Jump to content

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


Recommended Posts

Wyglądają całkiem, całkiem. Trochę ten środkowy pasek bieżnika ma odwrotne cięcie, ale może to pomaga. Dawno temu, jak miałem okazję dotknąć opony przed zakupem, śliniłem palec i pocierałem nim gumę. Na jednych się ślizgał, na innych kleił. Ale to też nie daje gwarancji, bo po pierwszych 200 km może być zupełnie odwrotnie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Widzę dalej brniesz. Naprawdę polecam dobrą szkołę jazdy i jazdę na torze a przekonasz się o czym mówię. Dla mnie zatrzymanie się w awaryjnej sytuacji o te kilka metrów może oznaczać czyjeś życie lub

Nie wiem skąd ta opinia...  typowy śniegowiec to Nokian Hakkapeliitta! a linia opon A i WR to opony konstruowane pod typowe warunki środkowo-europejskie. Z tym że A to bardziej opona autostr

Po pierwsze, jeżeli ma być dobrze na sniegu to zapomnij o oponie 225/45 i skup się na 205/50 Po drugie zdecydowanie wybieraj bieżniki kierunkowe niz asymetryczne, bo co do ogólnej zasady lepiej spisu

Posted Images

Witam, chcę kupić swoje pierwsze zimówki do wrxa 01 i szukam czegoś wytrzymałego (80-90% miasto) i cenowo w okolicach 350-400zł za sztukę. Myślałem między falkenami/kleberami 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-215-45-r17-91-v-xl-fsl#266037455

https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-eurowinter-hs01-215-45-r17-91-v-xl-mfs#262514014

W dużej mierze zależy mi na ich wytrzymałości - wcześniej miałem continentale w różnych samochodach i sprawdzały się świetnie, ale niestety ich cena przy rozmiarze 45/215 r17 to trochę za dużo w połączeniu ze świeżo kupionym samochodem. Każda opinia mile widziana, gdyż jestem laikiem w kwestiach samochodowych

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.12.2019 o 08:34, skrzydlatybog napisał:

Witam, chcę kupić swoje pierwsze zimówki do wrxa 01 i szukam czegoś wytrzymałego (80-90% miasto) i cenowo w okolicach 350-400zł za sztukę. Myślałem między falkenami/kleberami 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-215-45-r17-91-v-xl-fsl#266037455

https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-eurowinter-hs01-215-45-r17-91-v-xl-mfs#262514014

W dużej mierze zależy mi na ich wytrzymałości - wcześniej miałem continentale w różnych samochodach i sprawdzały się świetnie, ale niestety ich cena przy rozmiarze 45/215 r17 to trochę za dużo w połączeniu ze świeżo kupionym samochodem. Każda opinia mile widziana, gdyż jestem laikiem w kwestiach samochodowych

Kupiłem w zeszłym tygodniu zimówki do mojego STI . Też założyłem podobny budżet jak Ty i wybór padł na Fireston winterhawk3. Pierwsze 200km kilometrów za mną ,co prawda nie po śniegu ale po mokrym w okolicach 0 stopni spisują się rewelacyjnie, podobnie na suchym, są ciche i zapewniają świetną trakcję . Myślę ,że na śniegu również spiszą się świetnie. 

Link to post
Share on other sites

Witam
Czy opony 205/50/17 będą pasowały bez problemów do Legacy 2007 rok 2,0 Diesel , czy lepiej brać zalecany rozmiar 215/45/17. Napewno 205 są wyższe tylko czy nie będą za wąskie przy tak ciężkim aucie, aby nie stracił trakcji.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Uważam, że nie musisz się marwić. Gdybyś miał kupować nowe, to bierz 215, ale jeśli masz w domu 205, które możesz założyć, to się nie zastanawiaj ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Uważam, że nie musisz się marwić. Gdybyś miał kupować nowe, to bierz 215, ale jeśli masz w domu 205, które możesz założyć, to się nie zastanawiaj

Dzięki za podpowiedz :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, rosaskc napisał:

masz w domu 205, które możesz założyć, to się nie zastanawiaj ;)

Ja na zimę mam 195, w Forku SG....

