Skocz do zawartości

odcieta sonda lambda - pomocy


damianowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem niedawno outbacka 05r 2,5 165km us aut. z lpg i okazało się w serwisie że ma odciętą sondę lambdę.

Auto chodzi dobrze na lpg jak i na benzynie.

Co z tym dalej robić ?

Czy takie odcinanie nie zniszczy mi auta -silnika ? jestem trochę zielony.

Odcięta bo była zepsuta czy wywalało check engine przez lpg i ktoś celowo odciął ?

Za nową w serwisie chca 700-800zł żart... w aso mówią że zamiennik będzie pasował 1 na 10..

A może podpiąć starą i zobaczyć co się dzieje ?

Dodam również że ktoś grzebał w elektryce i odpiął check engine od komputera...

Mogą tak jeżdzić czy trzeba cos robić?

Doradzcie proszę 

 

Pozdrawiam 

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Zakupiłem niedawno outbacka 05r 2,5 165km us aut. z lpg i okazało się w serwisie że ma odciętą sondę lambdę.

Auto chodzi dobrze na lpg jak i na benzynie.

Co z tym dalej robić ?

Czy takie odcinanie nie zniszczy mi auta -silnika ? jestem trochę zielony.

Odcięta bo była zepsuta czy wywalało check engine przez lpg i ktoś celowo odciął ?

Za nową w serwisie chca 700-800zł żart... w aso mówią że zamiennik będzie pasował 1 na 10..

A może podpiąć starą i zobaczyć co się dzieje ?

Dodam również że ktoś grzebał w elektryce i odpiął check engine od komputera...

Mogą tak jeżdzić czy trzeba cos robić?

Doradzcie proszę 

 

Pozdrawiam 

Damian

Domyślam się, że skoro silnik chodzi prawidłowo, to odcięta jest ta druga.

Jak chcesz to prawidłowo zrobić, to w pierwszej kolejności napraw kontrolkę CHECK.

Potem podłącz pod złącze diagnostyczne kabelek i odczytaj błędy.

Potem oczywiście należy zebrać szczątki sondy i polutować odpowiednio kabelki.

Może się tak zdarzyć, że sonda jest sprawna...

Warto też przeczytać oznaczenie na sondzie i podać tutaj.