicą, to występowałby zarówno na LPG, jak i na NoPb. Możliwe, że w różnym stopniu, ale jednak w obu przypadkach.

Pogadaj z innym gazownikiem, bo naprawdę myślę, że warto podejść do tematu od podstaw.

Tester, który zaproponowałem może Ci uświadomić problemy ze sprężaniem na poszczególnych cylindrach. Jeżeli ten prosty test wypadnie negatywnie, to przeprowadzisz dalszą (droższą) diagnostykę, ale w przypadku pozytywnego wyniku będziesz miał jakieś podstawy sądzić, że w okolicach głowicy masz porządek i głównym winowajcą jest zasilanie LPG (wtryskiwacz/e, wężyki, reduktor, filtr/y).

W takiej sytuacji łatwiej będzie Ci gadać z gazownikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tego typu i uprzednich sytuacjach najbardziej miarodajnym punktem odniesienia jest jazda na benzynie.

Należałoby przejeździć z 1000km tylko na benzynie - wówczas dopiero można wyciągnąć wstępne wnioski - czy problem leży w LPG, benzynie czy w samym silniku/sterowaniu.  :puchar:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...