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 7.11.2019 o 11:20, kreit napisał:

 

Dzięki za odpowiedź, pocieszające że Yokohamy jednak są jeszcze głośniejsze, miałem je na lato Geolandar G95 i są tragiczne nie tylko pod względem głośności. Zaryzykuje i zdecyduje się na WeatherProof, po przeglądniętych testach raczej nie obawiam się że nie dadzą rady sobie w zimie, i o bym nie był w błędzie :) Przypuszczam że nawet lepiej będzie sobie radzić niż jakaś budżetowa zimówka - bardziej zastanawia mnie co będzie w lecie, ale to się okaże.

 

Mieszkam w mieście na pograniczu bieszczad, płaski teren należy tu do rzadkości, żeby dostać się do domu muszę pokonać ok. 800m podjazdu o sporym nachyleniu, do tej pory jeździłem na zimowych Nokianach WR D3 i większości przypadków było naprawdę dobrze, dopóki nie zrobił się lód pod śniegiem - porównanie będę miał i zdam relację jak sobie radzą.

 

 

 

Na Weatherproof jeżdżę już od listopada, więc zdaję obiecaną subiektywną relację z używania wielosezonówki

 

Głośność - opony są cichsze niż fabryczne Yokohamy, aczkolwiek wyraźnie głośniejsze od poprzedniej zimówki Nokian WR (nawet mimo niższego indeksu głośności) - w szczególności słychać wyraźne huczenie w okolicach 70-80 km/h, wszystko powyżej jest już ok - albo faktycznie cichną albo szum opływającego powietrza robi swoje...

 

Jazda na mokrym - zachowują się wzorowo, są to jedne z najlepszych opon jakimi jeździłem nawet w szybko pokonywanych i ciasnych zakrętach nie gubią trakcji, w porównaniu do Yokohamy gdzie nawet w łagodnym łuku potrafiła się uślizgnąć / przepaść /

 

Jazda po śniegu - ruszanie na świeżym, ubitym śniegu pod górę - nie odczułem żadnej różnicy w stosunku do zimówki jeździ tak samo dobrze, natomiast trzymanie boczne na nieodśnieżonej drodze pozostawia wiele do życzenia, czuć że auto ma tendencję do kładzenia się bokiem czego na poprzedniej "normalnej" zimówce nie odczuwałem tak bardzo, trzeba trochę bardziej uważać i nie przesadzać z prędkością na ośnieżonych drogach.

 

Myślę że opona zda egzamin dla osób które mieszkają w trochę innym terenie niż ja, gdzie rzadziej zdarza się spotkać nieodśnieżoną drogę, gdyż na samej mokrej nawierzchni czy błocie pośniegowym są jak dla mnie rewelacyjne.

CAM00324.jpg.577a1300f0a2cd285ce594341dd78cce.jpg

 

Edited by kreit
Link to post
Share on other sites

Nie zimówki,  tylko Toyo Open Country 215/65/16. Teraz góry i jednak zima.

Dopóki podłoże jest w jakiś sposób luźne albo chwyta (podjazd z betonowych płyt z ażurem)- jest OK i przewidywalnie.

Hamowanie na śliskiej powierzchni szybko włącza ABS, na lodzie - miękkich drzew....

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

W górach biało, a tutaj cisza.

Ja się na oponach średnio znam, dlatego w wyborze sugerowałęm się opiniami na oponeo. 
Może ktoś spośród forumowiczów poleci/odradzi coś z poniższej listy:
 

  • Dunlop  Winter Sport 5 SUV
  • Nokian WR SUV 4
  • Bridgestone  Blizzak LM005

Ostatnie niby najdroższe ale wg. oponego najlepsze na mokrym.

Link to post
Share on other sites

  

11 minut temu, dawidz napisał:

Ja się na oponach średnio znam, dlatego w wyborze sugerowałęm się opiniami na oponeo. 

 

Ja dziś kupiłem Blizzaki.

 

Nie patrz na Oponeo, patrz tu: https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/#winter;)

 

W teście ADAC na 2020 w formacie 205/55/16 wygrały z Alpinami 5: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-ADAC-Winter-Tyre-Test---205-55-R16.htm

 

1294 ziko na Allegro - przyzwoita cena na tle "miszlę". 

 

Edited by Hookie
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam, mam pytanie odnosnie forka SF5 2002 - czy zmiana opon zimowych (standard 205/70/r15) na całoroczne w rozmiarze 215/70/r15 może wpłynąć jakoś negatywnie na jazdę, zużycie łożysk czy inne części. Tego rozmiaru nie ma wymienionego w ewentualnych, możliwych oponach zastępczych więc dlatego pytam. Może ktoś używa tego rozmiaru i może się podzielić doświadczeniami? Myślę o tych większych aby zyskać te 1,5cm. Pozdrawiam

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wuwa napisał:

Witam, mam pytanie odnosnie forka SF5 2002 - czy zmiana opon zimowych (standard 205/70/r15) na całoroczne w rozmiarze 215/70/r15 może wpłynąć jakoś negatywnie na jazdę, zużycie łożysk czy inne części. Tego rozmiaru nie ma wymienionego w ewentualnych, możliwych oponach zastępczych więc dlatego pytam. Może ktoś używa tego rozmiaru i może się podzielić doświadczeniami? Myślę o tych większych aby zyskać te 1,5cm. Pozdrawiam

 

Mechanicznie zmiana o rozmiar nie ma znaczenia. Poza teoretycznie wyższą prędkością w stosunku do prędkościomierza:)

 

Jednakże zakładając, że wymieniasz opony na tę samą klasę, możesz sporo stracić na przyczepności (zwłaszcza na śniegu). Raz że to całoroczna, dwa szersza. Na suchym jak nie zmienisz felgi większy balon też bywa nieprzyjemny w prowadzeniu.

 

Całoroczne do mikroprzebiegu i jazdy w trybie emeryt są dopuszczalne.

Edited by buc niskopienny
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, buc niskopienny napisał:

Mechanicznie zmiana o rozmiar nie ma znaczenia.

 

Jednakże zakładając, wymieniasz opony na tą samą klasę, możesz sporo stracić na przyczepności (zwłaszcza na śniegu). Raz że to całoroczna, dwa szersza. Na suchym jak nie zmienisz felgi większy balon też bywa nieprzyjemny w prowadzeniu.

 

Całoroczne do mikroprzebiegu i jazdy w trybie emeryt są dopuszczalne.

 

Myślałam aby zmienić na Yokohama Geolander A/T. Jeżdżę sporo w terenie (50/50) i pomyślałam, że takie opony raz, że dodadzą te 0,7cm prześwitu (zawsze coś) no i dwa, że bieżnik zdaje się być dość przyczepny. Szerokość jest bardzo znacząca? Jaka może być alternatywa,chętnie skorzystam z rad. Przebiegi to 18-20 tys/rok.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wuwa napisał:

 

Myślałam aby zmienić na Yokohama Geolander A/T. Jeżdżę sporo w terenie (50/50) i pomyślałam, że takie opony raz, że dodadzą te 0,7cm prześwitu (zawsze coś) no i dwa, że bieżnik zdaje się być dość przyczepny. Szerokość jest bardzo znacząca? Jaka może być alternatywa,chętnie skorzystam z rad. Przebiegi to 18-20 tys/rok.

Przepraszam, wydawało mi się, że pisałaś o zamianie na szersze całoroczne. A/T to inna sprawa i w terenie będzie super jeśli zmieści się w nadkolu:) To chyba zły temat ale jak się zdecydujesz na te Geo A/T napisz proszę jak się sprawują poza i na asfalcie w porównaniu ze zwykłymi oponami.

Edited by buc niskopienny
Link to post
Share on other sites
W dniu 13.10.2020 o 15:20, dawidz napisał:

W górach biało, a tutaj cisza.

Ja się na oponach średnio znam, dlatego w wyborze sugerowałęm się opiniami na oponeo. 
Może ktoś spośród forumowiczów poleci/odradzi coś z poniższej listy:
 

  • Dunlop  Winter Sport 5 SUV
  • Nokian WR SUV 4
  • Bridgestone  Blizzak LM005

Ostatnie niby najdroższe ale wg. oponego najlepsze na mokrym.

z każdej będziesz mocno zadowolony. Osobiście brałbym te które cenowo wychodzą najkorzystniej. 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Chce kupić BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 ze względu na A w teście hamowania na mokrym. Czy warto dopłacić 400 zł do runflata bo nigdy tego nie miałem ?

Wcześniej miałem DUNLOP GRANDTREK SJ6  ale to dobry wybór na kopny śnieg którego ostatnio coraz mniej.  Bieżnik w kostkę powyżej 10 mm skutecznie podnosił spalanie i hałas i czas na coś bardziej cywilnego. 

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites

Ja od zeszłego sezonu śmigam na Blizzakach i trudno się wypowiedzieć na temat nowiutkiej opony. W pierwszym sezonie zazwyczaj nowa opona jest dobra no chyba że to Continental, ale LM005 jest pozytywnie. Też ją brałem ze względu na hamowanie na mokrym a druga sprawa że marka jest z Japonii mimo napisu Made In france.

Kiedyś posłuchałem opinii na oponeo, kierowałem się też marką premium i kupiłem Continentale nowiutkie. Były do dupy.

W sumie dalej są bo Brat na nich śmiga i mi go żal. Tragedia, naprawdę zawiodłem się jak sobie nie radzą.

To już lepiej sobie radziły twarde nadlewane opony z którymi kiedyś Ojciec kupił Meganę.

Nokiany nie miałem ale słyszałem same złe opinie, nie w internecie a od ludzi których znam.

 

Runtflat fajna opcja bo utwardza ścianki boczne i auto tak się nie buja na oponach a po za tym czasem coś tam chroni od tych krawężników, nie zastanawiał bym się i brał bym. Nie lubie miękkich opon na ściankach bocznych :P

 

photo_2020-11-08_15-59-47.thumb.jpg.8040d5e56d0b7c04281e189b002deb9e.jpg

Edited by Alkanick
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Alkanick napisał:

Nokiany nie miałem ale słyszałem same złe opinie, nie w internecie a od ludzi których znam.

Ja mam i nie narzekam. Za to słyszałem, że różnicę robi to, czy to Nokian made in Finland czy made in Russia.

Link to post
Share on other sites

z tymi nokianami robionymi w rosji to była już tragedia 20 lat temu , co do Blizzaków  kupiłem bez run flatu bo forester ma specjalnie opony z balonem aby amortyzowały część wymuszeń  więc jaki sens by był aby rant były sztywniejsze. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2020 o 08:43, Alkanick napisał:

Też ją brałem ze względu na hamowanie na mokrym a druga sprawa że marka jest z Japonii mimo napisu Made In france.

moje blizzaki są made in Poland B)

 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Karas napisał:

moje blizzaki są made in Poland B)

 

Kurde też bym wolał z Polski, bo jak wszystkim wiadomo:

 

"Bij Francuzów bij, wziąwszy dobry kij,

Wal Francuzów, wal, wbijaj ich na pal,

Siecz Francuzów, siecz, zaostrzywszy miecz,

Łup Francuzów, łup i z skóry obłup,

Męcz Francuzów, męcz, jako możesz, dręcz,

Top, Francuzów, top, jeśliś dobry chłop,

Koś Francuzów, koś, jeżeliś nie coś,

Tnij Francuzów, tnij, to ich będzie mniéj. "

 

:D

Edited by Alkanick
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...